Skip to main content

Tahniah Tan Sri! Kita Memerlukan Lebih Ramai Seperti Ini

Saya mengambil kesempatan secara peribadi mengucap setinggi-tinggi tahniah kepada Tan Sri Hamad Kama Piah yang baru sahaja menerima anugerah Pencapaian Seumur Hidup daripada majalah perniagaan berpengaruh dunia - The Leaders. Sememangnya beliau sangat layak untuk menerima anugerah yang berprestij tersebut. Sekali lagi saya ucapakan syabas dan diharapkan beliau terus berusaha membangunkan ekonomi orang Melayu-Islam ke persada antarabangsa. Doa saya semoga kesihatannya sentiasa terpelihara dan persahabatan kita terus berkekalan.

KUALA LUMPUR, 23 Julai — Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan Permodalan Nasional Berhad (PNB) Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman menerima anugerah Pencapaian Seumur Hidup pada majlis Anugerah Kepimpinan Global di sini.

Hamad Kama Piah, yang mempunyai pengalaman 30 tahun di bidang pelaburan dan pengurusan unit amanah, membangunkan PNB dengan aset di bawah pengurusan meningkat berganda dari RM40.7 bilion pada Disember 1997 kepada hampir RM150 bilion, ketika ini.

Dua tokoh lain menerima kategori anugerah yang sama. Mereka ialah tokoh sukan legenda dunia Muhammad Ali dan Pengarah Urusan Kumpulan Oriental Holdings Berhad Datuk Robert Wong Lum Kong. Anugerah disampaikan oleh Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Bernama Online melaporkan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Tan Sri Tony Fernandes dianugerah ‘Visionary CEO of the Year’, dan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Syarikat Naza Datuk Wira SM Faisal SM Nasimuddin dianugerah ‘Young Achiever of the Year’.

Duta Pelancongan dan pereka kasut terkemuka dunia Prof Datuk Dr Jimmy Choo dan angkasawan pertama Malaysia Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor masing-masing menerima anugerah ‘Fashion Icon of the Year’ dan anugerah ‘Special Achiever’. Majlis itu dianjurkan oleh The Leaders International, sebuah majalah bisnes berprofil tinggi berpangkalan di Kuala Lumpur dengan pejabat di Dubai.

Comments

Tahniah!








'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. Pemimpin BN mcm PUKIMAK. FUCK Wanita UMNO
http://blog1Malaysia.blogspot.com/
Anonymous said…
beliau antara yg aku kagum
Tan Sri ini ore Kelantan.
Wak Long Man said…
Alhamdulillah .. syukur
tahniah kepada Tan Sri Hamad Kama Piah yang baru sahaja menerima anugerah Pencapaian Seumur Hidup daripada majalah perniagaan berpengaruh dunia - The Leaders.
Tahniah dari kawe ... Kelantan the Best ... Tahniah.. tahniah ..
leekonu said…
oghe kelatae bila diberi peluang sangatlah berjaya kalau dok bawah tapak kaki WALY SELIPOR alamat jadi pengedar atau yang tegar saja lah

Pilihan Pembaca

Penulis dua dari kanan bersama dengan Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin Pada 10 September yang lalu, Sidang Editor Bahagian Majalah berkesempatan berbuka puasa bersama Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin di Sime Darby Convention Center. Terima kasih atas Jemputan tersebut. Jazakumullahu Khairan Kasiran. * Dari kiri Ros, Suria Janib (Penolong Editor Dewan Masyarakat ), A. Zaidel (Penolong Editor Dewan Masyarakat ), Datuk Seri Khaled Nordin, Muhammad Azli Shukri (Editor Dewan Ekonomi) , dan Armin Azhari (Editor Pelita Bahasa ).
Nasihat Pemimpin Patuhi Etika Islam Oleh Muhammad Azli Shukri (Artikel saya ini telah disiarkan di dalam Utusan Malaysia pada 18/09/2003) Dalam Islam, pemimpin atau pemerintah yang telah dilantik haruslah diikuti perintahnya, selagi perintah tersebut tidak bercanggah dengan suruhan wahyu dan perintah Rasul, seperti mana firman Allah di dalam surah an-Nisa ayat 59, "Wahai orang-orang yang beriman! patuhilah olehmu perintah Allah dan patuhilah olehmu perintah Rasul dan ulil amri di antara kamu." Oleh kerana para pemimpin atau pemerintah merupakan manusia biasa dan tidak terlepas daripada melakukan dosa dan maksiat, maka mereka juga wajib diberi nasihat oleh rakyat yang sedang di pimpinnya, bersesuaian dengan roh Islam itu sendiri yang berteraskan kepada amar makruf nahi mungkar, sebagaimana firman Allah, "Kamu adalah umat yang terbaik yang telah dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah daripada yang mungkar, dan beriman kepada Allah.'' (
MONOLOG AZLI SHUKRI Bab 10 : Muhammad Azli Shukri Lagi! Saya agak sukar untuk menulis Monolog ke-10 saya pada kali ini. Saya merasakan inilah monolog yang sangat susah untuk saya meluahkannya. Saya tidak tahu, bagaimanakah harus saya sampaikan monolog saya pada kali ini? Apakah saya harus menulis atas prinsip saya sebagai seorang wartawan? Atau sebagai seorang ahli politik? Atau sebagai seorang penulis bebas? Atau sebagai seorang editor? Semua ini menyukarkan saya untuk menulis monolog saya yang terakhir pada bulan ini. Saya merasakan bahawa saya harus berterus terang dengan jujur dan amanah, tanpa rasa takut dan kesal, kerana kebenaran dan jihad harus ditegakkan dengan segala kekuatan yang ada. Yang pasti, kebenaran tidak boleh disembunyikan lagi. Dan Sesungguh, untuk menjadikan kejahatan bermaharajalela, cukuplah sekadar kebenaran mendiamkan diri! Saya tidak berupaya membiarkan itu semua berlaku. Dan untuk kali ini saya harus bercakap benar dengan nada yang berterus terang. A