Skip to main content

Jom Kita Sebarkan Hal Ini!


Jom Kita Sebarkan Perkara Ini!


Saya terpanggil untuk bersama-sama mempromosikan enjin carian yang berkonsepkan syariah di sini, agar semua pembaca dapat manfaatnya secara bersama. Saya salin maklumat ini daripada blog Warta Shubhi. Sama-sama kita mencubanya...

SELAMA ini injin pencarian apakah yang anda gunakan? banyak orang menggunakan "google", ada juga yang menggunakan "yahoo", tetapi pernahkan anda mendengar injin pencarian "I'mHalal"?

Tertarik dengan usaha Reza Sardeha, pengasas injin pencarian yang mempromosikan kebaikan dan menghindari kejahatan, saya turut ingin mempromosikannya di sini agar semua umat Islam menggunakan injin in untuk melakukan pencarian di internet.

Pengasas yang berasal dari Kuwait ini baru berumur 21 tahun dan usaha belau adalah sesuatu yang cukup baik. Selain dari pengguna muslim yang memang merupakan pengguna sasaran untuk menggunakan khidmat pencarian halal ini, pengguna bukan muslim juga nampaknya amat teruja menggunakan khidmat yang sama.

Mereka rasa lebih selamat membiarkan anak-anak mereka melayari injin pencarian halal ini kerana ia mengelakkan anak-anak mereka terdedah kepada perkara yang tidak bermoral dalam dunia internet. Sebagai anak kecil mungkin mereka tersalah taip atau atas dasar ingin tahu menaip perkataan yang mereka sendiri tidak faham, I'mHalal akan memastikan anak kecil itu tidak mendapat maklumat jika perkataan yang dicari berunsur haram.

Galakkan juga anak-anak kita agar hanya menggunakan injin pencarian yang dinamakan "I'mHalal" ini agar mereka sentiasa dilindungi dari terdedah kepada maklumat yang negatif seperti pornography atau arak dan sebagainya.

Anda boleh klik di sini untuk melihat Injin Pencarian I'mHalal tersebut dan pastikan ianya menjadi injin pencarian utama anda. Selamat mencuba.

Comments

Pilihan Pembaca

Jangan Lupa Ucap Terima Kasih Kepada Semua Blogger Pro-Kerajaan

Jangan Lupa Ucapkan Terima Kasih Kepada Semua Blogger Pro-Kerajaan Saya merasakan sesungguhnya inilah petunjuk daripada Allah, apabila terbukti kebenaran semakin hampir menghancurkan kebatilan. Kita harus bersyukur, rakyat semakin menyokong dan mula menunjukkan keyakinan terhadap UMNO/BN - lantaran itu, keyakinan ini haruslah dipertahankan dengan sungguh-sungguh. Tahniah juga patut diberikan kepada DS Najib, kerana keikhlasan beliau mengemudi negara ini ke arah yang lebih baik dan harmoni. Dalam keadaan sekarang, kita juga tidak harus lupa dan alpa terhadap peranan para bloggers UMNO/BN yang tidak putus-putus saban hari menulis, menganalisis dan membongkar penyelewengan demi penyelewengan yang dilakukan oleh pakatan pembangkang, agar ia membuka mata segenap rakyat, yang selama ini begitu mudah ditipu dan dibohongi oleh pakatan rakyat atas nama demokrasi dan keadilan. Saya yakin dan percaya, salah satu punca mengapa rakyat kembali menyokong UMNO/BN adalah disebabkan oleh peranan para bl...

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca ...

Azli Shukri Bukan Milik Kita Lagi...

Azli Shukri Bukan Milik Kita Lagi Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua rakan blogger dan pembaca setia blog ini yang sudi meluangkan masa dan tenaga bagi memeriahkan lagi majlis perkahwinan saya pada 31 Oktober yang lalu. Semoga Allah membalas jasa baik tuan semua. Doakan juga, agar saya dan isteri akan terus bahagia sehingga ke anak cucu. Dikesempatan ini juga, saya menyusun sepuluh jari, mewakili keluarga saya, memohon ampun dan maaf sekiranya terdapat sebarang kecacatan sewaktu tuan-tuan menghadiri majlis tersebut, khususnya kepada mereka yang terpaksa berbaris panjang untuk mengambil makanan. Sesungguhnya hal tersebut bukanlah disengaja - ia berlaku diluar jangkaan, kerana para jemputan hadir terlalu ramai pada masa yang sama. Saya berharap agar tuan-tuan berpuas hati dengan layanan dan masakan yang telah kami sediakan. InsyaAllah blog ini akan kembali aktif dalam masa dua atau tiga hari lagi. Sekali lagi saya ucapkan jutaan terima kasih kerana sudi hadir ke majlis say...