Tetamu Kehormat...

July 3, 2011

"Perhimpunan Bersih 2.0 Haram, Peserta Perhimpunan Harus Bertaubat" - Majlis Fatwa Kebangsaan

Itulah akibatnya menyokong sesuatu perbuatan tanpa ilmu. Apa-apa sahaja yang disuruh oleh si Ambiga itu, semua penyokong Pakatan Rakyat ikut dan taat - tidak ubah seperti seekor lembu yang dicucuk hidung. Sekarang - tidak pasal-pasal para penyokong tegar PR yang bakal menyertai Perhimpunan Haram Bersih 9 Julai ini diminta bertaubat nasuha. Inilah akibatnya apabila tiada ilmu agama dan bertakliq buta kepada ulama-ulama PAS. Berita terkini Majlis Fatwa Kebangsaan meminta peserta Perhimpunan Bersih, 9 Julai ini agar bertaubat. Baca berita ini..

19 comments:

Anonymous said...

Hoi songkok hitam..Haram jadah sungguh !..Udah le..muka kamu tu hitam mcm babi kena panggang..belajar dekat mana celaka ooiii..? sokong pemerintah yg zalim neraka balasan Allah..belajar ugama konon..otak sewel..Penjilat buntut UMNOPORNO.!!!!

Anonymous said...

anon 2:17

kau tu cakap guna lutut tapi aku rasa lebih dari tu kot. Baik otak babi sikit kot dari otak ko yang memang dah punah ranah..

wb16250 said...

to anon 2.17...
semoga allah memberi hidayah kepada kamu...ingat lah..kamu patut bersyukur atas limpah kurnia Allah pada kita seluruh rakyat malaysia .negara kita aman damai, dilimpahi kemewahan..so apa lagi yg kamu tak puas hati??? kalau kamu dah memang cukup ilmu agama...bukan begitu kata2 kamu...keluarlah dari bawah tempurung...cuba belajar lagi....

NextStoreWorker said...

haram tang mana tu tok mufti...aku baca apa yang bersih mintak tak satu pun menentang ALLAH....menentang apa yang spr buat atas arahan um-no/b-end ada lah.....ini lah golongan ulama bisu tak,yang penting suruk dan pangkat???????apa dah jadi dengan negara yang diperintah olih orang gila sekarang ni?????

nok said...

Camtu komen Fuckatan? yg mencerminkan kebodohan dalam menilai mana yg buruk dan baik...sama sebijik macam anuar ibrahim yg tak kenal bini org ,jantan,pelacur dan pelbagai maksiat...

ko ingat ko maksum? eluk le ko bertaubat sebab PR hampir nak hancur dah ...Anuar ibrahim nak masuk S.Buluh..apa lagi yg ko boleh melainkan memaki hamun yg mengubah apa2..kalau ko anak jantan pakai le baju bershit depan balai Polis....keh keh keh beruk makyek berani belakang aje dasar anak harammmmmanon 2:17

Mustaqim said...

Sdr semua,

Itulah banyak yg buta sejarah. Amiga itu bukan bodoh sgt. Dia faham kalau nak menjatuhkan politik org Melayu tak boleh dgn pilihanraya dia mencuba dgn 'streets demo' membuat huru hara, 'anarchy' jadi simpati org ramai akan memuncak.

Itulah haramnya. Sama seperti kita menyokong menidakkan penyatuan ummat. PAS menuduh UMNO tidak Islamik sedangkan DAP katanya Islamik.

Ada kejadian di zaman AsSyahid Imam Hassan AlBanna, masyarakat setempat bertelagah mengenai beberapa rokaat solat tarowih sehingga menimbulkan perlawanan pertumpahan darah. Jadi AsSyahid menawarkan hukum fatwa kejadian ini: meneruskan solat tarowih hukumnya 'sunnah mu'akad' sedangkan menegakkan penyatuan ummmat hukumnya 'wajid' jadi mana yg penting? Jawapannya adalah sgt jelas. Sesiapa yg melanggar syarak baharulah kita boleh perangi mereka.

Fikirkan lah sdr ku di Malaysia. Jangan sampai manusia spt Ambiga yg memang mau memurtadkan umat Islam Melayu yg sudah parah hari ini makin parah keaadannya sama pada waktu Malayan Union disaran oleh British 1942an dahulu.

Anonymous said...

Hahahaha.... Kalau komen puak2 gila PAS tu dah start dgn maki hamun..., memang sah lah mereka tu dah terksepit...

Jom kita terus gempur puak haramjadah PAS/PKR ni abis2an.

Kalah pilihanraya kamu bising..., menang pilihanraya pun kamu semua bising..., siap laa kamu yang derhaka kepada pemerintah...! Mufti kerajaan pun diaorang tak nak hormat..., mereka lebih nak dengar hasutan iblis2 dalam parti mereka..

Neraka menanti kamu andai kamu tak bertaubat...

Dari sebuah parti 'pembangkang', PAS telah mengasuh ahli2nya menjadi ahli parti 'penderhaka'...!

JOM GEMPUR PENDERHAKA2 INI..!

samagreen said...

Ni bukan lagi pasal Anwar atau pasal Mat Sabu atau pasal Ambiga, tapi pasal 'the sin' tu. Heheheh

Kalo komer rasa nak buat jugak, jgn lupa mintak restu dari Nik Aziz. Apa lagi waktu tu nnti dia sedang berada di depan KAABAH!!

Anonymous said...

BERSIH tidak akan berjaya, tapi mungkin dapat simpati.....

Anonymous said...

Perjalanan ke istana adalah simbolik
kerana SPR di bawah YDPA (Agong), kerana SPR dilihat tidak bersih, beberapa tuntutan tidak dibuat. Yang terakhir terletak pada Raja Raja.Itulah kehendak majoriti rakyat
Malaysia.

Muhammad Azli Shukri said...

Bila pula majoriti rakyat mahukan perhimpunan Bersih..kalau majoriti rakyat Malaysia mahukan demo tersebut, maka tak akan berlakulah sebanyak 2000 laporan polis di seluruh malaysia.

Anonymous said...

Prof tu dari Jab. Kajian Al-Quran Dan Sunah.. Tetapi masih jahil dan masih menjadikan hawa nafsu dia sebagai TUHAN. Dia lah yang WAJIB bertaubat... Nahuzubillah..

Anonymous said...

anon 728....sekurgnya dia melarang buat benda bodoh....nik aziz yg hampa anggap sbg mursyidul...ualama utama...knp enyokong benda yg lagii salah dah tau benda tu salah dan bertenatnagn...ini bkn isu menuntut keadilan..ini isu bersekongkol dgn kafir laknat...yg sah sah menghalalkan muratd...ko nak sokong ke....kalau ko sokong..ko dan nik ajis mat sabun kena bertaubat......

Anonymous said...

Demo komtar selepas Jumaat kelmarin, rupa-rupanya ada juga mek Indon turut berdemo, pakai lilit kepala pun terbalik..umporno upah ke? tudung pun tak pakai.

UMno kan parti islam...tapi lupa lak pakai tudung....

Rakus seorang bujang said...

saya mewakili pihak mykmu.net ingin menarik perhatian pihak tuan
bahawasanya...laman web mykmu.net akan mengadakan Majlis Himpunan penulis penulis maya pada november ini, Insya'Allah ..Perdana Menteri Malaysia turut akan menghadiri majlis tersebut tarikh resmi akan diberitahu kelak...

Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu majlis berkemungkinan diadakan di lembah klang dan penginapan akan disediakan bagi peserta yang datang dari luar lembah klang...


andai berminat sila beri nama, blog anda dan no tel untuk dihubungi..


Tuan boleh menghubungi saya di email dkds@mykmu.net

MA 4776 said...

Anon 2:17 PM itulah akibatnya mendengar ceramah politik pemimpim PAS. Maki hamun jadi pakaian kamu. Sdra Azli memberi nasihat berguna berdasarkan ilmu. Kamu pakai emosi.

Aku doakan semoga kamu diberi hidayah oleh ALLAH.

Anonymous said...

Yang terbaik YDP Agong terima memo tuntutan bersih tubuh suruhanjaya bertindak tanpa berlaku perarakan. Semua happy.

Muhammad Azli Shukri said...

Tq

shamshul anuar said...

Nextstoreworker,

"...haram tang mana...".

Memanglah AlQuran tak sebut secara jelas perihal demonstrasi dijalanraya atau stadium.

Namun secara jelas AlQuran ada menyebut bahawa betapa hinanya orang yang meninggikan suara( seperti suara keldai). Nabi Muhammad SAW pernah berfirman melarang membuat kecoh atau terjerit jerit.

Tiada cara lainkah? Kenapa majlis Fatwa kata Haram? Sebab demonstrasi dengan jumlah anak muda( Melayu lah) yang anggap ianya seperti satu pesta BOLEH membawa kearah keganasan. Tersilap satu botol air melayang dan ribuan orang "berperang" atas jalanraya.

Apa yang tak puas hati sangat ni? Pilihanraya tak bersih? Habis Nik aziz jadi Menteri Besar 20 tahun tu macam mana?

Masalah timbul kerana orang macam Anwar Ibrahim ENGGAN TERIMA QADA DAN QADAR bahawa ia bukan Perdana Meneri dan kemungkinan dia jadi PM tiada( pada pandangan sesiapa saja termasuk Anwar sendiri).

Inilah puncanya. Inilah punca Sept 16, 2008 kononnya mahu jatuhkan Pak Lah?

kenapa? Kerana enggan terima Qada dan qadar bahawa dalam pilihanraya lepas, BN memenangi pilihanraya walaupun tumbang di beberapa negeri.

Kena pula dengan sikap budak muda yang melakukan perkara yang merosakkan akidah IAITU MEMUJA MANUSIA.

Sedangkan Nabi muhammad SAW pun hanya dimuliakan dan dikenang serta dikagumi, tidak dipuja. kerana Hanya Allah SAW yang boleh disembah.

Tak pernahkah kita mahu terfikir n
bahawa Anwar hanya pentingkan diri sendiri saja. Masalah video lucah. kes tuduhan Saiful adalah masalah peribadi beliau.

Tak perlu kita berarak kerananya. Jika mahu sangat tumbangkan Najib., suruh Anwar bersumpah dengan nama Allah SWT.

Tak perlu kecoh dijalanraya. Persoalannya mahukah atau bERANIKAH Anwar bersumpah.

Rasanya hidupnya banyak merosakkan negara. Mungkin elok Anwar tiada lagi didunia ini.