Skip to main content

Melayu Akan Tewas Jika 13 Mei Berulang


Melayu Akan Tewas
Jika 13 Mei Berulang


Membaca berita yang disiarkan di dalam MalaysiaKini di bawah ini, membuatkan saya bertambah sakit hati kepada Lim Kit Siang. Saya bukan mahu mempertahankan pengetua sekolah tersebut, tetapi saya mahu mengingatkan Lim Kit Siang, siapa yang memulakan dahulu budaya perkauman ini? Siapa yang mula menghina sultan Perak, siapa yang mula menghina perlembagaan negara? Siapa yang mula mempertikai hak istimewa orang Melayu? Siapa yang mula mahukan perlembagaan Malaysia di rombak? Siapa yang mula mahu mempertahankan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan gareja Katolik? Siapa yang mula mahukan hak sama rata diberikan kepada semua kaum? Siapa yang mulakan semua ini? Semua ini dimulakan oleh DAP!! Dan sekarang DAP baru sedar bahawa mereka sedang bermain dengan Api? Persetankan DAP!.


Lim Kit Siang harus ingat, parti beliaulah yang memulakan segala agenda yang menyentuh kepentingan orang Melayu di negara ini. DAPlah yang menjadi penghasut dan mengapi-apikan rasa perkauman. Jika tidak hal ini tidak akan terjadi. DAP seolah-olah suka, sekiranya tragedi 13 Mei berulang kembali - kerana beliau tahu, sekiranya tragedi 13 Mei berulang, Melayu-Islam akan tewas di bumi sendiri. Dengan wujud begitu ramai orang Melayu yang menjadi pengkhianat di dalam PKR dan PAS - usaha untuk menghancurkan kepentingan orang Melayu dan Islam di Malaysia semakin mudah, bahkan DAP tidak berseorangan, seandainya mereka benar-benar mahu merombak perlembagaan negara. Kerajaan wajib bertegas dalam hal ini. Segera menggunakan ISA bagi menangkap individu yang tidak bertanggujawab menghasut rakyat untuk meminda perlembagaan.

Baca kenyataan Lim Kit Siang di bawah ini


Kerajaan didesak bertindak ke atas seorang pengetua sekolah yang didakwa menghamburkan kata-kata perkauman yang menghina pelajar Cina dan India pada satu majlis anjuran sekolah tersebut di Kulai, Johor. Penasihat DAP Lim Kit Siang dalam satu kenyataanya berkata, tindakan disiplin yang paling keras perlu dikenakan terhadap pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Siti Inshah Mansor yang didakwa mengeluarkan kata-kata itu.

Lim berkata tindakan perlu diambil terhadap Siti Inshah memandangkan tindakannya itu bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang dipelopori perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.Katanya, Siti Inshah sanggup mengeluarkan kata-kata yang begitu menghina, menyinggung dan rasis itu dalam satu majlis untuk melancarkan sambutan Hari Kebangsaan sekolah tersebut.Ironinya, tema sambutan Hari Kebangsaan tahun ini ialah '1Malaysia Menjana Transformasi,' kata Lim lagi.

Menurut beberapa laporan polis yang disebarkan di dalam talian, Siti Inshah didakwa mengeluarkan kata-kata berkenaan pada 12 Ogos lalu ketika mengulas mengenai masalah disiplin pelajar.Didakwa, beliau menyatakan bahawa pelajar Cina "tidak diperlukan" dan perlu "pulang" ke China manakala pelajar India patut membuang ikatan tali di pergelangan tangan mereka.Beliau juga didakwa berkata hanya anjing yang memakai tali seperti itu.Lim berkata, insiden tersebut membangkitkan semula ingatannya kepada kenyataan menghina yang dibuat oleh bekas ketua bahagian Umno Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail dan juga oleh bekas pegawai khas perdana menteri Datuk Nasir Safar.

Comments

Scud said…
adakah benar pengetua sekolah berkenaan berkata demikian? jika benar, maka pengetua tersebut patut dikenakan tindakan tatatertib..lagipun jangan babitkan pelajar sekolah dengan politik.

pelajar sekolah sebenarnya masih bersih dari kekotoran politik.justeru itu janganlah memarahi mereka dengan kiasan politik. tak elok begitu.

memang benar dap adalah dalang segala kekacauan di malaysia ini.orang melayu kalah kalau 13 mei berulang? hehehe pening ke siapa yang cakap begitu? dia lupa ke bangsa mana paling ramai dalam polis dan tentera?

Orang melayu paling ramai dalam tentera dan polis. Suka suka je cakap orang melayu akan kalah kalau 13 mei berulang.
azlishukri said…
tuan tinta emas..mungkin DAP dapat bantuan tentera Amerika kot...
Anonymous said…
DAP anak didik PAP, sekutu PAP Yahudi, pelindung Yahudi Amerika kot.

DAP dan kekasih gelap (MCA) guna taktik Yahudi, hakis-hakis, sikit-sikit, ambik-ambik...lama-lama jadi bukit.

Saya setuju dgn Soi lek, 30% utk bumiputera cancel, kita gantikan dgn 60%. Adil semua ikut peratusan kaum...apa kata.

Kalau Malaysia kebelakang 30 tahaun kerana ini, apa salahnya. Kita patut slow down sikit, 1st world infra, 3rd world mentality. Bagi chance catchup sikit. Lagipun kehidupan tahun 50 & 60han dulu lagi aman.

PS: Jangan baca apa yang saya kata, baca apa yang saya tak kata, baru you paham apa saya kata.

akb
Mak Su said…
takut2 ada dalang or lakunan diarahi sesiapa... melayu secara amnya sgt sopan dan sangat menjaga hati orang lain biarpun hatinya terluka
Anonymous said…
Sama2lah kita berdoa agar trajidi 13 mei tak berulang lagi. Apa yg berlaku ni adalah kesilapan pemimpin kita sejak dari merdeka - skrg. Sejak dr merdeka pemimpin melayu kitalah yg menonjolkan beberapa kerat org bukan melayu dan melayu utk menguasai ekonomi. Krn beberapa kerat inilah membuatkan yg majoriti merasakan sistem ekonomi kita tak adil - yg kaya bertambah kaya (disbbkan oleh monopoli) manakala yg susah dok mcm tu je. Klu kita tengok senarai terkaya di M'sia dok org yg sama je (melayu,cina & india) klu yg baru masuk (melayu) kita dh dpt agak kroni 'sapaa tu'.

Kesimpulanya kita semua bangsa duklah elok2 di bumi Allah ni. Peminpin pula hendaklah adil memerintah keatas rakyatnya tampa amik kira apa bangsa, ugama & parti mengikut perlembagaan yg telah dipersetujui bersama.
Wake UP! said…
Bagus kalau 13 Mei berulang. Kita kasi tebas sampai bersih itu komunis.

Biar tidak ada sedikit pun anasir subversif dan komunis di dalam negara.

Bila nak jadi ni?
Anonymous said…
hmmmm.... sebenarnya pengikut DAP pun buat jugak...aku pernah alami... skrg umur aku 30....

dan ketika aku bersekolah di SMK Yok Bin Melaka... seorang guru perempuan cina bernama GAN telah memarahi pelajar melayu keran xpuas hati dgn kerajaan bagi duit bina masjid malah menghina melayu dan islam depan pelajar melayu lain ....satu kelas dia bising

so apa masalahnya?
Cina pun buat jugak....
Sila semua bela pengetua tersebut

tamingsariblog.blogspot.com
Anonymous said…
Bila nak gadoh ni... lambat sangat lagi ka... Aku dah siap dah ni..

Masih teringat cerita bapa aku bila Jepun langar Kelantan, Selama 3 tahun, Ramai anak come kena rogol, habis lari ke serata pelusuk negeri lain takut kat jepun... Ramai yang kena pancung,.. Tapi cerita aib macam ni tak dibukukan,... Malu dan aib.. Bila perang berlaku, itu lah yang berlaku, tengok di Iraq, Bosnia. 13 Mei, bapa aku cerita tentang apa yang terjadi, .. tapi banyak benda yang jadi kat orang kampung dan bandar tak dibukukan...

Lu pikirlah sendiri.. aku dah siap dari dulu lagi, sebab tahu ini akan berlaku...

Ajarlah anak2 kita seni mempertahankan diri, Baik lelaki mahupun perempuan, kalau boleh bukan sahaja yang zahir fizikal tapi rohaniah.. batin....

Hidup Melayu
Anonymous said…
kalau betul 13 mei nak berulang kita kena war war kan kepada melayu pelusuk kampung supaya mereka bersedia bila tiba masa diperlukan.
Unknown said…
LKS ni penipu beso
ingat tak kes warga China ketuk ketampi dalam lokap

apa dah jadi?

harap Kementerian menyiasat sedalam-dalam, jangan hanya kerana mahukan undi bangsa lain, undi melayu hilang
Anonymous said…
dah tak sabar rasa nya 13 mei nihhh i want to celebration......Pleaseeee comee 13 Mei...
Jebat Mengasah Keris said…
Peluang berjihad hampir tiba.

Gendang perang sedang dibunyikan oleh si kafir harbi.

HasbunAllah wa Ni'mal Wakil (Cukuplah Allah Menjadi Pelindungku
) doa Rasullullah ketika nak berjihad.

Doa Ini Jadikanlah Amalan Kita.
Anonymous said…
puak2 cina semua, cananglah lg isu2 perkauman kemudian jgn ngaku agar 13 mei kedua cepat berlaku tahun depan.hang tengoklah apa puak2 cina tak sedar diri ini akn dpt, drp ekonomi mrk pegang sekrang, kpd mrk akn kehilangan segalanya nanti. org melayu kalau dah mengamuk, semua akn ditunggang terbalikkan....acu cuba try test lah kalu tak percaya.........
KAPAKTAJAM said…
KAPAK menyokong Pengetua Sekolah berkenaan dan akan mempertahankannya. Ingat, siapakah yg mula bermain api ini, jangan sesekali bertindak dan marah bila terdapat Bangsa Melayu yg bercakap sedemikian, TETAPI kenapa diam membuta tuli bila mereka si Cina celaka, mcm LKS,LGE,TONY PUA, dan lain2 dalam DAP yg tak putus2 menghentam Melayu dan memperlekeh termasuk memperlekeh perlembagaan Negara.

Ingat, bila Perlembagaan Negara diperlekeh maknanya tiada hara hormat dan setia pada Negara dan kebebasan mereka bersuara disana-sini akan menimbuulkan keraguan serta sakit hati pada bangsa lain. Bagi mengelak perkara ini KDN tunjukkan lar ketegasanmu. Mereka yg membawa onar dalam perlembagaan wajib di ISA kan!. Operasi LALANG WAJIB DILAKSANAKAN SEGERA. Ini yg mereka amat takutkan. KDN wajib bertindak segera agar api permusuhan perkauman dapat dijaga dan dielakkan dari terus merebak.
Anonymous said…
aku menunggu 13 mei terjadi biar aku cincang sumer jahanam campak kt lombong....

cepat la 13 mei.....i love u.....
Anonymous said…
13 mei.. kita anta si sepet jauh dari malaysia.tanah melayu...hak melayu..islam..

kita bg penyesalan yg xterhingga kt sepet bia menyesal seumur hidup..

sampai jatuh sumber ekonomi drg...

hidup melayu......!!!!!!
Dia terlupa pepatah Melayu
"Air dicincang tak kan putus."

Orang Melayu Kg Bharu sedang berpecah ketika itu tetapi kerana peristiwa berdarah menyebabkan orang Melayu bersatu semula.

Aku yang Bingai
Dinar Emas - Bukan Idea Tun Mahathir? di Tendang Terajang
Anonymous said…
Aku nak bagitau kat org semua..
Minggu lepas aku hantar anak aku pi interview di Kilang Bangsa Sepet, di Kajang, Jawatan Sebagai Junior Engineer( Anak aku Fresh Graduate dari Universiti Teknologi Petronas) .Masa interview HR Manager cakap,you telah berjaya..gaji RM1800 + Lain2 Elaun RM500. Jumlahnya RM2300 sebulan. Tapi kita tidak dapat pos offer letter..tapi you kena datang pada next monday,,kita bagi by hand dan terus report duty bekerja.
BILA ANAK AKU DATANG PADA NEXT MONDAY TU....Cilaka punyer Cina...dia bagi offer letter gaji saja RM1800..Tiada elaun RM500 ......Dia cakap..Kalau lu mahu lu boleh sign lah.....kalau tarak mau tak apa...Cilaka punyer Cina...
RUPA2NYA DIA TERPAKSA MAU AMBIK MELAYU SEBAB COMPANY MAU DAPAT PROJEK OIL & GAS DARI PETRONAS..
Aku punyer sakit hati..biar lapar mampus tak makan lagi baik dari bekerja dengan Cina Celaka....
Anonymous said…
jangan terlalu mengikut emosi. setiap kejadian pasti ada pengajarannya tetapi berperang bukanlah cara penyelesaiannya. kalau tak ada bangsa lain di bumi ini pun, tak gerenti takkan ada pergaduhan. manusia memang suka berperang. Lihatlah di Iraq, puak Sunni dan Shia berperang, dan di Afghanistan, puak Taliban menafikan hak wanita untuk mendapatkan pendidikan dan bekerja..jadi jangan terlalu mengikut emosi disebabkan kata-kata ahli politik, biar dari BN mahupun pembangkang--akhirnya negara kita yang rugi. pelabur2 asing akan lari bertempiaran dari sini mencari negara yang lebih selamat untuk membuat pelaburan.kita sepatutnya mencari jalan penyelesaian yang lebih aman. peperangan tidak menguntungkan sesiapa.setiap kaum ada kelebihan/kekurangan sendiri.fikirkanlah.
azlishukri said…
saya setuju berperang bukan jalan terbaik...
Anonymous said…
Sebenarnya, apakah motif Encik Azli Shukri menonjolkan isu peristiwa berdarah 13 Mei dalam artikel ini? Saya tak nampak di mana Lim Kit Siang menyebut tentang 13 Mei dalam kenyataannya itu. Sebenarnya, individu yang mengungkit ttg peristiwa 13 Mei ialah Timbalan Perdana Menteri kita, semasa beliau mengkritik Presiden MCA baru2 ini. Ini membuktikan bahawa pihak UMNO yang mahu sangat peristiwa malang seperti itu berulang supaya dijadikan alasan untuk menangguhkan pilihanraya umum ke-13 memandangkan sokongan terhadap pihak yang memrintah kian hari semakin pudar.
Anonymous said…
sudahlah bangsa pendatang si mata sepet ni, cukup2 lah memecahbelahkan melayu..kami tidak akan termakan propaganda kamu tu wahai cina bangsat.

Pilihan Pembaca

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

UMNO ke Arah Pemulihan?

UMNO KE ARAH PEMULIHAN? Semalam, Datuk Norza Zakaria, Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan dihadap ke mahkamah atas tuduhan rasuah untuk pemilihan parti hujung bulan ini. Saya tidak mahu banyak komen dalam hal ini. Saya percaya ramai lagi yang terlibat - dan yang dituduh pasti akan mendakwa bahawa mereka teraniaya, sebelum ini Datuk Seri Azalina Othman turut menerima nasib yang sama apabila pegawai kananya ditemui bersama dengan wang berjumlah RM70 000 dan disyaki untuk tujuan politik wang. Saya agak sedih jika begini keadaan UMNO, di saat-saat UMNO memerlukan pemimpin yang bersih dan ikhlas dalam mengemudi parti tersebut pada hujung bulan ini. Pemimpin-pemimpin UMNO harus faham, fitnah terjadi kepada UMNO adalah disebabkan sikap mereka yang memudahkan orang ramai memandang negatif kepada UMNO. Hentikan perbuatan memberi duit untuk mendapatkan sokongan. Manakala para perwakilan pula, tolong hentikan perbuatan meminta wang dan imbuhan daripada calon-calon tertentu,- semua ini jelas h

Semua Bloggers Pro-Mukhriz Diminta Memberi Sokongan Moral

MEMBERI SOKONGAN MORAL KEPADA DATUK MUKHRIZ MAHATHIR Saya sudah katakan, bahawa Khairy mempunyai masalah, dan terlibat dalam "isu" yang selama ini dilaung-laungkan oleh pihak akar umbi, apabila lembaga disiplin memberi amaran kepada Khairy dengan sebegitu rupa, sebentar tadi apakah kita masih mahu memilih Khairy sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia? Saya sudah berkali-kali menjelaskan dalam blog saya ini, dari tahun lepas lagi bahawa Khairy telah gagal sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO, dan sekarang buktinya telah jelas. Saya menyeru kepada semua ahli UMNO memberi sokongan kepada Datuk Mukhriz Mahathir sebagai KETUA PEMUDA UMNO yang baharu, Dan sekarang dengan secara rasminya, saya membuka peluang kepada seluruh bloggers meletakkan komen sokongan anda ke blog ini secara besar-besaran, sebagai satu usaha menyokong Datuk Mukhriz Mahathir sebagai Ketua Pemuda. Amaran , mana-mana komen yang cuba membuat provokasi, akan dipadam, hanya komen yang memberi sokongan moral kepada Datuk Mukh