Skip to main content

Dr Lo'Lo Masih Hidup Jangan Sebarkan Cerita Palsu


Dr Lo'Lo masih lagi dirawat di hospital, tidak benar berita yang menyatakan bahawa Dr Lo'Lo telah meninggal dunia. Cerita tersebut sama sekali tidak benar. Saya merupakan bekas guru kepada anak lelakinya iaitu Muhammad Farhan Aminuddin, dan melalui FaceBook beliau tadi, beliau mengesahkan bahawa ibunya masih hidup dan sedang diberi rawatan rapi. Doakan kebaikan dan kesejahteraan Dr Lo'Lo. Harap, jangan disebarkan lagi kisah palsu ini. Mohon jasa baik tuan-tuan semua. Jazakumullah. Sama-samalah kita berdoa untuknya.

Comments

PaKMie said…
Salam...

Kwn2 kata melalui twitter (Cikgu bard) Dr Lolo udah meninggal skjp tadi...sy pn belum pasti.


Wallahhu'allam..
azlishukri said…
mungkin tenat..tetapi belum lagi meninggal...anaknya sudah maklumkan di dalam FB sebentar tadi..
Anonymous said…
sapa makcik ni..tak kenai dan tak pernah dengarq pun nama dia.
pernah berjasa pada negara ka?
pasai pa nama pelik sangat...
biarq pi kat dia la...ada ka tak dak sama ja...negara tak rugi apa2.
Aku tertipu. Cepat sgt percaya fb









'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. FUCK Pemimpin BN. Pemimpin BN mcm PUKIMAK.
http://blog1Malaysia.blogspot.com/
shamshul anuar said…
Saudara azli,

Semoga Dr lo lo segera sembuh.

Saya ingin mengulas mengenai cara UMNO menjawab tohmahan terhadap pemimpinnya.

Satu ketika dulu seorang penceramah cari makan PAS, Allahyarham Bunyamin, menyatakan Dr Mahathir menonton filem lucah bersama cucunya.


Mari kita belajar cara mencari kebenaran melalui bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin. Dia menayangkan ucapan Allahyarham Bunyamin seluas luasnya melalui TV1, TV2, TV3.

PAS termalu . Malah orang ramai pun meluat tengok perangai Bunyamin. Tak perlu Dr mahathir mengulas. Bukti Bunyamin memfitnah sudah jelas.

Inilah caranya memerangi kebatilan. Tunjukkan bukti mereka memfitnah. Satu contoh lagi bila Mohd sabu dalam satu ceramah menyatakan Dr mahathir gila. Zainuddin bertindak bijak dengan menayangkan ucapan Mohd sabu.

Inilah cara kita mengajar puak puak yang suka menyebarkan fitnah. Biar satu dunia tengok perangai buruk mereka.

Masalsah UMNO ialah ia memandang rendah segala tuduhan dan fitnah. Memang itu fitnah tetapi tuduhan berulang kali menyebabkan orang perrcaya.

Satu contoh dimana UMNO tidak guna peluang balun DAP yang memfitnah. Dalam perbicaraan bes banglo Dr Khir baru baru ini, tak kedengaran lansung oleh pendakwaraya tentang harga RM23 juta. Dari mana datangnya tuduhan sebelum ini. Dari tuduhan DAP.

Jadi siarkan balik tuduhan( fitnah) DAP bahawa itu satu pembohongan.Tuntut DAP minta maaf. Memang DAP( Yahudi) akan mengelak. Tetapi rakyat akan sedar dalam hal ini ia berbohong untuk fitnah Dr Khir( dan tunjuk betapa buruknya UMNO).

Kes cincin berrlian yang memfitnah Rosmah juga tunjukan UMNO lena. Satu kenyataan rasmi Kerajaan Persekutuan perlu kerana ia menjatuhkan maruah seorang Ketua Kerajaan.

Sepatutnya Najib saman sakhbar serta blogger yang memfitnah, BIar mereka sedar tak berbaloi fitnah ini.

Tetapi sikap ambil mudah ini buat orang makin galak memfitnah lagi. Najib berdiam bila Guan eng menyatakan beliau seperti "Hitler".

Jika saya jadi Najib, ini jawapan saya "Kalau saya Hitler, anda dan mak bapa anda dah mampus".

Ketegasan diperlukan disini. Dan Najib pula ada satu perangai pelik kekalkan Menteri yang lermbik seperti Hishamuddin. Orang tak hormat pada Menteri lembut lembai ini.

Naik tocang la jawapannya.

Dan pejabat peguam Negara pun elok diperhatikan juga. Nampak gaya macam "berperang" dengan Kerajaan BN pula.

Pilihan Pembaca

Perniagaan Para Sahabat Nabi Teladan Sepanjang Zaman

BELIAU SEORANG SAHABAT NABI YANG BIJAK. Tergolong dalam kalangan pengumpul al-Quran. Banyak meriwayatkan hadis nabi. Peniaga yang sangat berjaya di Madinah. Keuntungan perniagaannya sehari pernah mencecah 300 dinar (anggaran bersamaan RM360,000). Abu Darda’, sahabat nabi yang hebat berniaga ini berkata, “Yang paling membuatku gembira ialah ketika berdiri di ambang pintu masjid. Setelah itu aku berniaga, sehingga dalam sehari aku mendapat untung 300 dinar, sementara aku tetap mendirikan semua solat di masjid.” Perniagaan adalah tentang kepercayaan dan keyakinan terhadap Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki. Mereka yang berjaya menguruskan masanya bersama Tuhan. Konsisten dan berdisplin bersama Allah setiap hari, pasti masanya akan dipenuhi dengan keberkatan dan aktiviti perniagaan yang produktif. Bercita-cita menjadi kaya bukanlah kesalahan di sisi Islam. Yang salah apabila lalai dengan kekayaan. Enggan berzakat dan bersedekah. Kekayaan ‘Abdurrahman ibn ‘Awf dianggarkan mencecah RM 2 bil

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

Hapuskan PTPTN : Jalan Terbaik Raih Undi Generasi Muda

Hapuskan PTPTN Jalan Terbaik Raih Undi Generasi Muda Cadangan PKR di bawah ini saya sokong sepenuhnya. Sepatutnya sudah lama kerajaan melakukan sesuatu dengan masalah PTPTN yang sangat membebankan generasi muda. Saya bimbang, PTPTN mampu menjadi isu besar - sekiranya Pakatan Rakyat berjanji akan menghapuskannya jika mereka berkuasa kelak. Saya menyarankan agar kerajaan bertindak proaktif dalam menarik undi generasi muda dengan menggantikan pinjaman PTPTN sebagai biasiswa. PEMUDA PKR (AMK) mendesak kerajaan supaya menghapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pinjaman Tinggi Nasional (PTPTN) dan digantikan dengan "biasiswa rakyat Malaysia" untuk golongan mahasiswa. Wakil AMK Yusmadi Yusoff menyifatkan pinjaman itu membebankan mahasiswa sedangkan pendidikan merupakan salah satu daripada hak asasi manusia. "Hak pelajar daripada hasil mahsul negara bukan daripada tawar menawar pak menteri. Hak pelajar (itu) adalah hak asasi manusia. "Sehubungan itu, Keadilan perlu mencadang