Skip to main content

Setelah Puas "Membelasah" Syed Mokhtar al-Bukhary, Kini Mokhzani Pula Sasaran Anwar Ibrahim

GERIK, 5 April — Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji semalam untuk menarik balik kontrak Petronas bernilai jutaan ringgit yang dianugerahkan kepada anak Tun Dr Mahathir Mohamad, sambil menambah ia adalah salah satu langkah awal Pakatan Rakyat (PR) menghentikan kronisma sebaik sahaja memenangi Pilihan Raya 2013. Dalam satu ceramah di Taman Semarak, Ketua Pembangkang itu mengkritik hebat musuh ketatnya kerana menguruskan syarikat minyak negara terkaya seperti syarikat keluarga, terutamanya Mokhzani. “Pertama, dalam masa 24 jam Pakatan bersumpah akan menurunkan harga minyak di seluruh negara,” katanya kepada ribuan orang ramai hadir daripada kawasan sekitar di Hulu Perak. “Nombor dua, adalah kontrak minyak ini. Adakah anda berfikir di bawah Najib ia akan ditarik balik? No. Tetapi jika kita mengambil alih, saya ingin memberitahu Dr Mahathir — Saya Anwar, bukan seperti Najib.“Najib takut kepada kamu tetapi saya tidak. Saya tidak mempunyai niat untuk menjadi kejam kepada kamu atau membalas dendam, tetapi kontrak berbilion ringgit yang diberikan kepada anak anda, saya hentikannya, saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara, “ katanya. (Sumber klik sini).

Ulasan : Akibat daripada dasar dengki dan iri hati yang meluap-luap..kini satu demi satu ahli korporat Melayu yang cemerlang dilanyak dan di"serang" oleh Anwar Ibrahim semahu-mahunya. Sasaran Pakatan Rakyat sangat jelas iaitu ingin menjatuhkan semua ahli korporat Melayu yang selama ini terbukti membangunkan ekonomi Malaysia. Soalnya mengapa Anwar Ibrahim tidak memburuk-burukkan ahli-ahli korporat Cina yang jauh lebih kaya daripada dua tiga kerat ahli korporat Melayu ini? Apakah ini strategi Anwar Ibrahim untuk memancing undi kaum Cina?

Comments

Anonymous said…
Kalau bukan Anuar dan pihak Pembangkang , sapa lagi nak bongkar segala salahlaku mereka yg menghisap darah rakyat Msia? Kau nak bongkar ke? Subahat dengan dosa2 mereka adalah.
Anonymous said…
masa anwar jadi menteri kewangan dulu pun dah berapa ramai kaum kerabat dia dapat kontrak?12.50PM...jangan pikir guna kepala lutut le...nko pun sama gak...

azhar
Anonymous said…
"saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara"

Semua rakyat Malaysia? Can semua rakyat Malaysia handle the contract? Or what he actually meant was his own cronies to handle the contract on behalf of semua rakyat?

Berapa kali rakyat Malaysia nak kena tipu dengan Anwar ni? We should vote this senile old man out once and for all!
Anonymous said…
Sekali lagi janji manis dari anuwar.... Yg sebelum ni semua pun janji palsu...1 Cth... Bahan bukti dokumen berkotak2 (dh 15thn).. Ha ha ha
Otak geliga said…
mmg pelik bila BEKAS BANDUAN yg kena ARSENIK, HIV, TERKEHEL LEHERNYA & CEDERA PARAH TULANG BELAKANGNYA masih lagi sihat walafiat berceramah dalam & luar negara sambil menari, menyanyi terkinja2 atas pentas dgn senyuman yg meloyakan

persoalannya:

1) sepanjang di penjara @ menjadi sebhgian entiti kerajaan UMNO/BN, boleh ke menabung utk beli rumah RM7JUTA, anak beranak keliling dunia mcm pergi pasar minggu, naik jet persendirian, ada akhbar parti sendiri, beli treler, & membangunkan SEBUAH PARTI tanpa KEWANGAN YG KUKUH?

2) lagi la PELIK bila KRONI TERAPAT si Tanggang Azmin memiliki rumah & kereta2 mewah walaupun TAK BEKERJA?....mungkin menabung sedari kecil

kalau org mcm ni nak bercakap pasal EKONOMI sedangkang kekuatan ekonominya sendiripun sangat diragui, mmg betul la pendokong si AI ni sengaja memBUTAkan mata & hati mereka & shut down neuron otak mereka dr berfungsi.....JILAT SELAGI BERSELERA, TELAN SELAGI LAHAP....dah puas nnt sila muntah & JILAT BALIK
Anonymous said…
HAHAHAHA - SYARIKAT KELUARGA ALJUBURIKATA? ANWAR ANAK BERANAK (PKR) PARTI KELUARGA RAKYAT)

DAP LIM KIT SIANG PUN ANAK BERANAK,

BUAT MALU JE TUDUH ORG... APA LAH AL JUBURI NI...

Anonymous said…
sudah2 la anwar aljuburi woi..."saya bersumpah akan turunkan harga minyak di seluruh malaysia!" bolh percaye ke? adalah lebih baik klu anwar aljuburi bersumpah laknat tentang video seks melibatkannya dgn cina doll, toron jubur jantan, berzina dgn bini azmin tu dulu!
Anonymous said…
Eleh...dia cume akan turunkan harga minyak KY Jelly jer....

tapi bole pulak bersumpah ye....sumpah ala2 sesumpah....

Mangkok jamban neh mmg dengki khianat dgn org yg sebangsa dan seagama(?) dgn dia tapi kalo yg kapir tuh meliana kaya xdak pulak dia kecoh...

Bapak dia dan kaum kerabat dia yg dulu cume ntah apa2 la neh dah jadi pengarah bermacam2 syarikat besar tuh bukan kire kroni n nepotisma ke? mengata org tapi dia yg bapak sgl KRONISME n NEPOTISME....

ANUwar Al Juburi mmg DAJJAL yg di utuskan utk mnghuru harakan umat Islam dan negara kite...
Anonymous said…
jgn munafik la anuwar?? masa jd menteri kewangan dulu berapa ramai kroni anuwar?? KJ dgn lankhorstnya..magnum syarikat judi kawan baik anuwar dulu Nalakarupan...multi purpose bnk...kamunting...byk lagi la??? apakah jenis orang ini yang mengata org lain tapi diri sendiri pun sama???
Anonymous said…
Apa ingat anuar tu bersih kah? Duit negara dia tibai cam mana? Apa dia tak rasapun berdosa dasar kaki jubor sama dengan bos dia
Anonymous said…
isu 3 billion pun dia x jawap lagi nak kacau perniagaan usahawan bumiputra yang lain..dasar pemgampu.baru org melayu nak maju dalam perniagaan ada aja yang dengki..
Anonymous said…
Aljuburi memang kaki jubur sekarang kalau ada yang nak bela Aljuburi over my death body dulu pinjam kata2 kapal sink yang akan sink cilaka punya oku singh gale gale

Pilihan Pembaca

Perniagaan Para Sahabat Nabi Teladan Sepanjang Zaman

BELIAU SEORANG SAHABAT NABI YANG BIJAK. Tergolong dalam kalangan pengumpul al-Quran. Banyak meriwayatkan hadis nabi. Peniaga yang sangat berjaya di Madinah. Keuntungan perniagaannya sehari pernah mencecah 300 dinar (anggaran bersamaan RM360,000). Abu Darda’, sahabat nabi yang hebat berniaga ini berkata, “Yang paling membuatku gembira ialah ketika berdiri di ambang pintu masjid. Setelah itu aku berniaga, sehingga dalam sehari aku mendapat untung 300 dinar, sementara aku tetap mendirikan semua solat di masjid.” Perniagaan adalah tentang kepercayaan dan keyakinan terhadap Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki. Mereka yang berjaya menguruskan masanya bersama Tuhan. Konsisten dan berdisplin bersama Allah setiap hari, pasti masanya akan dipenuhi dengan keberkatan dan aktiviti perniagaan yang produktif. Bercita-cita menjadi kaya bukanlah kesalahan di sisi Islam. Yang salah apabila lalai dengan kekayaan. Enggan berzakat dan bersedekah. Kekayaan ‘Abdurrahman ibn ‘Awf dianggarkan mencecah RM 2 bil

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

PAS adakan Kempen "UMNO Pengkhianat Rakyat"

PAS Adakan Kempen "UMNO Pengkhianat Rakyat" KUALA LUMPUR, 14 Dis: PAS akan melancarkan kempen 'Umno Pengkhianat Rakyat' pada 9 Januari 2010 bagi membongkar segala pembohongan dan juga kezaliman yang telah dibuat oleh Umno hingga ke hari ini kepada rakyat khususnya bagi orang-orang Melayu dan umat Islam. Ketua Penerangannya, Ustaz Idris Ahmad dalam satu kenyataan memberitahu jentera penerangan disemua peringkat telahpun diminta bersedia untuk mengerakkan kempen tersebut hingga ke peringkat akar umbi, khususnya dikubu-kubu kuat Umno bagi memastikan rakyat dapat melihat wajah sebenar Umno. "PAS akan mengunakan segala fasiliti media dan saluran maklumat yang pelbagai bagi memperjelaskan fakta-fakta kezaliman yang selama ini disembunyikan oleh Umno. "Umno yang selama ini selalu melaung-laungkan slogan Hidup Melayu kini tersepit kerana semakin ramai orang-orang Melayu hilang kepercayaan kepada Umno selepas beberapa siri kezaliman yang mereka lakukan. &quo