Skip to main content

BN Tewas di 13 DUN!

Barisan Nasional dalam keadaan bahaya. Dimaklumkan bahawa BN tewas di semua kawasan tersebut, iaitu : N.2 Tasik Biru, N.5 Demak Laut, N.17 Tarat, N.18 Tebenu, N.19 Kedup, N.31 Layar, N.42 Meluan, N. 50 Dalat, N.52 Tamin, N.53 Kakus, N.57 Belaga, N.58 Jepak dan N.70 Ba'kelalan.

Comments

Anonymous said…
X percaya..
Ini khabar angin...
Jgn sebarkan khabar angin...
Anonymous said…
baru ada akai
Anonymous said…
BN menang dijangka besar.sentimen anti taib hanya dihati pakatan rakyat bukan dihati rakyat sarawak abg azli...hehehe
Anonymous said…
BN menang dijangka menang besar.sentimen anti taib hanya dihati pakatan rakyat bukan dihati rakyat sarawak abg azli...hehehe
Baru Bian PKR kalah di Ba Kelalan
Cik Azz said…
Assalamualaikum Azli..

Akak tak dapat nak masuk blog Azli menggunakan Google Chrome sbb blog ni ada malware dari blog btsera.blogspot.com.

Ni akak gunakan mozila tapi mozila kat sini amat la perlahan.. Hrp dpt ambil tindakan segera ya...

** Moga BN menang dan terus memerintah.. Amin...
Anonymous said…
BN menang sorak, pekan tergadei. Dap mene pekan, sorakan pudar.

Elok sangatlah kalau Dap fikirkan semula ikatan kerjasama dalam pakatan.

Demi pengundi yang mengundi Dap, jadilah sebahagian dari Bn Kenyalang.
shamshul anuar said…
SAudara azli,

Seperti mana yang saya katakan dulu, Najib , UMNO dan BN mestilah terima hakikat yang majoriti pengundi Cina tidak lagi menyokong BN.

Puncanya senang saja . Sebab utama bukan kerana ketelusan . Sebab utama ialah UMNO bekuasa dalam BN walhal PR dikuasai DAP.

Parti yang disokong oleh majoriti Cina mestilah ada kriteria YANG UTAMA tidak dikuasai Melayu.

Masalah Najib ialah ia tak mahu sedar yang apa pun yang ia beri pada orang Cina, mereka akan ambil tetapi undi tetap pada DAP. Konsep 1Malaysia diterima tetapi undi tetap pada DAP.

Adalah elok Najib beri perhatian "diraja" pada kaum yang mengundi beliau. Hargailah orang yang menyokong anda. Senang saja. Beri kelebihan pada mereka.

Dan pada Taib Mahmud, elok anda jangan lantik orang cina dalam kabinet anda. Ramai lagi orang yang menyokong anda. Lantik dari kaum Iban atau Melayu. Mereka penyokong setia anda.

Biar orang Cina sedar mereka bolek melalak di Dewan Undanghan Negeri atau pilihan sertai Kerajaan Negeri. selama ini Taib terlalu ambil hati mereka. Tetapi mereka tidak hargai layanan Taib pada mereka.

Pada pilihanraya akan datang, TOLONGLAH Najib, janhgan letak MCA dan Gerakan dikawasan Melayu. Biar mereka bertanding dikawasan Cina. Dengan itu mereka akan terpaksa bertempur dengan DAP. Dan mereka akan lebih "gigih" beritahu masyarakat Cina bahawa orang Cina perlu undi MCA dan Gerakan untuk pastikan ada Menteri dari orang cina.

Buanglah budaya lantik Menteri dari MCA bila MCA sendiri kalah teruk.
shamshul anuar said…
Saudara azli,

Pada tahun 1990, BN memenangi 19 kerusi DUN Pulau Pinang berbanding DAP 14. Timbul cakap cakap bahawa jawatan Ketua Menteri Pulau pinang patut diberi pada UMNO .

Ini kerana UMNO menyelamatkn BN dengan memenangi semua 12 kerusi. Namun demi menjaga hati masyarakat Cina, Dr Mahathir tetap lantik wakil Gerakan jadi KM.

Tetapi ti tidak dikira oleh orang Cina. Pada tahun 2008, merreka menolak semua wakil MCA dan Gerakan. alasan yang ditiup ke telinga orang cina ialah MCA dan Gerakan "kowtow" pada UMNO.

Walhal mana mana ketua kerajaan di pulau Pinang tak boleh nafikan UMNO sebagai parti Melayu paling berpengaruh dikalangan orang Melayu yang bentuk 40% poenduduk negeri.

Di Sarawak, perkara sama dilakukan. DAP hasut orang Cina kononnya SUPP ikut telunjuk PBB( orang Melayu/ Melanau). Walhal orang Melayu juga ramai di Sarawak .

Apa pun Najib beri pada orang Cina, eloklah Najib terima hakikat yang mereka tak lagi sokong BN (majoriti). Jangan tersalah anggap mereka suka BN hanya kerana ramai anak muda Cina jadi kawan Facebook Najib.

Merea akan bersorak sambut bila Najib lawat sekolah Cina, pasar atau kuil Cina. Tetapi sokongan tetap pada DAP.

DAP telah berjaya hasut orang Cina supaya anggap mana mana parti Cina yang bersekutu dengan UMNO atau BN sebenarnya ikut telunjuk UMNO.

oLeh otu Najib, tolonglah faham keadaan ini. Maknanya berpadalah beri bantuan pada Sekolah Cina atau orang Cina.

Yang orang lain( semua orang kecuali Najib) buat ialah beri layanan "emas" pada kaum yang menyokongnya. Hanya Di Malaysia satu kerajaan beri layanan istimewa pada orang yang tidak menyokong malah menentangnya.

Jadi jika esok orang Cina tak sokong MCA atau Gerakan, maka tak payah lantik wakil dari Gerakan dan MCA dalam Kabinet. Tempat mereka boleh diambil alih oleh wakil UMNO.
Anonymous said…
Shamsul Anuar,

Saya berselari pandangan dengan anda berhubung 'keistimewaan' yang dinikmati oleh parti tertentu kerana ia tidak selari dengan prinsip demokrasi.

Justeru diharapkan parti Melayu terbesar akan mengubah pendekatan politik yang jelas memberikan 'keistimewaan' kepada kroni yang berlandaskan keehsanan kepada model politik tulen yang memberikan keistimewaan berlandaskan merit/kelayakan.

Dengan itu barulah gelanggang politik nasional akan diisi oleh para pemain yang dipilih berdasarkan kehendak massa tetapi bukan kerana memenuhi kuota atau mengambil hati kaum tetentu.

Laluan Tengah
Anonymous said…
SEtuju dengan pendapat saudara shamsul..
Zek said…
Sdra Shamshul, pendapat saudara adalah berpijak dibumi nyata. Kebanyakan orang Cina tidak tahu mengenang budi.

Pada mereka duit dan kuasa sahaja yang mereka fikirkan. Mereka sedar mereka adalah bangsa yang menguasai ekonomi negara ini. Bangsa merekalah yang paling kaya di negera ini. Lihat sahaja senarai bilionaire di negara ini. Bukankah hampir semuanya dari kaum mereka. Lihat sahaja gedung-gedung perniagaan dan kedai2. Boleh dikira dengan jari yang dimiliki oleh kaum bumiputra.

Mereka sudah mula menjadi bongkak dan lupa diri dan ingin menghapuskan pula kaum bumiputera di negara ini.

Berbudilah kepada orang yang tahu mengenang budi. Bantulah orang yang tahu mengenang budi. Berjasalah kepada orang tahu mengenang jasa.
Anonymous said…
salam Sdr.AZLI-kemenengan DAP itu pun baik juga,sebabnya kaum cina pun sayang Malaysia jika tiada pembangkang didalam dewan maka bermaharajalela lah yang memerentah,ada juga yang memerehati.sebab mereka ini yang banyak membayar cukai kapada kerajaan.kita nak bayar balik pinjaman PTPTN pun liat?.jangan marah mereka.duduk dan berfikir betul atau tidak apa yang saya katakan ini.nak buat function pun nak minta dari mana?.
Anonymous said…
satandard....suka sebarkan fitnah...siapa lagi.....Pakatan cam Haram lah ni.......harammm...

Pilihan Pembaca

6 Asas Penting Mengapa Perhimpunan Bersih Haram Di Sisi Islam

Demonstrasi, sering dilihat dari kaca mata perundangan dan ekonomi, jarang kita melihatnya dari aspek agama. Maksud saya, isu ini acapkali disisihkan daripada kaca mata Islam, bahkan tidak kedengaran langsung dalam kalangan ulama tempatan membicarakannya, seolah-olah mereka turut redho atas segala tindak tanduk penyokong-penyokong PKR yang menganjurkan demonstrasi besar-besaran selama ini bagi menjatuhkan kerajaan. Mengapa para ulama membisu? Mengapa mereka tidak bercakap perkara yang hak? Dan mengapa mereka menyembunyikan ilmu dan hukum? Jika berkenaan Karnival Sure Heboh atau konsert artis, para ulama pantas memberikan hukum, tetapi dalam isu demonstrasi dan tunjuk perasaan yang sering dianjurkan oleh parti pembangkang, tiada ulama pun yang menegur. Apakah mereka takut dituduh sebagai penyokong kerajaan? Atau mereka tidak mahu bercakap benar? Aneh, dan kadangkala menjadi misteri dalam kalangan ulama tempatan, baik yang berfahaman salaf mahup

Perniagaan Para Sahabat Nabi Teladan Sepanjang Zaman

BELIAU SEORANG SAHABAT NABI YANG BIJAK. Tergolong dalam kalangan pengumpul al-Quran. Banyak meriwayatkan hadis nabi. Peniaga yang sangat berjaya di Madinah. Keuntungan perniagaannya sehari pernah mencecah 300 dinar (anggaran bersamaan RM360,000). Abu Darda’, sahabat nabi yang hebat berniaga ini berkata, “Yang paling membuatku gembira ialah ketika berdiri di ambang pintu masjid. Setelah itu aku berniaga, sehingga dalam sehari aku mendapat untung 300 dinar, sementara aku tetap mendirikan semua solat di masjid.” Perniagaan adalah tentang kepercayaan dan keyakinan terhadap Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki. Mereka yang berjaya menguruskan masanya bersama Tuhan. Konsisten dan berdisplin bersama Allah setiap hari, pasti masanya akan dipenuhi dengan keberkatan dan aktiviti perniagaan yang produktif. Bercita-cita menjadi kaya bukanlah kesalahan di sisi Islam. Yang salah apabila lalai dengan kekayaan. Enggan berzakat dan bersedekah. Kekayaan ‘Abdurrahman ibn ‘Awf dianggarkan mencecah RM 2 bil

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca