Tetamu Kehormat...

September 2, 2010

13 Mei 2011 : A New 13 May


Siapa Yang Sebenar
Mahukan 13 Mei?


Sejak akhir-akhir ini, persoalan kaum dan agama semakin panas dan memanaskan. Penghinaan secara terang-terangan terhadap kaum Melayu dan nama Allah yang Maha Suci semakin menjadi-jadi, bahkan semakin berani dilakukan oleh sesiapa sahaja - termasuk para remaja yang cetek akal fikiran. Isu penghinaan Namawee dan terbaru Katy Lim Li Lian terhadap orang Melayu dan agama Islam semakin galak dan ditiru oleh generasi seangkatan dengan mereka. Hal ini bukanlah isu terpencil, malah saya percaya ia sudah semakin membengkak dan bernanah - seolah-olah sedang menunggu untuk memuntahkan segala lendir dan kekotorannya. Malaysia sedang menuju tragedi 13 Mei dalam wajah baharu. Seakan-akan ada pihak yang mahu melihat ianya kembali menghantui rakyat Malaysia, sekali gus mengharu-birukan negara ini. Jika kerajaan masih tidak bertindak tegas, saya yakin tragedi 13 Mei akan berulang - soalnya siapa yang untung dan siapa pula yang rugi. Bibit-bitit ke arah itu semakin nyata dan jelas. Sesuatu harus dilakukan, bagi menghentikan rusuhan kaum yang seoalah-olah sudah tidak dapat dielak lagi. Bersama-samalah kita berdoa, semoga Allah menjauhinya.


Oleh: Tarmizi Md Jam

Namawee dibela dan dinobatkan sebagai wira oleh masyarakat Cina kerana menghina Islam, Melayu dan Malaysia. Dia tidak pula dikutuk atau dikecam oleh mereka.

Sedangkan, seorang wira sebenar adalah manusia yang berhemah dan berpekerti mulia. Namun, bagi bangsa pendatang yang bodoh lagi tidak beradab, mereka mengangkat manusia biadap pula sebagai wira.

Inilah sikap sebenar bangsa pendatang yang ada hati menuntut hak yang sama dengan Melayu dan Bumiputera dan mengaku diri sebagai warganegara ini.

Kita tidak tahu berapa ramai pengikut Namawee yang ada di Malaysia hari ini. Tetapi yang pastinya, mereka agak ramai juga. Kewujudan mereka bagaikan barah atau bom jangka yang boleh meledak bila-bila masa.

Lihat saja perbualan di Facebook yang diambil dari blog GAP di bawah.

q

z

Hina Allah: Umat Islam Wajib Bangkit Menentang Katy Lim Li Lian Dan Sekutunya

Anak Cina biadap, si Katy Lim Li Lian ini menghina Allah S.W.T akibat dari terpengaruh dengan Namawee. Dia juga disokong oleh beberapa orang rakannya.

Inilah bukti bahawa Namawee bukanlah satu kes terpencil yang boleh ditangani dengan lembut yang mana akan hilang dengan sendirinya. Sejak kerajaan mengampunkannya dalam kes pertama, kita semua, para Melayu yang hidup bergaul dengan bangsa pendatang ini cukup yakin yang si Namewee ini tidak langsung merasa bersalah dan tidak ikhlas dalam permohonan maafnya.

Malangnya, pihak berwajib buta akan realiti sebenar dalam kehidupan rakyat marhaen Malaysia di mana bangsa pendatang ini begitu rasis, bongkak, kurang ajar, suka menindas serta tikam belakang.

Dalam insiden ini, kita akan melihat episod baru dalam drama pemimpin Melayu. PAS pastinya akan memaafkan perbuatan begitu kerana tidak kisah Allah dihina asalkan matlamat ke Putrajaya tercapai.

PKR jangan haraplah. Pemimpin mereka selalu keliru sama ada nak bercakap sebagai seorang Islam atau sebagai bukan Islam. Hari-hari jiwa mereka boleh berubah.

NGO Islam pula bagaimana? Ayuh bertindak mengikut lunas undang-undang.! Jangan biarkan Allah terus dihina. Takkan nak harap DAP pertahankan Allah!? Takkan nak harap Makkal Sakhti? Di mana jiwa pejuang Islam seperti Khalid Al Walid?

Berdasarkan perbuatan orang seperti Katy Lim ini akan menyebabkan persepsi bumiputera terhadap bangsa Cina akan bertambah negatif.

Pasti akan ada beranggapan, jika bangsa Cina mendapat kuasa memerintah, pemerintahan mereka pastinya berbentuk kejam dan tidak berhati perut sepertimana komunis yang merupakan sebahagian daripada nenek moyang mereka.

Kita menyeru umat Islam di Malaysia agar menentang Katy Lim. Kita menentang bukan dengan cara yang kejam. Bukan mengikut cara komunis. Tetapi menentangnya mengikut lunas undang-undang yang ada.

Melihat dari rupanya, dia mungkin juga masih di bawah umur dan ini mungkin akan menyebabkan dia terlepas jika dibawa ke mahkamah pun.

Sekiranya ini berlaku, kita memohon satu undang-undang digubal agar membolehkan ibu bapa Katy Lim dipertanggungjawabkan dan didakwa kerana mendidik anak menjadi rasis. Sudah sampai masanya, ibu bapa dibertanggungjawabkan sepenuhnya jika anak-anak mereka menjadi rasis dan melampaui batas.

Pihak berkuasa harus bertindak tegas membersihkan Malaysia dari mereka-mereka ini kerana masalah ini tidak akan berhenti di sini. Ia sedang merebak dan menjadi semakin parah.

11 comments:

Wanredone said...

Tunggu apa lagi? Budak Katy Li Lian ini HARUS dilenyapkan dari mika bumi ini! ALLAH pun dia nak HINA! Mana orang Melayu, PAS / UMNO? Mana Nik Ajis.... kalau berani doakan supaya budak laknat ini PERCAH PERUT. Ini tidak PM sesama islam dia doakan supaya pecah perut! Cari budak ini sehingga ke lubang cacing sekalipun.
ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR....ALLAHUAKBAR!

cengkerangcipot said...

klau kes ugut bunuh si saiful laju je kes ye.. ape cite ni?? jom la jadikan kes jugak..dah ramai sgt yg biadap dgn Islam ni.. xyah nk politik2 sgt la kn..

Wake UP! said...

Tak payahla takut dengan kafir. Baik takut pada azab Allah kerana kita tak buat apa-apa bila DIA dihina kafir.

agbr47 said...

Mereka bercakap seolah-olah mereka akan mengambil alih pemerintahan negara ini pada hari esok. Jika di takdirkan pembangkang akan mengambil alih pemerintahan pada PRU 13 nanti, apakah mereka boleh merubah apa yang di amalkan hari ini dalam sekelip mata?
Perlembagaan masih lagi memberi kuasa kepada Raja-Raja Melayu menerima keputusan yang di tetapkan di Parlimen. Raja-Raja Melayu akan membatalkannya apabila Raja-Raja Melayu merasakan kedudukan Raja-Raja, bangsa Melayu dan Islam terancam. Hanya pemberontakkan sahaja yang dapat merubahnya.
Dalam masa yang sama, sokongan kepada pembangkang juga belum sepenuhnya. Orang Melayu yang masih yakin dengan perjuangannya hari ini juga akan melakukan pemberontakan mempertahankan kedaulatan undang-undang dan hak-hak mereka.
Lantas, apa yang mereka impikan hari ini tidak mungkin berlaku dalam sekelip mata.
Tak tahulah, selepas 50~60 tahun akan datang apabila jenerasi hari ini semuanya telah lupus.

agbr47: Sarang tembuan jangan di jolok.

Anonymous said...

SUDAH TERANG LAGI BERSULUH.AMOI NI TIDAK BOLEH DIBERI MUKA...DAH LA LEBIH 70% TAK FASIH BERBAHASA MALAYSIA...KERAJAAN HENDAKLAH TEGAS, DAN BERANI UNTUK BERTINDAK APABILA ADA KES-KES RACIS DAN SBAGAINYA.JANGAN CUBA BERMAIN DENGAN API DAN BELAJARLA SEJARAH SUPAYA ANDA SEDAR SIAPAKAH ANDA DAN AAL USUL....

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih komen tuan2

Anonymous said...

KDN tak da telor ka...aku hairan Hisham dok isap jari lagi...kalau orang melayu cakap macam tu..hisham punya geng tunggu depan rumah....biarkan biarkan...nak biarkan sungai gombak jadi merah kaaaaa.....

Omu Rice said...

xperlu kita marah2...kita berdoa saje supaya negara kita aman...serah semua nya pada pemimpin yang kita pilih...mereka lebih arif sebab tu kita pilih mereka....yang penting kita banyak kan kumpul pahala untuk akhirat nanti..

Omu Rice said...

xperlu kita marah2 yang penting berdoa supaya kita aman...kita bagi saje pada pemimpin yang kita pilih...mereka lebih tahu apa patut dibuat sebab tu kita pilih mereka...doakan kebahagian di akhirat

Anonymous said...

aku cari fb page dier dah xder la, dier dah delete ker? aku br igt nk riot kat page dier, kalo sape dpt address dier bgtau laa, bleh kiter buat demonstrasi aman kat depan rumah dier, hehe~~

khairunnisa al kareem said...

mereka menghina agama kita dgn sesukahati mereka...bagaimana kalau agama mereka di hina pasti mereka marah...mereka tidak fikirkah tentang perasaan kita?