Tetamu Kehormat...

July 17, 2011

Dr Lo'Lo Masih Hidup Jangan Sebarkan Cerita Palsu


Dr Lo'Lo masih lagi dirawat di hospital, tidak benar berita yang menyatakan bahawa Dr Lo'Lo telah meninggal dunia. Cerita tersebut sama sekali tidak benar. Saya merupakan bekas guru kepada anak lelakinya iaitu Muhammad Farhan Aminuddin, dan melalui FaceBook beliau tadi, beliau mengesahkan bahawa ibunya masih hidup dan sedang diberi rawatan rapi. Doakan kebaikan dan kesejahteraan Dr Lo'Lo. Harap, jangan disebarkan lagi kisah palsu ini. Mohon jasa baik tuan-tuan semua. Jazakumullah. Sama-samalah kita berdoa untuknya.

5 comments:

PaKMie said...

Salam...

Kwn2 kata melalui twitter (Cikgu bard) Dr Lolo udah meninggal skjp tadi...sy pn belum pasti.


Wallahhu'allam..

Muhammad Azli Shukri said...

mungkin tenat..tetapi belum lagi meninggal...anaknya sudah maklumkan di dalam FB sebentar tadi..

Anonymous said...

sapa makcik ni..tak kenai dan tak pernah dengarq pun nama dia.
pernah berjasa pada negara ka?
pasai pa nama pelik sangat...
biarq pi kat dia la...ada ka tak dak sama ja...negara tak rugi apa2.

Blog 1 Malaysia said...

Aku tertipu. Cepat sgt percaya fb









'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. FUCK Pemimpin BN. Pemimpin BN mcm PUKIMAK.
http://blog1Malaysia.blogspot.com/

shamshul anuar said...

Saudara azli,

Semoga Dr lo lo segera sembuh.

Saya ingin mengulas mengenai cara UMNO menjawab tohmahan terhadap pemimpinnya.

Satu ketika dulu seorang penceramah cari makan PAS, Allahyarham Bunyamin, menyatakan Dr Mahathir menonton filem lucah bersama cucunya.


Mari kita belajar cara mencari kebenaran melalui bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin. Dia menayangkan ucapan Allahyarham Bunyamin seluas luasnya melalui TV1, TV2, TV3.

PAS termalu . Malah orang ramai pun meluat tengok perangai Bunyamin. Tak perlu Dr mahathir mengulas. Bukti Bunyamin memfitnah sudah jelas.

Inilah caranya memerangi kebatilan. Tunjukkan bukti mereka memfitnah. Satu contoh lagi bila Mohd sabu dalam satu ceramah menyatakan Dr mahathir gila. Zainuddin bertindak bijak dengan menayangkan ucapan Mohd sabu.

Inilah cara kita mengajar puak puak yang suka menyebarkan fitnah. Biar satu dunia tengok perangai buruk mereka.

Masalsah UMNO ialah ia memandang rendah segala tuduhan dan fitnah. Memang itu fitnah tetapi tuduhan berulang kali menyebabkan orang perrcaya.

Satu contoh dimana UMNO tidak guna peluang balun DAP yang memfitnah. Dalam perbicaraan bes banglo Dr Khir baru baru ini, tak kedengaran lansung oleh pendakwaraya tentang harga RM23 juta. Dari mana datangnya tuduhan sebelum ini. Dari tuduhan DAP.

Jadi siarkan balik tuduhan( fitnah) DAP bahawa itu satu pembohongan.Tuntut DAP minta maaf. Memang DAP( Yahudi) akan mengelak. Tetapi rakyat akan sedar dalam hal ini ia berbohong untuk fitnah Dr Khir( dan tunjuk betapa buruknya UMNO).

Kes cincin berrlian yang memfitnah Rosmah juga tunjukan UMNO lena. Satu kenyataan rasmi Kerajaan Persekutuan perlu kerana ia menjatuhkan maruah seorang Ketua Kerajaan.

Sepatutnya Najib saman sakhbar serta blogger yang memfitnah, BIar mereka sedar tak berbaloi fitnah ini.

Tetapi sikap ambil mudah ini buat orang makin galak memfitnah lagi. Najib berdiam bila Guan eng menyatakan beliau seperti "Hitler".

Jika saya jadi Najib, ini jawapan saya "Kalau saya Hitler, anda dan mak bapa anda dah mampus".

Ketegasan diperlukan disini. Dan Najib pula ada satu perangai pelik kekalkan Menteri yang lermbik seperti Hishamuddin. Orang tak hormat pada Menteri lembut lembai ini.

Naik tocang la jawapannya.

Dan pejabat peguam Negara pun elok diperhatikan juga. Nampak gaya macam "berperang" dengan Kerajaan BN pula.