Skip to main content

Setelah Puas "Membelasah" Syed Mokhtar al-Bukhary, Kini Mokhzani Pula Sasaran Anwar Ibrahim

GERIK, 5 April — Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji semalam untuk menarik balik kontrak Petronas bernilai jutaan ringgit yang dianugerahkan kepada anak Tun Dr Mahathir Mohamad, sambil menambah ia adalah salah satu langkah awal Pakatan Rakyat (PR) menghentikan kronisma sebaik sahaja memenangi Pilihan Raya 2013. Dalam satu ceramah di Taman Semarak, Ketua Pembangkang itu mengkritik hebat musuh ketatnya kerana menguruskan syarikat minyak negara terkaya seperti syarikat keluarga, terutamanya Mokhzani. “Pertama, dalam masa 24 jam Pakatan bersumpah akan menurunkan harga minyak di seluruh negara,” katanya kepada ribuan orang ramai hadir daripada kawasan sekitar di Hulu Perak. “Nombor dua, adalah kontrak minyak ini. Adakah anda berfikir di bawah Najib ia akan ditarik balik? No. Tetapi jika kita mengambil alih, saya ingin memberitahu Dr Mahathir — Saya Anwar, bukan seperti Najib.“Najib takut kepada kamu tetapi saya tidak. Saya tidak mempunyai niat untuk menjadi kejam kepada kamu atau membalas dendam, tetapi kontrak berbilion ringgit yang diberikan kepada anak anda, saya hentikannya, saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara, “ katanya. (Sumber klik sini).

Ulasan : Akibat daripada dasar dengki dan iri hati yang meluap-luap..kini satu demi satu ahli korporat Melayu yang cemerlang dilanyak dan di"serang" oleh Anwar Ibrahim semahu-mahunya. Sasaran Pakatan Rakyat sangat jelas iaitu ingin menjatuhkan semua ahli korporat Melayu yang selama ini terbukti membangunkan ekonomi Malaysia. Soalnya mengapa Anwar Ibrahim tidak memburuk-burukkan ahli-ahli korporat Cina yang jauh lebih kaya daripada dua tiga kerat ahli korporat Melayu ini? Apakah ini strategi Anwar Ibrahim untuk memancing undi kaum Cina?

Comments

Anonymous said…
Kalau bukan Anuar dan pihak Pembangkang , sapa lagi nak bongkar segala salahlaku mereka yg menghisap darah rakyat Msia? Kau nak bongkar ke? Subahat dengan dosa2 mereka adalah.
Anonymous said…
masa anwar jadi menteri kewangan dulu pun dah berapa ramai kaum kerabat dia dapat kontrak?12.50PM...jangan pikir guna kepala lutut le...nko pun sama gak...

azhar
Anonymous said…
"saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara"

Semua rakyat Malaysia? Can semua rakyat Malaysia handle the contract? Or what he actually meant was his own cronies to handle the contract on behalf of semua rakyat?

Berapa kali rakyat Malaysia nak kena tipu dengan Anwar ni? We should vote this senile old man out once and for all!
Anonymous said…
Sekali lagi janji manis dari anuwar.... Yg sebelum ni semua pun janji palsu...1 Cth... Bahan bukti dokumen berkotak2 (dh 15thn).. Ha ha ha
Otak geliga said…
mmg pelik bila BEKAS BANDUAN yg kena ARSENIK, HIV, TERKEHEL LEHERNYA & CEDERA PARAH TULANG BELAKANGNYA masih lagi sihat walafiat berceramah dalam & luar negara sambil menari, menyanyi terkinja2 atas pentas dgn senyuman yg meloyakan

persoalannya:

1) sepanjang di penjara @ menjadi sebhgian entiti kerajaan UMNO/BN, boleh ke menabung utk beli rumah RM7JUTA, anak beranak keliling dunia mcm pergi pasar minggu, naik jet persendirian, ada akhbar parti sendiri, beli treler, & membangunkan SEBUAH PARTI tanpa KEWANGAN YG KUKUH?

2) lagi la PELIK bila KRONI TERAPAT si Tanggang Azmin memiliki rumah & kereta2 mewah walaupun TAK BEKERJA?....mungkin menabung sedari kecil

kalau org mcm ni nak bercakap pasal EKONOMI sedangkang kekuatan ekonominya sendiripun sangat diragui, mmg betul la pendokong si AI ni sengaja memBUTAkan mata & hati mereka & shut down neuron otak mereka dr berfungsi.....JILAT SELAGI BERSELERA, TELAN SELAGI LAHAP....dah puas nnt sila muntah & JILAT BALIK
Anonymous said…
HAHAHAHA - SYARIKAT KELUARGA ALJUBURIKATA? ANWAR ANAK BERANAK (PKR) PARTI KELUARGA RAKYAT)

DAP LIM KIT SIANG PUN ANAK BERANAK,

BUAT MALU JE TUDUH ORG... APA LAH AL JUBURI NI...

Anonymous said…
sudah2 la anwar aljuburi woi..."saya bersumpah akan turunkan harga minyak di seluruh malaysia!" bolh percaye ke? adalah lebih baik klu anwar aljuburi bersumpah laknat tentang video seks melibatkannya dgn cina doll, toron jubur jantan, berzina dgn bini azmin tu dulu!
Anonymous said…
Eleh...dia cume akan turunkan harga minyak KY Jelly jer....

tapi bole pulak bersumpah ye....sumpah ala2 sesumpah....

Mangkok jamban neh mmg dengki khianat dgn org yg sebangsa dan seagama(?) dgn dia tapi kalo yg kapir tuh meliana kaya xdak pulak dia kecoh...

Bapak dia dan kaum kerabat dia yg dulu cume ntah apa2 la neh dah jadi pengarah bermacam2 syarikat besar tuh bukan kire kroni n nepotisma ke? mengata org tapi dia yg bapak sgl KRONISME n NEPOTISME....

ANUwar Al Juburi mmg DAJJAL yg di utuskan utk mnghuru harakan umat Islam dan negara kite...
Anonymous said…
jgn munafik la anuwar?? masa jd menteri kewangan dulu berapa ramai kroni anuwar?? KJ dgn lankhorstnya..magnum syarikat judi kawan baik anuwar dulu Nalakarupan...multi purpose bnk...kamunting...byk lagi la??? apakah jenis orang ini yang mengata org lain tapi diri sendiri pun sama???
Anonymous said…
Apa ingat anuar tu bersih kah? Duit negara dia tibai cam mana? Apa dia tak rasapun berdosa dasar kaki jubor sama dengan bos dia
Anonymous said…
isu 3 billion pun dia x jawap lagi nak kacau perniagaan usahawan bumiputra yang lain..dasar pemgampu.baru org melayu nak maju dalam perniagaan ada aja yang dengki..
Anonymous said…
Aljuburi memang kaki jubur sekarang kalau ada yang nak bela Aljuburi over my death body dulu pinjam kata2 kapal sink yang akan sink cilaka punya oku singh gale gale

Pilihan Pembaca

Sampai Bila Najib Mahu Berlembut?

Alangkah baik, sekiranya Datuk Seri Najib boleh berkata begini, "Ok Anwar Ibrahim, aku sanggup jadi saksi pembelaan kes kamu, tetapi dengan satu syarat! Kamu bersumpah dengan nama Allah terlebih dahulu bahawa kamu benar-benar tidak meliwat Saiful - sahut cabaran ini dahulu. Lepas itu baru kamu boleh dakwa aku "cool" atau pun tidak!". Pada hemat saya - kerajaan pimpinan Najib perlu agresif menyerang Pakatan Rakyat - jangan biarkan pelbagai isu dimanipulasi oleh mereka dengan sesuka hati. Para pemimpin UMNO jangan tidur - tolong buka mulut dan jawab tuduhan-tuduhan Anwar Ibrahim dan koncu-koncunya. Para pemimpin UMNO sangat lemah dan tidak bertenaga dalam menjawab isu-isu semasa. Najib dan Hishamuddin jangan lembik sangat - tolong keras sikit! Baca berita di bawah: TINDAKAN PERDANA MENTERI Datuk Seri Najib Razak dan isterinya yang mahu mengketepikan sepina yang mengkehendaki mereka menjadi saksi pembelaan kes liwat kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim dia

Lagi Kisah Siti Nurhaliza : Mana Perginya Produk CTea?

Lagi Kisah Siti Nurhaliza Mana Perginya Produk CTea? Oleh Satu Hala (Malaysia Instinct) Inilah antara benda-benda yang buat sakit hati dengan orang kaya Melayu ni. Datuk K sanggup perabis RM66,550 untuk beli nombor plate KCT 1 untuk isteri tercinta, Datuk Siti Nurhaliza. Kononnya cintan maut habislah tu kan. Tak tahulah kot-kot Rozita Che Wan yang dulu orang kata dapat Mercedes dari Datuk K (lepas dah kahwin dengan Siti) pun akan dapat nombor plate yang sama. Gasaklah hal Rozita Che Wan tu. Yang penulis tertarik nak tulis ialah sikap orang macam Datuk K dan Siti Nurhaliza. Parasit adalah perkataan paling tepat. Tahu tak Siti Nurhaliza adalah pemohon pinjaman Tekun untuk bisnes barang solek Simply Siti. Kalau tak percaya, pergilah cek dengan Tekun. Pasti nama Siti akan terpacul. Sakit hati betul penulis dengan orang-orang macam ini. Dah tahu duit banyak, gunalah duit sendiri untuk berniaga, tak pun pinjamlah bank. Gi pinjam dengan Tekun tu buat apa? Mentanglah bay

JCorp Mungkin Lumpuh!

Nampaknya mungkin satu lagi organisasi perniagaan Melayu akan lumpuh dan hancur di bawah pentadbiran yang tidak tahu erti perjuangan dan berjihad dalam perniagaan. Setelah berjaya menyingkirkan bekas CEO Johor Corporation (JCorp) Tan Sri Muhammad Ali Hashim daripada terus menerajui rangkaian perniagaan oraganisasi tersebut beberapa bulan yang lalu - kini pentadbiran baharu JCorp dikatakan sedang merancang untuk menjual sebuah anak syarikat JCorp yang paling bernilai - iaitu syarikat Kulim Bhd. Khabar angin ini sekiranya benar-benar terjadi - ia tidak hanya menjejaskan sumber pendapatan utama JCorp, bahkan lebih jauh daripada itu, JCorp juga akan kehilangan pegangan saham dalam QSR Brands Bhd dan KFC Holding Bhd yang terbukti telah membawa keuntungan besar kepada syarikat milik kerajaan Johor itu. Kekecewaan Ali Hashim ada asasnya - setelah bertungkus-lumus membangunkan JCorp selama 30 tahun dan berjaya melahirkan begitu ramai usahawan Melayu yang bernaung di bawahnya, kin