Skip to main content

Tun Mahathir Ramal BN Menang PRU-13

KUALA LUMPUR 14 Mei - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yakin Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak mampu mencapai kejayaan lebih baik pada Pilihan Raya Umum ke-13 berbanding pada 2008. Menurut beliau, ini berdasarkan petanda-petanda baik khususnya sokongan rakyat terhadap kepimpinan Najib dan BN. Namun, jelasnya, ia bergantung kepada Najib mencari tarikh sesuai untuk membubarkan Parlimen bagi membolehkan BN mencapai objektif mendapatkan sokongan majoriti dua pertiga. ''Sudah tentu beliau mahu mencapai majoriti dua pertiga. Saya juga berpendapat beliau akan dapat melakukan yang terbaik berbanding pilihan raya umum lalu,'' katanya selepas menghadiri pelancaran Ikon Membaca Kebangsaan dan Penyemarakan Kempen Nilai-Nilai Murni 1Malaysia di Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) di sini hari ini. Pada majlis yang disempurnakan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin itu, beliau dilantik sebagai Ikon Membaca Kebangsaan 2012.

Dr. Mahathir yang ditanya tentang masa terbaik untuk Najib membubarkan Parlimen berkata: ''Saya rasa selepas raya (Aidilfitri).'' Menjawab soalan sama ada perhimpunan haram Bersih 3.0 pada 28 April lalu akan memberi kesan terhadap pilihan raya umum akan datang, kata beliau, rakyat mula faham bahawa perhimpunan itu dianjurkan bukan bertujuan menuntut pembaharuan pilihan raya. ''Ia sekadar mahu menggambarkan kerajaan kini kononnya adalah kerajaan menindas dan polis bersikap kejam. Mereka tahu mereka tidak akan menang dalam pilihan raya akan datang. ''Mereka mahu rakyat melihat demonstrasi di Dataran Tahrir, Kaherah yang berjaya menumbangkan kerajaan Mesir dan itulah yang mereka mahu lakukan di sini,'' katanya. Mengenai khabar angin yang mengatakan anaknya, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir bakal dilantik Menteri Besar Kedah jika BN berjaya merampas negeri itu nanti, jelasnya, ia bergantung kepada pucuk pimpinan parti. ''Saya tidak mahu cakap apa-apa tentang anak saya. Apa yang penting ialah apa sebenarnya yang pucuk pimpinan mahu terhadapnya,'' katanya. Terdahulu semasa memberikan ceramah sempena pelantikannya sebagai Ikon Membaca Kebangsaan, beliau menggesa umat Islam supaya menghayati suruhan membaca oleh Allah seperti yang tercatat di dalam al-Quran.

Comments

JAKIM Bersama UMNO - Gandingan Mantap MEDIA PRIMA dan UTUSAN PORNO membuahkan hasil. Lihat sendiri BUKTI 'Transformasi Besar Kpd Generasi Muda' telah berjaya!

Usaha Berkesan TV3
1~BUKTI 1 * (HOT)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)

Usaha Berkesan Utusan Malaysia
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3


Sumpah Aku Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155

Anonymous said…
@Abang Sayang. Nkau ni giler seks ke apa? Orang cam nkau ni aku rasa ngadap filem lucah mat saleh hari2 kot.. kalu tak takkan tau byk website porno puak yahudi celaka yg jadi kaum kerabat pemimpin anugerah nkau tu.
Anonymous said…
eh alamak aku tekan butang bukti 1 dan terlihat sesuatu yg berdosa. takpe nanti kat akhirat aku bole tunjuk ni semua Abang Sayang punya kerja. Dia la yg beri link yg merapu dan mengarut yg menyebabkan org lain berbuat dosa. Nak memperjuangkan Islam, tapi buat benda merapu2.

Pilihan Pembaca

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

Akhil 2009 : Hari Tanpa Esok

AKHIL 2009 Hari Tanpa Esok KUALA LUMPUR 25 Mei - ''Februari lalu, dia pernah meminta kebenaran untuk mengahwini Waheeda. Saya reda dan membenarkannya. ''Bagaimanapun, selepas dia mendiamkan diri termasuk tidak pulang ke rumah dan menjawab telefon, saya sudah hilang sabar serta nekad untuk menuntut cerai.'' Itu tegas isteri kepada penyanyi dan pendakwah Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, berhubung kemelut rumah tangga mereka yang kini sedang hangat diperkatakan gara-gara Akhil didakwa mempunyai hubungan dengan penyanyi Waheeda atau Norwahidah Abdul Wahab, 31. Menurut Maizawati, selepas lama memendam perasaan, dia hilang rasa sabar dengan apa yang melanda hidupnya ekoran gosip hubungan berkenaan termasuk apa yang telah Akhil lakukan terhadap dirinya. ''Saya pernah beberapa kali menghubunginya tetapi dia tidak menjawab telefon. Alasan yang diberikan adalah sibuk dengan kerja. ''Dia juga sudah lama tidak pulang ke rumah. Ketika saya memfa

Inilah Syaitan

Inilah Syaitan Oleh Muhammad Azli Shukri Mohon ampun dan maaf, jika kali ini saya tidak berupaya lagi menahan amarah. Tiada apa-apa pun yang mampu membuat saya terlalu marah, melainkan jika agama dan nama Tuhan kita - Allah dipersenda dan dipermainkan semahu-mahunya. Jika hati kita masih tiada rasa benci dan sensitif, dengan apa-apa yang telah berlaku sejak akhir-akhir ini, maka saya tidak berupaya lagi menilai di manakah letaknya nilai iman kita kepada Allah. Hati saya dan umat Islam seperti dicarik-carik dan dihiris-hiris dengan pisau tatkala keputusan kerajaan Pulau Pinang - di bawah Ketua Menterinya Lim Guang Eng mewujudkan Majlis Perundingan Antara Agama, yang didakwa telah ditubuhkan pada tahun lalu ( Malaysiakini melaporkan bahawa Lim Guang Eng menafikan kewujudan majlis ini dan ingin menyaman Utusan boleh percaya ke cakap Guang Eng ini? saya daripada dulu lagi tidak mempercayai cakap pemimpin-pemimpin DAP) , sekaligus meletakkan agama suci kita yakni - ISLAM setaraf