Skip to main content

Ranking Terkini Blog Politik : GAP Blog No 1 Mesra Kerajaan

Kedudukan terkini blog-blog politik Malaysia semakin panas dan berapi. Kedudukan blog politik pro-kerajaan dan pro-pembangkang masih terus kekal keadaannya 50-50 untuk 10 blog yang menguasai carta teratas. Malaysia-Today terus kekal dipersada, diikuti TranungKite. Manakala blog politik ke-3 paling popular kini bertukar tangan daripada Tukar Tiub kepada Gerakan Anti-PKR, sekaligus mengadikan GAP sebagai blog mesra kerajaan no 1 sekarang! House PK kekal di no ke-5, diikuti Papa Gomo. Manakala blog Ummi Hafilda pula naik tiga anak tangga daripada no ke-46 ke 43. Di bawah ini saya senaraikan 25 blog politik paling popular di Malaysia, mengikut tarikh semasa 3 Januari 2011 :

1. Malaysia-Today
2. TranungKite
3. Gerakan Anti-PKR
4. Tukar-Tiub
5. House PK
6. Papa Gomo
7. The Unspinners
8. Berita Semasa Online
9. RBF Online
10. Malaysia-Central
11. MyKMU.Net
12. Minda Intelek Melayu
13. The Flying Kick

14. Pisau.Net
15. Kelab Green Boc
16. Perak Today
17. Media Permatang Pauh

18. Gelombang Rakyat

19. Milo Suam
20. Rocky Bru
21. Ruang Bicara Pria Malaya
22. Biaqpila
23. Kita Gempur
24. Badut Rakyat
25. Azli Shukri Today


Untuk carta lengkap sila klik di sini.

Comments

Anonymous said…
MACAM BERUK MU NI AZLI SHUKRI!!!!
MACAM BABI PN ADA!!!!!!!
PERUT BUNCIT DUK MAKAN DUIT HARFAM BABI KO!!!
Anonymous said…
AKHALAH Anonymous ni MEMANG SPESIS BABI JUGAK SEDARA BABI sebab tu dia kenal dan tau duit haram ke halalke?mungkin hidung BABI dia panjang sikit bole hidu dari jauh lagiiii
anon 5:28, jangan di apa-apakan si anon 3:53 tu. Dah memang bangsa dia macam tu. Guru dia pun kata tuhan pun mencarut. Apa pun, dia tetap ahli syurga....

agbr47: Dakwah berhikmah puak dia.
Din ZS said…
Bila tok guru dok ajar benda salah, maka anak muridnya lagi teruklah. Bio le anon 3.53 dengan gelagatnya.

Minta doa kepada ALLAH semoga dia boleh berubah. Amin.
Anonymous said…
aku terbaca komen di Kedahlanie, diorang cakap, dunia blogger BN ni dah ketinggalan zaman. Diorang (pro pembangkang) bertukar kepada twitter dan facebook. Disebabkan tulah, blog pro pembangkang x menguasai arena siber. benarkah???? hahaha! alasan ja tu...
Anonymous said…
alasan aje weh....twitter & facebook konon...poorahh..jahanam pakatan.
usin said…
siannya anon 3.53am ni meroyan gila babi. pagi2 buta dh maki org. pasal la pulak gelar org beruk dan babi ni. pasal ostat dia ckp maki org x dosa sebab tuhanpun maki org kot? ke otak dh sewel sebab ditimpa perasaan mcm org nak kalah. entahla.. siannya ko anon 3.53am...sian...sian..
azlishukri said…
terima kasih komen tuan2, saya ampun dosa anony 3:53
doncin cai said…
aku nak menulis perkataan perkataan macam @ anon 3.53 memang tak "puka"..
ngape le kamu getik beno pada @azli shukri ni..... mun udah tak gemo beno pada @azli shukri, memadai jangan membaca tulisan2 beliau.. kalau mike ni melayu yang pastinya seorang islam....dengan bersembahyang, sebenonye boleh mengelakkan kamu menulis perkataan2 yang bukan bukan

Pilihan Pembaca

Perniagaan Para Sahabat Nabi Teladan Sepanjang Zaman

BELIAU SEORANG SAHABAT NABI YANG BIJAK. Tergolong dalam kalangan pengumpul al-Quran. Banyak meriwayatkan hadis nabi. Peniaga yang sangat berjaya di Madinah. Keuntungan perniagaannya sehari pernah mencecah 300 dinar (anggaran bersamaan RM360,000). Abu Darda’, sahabat nabi yang hebat berniaga ini berkata, “Yang paling membuatku gembira ialah ketika berdiri di ambang pintu masjid. Setelah itu aku berniaga, sehingga dalam sehari aku mendapat untung 300 dinar, sementara aku tetap mendirikan semua solat di masjid.” Perniagaan adalah tentang kepercayaan dan keyakinan terhadap Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki. Mereka yang berjaya menguruskan masanya bersama Tuhan. Konsisten dan berdisplin bersama Allah setiap hari, pasti masanya akan dipenuhi dengan keberkatan dan aktiviti perniagaan yang produktif. Bercita-cita menjadi kaya bukanlah kesalahan di sisi Islam. Yang salah apabila lalai dengan kekayaan. Enggan berzakat dan bersedekah. Kekayaan ‘Abdurrahman ibn ‘Awf dianggarkan mencecah RM 2 bil

Mengapakah Batman Memerlukan Joker?

DALAM SESEBUAH CERITA YANG MENJADIKAN SESUATU watak itu menarik bukanlah watak itu sendiri. Sebaliknya hubungan antara watak tersebut dengan watak-watak lain yang akan menjadikan sesebuah cerita itu menarik untuk diikuti.   Apakah Batman, wataknya dengan sendiri menjadi sangat menarik? Tidak juga. Tetapi di sebelahnya ada Joker, hubungan mereka berdualah yang menjadikan watak Batman  menjadi sangat menarik lagi kekal relevan.     Hubungan antara watak Batman dengan Joker membina differentiation (perbezaan). Maka lahirlah positioning (gambaran) di dalam kotak minda penonton tentang kedua-dua watak tersebut - sang jahat menentang penyelamat dunia.    Dalam marketing, differentiation ialah alat untuk membina positioning di dalam pemikiran pelanggan. Ia sama dengan apa yang berlaku di dalam filem.    Walter White menarik kerana hubungannya dengan Jesse dan Hank. Neo menarik kerana hubungannya dengan Trinity dan Ejen Smith. Don Draper menarik kerana adanya Roger dan Peggy.   Hubungan inila

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca