Skip to main content

Setelah Puas "Membelasah" Syed Mokhtar al-Bukhary, Kini Mokhzani Pula Sasaran Anwar Ibrahim

GERIK, 5 April — Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji semalam untuk menarik balik kontrak Petronas bernilai jutaan ringgit yang dianugerahkan kepada anak Tun Dr Mahathir Mohamad, sambil menambah ia adalah salah satu langkah awal Pakatan Rakyat (PR) menghentikan kronisma sebaik sahaja memenangi Pilihan Raya 2013. Dalam satu ceramah di Taman Semarak, Ketua Pembangkang itu mengkritik hebat musuh ketatnya kerana menguruskan syarikat minyak negara terkaya seperti syarikat keluarga, terutamanya Mokhzani. “Pertama, dalam masa 24 jam Pakatan bersumpah akan menurunkan harga minyak di seluruh negara,” katanya kepada ribuan orang ramai hadir daripada kawasan sekitar di Hulu Perak. “Nombor dua, adalah kontrak minyak ini. Adakah anda berfikir di bawah Najib ia akan ditarik balik? No. Tetapi jika kita mengambil alih, saya ingin memberitahu Dr Mahathir — Saya Anwar, bukan seperti Najib.“Najib takut kepada kamu tetapi saya tidak. Saya tidak mempunyai niat untuk menjadi kejam kepada kamu atau membalas dendam, tetapi kontrak berbilion ringgit yang diberikan kepada anak anda, saya hentikannya, saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara, “ katanya. (Sumber klik sini).

Ulasan : Akibat daripada dasar dengki dan iri hati yang meluap-luap..kini satu demi satu ahli korporat Melayu yang cemerlang dilanyak dan di"serang" oleh Anwar Ibrahim semahu-mahunya. Sasaran Pakatan Rakyat sangat jelas iaitu ingin menjatuhkan semua ahli korporat Melayu yang selama ini terbukti membangunkan ekonomi Malaysia. Soalnya mengapa Anwar Ibrahim tidak memburuk-burukkan ahli-ahli korporat Cina yang jauh lebih kaya daripada dua tiga kerat ahli korporat Melayu ini? Apakah ini strategi Anwar Ibrahim untuk memancing undi kaum Cina?

Comments

Anonymous said…
Kalau bukan Anuar dan pihak Pembangkang , sapa lagi nak bongkar segala salahlaku mereka yg menghisap darah rakyat Msia? Kau nak bongkar ke? Subahat dengan dosa2 mereka adalah.
Anonymous said…
masa anwar jadi menteri kewangan dulu pun dah berapa ramai kaum kerabat dia dapat kontrak?12.50PM...jangan pikir guna kepala lutut le...nko pun sama gak...

azhar
Anonymous said…
"saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara"

Semua rakyat Malaysia? Can semua rakyat Malaysia handle the contract? Or what he actually meant was his own cronies to handle the contract on behalf of semua rakyat?

Berapa kali rakyat Malaysia nak kena tipu dengan Anwar ni? We should vote this senile old man out once and for all!
Anonymous said…
Sekali lagi janji manis dari anuwar.... Yg sebelum ni semua pun janji palsu...1 Cth... Bahan bukti dokumen berkotak2 (dh 15thn).. Ha ha ha
Otak geliga said…
mmg pelik bila BEKAS BANDUAN yg kena ARSENIK, HIV, TERKEHEL LEHERNYA & CEDERA PARAH TULANG BELAKANGNYA masih lagi sihat walafiat berceramah dalam & luar negara sambil menari, menyanyi terkinja2 atas pentas dgn senyuman yg meloyakan

persoalannya:

1) sepanjang di penjara @ menjadi sebhgian entiti kerajaan UMNO/BN, boleh ke menabung utk beli rumah RM7JUTA, anak beranak keliling dunia mcm pergi pasar minggu, naik jet persendirian, ada akhbar parti sendiri, beli treler, & membangunkan SEBUAH PARTI tanpa KEWANGAN YG KUKUH?

2) lagi la PELIK bila KRONI TERAPAT si Tanggang Azmin memiliki rumah & kereta2 mewah walaupun TAK BEKERJA?....mungkin menabung sedari kecil

kalau org mcm ni nak bercakap pasal EKONOMI sedangkang kekuatan ekonominya sendiripun sangat diragui, mmg betul la pendokong si AI ni sengaja memBUTAkan mata & hati mereka & shut down neuron otak mereka dr berfungsi.....JILAT SELAGI BERSELERA, TELAN SELAGI LAHAP....dah puas nnt sila muntah & JILAT BALIK
Anonymous said…
HAHAHAHA - SYARIKAT KELUARGA ALJUBURIKATA? ANWAR ANAK BERANAK (PKR) PARTI KELUARGA RAKYAT)

DAP LIM KIT SIANG PUN ANAK BERANAK,

BUAT MALU JE TUDUH ORG... APA LAH AL JUBURI NI...

Anonymous said…
sudah2 la anwar aljuburi woi..."saya bersumpah akan turunkan harga minyak di seluruh malaysia!" bolh percaye ke? adalah lebih baik klu anwar aljuburi bersumpah laknat tentang video seks melibatkannya dgn cina doll, toron jubur jantan, berzina dgn bini azmin tu dulu!
Anonymous said…
Eleh...dia cume akan turunkan harga minyak KY Jelly jer....

tapi bole pulak bersumpah ye....sumpah ala2 sesumpah....

Mangkok jamban neh mmg dengki khianat dgn org yg sebangsa dan seagama(?) dgn dia tapi kalo yg kapir tuh meliana kaya xdak pulak dia kecoh...

Bapak dia dan kaum kerabat dia yg dulu cume ntah apa2 la neh dah jadi pengarah bermacam2 syarikat besar tuh bukan kire kroni n nepotisma ke? mengata org tapi dia yg bapak sgl KRONISME n NEPOTISME....

ANUwar Al Juburi mmg DAJJAL yg di utuskan utk mnghuru harakan umat Islam dan negara kite...
Anonymous said…
jgn munafik la anuwar?? masa jd menteri kewangan dulu berapa ramai kroni anuwar?? KJ dgn lankhorstnya..magnum syarikat judi kawan baik anuwar dulu Nalakarupan...multi purpose bnk...kamunting...byk lagi la??? apakah jenis orang ini yang mengata org lain tapi diri sendiri pun sama???
Anonymous said…
Apa ingat anuar tu bersih kah? Duit negara dia tibai cam mana? Apa dia tak rasapun berdosa dasar kaki jubor sama dengan bos dia
Anonymous said…
isu 3 billion pun dia x jawap lagi nak kacau perniagaan usahawan bumiputra yang lain..dasar pemgampu.baru org melayu nak maju dalam perniagaan ada aja yang dengki..
Anonymous said…
Aljuburi memang kaki jubur sekarang kalau ada yang nak bela Aljuburi over my death body dulu pinjam kata2 kapal sink yang akan sink cilaka punya oku singh gale gale

Pilihan Pembaca

MONOLOG AZLI SHUKRI Bab 8 : Kenapa Bukan Khairy Memilih pemimpin bukanlah seperti memilih pakaian. Mana-mana yang kita berkenan, maka kita terus memilih dan membeli tanpa banyak berfikir. Memilih pemimpin juga bukanlah seperti memilih makanan yang mana-mana kita suka, maka kita terus makan, tanpa banyak berfikir. Tetapi, memilih pemimpin adalah umpama memilih seorang isteri atau seorang suami. Mesti kenal dan mesti pastikan bahawa calon isteri atau suami tersebut memahami diri dan mengetahui hati budi kita yang sebenar. Begitu juga dalam memilih seorang pemimpin, sebelum kita memilih seseorang pemimpin, seharusnya kita fahami terlebih dahulu siapakah pemimpin yang hendak kita pilih itu. Bukan boleh main ikut suka atau ikut hati semata-mata. Kita seharusnya melakukan analisis terlebih dahulu, layak atau tidak seseorang itu memegang sesuatu jawatan yang sedang dipertandingkan. Hal ini adalah kerana, jawatan adalah amanah dan tanggungjawab. Jika salah kita memilih, maka akan hancurlah ses
"Beli Emas Ketika Ekono mi Tidak Menentu." - Prof. Bala Shanmugam Oleh Muhammad Azli Shukri Ekonomi dunia yang semakin tertekan akibat daripada masalah kewangan yang melanda AS, diburukkan lagi dengan pengumuman ahli kongres AS yang meluluskan pakej bantuan kewangan berjumlah AS$700 bilion bagi tujuan menstabilkan pasaran kewangannya yang dikatakan semakin teruk. Pengumuman tersebut menggambarkan betapa serius masalah kewangan yang sedang melanda AS dan langkah yang sewajarnya perlu diambil. Sehubungan dengan itu, ikuti pandangan Profesor Dr. Bala Shanmugam dari Monash University Sunway dan penulis buku Subprime Mortgage Crisis : Causes, Effects and The Way Forward bagi mendapatkan pandangannya berkenaan isu tersebut. Apakah sebenarnya yang berlaku semasa krisis Subprima di Amerika Syarikat? Krisis Subprima pada asasnya berlaku disebabkan oleh dua perkara, pertama pihak bank yang memberi pinjaman telah mengehadkan kadar pinjaman kepada peminjam. Hal ini
Taasub Beragama Timbul Perpecahan Ummah Oleh Muhammad Azli Shukri (Artikel ini sudah disiarkan di dalam Utusan Malaysia, pada 09/10/2003) Kamus Al-Mujid mendefinisikan taasub sebagai berikut “Tidak menerima (menolak) realiti kebenaran, sedangkan telah jelas terbentang buktinya ; semata-mata kerana condong kepada satu-satu pihak” . Manakala di dalam Kamus Pengetahuan Islam, tulisan Datuk Dusuki Hj Ahmad pula mendefinisikan taasub sebagai berikut, “ taasub ertinya fanatik, keras kepala atau mempertahankan sesuatu sikap secara membabi buta.” Umumnya, kedua-dua kamus tersebut jelas menunjukkan persamaan makna taasub yang ditujukan kepada sikap fanatik dan tidak mempedulikan kebenaran walaupun sudah jelas buktinya. Sifat taasub cukup dicela oleh Islam, kerana ia jelas merugikan diri dan masyarakat. Orang Arab Jahiliah sangat taasub dengan tradisi mereka yang sesat, walaupun sudah nyata bahawa kedatangan agama Islam membawa cahaya kebenaran. Orang-orang Yahudi dan Nasrani juga term