Skip to main content

Siapa Punya Kerja Ini?

Siapakah sebenarnya yang memulakan
penghinaan terhadap Islam, ulama dan al-Quran
melalui lukisan karikatur?

Comments

dino.yp@gmail.com said…
Biar saya jawab :
Zunar Al Pukimak .
Anonymous said…
celako sunggoh si zunar ni. kalau kat negara Timur tengah, wajib bunuh kerana hina agama Islam natang zunar ni!! PTUIHHHHH!!!!!!!!
Sobrie said…
Takpo...dia kan dah di sucikan oleh Pok Nik...termasuklah isterinya yg berpakaian seksa mendedahkan belahan payudara :D Zunar insan terpilih untuk memasuki surga Po Nik ;)
Anonymous said…
kalau depa buat semua boleh....celaka sgh...kalau org buat semua salah...ya allah Kau butakan lah lagi hati mereka....semoga mereka tergolong dalam golongan yang di azab....
Anonymous said…
betul la kata bekas2 org hamPAS..kalo org lain semenye haram...kalo diorang dosa sebesar gajah pun akan dicari cara supaya benda tu nampak halal...so kalo tunjuk kat diorang bnda ni sia sia sahaja...
Anonymous said…
asal gambar kartun menghina pemimpin umno, ahli pas dah anggap kartun tu macam wahyu. kalau mengkritik pemimpin pas, semua ahlinya bersatu mengatakan kartun tu menghina agama mereka, agama pas.
Anonymous said…
ada pemimpin PAS memang lagu tu cakap x serupa bikin mulut lain hati lain dan tafsir pun lain sekerat sekerat sahaja
navy melayu said…
biasa lah bro azli. pas kan maksum walau apa pun dilakukan bertentangan dgn islam bagi mereka tidak salah dantiada dosa contoh kes selak kain kat putri umno dulu. dah arwah dah kawan tu.dosa bagi mereka jika dilakukan terhadap jemaah sendiri. itu lah mentaliti mereka akibat kejumudan tahap gear 5

Pilihan Pembaca

Perniagaan Para Sahabat Nabi Teladan Sepanjang Zaman

BELIAU SEORANG SAHABAT NABI YANG BIJAK. Tergolong dalam kalangan pengumpul al-Quran. Banyak meriwayatkan hadis nabi. Peniaga yang sangat berjaya di Madinah. Keuntungan perniagaannya sehari pernah mencecah 300 dinar (anggaran bersamaan RM360,000). Abu Darda’, sahabat nabi yang hebat berniaga ini berkata, “Yang paling membuatku gembira ialah ketika berdiri di ambang pintu masjid. Setelah itu aku berniaga, sehingga dalam sehari aku mendapat untung 300 dinar, sementara aku tetap mendirikan semua solat di masjid.” Perniagaan adalah tentang kepercayaan dan keyakinan terhadap Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki. Mereka yang berjaya menguruskan masanya bersama Tuhan. Konsisten dan berdisplin bersama Allah setiap hari, pasti masanya akan dipenuhi dengan keberkatan dan aktiviti perniagaan yang produktif. Bercita-cita menjadi kaya bukanlah kesalahan di sisi Islam. Yang salah apabila lalai dengan kekayaan. Enggan berzakat dan bersedekah. Kekayaan ‘Abdurrahman ibn ‘Awf dianggarkan mencecah RM 2 bil
Penulis bersama Khairy Jamaluddin di pejabatnya, pada tahun lepas. Khairy Perlu Berundur Saya masih ingat sewaktu pertemuan saya bersama En. Khairy Jamaluddin di pejabatnya di Bukit Damansara pada tahun lepas, pertemuan itu bertujuan bertanyakan kepada beliau tentang perkembangan Industri Halal di Malaysia. Memandangkan beliau pada ketika itu merupakan Pengerusi Forum Halal Sedunia (WHF). Saya mengenali beliau agak lama juga, tetapi tidaklah terlalu baik. Tetapi beliau agak kurang bernasib baik kerana cuba mengejar jawatan dalam Pergerakan Pemuda UMNO dengan begitu gelojoh. Apa yang dapat saya simpulkan dalam pertemuan saya dengan beliau, ialah beliau seorang yang pandai, tetapi tidak bijak. Seorang yang mempunyai perancangan dan strategi, tetapi kurang memahami. Kehadiran beliau dalam UMNO sebenarnya banyak mengundang fitnah. Fitnah terhadap bapa mertuanya, fitnah terhadap UMNO dan fitnah terhadap kehidupannya! Saya percaya, jika beliau mengundur diri daripada politik, UMNO mampu di
MONOLOG AZLI SHUKRI Bab 11 : Bukan Salah En. Jamaluddin Saya sebenarnya malas untuk mengulas isu debat yang dilaung-laungkan oleh Khairy Jamaluddin (KJ) sejak cadangan tersebut beliau utarakan di media massa. Pada hemat saya, berdebat untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, seperti yang disarankan oleh beliau hanyalah sia-sia, dan sama sekali tidak akan mencapai objektif yang diharapkan. Sebelum kita pergi jauh, sebab musabab mengapa saya tidak bersetuju dengan debat ini haruslah diketahui terlebih dahulu dan kemudian kita bisa menganalisisnya secara jujur. kita harus tahu apakah matlamat utama debat yang begitu diminati oleh KJ ini? selepas mengetahui matlamatnya, barulah dibincangkan apakah debat tersebut mampu mengukuhkan UMNO dan menarik minat orang muda kembali kepada UMNO, jika tidak, lupakan sahaja. Orang luar daripada UMNO tidak tahu apakah kesan debat ini terhadap imej dan nama UMNO itu sendiri. Mereka mungkin menyokong agar debat calon-calon ketua Pemuda UMNO M