Skip to main content

DAP Perintah Malaysia : Apakah Ini Yang Akan Berlaku?

Apakah Ini Yang Akan Berlaku?
Sekiranya DAP Perintah Malaysia?


Saya agak tertarik dengan sebuah rencana yang dipaparkan di mykmu.net. Banyak yang boleh kita fikirkan dalam tulisan tersebut. Bahkan saya yakin, sekiranya DAP memerintah negara ini - ia akan menjadi lebih dahsyat dan zalim daripada PAP di Singapura. Baca tulisan di bawah :

Ini realiti di Singapura sekarang (Kiblat bagi ahli-ahli DAP)

  • ISA Dilaksanakan Begitu Keras Dengan Tahanan Paling Lama Cecah 23 Tahun (Chia Thye Poh-tahanan politik). Kebanyakkan yang masuk ISA ialah aktivis politik, pemimpin kesatuan dan pelajar.
  • Badan Kehakiman Dikawal Kerajaan.
  • Kesatuan Pekerja Kebangsaan dipengerusikan Menteri Kabinet Singapura (tidak bebas).
  • Semua Stesen TV Dan Suratkhabar Adalah Milik Kerajaan
  • Pihak Yang Cuba Bantah Kerajaan PAP Akan DiSaman Sampai Bankrap Dan Tidak Ada Mana Hakim Yang Berani Buat Keputusan Menentang Kerajaan.
  • Rakyat Diberikan Saham Yang Boleh Ditukar Dengan Wang Tunai Sehari Sebelum Pilihanraya Umum 2001 (rasuah)
  • Penduduk di Kawasan Perumahan Yang Tidak Menyokong Kerajaan, Tidak Akan Mendapat Khidmat Penyelenggaraan yang Sempurna pada PRU 1997 (ugutan)
  • Kaum Melayu tidak dibenarkan berkhidmat sebagai juruterbang dan Komando Angkatan Tentera.
  • Hanya ada seorang saja Jeneral India Muslim yang berkhidmat dengan SAF, yang lain semua Cina.
  • Pemilikkan rumah orang melayu di Bedok dan Geylang dikawal dan dihadkan oleh Housing and Development Board (HDB) untuk menyekat pengembangan orang melayu dan digantikan dengan orang cina yang dibawa masuk dari Negara China (ethnic residential quotas 1989).
  • Diskriminasi kaum dalam bidang pekerjaan dengan kebanyakkan syarikat meletakkan syarat fasih berbahasa Mandarin dan mengutamakan pekerja asing (gaji murah) daripada bangsa Minoriti Singapura. Ada sesetengah kes bilamana calon kaum minoriti berjaya membuktikan kefasihan bercakap dalam bahasa Mandarin, mereka akan diminta menulis dalam bahasa cina pula.
  • Kebanyakkan pemilik rumah (cina) tidak membenarkan orang india menyewa rumah mereka.
  • Kerajaan Singapura memberi biasiswa sebanyak S$500 sebulan kepada kanak-kanak dari Tanah Besar China (terutama Hunan dan Hubei) untuk belajar di Singapore. Keistimewaan sama tidak diberi kepada kanak-kanak dari Malaysia mahuoun India
  • Bahasa kebangsaan Singapura pada 1965 ialah bahasa Melayu tetapi telah ditambah kepada bahasa-bahasa lain berikutan penurunan populasi Melayu.
  • Racial Harmony Day dirayakan setiap 21hb July tiap tiap tahun bagi memperingati rusuhan kaum yang berlaku pada 1964 yang berlaku antara etnik cina dan melayu. Rusuhan kaum ini adalah antara punca kenapa Singapura dikeluarkan dari Persekutuan Malaysia 1965 bila ia dijadikan alasan oleh LKY untuk menuntut hak kesemarataan dari Tunku untuk semua rakyat dalam Persekutuan Malaysia.

Jadi, jika anda ingin memangkah DAP dalam pilihanraya umum akan datang, ingatlah apa yang sedang berlaku di Singapura sekarang akan turut berlaku di Malaysia. Hari ini sebagai pembangkang, mereka boleh cakap pasal apa sahaja termasuk penghapusan ISA dan soal kesamarataan tetapi percayalah, apabila mereka berkuasa, mereka akan memperkenalkan dasar-dasar yang menindas orang melayu seterusnya membangkitkan tindak balas orang melayu dan ketika itulah mereka akan memperkenalkan ISA semula atas alasan keselamatan negara. Di Singapura, Lee Kuan Yew juga bercakap mengenai kesamarataan tapi hakikatnya tidak ada yang samarata sebaliknya diskirminasi yang nyata.

Mungkin kalau ada pun yang PAP boleh belajar daripada DAP ialah bagaimana nak menggunakan duit judi lumba kuda untuk jadi sumbangan kepada fakir miskin, nak nak yang beragama Islam…..hehehe..

Comments

Begitulah hakikatnya sekiranya kita masih leka tentang agenda yang akan dilakukan oleh pihak pembangkang apabila mereka dapat memerintah kelak... Masih ramai di kalangan kita bangsa Melayu yang pentingkan diri sendiri untuk menyedok apa yang mereka berikan tetapi maruah diri tergadai... Sedih jika melihat mereka ni, masih tidak sedar apa2 lagi, hanya kepentingan politik mereka sendiri... :(
shamshul anuar said…
Saudara azli,

Kalau DAP memerintah, mereka akan
1) haramkan Utusan Melayu
2) ISA kan Tun Dr mahathir
3) Buang institusi Raja Raja
4) letakkan semua ugama setaraf. Islam bukan lagi ugama rasmi
5) Pegawai kerajaan akn beransur ansur ditukar kepada yang fasih Mandarin.

6) Perkhidmatan tertinggi tentera di"khaskan" kepada sesiapa saja asalkan bukan Islam

Sendiri mau ingat
Anonymous said…
Tambahan;

Jika DAP memerintah ,kemungkinan Selatan Johor akan dipajak kepada Singapura atau dijadikan kawasan autonomi untuk pergerakan rakyat Sinapura ke Malaysia..seperti Seberang Perai,di Pulau Pinang.Kawasan tadahan air pula di Johor DAP akan jual kepada Singapura ataupun secara putar belit menyewa kepada Singapura selagi ada bulan dan bintang untuk menjamin survival bangsanya.Kemungkinan juga institusi raja akan dipindahkan kemuzium atau dihapuskan sama sekali dimana keturunan Sultan menjadi penarik beca atau menjual kain batik sahaja seperti yang dilakukan di Singapura.MAKA KAUM MELAYU FIKIRLAH DAN BERSATULAH DEMI ANAK CUCU KITA.
Unknown said…
Salam, ISA akan di mantop kan lagi dan tukar nama je mungkin ASI.
Anonymous said…
Jika DAP memerintah, percayalah Melayu akan menjadi Warga Kelas Ketiga. Islam dan Bahasa Melayu bukan lagi sebagai Agama dan Bahasa Rasmi Malaysia.
Jibam said…
tolong jawab.smpi skrg aku xdapat2 lg sebarang jawapan dr saudara azli ni.

salam..bro, tlg jwb satu benda ni je.logik ke sorg yg gagal dlm universiti, bukan sesiapa pun, trs berjumpa PM utk mohon biasiswa. adakah PM menguruskan biasiswa pelaran secara peribadi? kalo btl aku nk apply sbb aku pun nk apply smbg study.tp aku cerdik skit la dr saifol..aku grad dgn 3.56. yg kedua, logik ke dgn skali dgr shja, si saifol trs dpt hafal no tipon KPN? logik? wow sggh genius mamat gagal universiti itu.

bro, kalo ko anak jantan sila jwb komen aku ni secara trs trg.keluarkn komen aku..jwb trs tyrg tanpa belit2. tq daun keladi.

pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas.
Kenn said…
Imej yang saya sertakan di dalam tulisan terbaru,Hippo-Cri-Ticus : Kalaulah Beritanya Begini.... nampaknya agak bertepatan dgn saranan Sdr. Fikir-fikir sebelum memangkah bagi yang ada niat untuk memangkah undi itu.

Kita sudah amat maklum, belum berkuasa penuh lagi sudah macam-macam berlaku di Penang, Selangor dan juga Perak. Apa lagi bila sudah menguasai negara nanti. Mungkin nama negara inipun boleh bertukar.

Saban hari dan amat lantang mengatakan orang lain rasis, walhal, dialah bapak segala racism.
Budak Hingusan said…
Ya saudara Azli jawab juga persoalan ini...


Kenapa sebuah perbicaraan terus ditangguh tangguh dengan pelbagai alasan yang tidak berkaitan

Juga tentang konsep lawan tetap lawan... tangguh tetap tangguh. Bukankah Mahkamah boleh membuktikan kesalahan seterusnya membuka rahsia tersingkap sepertimana kes Lingam

Juga tentang ketidak percayaan kepada sistem kehakiman tetapi masih juga percaya kepada sistem kehakiman dalam isu saman menyaman mencecah ratusan juta

Juga penggunaan saman untuk menutup mulut pengkritik

Juga tentang isu kelayakan kerja swasta yang mementingkan bahasa Mandarin sedangkan bahasa kebangsaan adalah bahasa malaysia manakala bahasa paling penting dan bahasa ilmu moden di dunia adalah bahasa inggeris.

Juga tentang lambakan institusi pengajian milik pertubuhan cina dengan puluhan ribu pengambilan setahun sedangkan masih mau juga tuntut tempat di ipta sedangkan mereka mampu di institusi swasta mereka yang banyak sekaligus menafikan hak majoriti di tempat inbstitusi awam yang rata2 tidak sekaya mereka.

Juga tentang tuntutan agar membuka UiTM kepada bukan Bumiputera sekaligus menyempitkan peluang untuk bumiputera mendapat peluang pendidikan.

Juga tentang penutupan sebuah institusi teknikal untuk bumiputera di Selangor beberapa bulan lalu.

Juga tentang rasional pembukaan cawangan universiti Singapore di Pulau Pinang bukan Di Selangor dan mereka masih terus menuntut tempat di IPTA untuk mereka diperluas.

Wow untungnya jadi 40% di Malaysia
kepada 60% lepas PRU 13 menangis lah kamu
pacat said…
pinjam artikel ini untuk paparan di blog saya!!
joegrimjow said…
DAP memang xkan dapat perintah malaysia kan sebab kerusi dia memang takkan cukup

jadi, tak payah risau lah
Anonymous said…
saudara jibam,
saya yakin anda bukan melayu..dan saya harap anda bukan melayu...kalau melayu pun mungkin melayu kristian...jangan sampai gua jumpa lu...ok.
parang terbang said…
"DAP Perintah Malaysia : Apakah Ini Yang Akan Berlaku?"


jawapan peluru M-16 askar MELAYU dalam badan bukan MELAYU....

ingat MELAYU bukan bodo....

sejarah telah terbukti....

tanya lah nenek moyang kaum sendiri mengenai 13 mei....

waktu tu dosa pahala tolak tepi...

kami diam bukan takut!

teruskan jolok sarang tebuan!

jika disengat jangan nak merayu dalam t.v!
azlishukri said…
joe - yang dimaksudkan DAP perintah Malaysia bukanlah dari erti kata melalui kerusi parlimen, sebaliknya melalui perpecahan orang Melayu, contoh terbaik ialah di Perak, walaupun DUN dikuasai oleh UMNO dan PAS, tetapi kerana orang melayu berpecah belah, maka kuasa politik dikuasai oleh DAP, maka inilah yang dikatakan sebagai DAP perintah Malaysia.
Anonymous said…
Kalaulah ditakdirkan negara ini jatuh ke tangan DAP, akan berlaku perang kaum yang paling dahsyat yang dapat kita saksikan.

Selepas tamatnya peperangan tersebut, keadaan orang Cina akan menjadi lebih sengsara. Akan wujud undang-undang yang mengharamkan sekolah Cina, surat khabat Cina, TV Cina, bahasa Cina, radio Cina dan penggunaan nama Cina.

Salah satu tanda-tanda kiamat hampir dekat ialah orang Islam semakin kuat dan ramai akan memeluk Islam.

Kita hendaklah menentang orang Cina kerana mereka tidak lagi menghargai kebaikan kita. Disamping itu, bilangan mereka adalah ramai maka dapat menggugat penduduk pribumi. Jika Indonesia yang mempunyai bilangan Cina yang sedikit tetap menyerang orang Cina, kenapa tidak kita? Jangan sampai anak cucu kita cakap, 'Ni nenek moyang kita punya pasal lah. Pengecut!'
shamshul anuar said…
Saudara Jibam,

Satu soalan yang saudara enggan fikir ialah apasal Anwar bila dicabar takut hendak bersumpah.

Bukankah berani kerana benar? Orang yang tak bersalah kalau difitnah selalunya mahu bersumpah. Kenapa anwar enggan bersumpah.
Anonymous said…
saya rasa mereka tak layak nak perintah Malaysia, kalau pun dapat saya rasa melayu2 yg sokong mereka tu akan tentu menyesal tak habis
Anonymous said…
Semoga tulisan pre-emptive ini mendapat perhatian pimpinan PR dan seterusnya mengubah satu manifesto, perjanjian atau piagam yg ditandatangan secara aku-janji, demi menghilang kerisauan spt yg dinyatakan dlm tulisan ini.

DR NO
azlishukri said…
Dr NO itulah yang sebaik-baiknya...
Sang GOomaLL said…
DAP perintah malaysia?? perlembagaan negara akan dibubarkan. Malaysia, DAP akan corakkan mnjdi kerajaan komunis moden.. Org2 melayu terus didiskriminasi.. isk isk.. wahai org2 melayu.. sedarlah lah dari lena.. jgn biarkn kerajaan DAP takluk malaysia..(ini bkn soal resis)

Pilihan Pembaca

Sampai Bila Najib Mahu Berlembut?

Alangkah baik, sekiranya Datuk Seri Najib boleh berkata begini, "Ok Anwar Ibrahim, aku sanggup jadi saksi pembelaan kes kamu, tetapi dengan satu syarat! Kamu bersumpah dengan nama Allah terlebih dahulu bahawa kamu benar-benar tidak meliwat Saiful - sahut cabaran ini dahulu. Lepas itu baru kamu boleh dakwa aku "cool" atau pun tidak!". Pada hemat saya - kerajaan pimpinan Najib perlu agresif menyerang Pakatan Rakyat - jangan biarkan pelbagai isu dimanipulasi oleh mereka dengan sesuka hati. Para pemimpin UMNO jangan tidur - tolong buka mulut dan jawab tuduhan-tuduhan Anwar Ibrahim dan koncu-koncunya. Para pemimpin UMNO sangat lemah dan tidak bertenaga dalam menjawab isu-isu semasa. Najib dan Hishamuddin jangan lembik sangat - tolong keras sikit! Baca berita di bawah: TINDAKAN PERDANA MENTERI Datuk Seri Najib Razak dan isterinya yang mahu mengketepikan sepina yang mengkehendaki mereka menjadi saksi pembelaan kes liwat kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim dia

Lagi Kisah Siti Nurhaliza : Mana Perginya Produk CTea?

Lagi Kisah Siti Nurhaliza Mana Perginya Produk CTea? Oleh Satu Hala (Malaysia Instinct) Inilah antara benda-benda yang buat sakit hati dengan orang kaya Melayu ni. Datuk K sanggup perabis RM66,550 untuk beli nombor plate KCT 1 untuk isteri tercinta, Datuk Siti Nurhaliza. Kononnya cintan maut habislah tu kan. Tak tahulah kot-kot Rozita Che Wan yang dulu orang kata dapat Mercedes dari Datuk K (lepas dah kahwin dengan Siti) pun akan dapat nombor plate yang sama. Gasaklah hal Rozita Che Wan tu. Yang penulis tertarik nak tulis ialah sikap orang macam Datuk K dan Siti Nurhaliza. Parasit adalah perkataan paling tepat. Tahu tak Siti Nurhaliza adalah pemohon pinjaman Tekun untuk bisnes barang solek Simply Siti. Kalau tak percaya, pergilah cek dengan Tekun. Pasti nama Siti akan terpacul. Sakit hati betul penulis dengan orang-orang macam ini. Dah tahu duit banyak, gunalah duit sendiri untuk berniaga, tak pun pinjamlah bank. Gi pinjam dengan Tekun tu buat apa? Mentanglah bay

JCorp Mungkin Lumpuh!

Nampaknya mungkin satu lagi organisasi perniagaan Melayu akan lumpuh dan hancur di bawah pentadbiran yang tidak tahu erti perjuangan dan berjihad dalam perniagaan. Setelah berjaya menyingkirkan bekas CEO Johor Corporation (JCorp) Tan Sri Muhammad Ali Hashim daripada terus menerajui rangkaian perniagaan oraganisasi tersebut beberapa bulan yang lalu - kini pentadbiran baharu JCorp dikatakan sedang merancang untuk menjual sebuah anak syarikat JCorp yang paling bernilai - iaitu syarikat Kulim Bhd. Khabar angin ini sekiranya benar-benar terjadi - ia tidak hanya menjejaskan sumber pendapatan utama JCorp, bahkan lebih jauh daripada itu, JCorp juga akan kehilangan pegangan saham dalam QSR Brands Bhd dan KFC Holding Bhd yang terbukti telah membawa keuntungan besar kepada syarikat milik kerajaan Johor itu. Kekecewaan Ali Hashim ada asasnya - setelah bertungkus-lumus membangunkan JCorp selama 30 tahun dan berjaya melahirkan begitu ramai usahawan Melayu yang bernaung di bawahnya, kin