Skip to main content

Setelah Puas "Membelasah" Syed Mokhtar al-Bukhary, Kini Mokhzani Pula Sasaran Anwar Ibrahim

GERIK, 5 April — Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji semalam untuk menarik balik kontrak Petronas bernilai jutaan ringgit yang dianugerahkan kepada anak Tun Dr Mahathir Mohamad, sambil menambah ia adalah salah satu langkah awal Pakatan Rakyat (PR) menghentikan kronisma sebaik sahaja memenangi Pilihan Raya 2013. Dalam satu ceramah di Taman Semarak, Ketua Pembangkang itu mengkritik hebat musuh ketatnya kerana menguruskan syarikat minyak negara terkaya seperti syarikat keluarga, terutamanya Mokhzani. “Pertama, dalam masa 24 jam Pakatan bersumpah akan menurunkan harga minyak di seluruh negara,” katanya kepada ribuan orang ramai hadir daripada kawasan sekitar di Hulu Perak. “Nombor dua, adalah kontrak minyak ini. Adakah anda berfikir di bawah Najib ia akan ditarik balik? No. Tetapi jika kita mengambil alih, saya ingin memberitahu Dr Mahathir — Saya Anwar, bukan seperti Najib.“Najib takut kepada kamu tetapi saya tidak. Saya tidak mempunyai niat untuk menjadi kejam kepada kamu atau membalas dendam, tetapi kontrak berbilion ringgit yang diberikan kepada anak anda, saya hentikannya, saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara, “ katanya. (Sumber klik sini).

Ulasan : Akibat daripada dasar dengki dan iri hati yang meluap-luap..kini satu demi satu ahli korporat Melayu yang cemerlang dilanyak dan di"serang" oleh Anwar Ibrahim semahu-mahunya. Sasaran Pakatan Rakyat sangat jelas iaitu ingin menjatuhkan semua ahli korporat Melayu yang selama ini terbukti membangunkan ekonomi Malaysia. Soalnya mengapa Anwar Ibrahim tidak memburuk-burukkan ahli-ahli korporat Cina yang jauh lebih kaya daripada dua tiga kerat ahli korporat Melayu ini? Apakah ini strategi Anwar Ibrahim untuk memancing undi kaum Cina?

Comments

Anonymous said…
Kalau bukan Anuar dan pihak Pembangkang , sapa lagi nak bongkar segala salahlaku mereka yg menghisap darah rakyat Msia? Kau nak bongkar ke? Subahat dengan dosa2 mereka adalah.
Anonymous said…
masa anwar jadi menteri kewangan dulu pun dah berapa ramai kaum kerabat dia dapat kontrak?12.50PM...jangan pikir guna kepala lutut le...nko pun sama gak...

azhar
Anonymous said…
"saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara"

Semua rakyat Malaysia? Can semua rakyat Malaysia handle the contract? Or what he actually meant was his own cronies to handle the contract on behalf of semua rakyat?

Berapa kali rakyat Malaysia nak kena tipu dengan Anwar ni? We should vote this senile old man out once and for all!
Anonymous said…
Sekali lagi janji manis dari anuwar.... Yg sebelum ni semua pun janji palsu...1 Cth... Bahan bukti dokumen berkotak2 (dh 15thn).. Ha ha ha
Otak geliga said…
mmg pelik bila BEKAS BANDUAN yg kena ARSENIK, HIV, TERKEHEL LEHERNYA & CEDERA PARAH TULANG BELAKANGNYA masih lagi sihat walafiat berceramah dalam & luar negara sambil menari, menyanyi terkinja2 atas pentas dgn senyuman yg meloyakan

persoalannya:

1) sepanjang di penjara @ menjadi sebhgian entiti kerajaan UMNO/BN, boleh ke menabung utk beli rumah RM7JUTA, anak beranak keliling dunia mcm pergi pasar minggu, naik jet persendirian, ada akhbar parti sendiri, beli treler, & membangunkan SEBUAH PARTI tanpa KEWANGAN YG KUKUH?

2) lagi la PELIK bila KRONI TERAPAT si Tanggang Azmin memiliki rumah & kereta2 mewah walaupun TAK BEKERJA?....mungkin menabung sedari kecil

kalau org mcm ni nak bercakap pasal EKONOMI sedangkang kekuatan ekonominya sendiripun sangat diragui, mmg betul la pendokong si AI ni sengaja memBUTAkan mata & hati mereka & shut down neuron otak mereka dr berfungsi.....JILAT SELAGI BERSELERA, TELAN SELAGI LAHAP....dah puas nnt sila muntah & JILAT BALIK
Anonymous said…
HAHAHAHA - SYARIKAT KELUARGA ALJUBURIKATA? ANWAR ANAK BERANAK (PKR) PARTI KELUARGA RAKYAT)

DAP LIM KIT SIANG PUN ANAK BERANAK,

BUAT MALU JE TUDUH ORG... APA LAH AL JUBURI NI...

Anonymous said…
sudah2 la anwar aljuburi woi..."saya bersumpah akan turunkan harga minyak di seluruh malaysia!" bolh percaye ke? adalah lebih baik klu anwar aljuburi bersumpah laknat tentang video seks melibatkannya dgn cina doll, toron jubur jantan, berzina dgn bini azmin tu dulu!
Anonymous said…
Eleh...dia cume akan turunkan harga minyak KY Jelly jer....

tapi bole pulak bersumpah ye....sumpah ala2 sesumpah....

Mangkok jamban neh mmg dengki khianat dgn org yg sebangsa dan seagama(?) dgn dia tapi kalo yg kapir tuh meliana kaya xdak pulak dia kecoh...

Bapak dia dan kaum kerabat dia yg dulu cume ntah apa2 la neh dah jadi pengarah bermacam2 syarikat besar tuh bukan kire kroni n nepotisma ke? mengata org tapi dia yg bapak sgl KRONISME n NEPOTISME....

ANUwar Al Juburi mmg DAJJAL yg di utuskan utk mnghuru harakan umat Islam dan negara kite...
Anonymous said…
jgn munafik la anuwar?? masa jd menteri kewangan dulu berapa ramai kroni anuwar?? KJ dgn lankhorstnya..magnum syarikat judi kawan baik anuwar dulu Nalakarupan...multi purpose bnk...kamunting...byk lagi la??? apakah jenis orang ini yang mengata org lain tapi diri sendiri pun sama???
Anonymous said…
Apa ingat anuar tu bersih kah? Duit negara dia tibai cam mana? Apa dia tak rasapun berdosa dasar kaki jubor sama dengan bos dia
Anonymous said…
isu 3 billion pun dia x jawap lagi nak kacau perniagaan usahawan bumiputra yang lain..dasar pemgampu.baru org melayu nak maju dalam perniagaan ada aja yang dengki..
Anonymous said…
Aljuburi memang kaki jubur sekarang kalau ada yang nak bela Aljuburi over my death body dulu pinjam kata2 kapal sink yang akan sink cilaka punya oku singh gale gale

Pilihan Pembaca

Akhil 2009 : Hari Tanpa Esok

AKHIL 2009 Hari Tanpa Esok KUALA LUMPUR 25 Mei - ''Februari lalu, dia pernah meminta kebenaran untuk mengahwini Waheeda. Saya reda dan membenarkannya. ''Bagaimanapun, selepas dia mendiamkan diri termasuk tidak pulang ke rumah dan menjawab telefon, saya sudah hilang sabar serta nekad untuk menuntut cerai.'' Itu tegas isteri kepada penyanyi dan pendakwah Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, berhubung kemelut rumah tangga mereka yang kini sedang hangat diperkatakan gara-gara Akhil didakwa mempunyai hubungan dengan penyanyi Waheeda atau Norwahidah Abdul Wahab, 31. Menurut Maizawati, selepas lama memendam perasaan, dia hilang rasa sabar dengan apa yang melanda hidupnya ekoran gosip hubungan berkenaan termasuk apa yang telah Akhil lakukan terhadap dirinya. ''Saya pernah beberapa kali menghubunginya tetapi dia tidak menjawab telefon. Alasan yang diberikan adalah sibuk dengan kerja. ''Dia juga sudah lama tidak pulang ke rumah. Ketika saya memfailka

Matahari Di Tengah Malam

MATAHARI DI TENGAH MALAM MACHANG 13 April — Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menasihatkan hanya mereka yang layak sahaja menawarkan diri untuk bertanding jawatan dalam pemilihan pada Muktamar PAS yang dijadualkan Jun ini. Nik Aziz ketika mengingatkan perkara itu berkata beliau tidak mahu anggota parti itu yang tidak mampu menjadi pemimpin yang baik, membuang masa menonjolkan diri menarik sokongan. “Kalau yang ada kemampuan, tak ada masalah untuk mereka tawar diri untuk bertanding. Kalau yang ada kemampuan menonjol tak apalah, (tapi) kalau yang tidak ada kemampuan tapi menonjolkan diri, tak payahlah undi dia,” katanya. Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Hari Terbuka Loji Rawatan Air Merbau Chondong, sempena sambutan Hari Air Sedunia 2009 peringkat negeri di sini, hari ini. Katanya, PAS turut memberi kebebasan kepada anggota akar umbi untuk memilih barisan pimpinan yang mereka mahukan dan menolak mana-mana

Malam Dengan Bulan Yang Sama

Malam Dengan Bulan Yang Sama Saya paparkan di sini satu komen yang bernas daripada seorang pembaca blog saya yang bernama Shamsul Anuar. Dan saya fikir sangat baik untuk sama-sama kita renungkan. Kepada saudara Shamsul Anuar, terima kasih komen saudara. Menang walaupun satu undi adalah menang. Ada beberapa perkara yang saya nampak disini. 1) Kedua dua PAS dan UMNO mempunyai pengundi setia. Pengundi Cina dan India nampaknya kearah PAS. Bukan sebab suka PAS sangat tetapi PAS tidak sepert UMNO, bukan teras dalam PR. Sekiranya ( dijauhkan Allah swt) BN tumbang, maka kuasa politik Melayu akan berakhir. Ini kerana PAS tidak akan jadi teras PR. 2)UMNO tidak teliti pada pemilihan calon. Walaupun saya rasa tidak adil menuding Rohaizat pasal tduhan isteri 2, saya sedar ianya digunakan secara efektif oileh PAS. 3) Sikap Melayu yang sanggup terima walaupun sampah kalau disulami oleh ayat-ayat Kuran . Ini adalah perkara pelik dalam masyarakat Melayu. Tahu dan sedar perkara itu salah tetapi k