Skip to main content

Dr Lo'Lo Masih Hidup Jangan Sebarkan Cerita Palsu


Dr Lo'Lo masih lagi dirawat di hospital, tidak benar berita yang menyatakan bahawa Dr Lo'Lo telah meninggal dunia. Cerita tersebut sama sekali tidak benar. Saya merupakan bekas guru kepada anak lelakinya iaitu Muhammad Farhan Aminuddin, dan melalui FaceBook beliau tadi, beliau mengesahkan bahawa ibunya masih hidup dan sedang diberi rawatan rapi. Doakan kebaikan dan kesejahteraan Dr Lo'Lo. Harap, jangan disebarkan lagi kisah palsu ini. Mohon jasa baik tuan-tuan semua. Jazakumullah. Sama-samalah kita berdoa untuknya.

Comments

PaKMie said…
Salam...

Kwn2 kata melalui twitter (Cikgu bard) Dr Lolo udah meninggal skjp tadi...sy pn belum pasti.


Wallahhu'allam..
azlishukri said…
mungkin tenat..tetapi belum lagi meninggal...anaknya sudah maklumkan di dalam FB sebentar tadi..
Anonymous said…
sapa makcik ni..tak kenai dan tak pernah dengarq pun nama dia.
pernah berjasa pada negara ka?
pasai pa nama pelik sangat...
biarq pi kat dia la...ada ka tak dak sama ja...negara tak rugi apa2.
Aku tertipu. Cepat sgt percaya fb









'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. FUCK Pemimpin BN. Pemimpin BN mcm PUKIMAK.
http://blog1Malaysia.blogspot.com/
shamshul anuar said…
Saudara azli,

Semoga Dr lo lo segera sembuh.

Saya ingin mengulas mengenai cara UMNO menjawab tohmahan terhadap pemimpinnya.

Satu ketika dulu seorang penceramah cari makan PAS, Allahyarham Bunyamin, menyatakan Dr Mahathir menonton filem lucah bersama cucunya.


Mari kita belajar cara mencari kebenaran melalui bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin. Dia menayangkan ucapan Allahyarham Bunyamin seluas luasnya melalui TV1, TV2, TV3.

PAS termalu . Malah orang ramai pun meluat tengok perangai Bunyamin. Tak perlu Dr mahathir mengulas. Bukti Bunyamin memfitnah sudah jelas.

Inilah caranya memerangi kebatilan. Tunjukkan bukti mereka memfitnah. Satu contoh lagi bila Mohd sabu dalam satu ceramah menyatakan Dr mahathir gila. Zainuddin bertindak bijak dengan menayangkan ucapan Mohd sabu.

Inilah cara kita mengajar puak puak yang suka menyebarkan fitnah. Biar satu dunia tengok perangai buruk mereka.

Masalsah UMNO ialah ia memandang rendah segala tuduhan dan fitnah. Memang itu fitnah tetapi tuduhan berulang kali menyebabkan orang perrcaya.

Satu contoh dimana UMNO tidak guna peluang balun DAP yang memfitnah. Dalam perbicaraan bes banglo Dr Khir baru baru ini, tak kedengaran lansung oleh pendakwaraya tentang harga RM23 juta. Dari mana datangnya tuduhan sebelum ini. Dari tuduhan DAP.

Jadi siarkan balik tuduhan( fitnah) DAP bahawa itu satu pembohongan.Tuntut DAP minta maaf. Memang DAP( Yahudi) akan mengelak. Tetapi rakyat akan sedar dalam hal ini ia berbohong untuk fitnah Dr Khir( dan tunjuk betapa buruknya UMNO).

Kes cincin berrlian yang memfitnah Rosmah juga tunjukan UMNO lena. Satu kenyataan rasmi Kerajaan Persekutuan perlu kerana ia menjatuhkan maruah seorang Ketua Kerajaan.

Sepatutnya Najib saman sakhbar serta blogger yang memfitnah, BIar mereka sedar tak berbaloi fitnah ini.

Tetapi sikap ambil mudah ini buat orang makin galak memfitnah lagi. Najib berdiam bila Guan eng menyatakan beliau seperti "Hitler".

Jika saya jadi Najib, ini jawapan saya "Kalau saya Hitler, anda dan mak bapa anda dah mampus".

Ketegasan diperlukan disini. Dan Najib pula ada satu perangai pelik kekalkan Menteri yang lermbik seperti Hishamuddin. Orang tak hormat pada Menteri lembut lembai ini.

Naik tocang la jawapannya.

Dan pejabat peguam Negara pun elok diperhatikan juga. Nampak gaya macam "berperang" dengan Kerajaan BN pula.

Pilihan Pembaca

Akhil 2009 : Hari Tanpa Esok

AKHIL 2009 Hari Tanpa Esok KUALA LUMPUR 25 Mei - ''Februari lalu, dia pernah meminta kebenaran untuk mengahwini Waheeda. Saya reda dan membenarkannya. ''Bagaimanapun, selepas dia mendiamkan diri termasuk tidak pulang ke rumah dan menjawab telefon, saya sudah hilang sabar serta nekad untuk menuntut cerai.'' Itu tegas isteri kepada penyanyi dan pendakwah Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, berhubung kemelut rumah tangga mereka yang kini sedang hangat diperkatakan gara-gara Akhil didakwa mempunyai hubungan dengan penyanyi Waheeda atau Norwahidah Abdul Wahab, 31. Menurut Maizawati, selepas lama memendam perasaan, dia hilang rasa sabar dengan apa yang melanda hidupnya ekoran gosip hubungan berkenaan termasuk apa yang telah Akhil lakukan terhadap dirinya. ''Saya pernah beberapa kali menghubunginya tetapi dia tidak menjawab telefon. Alasan yang diberikan adalah sibuk dengan kerja. ''Dia juga sudah lama tidak pulang ke rumah. Ketika saya memfailka

Matahari Di Tengah Malam

MATAHARI DI TENGAH MALAM MACHANG 13 April — Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menasihatkan hanya mereka yang layak sahaja menawarkan diri untuk bertanding jawatan dalam pemilihan pada Muktamar PAS yang dijadualkan Jun ini. Nik Aziz ketika mengingatkan perkara itu berkata beliau tidak mahu anggota parti itu yang tidak mampu menjadi pemimpin yang baik, membuang masa menonjolkan diri menarik sokongan. “Kalau yang ada kemampuan, tak ada masalah untuk mereka tawar diri untuk bertanding. Kalau yang ada kemampuan menonjol tak apalah, (tapi) kalau yang tidak ada kemampuan tapi menonjolkan diri, tak payahlah undi dia,” katanya. Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Hari Terbuka Loji Rawatan Air Merbau Chondong, sempena sambutan Hari Air Sedunia 2009 peringkat negeri di sini, hari ini. Katanya, PAS turut memberi kebebasan kepada anggota akar umbi untuk memilih barisan pimpinan yang mereka mahukan dan menolak mana-mana

Malam Dengan Bulan Yang Sama

Malam Dengan Bulan Yang Sama Saya paparkan di sini satu komen yang bernas daripada seorang pembaca blog saya yang bernama Shamsul Anuar. Dan saya fikir sangat baik untuk sama-sama kita renungkan. Kepada saudara Shamsul Anuar, terima kasih komen saudara. Menang walaupun satu undi adalah menang. Ada beberapa perkara yang saya nampak disini. 1) Kedua dua PAS dan UMNO mempunyai pengundi setia. Pengundi Cina dan India nampaknya kearah PAS. Bukan sebab suka PAS sangat tetapi PAS tidak sepert UMNO, bukan teras dalam PR. Sekiranya ( dijauhkan Allah swt) BN tumbang, maka kuasa politik Melayu akan berakhir. Ini kerana PAS tidak akan jadi teras PR. 2)UMNO tidak teliti pada pemilihan calon. Walaupun saya rasa tidak adil menuding Rohaizat pasal tduhan isteri 2, saya sedar ianya digunakan secara efektif oileh PAS. 3) Sikap Melayu yang sanggup terima walaupun sampah kalau disulami oleh ayat-ayat Kuran . Ini adalah perkara pelik dalam masyarakat Melayu. Tahu dan sedar perkara itu salah tetapi k