Tetamu Kehormat...

November 8, 2008




NOVEMBER
TO REMEMBER


Oleh Muhammad Azli Shukri



Saya terpaksa berterus-terang pada kali ini dengan perspektif yang lain daripada aliran blogger semasa, sama ada suka atau tidak, saya akan tetap berterus-terang, tentang isu yang mendominasi bulan November ini.



Bermula dengan kempen untuk merebut jawatan utama dalam parti UMNO, khususnya kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang hangat ketika ini, sehinggalah kemenangan Barack Obama sebagai Presiden Amerika Syarikat yang ke-44. Disusuli kemunculan jutawan segera Tun Salleh Abbas dengan jumlah pampasan Ex-Gratianya yang menggoncang setiap jantung warga Malaysia. Kemudian, kita dikejutkan dengan keseriusan pemimpin UMNO untuk bekerjasama dengan BPR bagi meranapkan politik wang yang selama ini menjadi duri dalam daging kepada sebuah sistem yang tidak demokratik sifatnya dalam UMNO.



Dan tidak kurang pentingnya baru-baru ini, akhbar Watan keluaran 9-15 November menyiarkan komen bekas ahli parlimen Kuala Nerus, Datuk Ibrahim Azmi Hassan, berkenaan tidak perlu melakukan sumpah laknat bagi mana-mana calon yang sedang bertanding merebut jawatan utama dalam UMNO berhubung isu politik wang. Komen tersebut barangkali beliau utarakan setelah membaca cadangan saya dalam posting bertarikh 1 November lalu yang bertajuk Monolog Azli Shukri : Bab 11 : Bukan Salah En. Jamaluddin yang mencadangkan agar calon-calon Ketua Pemuda Malaysia melakukan sumpah laknat terhadap diri mereka sendiri, jika benar mereka tidak terlibat dengan politik wang bagi mendapatkan pencalonan dan undi.



Isu terakhir yang harus mendapat perhatian, ialah sikap dan tindak tanduk para pelopi (agen kampen) Khairy Jamaluddin (KJ) meletakkan komen dalam blog saya dengan cara yang tidak beretika, telah menimbulkan rasa kurang senang kepada para sahabat blogger yang lain. Semua cerita ini akan saya rangkumkan dalam rencana khas ini.




The Star dalam beberapa keluarannya yang lalu, seolah-olah memberi satu mesej penting kepada pemimpin-pemimpin Melayu, agar jangan terlalu sibuk memikirkan jawatan dalam parti, sebaliknya masalah ekonomi yang dijangka terus merudum pada tahun hadapan harus ditangani dengan segera dan bijaksana. Jika trend perebutan kuasa dalam UMNO terus semakin panas sehingga Mac depan, dibimbangkan, pemimpin-pemimpin negara akan leka terhadap masalah ekonomi yang memerlukan penelitian yang mendalam.




Kemenangan Barack Obama yang dianggap sebagai memberi harapan baharu kepada dunia – merupakan sebuah kepalsuan dan penipuan. Tiada apa-apa yang mampu beliau lakukan untuk dunia – Obama cuba diangkat sebagai hero untuk menyelamat ekonomi dan imej kotor AS selama ini. Tetapi, beliau tetap menemui kegagalan, kenapa? Kerana kemenangan beliau sememangnya diharapkan oleh para pelobi Yahudi untuk membuktikan kepada dunia, bahawa inilah yang pertama dan yang terakhir bagi seorang yang bukan warga kulit putih memimpin AS.




Para pelobi Yahudi bertekad mahu memastikan – semua pengkritik sistem demokrasi AS akan menutup mulut mereka selepas ini, dengan menunjukkan kepada dunia bahawa AS merupakan satu-satunya negara yang paling demokrasi sifatnya di dunia. Di samping tidak mementingkan warna kulit untuk menjadi pemimpin kepada sebuah negara sebesar AS, sebaliknya setiap rakyat bebas memilih pemimpin yang mereka suka.



Namun demikian, tanpa kita sedar tanggungjawab para pelobi Yahudi adalah memastikan kegagalan Obama sebagai Presiden AS, bahkan akan menjadi lebih zalim dan kejam daripada zaman pemerintahan Bush – semua ini bagi membuktikan kepada dunia, bahawa tiada lagi warga kulit hitam yang mampu memimpin AS untuk masa akan datang. Oleh sebab itu, untuk masa akan datang, jangan pilih Presiden AS, selain yang berkulit putih!



Barack Obama – nama yang sengaja diangkat untuk dijatuhkan seteruk-teruknya selepas ini, kerana begitulah budaya turun temurun politik AS. Obama sengaja dipilih sebagai presiden, ketika imej dan ekonomi AS dilanda masalah – semua ini tidak akan mampu dipikul oleh beliau, kegagalan sudah berada di depan mata, kerana harapan yang terlalu tinggi daripada seluruh warga dunia dan AS tidak upaya dilaksanakannya kelak.




Di sisi lain, Obama tidak akan berupaya mencantumkan antara kehendak jahat pelobi Yahudi dengan niat murni warga dunia kelas ketiga – untuk melihat dunia lebih baik dan sejahtera dalam kelas orde yang baharu – semua ini adalah khayalan – seperti khayalan yang dilukis oleh Plato dalam dunia Utopianya. Obama ialah nama lain untuk Anwar Ibrahim – seorang populis dan bukan praktikalis, nama yang sinonim pada zaman ini.



Mereka, cuba memenuhi segala hajat dan hasrat orang ramai dalam satu bakul yang mereka gelar sebagai “kehebatan kepimpinan yang ditunggu”. Tetapi, itu semua tidak akan mampu mereka lakukan - kerana tiada satu pun teori sains kemanusiaan yang mampu dicipta untuk memenuhi segala tuntutan dan kemahuan orang ramai. kedua-dua pemimpin ini akan gagal. Manusia tidak mampu disuap dengan retorik saban hari.




Obama dan Anwar - yang seorang ingin menjadi pemimpin besar dunia, yang seorang lagi ingin menjadi pemimpin akhir zaman – semua ini akan gagal, kerana mereka hanya mahu menjadi pemimpin, dan bukan mahu memimpin orang ramai ke arah kebenaran.




Obama akan tewas dalam memilih antara kehendak peribadi dengan pelobi – tersekat dan terhalang antara memenuhi impian Yahudi dengan impian indah kulit hitam yang beliau sayangi, dan lebih tragis, dalam membuat perhitungan antara Islam dengan Barat, Obama masih dipersimpangan. Begitu juga Anwar – hilang dan lenyap antara dua dunia – Islam dan Barat. Mengikut Islam bermakna mengikut al-Quran dan As-sunah – yang haram tetap haram dan yang halal tetap halal, tetapi Anwar keliru dalam semua ini.




Mengikut Barat pula adalah umpama mengikut Dramatis Agung mereka - William Shakespeare – yang sering dibangga-banggakan oleh Anwar Ibrahim dalam setiap ucapan berapi beliau, dan mendakwa telah membaca tulisan tokoh tersebut berkali-kali sewaktu di penjara. Lantaran itu, Anwar Ibrahim begitu bijak “melakonkan watak sebagai seorang yang baik” dalam drama berjudul “Aku Pemimpin Unggul”. Pemikiran Shakespeare sangat berpengaruh ke atas Anwar dan keluarganya – bagaimanakah mahu membina drama dan plot politik demi mencapai cita-citanya selama ini.




Obama dan Anwar – dua watak, satu wajah – namun akan gagal berhadapan dengan manusia yang berpegang kepada al-Quran dan as-Sunah. Percayalah, pada zaman Obama, konflik dan krisis yang sedia ada, akan lebih sukar untuk dipulihkan.




Rencana ini diteruskan dengan sikap dan cara kempen para pelobi KJ yang seolah-olah tersesat di hujung jalan. Cuba mencari jalan pulang, tetapi tidak ketemu, cuba untuk berkempen bagi memulihkan imej KJ – namun yang lebih jelek dan jijik ditemui. Cukup! Berkempenlah dengan cara baik dan beretika. Gunakanlah nama sebenar dan bukan nama samaran, jika anak jantan - berhujahlah dengan fakta dan bukan dengan penghinaan.




Melihat kesungguhan KJ di siaran Astro Awani – untuk membanteras politik wang – membuat semua orang ketawa dan bertanya, bagaimanakah bisa seorang pencuri menasihatkan anaknya agar jangan mencuri? Menelusuri pembacaan wawancara antara akhbar Watan dengan KJ bertarikh 2-8 November, membuat orang ramai bertanya, bagaimanakah seorang penipu seolah-olah berani mengatakan “tolong percaya apa-apa yang aku tipu ini” – KJ dengan berani mendakwa, bahawa Ketua Pemuda UMNO Malaysia haruslah dipilih bukan berdasarkan sentimen, sebaliknya atas kredibiliti dan merit.




Apa yang KJ maksudkan ini? Adakah beliau masih tidak mahu mengakui, bahawa baik sentimen mahupun merit dan kredibiliti, sesungguhnya beliau sudah pun gagal dalam kedua-dua aspek tersebut. Sentimen masyarakat terhadap KJ adalah buruk dan kotor – masyarakat yang tidak disogokkan dengan wang ringgit, melihat KJ adalah ibu segala kerosakan yang pernah wujud dalam UMNO. Jadi bagaimanakah beliau ingin menarik minat generasi muda agar kembali kepada UMNO? Jika itu sentimen yang berlegar dalam kota minda mereka?




Dari segi merit dan kredibiliti, terbukti KJ sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, telah gagal – semua program yang beliau lancarkan selama ini menemui kegagalan – MyTeam – gagal, Dampingi Mat Rempit – gagal, Pengerusi Forum Halal – gagal, Timbalan Presiden FAM – gagal, Mengurangkan Pengangguran dalam Kalangan Siswazah – gagal, Suka Melabelkan Orang Lain dengan Perkataan seperti – Beruk (sehingga Tun Mahathir berkecil hati) – juga satu kegagalan. Semua ini melengkapkan ramuan bahawa “KJ Pemimpin yang Gagal” tidak cukupkah dengan segala bukti yang nyata dan lagi terang ini?




KJ, sesungguhnya sudah diberi peluang dan ruang untuk naik mencanak ke puncak kuasa dengan cepat dan pantas – tetapi peluang itu beliau sia-siakan. Beliau merupakan pemimpin muda yang gagal dan hanya berupaya bermegah dengan kelulusan ijazah Oxfordnya. Baik sentimen mahupun merit – beliau telah gagal. Terimalah hakikat ini. Tidak perlu untuk berdebat - rekod kerja KJ telah gagal di kaca mata masyarakat, tak cukup lagi ke? Tiada guna saudara KJ petah berdebat, tetapi gagal buat kerja - umpama Anwar Ibrahim. Idea yang banyak sekali pun tetapi tidak memberi manfaat kepada orang lain, hanyalah sia-sia. KJ - banyak idea tetapi tidak memberi manfaat kepada akar umbi. Kita mahu pemimpin muda yang menjauhi maksiat dan tegas bercakap perkara yang hak, walaupun pedas, seperti Mukhriz.



Antara dosa KJ yang sukar diampunkan oleh masyarakat, ialah beliau merupakan insan yang bertanggungjawab merosakkan imej dan peribadi Pak Lah, dengan pelbagai skandal dan campur tangan dalam hal-hal yang tidak sepatutnya beliau lakukan. Malah, slogan kempen KJ yang berbunyi "Setiakawan" boleh dipersoalkan - kenapa sekarang baru bercakap soal persahabatan dan setiakawan? benarkah KJ memahami takrif setiakawan? apakah dengan memburuk-burukkan nama calon yang lain itu dikatakan sebagai setiakawan? apakah dengan melukis wajah Mukhriz dengan hodoh dan menggelarkan beliau sebagai Mickey Mukh itu merupakan aspirasi setiakawan? bagaimanakah pula semangat setiakawan KJ dengan Reezal Merican Naina Merican? masih berkawan atau bermusuh? tidak semua orang boleh ditipu. Apakah ini setiakawan yang ditakrif oleh KJ?




Melihat Gambar KJ di Heritage Mansion, Jalan Kemunting off Jalan Doraisamy, KL, pada bulan Jun lalu, sangat memalukan. Dikelilingi dengan gadis dan botol arak, hanya mengundang fitnah kepada beliau – apakah KJ tidak sedar? Semua penyokong-penyokong KJ harus insaf dan bertaubat, bahawa tuan-tuan telah memilih jalan yang salah untuk mengembalikan imej UMNO yang telah kotor di mata masyarakat.



Jika saya diberi pilihan – KJ seharusnya mempertahankan jawatan naib ketua sahaja dan bukan merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, kerana apa? Kerana, sama ada KJ tewas atau pun menang dalam perebutan Ketua Pemuda UMNO Malaysia kelak – beliau tetap dikira sebagai orang gagal, bersalah dan berdosa.




Jika KJ menang sekali pun – beliau akan tetap dikenang sebagai seorang calon pemuda UMNO underdog yang menang dengan menggunakan unsur-unsur lain untuk berkuasa. Dan Jika ditakdirkan juga beliau menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia – bermakna fitnah besar bakal menjalar di tengah-tengah masyarakat. Namanya sudah tentu dikaitkan dengan politik wang dan tipu daya yang sangat dahsyat. Lantaran itu, jika semua ahli-ahli pemuda UMNO sayangkan UMNO dan masa hadapannya – maka segera berganding bahu tumpaskan KJ – yakni sebuah pintu fitnah yang perlu ditutup untuk selama-lamanya! Bertaubatlah sebelum Allah menghancurkan UMNO kerana kesilapan kita memilih pemimpin. Cukuplah dengan apa-apa yang berlaku ke atas Pak Lah selama ini. Wallahualam.

135 comments:

Zulhairy Jalaluddin said...

Awak memang berani, tegas dan bertanggungjawab. Macam ini lah bari suara pemuda. Kata Napoleon Bornapat, 40 tahun akan datang barulah bangsa sedar apa yang sebenarnya berlaku hari ini.

Anonymous said...

www.prokhairy.com


buktikan kj guna wang?

Anonymous said...

www.prokhairy.com

Khairy menang di Rembau dengan penuh bergaya























Salam perjuangan dan sekalung tahniah diucapkan kepada pergerakan Pemuda Umno Rembau yang telah sebulat suara memilih Khairy Jamaluddin sebagai calon Ketua Pergerakan Umno Malaysia.

Dalam perasmian Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda Umno pagi tadi, Y.Bhg Dato' Seri Mohamad Bin Hj Hasan telah mencadangkan YB Khairy Jamaluddin sebagai calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan dewan bergema dengan tempikan hidup KJ! Hidup Tok Mat! .
Pencalonan di tutup dengan Khairy sebulat suara dipilih sebagai calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Walaupun berlaku sedikit bantahan oleh dua Ahli Jawatan Kuasa Paroi namun bantahan tersebut tidak diterima oleh pengerusi kerana mejoriti didalam dewan berpihak kepada Khairy.

Difahamkan bahawa AJK Paroi tersebut hanyalah berlakon semata-mata kerana mahu menunjukkan yang mereka sudah melakukan tugas yang diberikan oleh Datuk Mukhriz. Biasolah tu, dah hidup ni kojo diorang tu asyik menipu yo. Mukhriz yang bijak sampai botak pun buleh kono tipu. Dunia... dunia....

Duit didalam poket dah penuh, makanan sudah siap disediakan, dah kenyang takkan nak duduk diam sahaja... Kenalah buat kerja sedikit. Kang kek kono tuduh kacang lupokan plastik bungkuih.
Hakikat sebonar adalah Pemuda Umno Paroi menyokong penuh dan sebulat suara untuk mencalunkan Khairy sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia.

Kemenangan Khairy juga turut dikongsi sama oleh Pemuda Umno Paroi.

Ini jelas menunjukan taktik menabur duit tidak boleh menjamin kemenangan kerana Pemuda Rembau mempunyai maruah dan beradat berbeza dengan negeri-negeri lain..

Pesanan terakhir dari Pemuda Paroi Mukhriz usahlah nak bermain taktik kotor dibahagian Rembau... Sio... Sio... Jo....

Sumber PEMUDAUMNOPAROI
Posted by bro_jinggo at 8:33 PM
Pemuda Rembau calonkan KJ
Oleh Hassan Md Hussein

USAHA beberapa pihak untuk menafikan pencalonan untuk jawatan Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, buat Khairy Jamaluddin dari Pergerakan Pemuda Umno Rembau, nyata hampa apabila, perwakilan cawangan-cawangan sebulat suara mahukan Khairy bertanding jawatan itu.

Sebelum ini, Ketua Pergerakan Puteri Umno Rembau, Bibi Shaliza Mohd Khalid yang turut menawarkan diri bertanding jawatan Ketua Puteri, gagal mendapat pencalonan dari bahagian yang diketuainya sendiri.

Khairy yang juga Ketua Pergerakan Pemuda Umno Rembau, sejak dua penggal lalu menang tanpa bertanding kerusi itu dan merupakan Ahli Parlimen Rembau terus dikagumi dengan gaya kepimpinannya dan semangat setiakawannya.

Sebuah akhbar politik sebelum ini menyebut, seorang lagi calon Ketua Pemuda, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir sedang berhempas pulas mencari pencalonan dari Pemuda Umno Bahagian Rembau, tetapi nyata gagal.

Apa yang menarik, Umno Rembau merupakan satu-satunya bahagian terbesar dalam Negeri Sembilan dengan empat Dewan Undangan Negeri, iaitu Cembong, Rantau, Paroi dan Kota terletak di bawahnya.

Ketua Umno Bahagian Rembau, Datuk Seri Mohamad Hassan, yang juga Menteri Besar Negeri Sembilan.Ketika dua lagi calon Ketua Pergerakan Pemuda, Mukhriz dan Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo bukan dari kalangan pemimpin Pemuda di mana-mana bahagian, Khairy dilihat bakal mencipta sekjarah sendiri Pergerakan Pemuda jika menang jawatan tersebut yang dikosongkan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Laungan hidup KJ dan hidup Tok Mat (Datuk Seri Mohamad Hassan) bergema di persidangan Pemuda, pagi tadi (Sabtu).

Anonymous said...

www.prokhairy.com

Khairy dicalon sebulat suara oleh Pemuda Rembau

Khairy Jamaluddin telah dipilih sebulat suara oleh perwakilan sebagai calon ketua pemuda UMNO Malaysia di mesyuarat Pemuda Bahagian UMNO Rembau.

Dalam ucapan beliau. Beliau menyatakan bahawa pencalonan di Rembau amat bermakna kepada beliau dan Rembau akan menjadi kubu kuat beliau dan beliau bertanding bukan atas nama Khairy Jamaluddin tetapi atas nama Pemuda UMNO Rembau.

Beliau juga telah menyeru agar pemuda UMNO Rembau untuk berikrar agar setia kepada pemimpin dan mengharapkan pemuda UMNO bahagian. Rembau mengutamakan perpaduan dan setiakawan.
Posted by bro_jinggo at 12:58 PM
KJ dipilih sebulat suara sebagai calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia
Rembau - 8 Nov . Rembau seperti dijangkakan hari ini telah sebulat suara memberikan pencalonan kepada Ketua UMNO bahagian mereka YB. Khairy Jamaluddin untuk bertanding kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Berita selanjutnya akan menyusul seketika sahaja lagi…….
Posted by bro_jinggo at 12:49 PM
Friday, November 7, 2008
Pesanan akhir buat Pemuda Rembau - Moh pertahankan warisan budayo kito
Cakap-cakap yang mengatakan bahawa Khiary akan dimalu kan di Rembau telah bermain seawal pencalonan berjalan lagi, khabar angin mengatakan Khairy akan kalah telah disebarkan oleh penyokong Mukhriz untuk melemahkan pengaruh Khairy di Rembau, tidak hairan lah jika wakil-wakil Mukhriz telah hampir seminggu berkampung di Rembau untuk mengebom Pemuda Rembau bagi memalukan Khairy Jamalludin. Minggu ini pemuda Rembau akan mengadakan mesyuarat mereka. Semua mata kini tertumpu di Rembau .

Melalui pemuda tempatan yang tewas tanpa bertanding Sdr Azman Mohd Sah yang juga merupakan kroni kuat kepada Mukhriz malahan adalah pemuda yang ditaja oleh Mukhriz mereka telah berkampung beramai-ramai untuk memastikan Khairy Jamaluddin tidak akan mendapat pencalonan dan sebaliknya mencalonkan Mukhriz di kubu Khairy.

Kempen ini adalah kempen yang paling kotor dengan satu niat mahu mengaibkan Khairy Jamalludin.Azman seorang ejen insuran kini sungguh mewah dan ada juga desas - desus bahawa sebahagian dari budget yang diturunkan oleh Mukhriz telah selamat dalam tabung Azman dan perwakilan hanya menerima suku dari budget yang diterima, Mujurlah ramai ejen -ejen lain yang turun dan secara terang-terangan mereka bercerita dan mengira keuntungan sesama sendiri,

Kempen jahat ini lebih teruk dari kempen pilihan raya umum yang ke12 dahulu. Apapun yang berlaku di Rembau , diharap pemuda Rembau akan dapat mempertimbangkan dengan waras dan di harapkan mereka tidak meletakkan diri mereka di tempat pemuda yang tidak bermoral , apakah kita mahu melihat anasir luar datang merosakan keharmonian kampung kita. Tolak mereka , mereka datang hanya dengan satu niat yang jahat mahu memalukna ketua dan membuat kita kucar kacir, apa guna kita m enang sorak tapi kampung tergadai. Pepatah Negeri Sembilan ada menyatakan bahawa , biar mati anak jangan mati adat. Begitulah kuatnya orang-orang dahulu mempertahankan maruah mereka, maruah anak Negeri Sembilan.

Jangan jadi pemuda yang dayus sanggup mengadai maruah kerana wang ringgit, Jika mereka berikan wang ringgit , ambil lah , rezeki jangan ditolak namun maruah jangan di khianati. Orang-orang di Rembau dahulu sanggup mati kerana bopak kepala yang merupakan kepala suku. Orang negeri sembilan sememangnya terkenal dan kuat berpegang kepada adat, Bererti orang negeri sembilan begitu taat kepada pemimpin dan kukuh kepada setiakawan . Fikir lah semasak-masaknya dan mari lah kita sama-sama menolak pengkhianat dalam kelompok kita. Jangan biarkan wang ringgit merogol adat dan setiakawan kita yang telah kita warisi dari nenek moyang kita dahulu, Bersatu kita teguh dan berpecah kita roboh.Adat pepatih setio pado ketuo. Biarlah orang kito yang monang , yang untung pun , awak gak bukan orang lain, orang tu datang buek kacau , lopeh tuh dio balik lah. Yang malu kito , yang rugi pun kito . yang ketawo diorang , yang diketawakan , kito. Jangan lah bingai sangat. Kalau kito monang , yang handa kito , yang kuek pun kito .

Cukuplah apa yang terjadi dengan Puteri UMNO Bahagian Rembau yang tidak mencalonkan Bibi, cukuplah Puteri Rembau dipersenda kan di seluruh Malaysia sebagai Puteri yang tidak matang. Bila sebut sahaja Puteri Rembau semua orang akan tersenyum . Puteri Rembau telah membuktikan pepatah yang popular di rembau satu ketika dahulu sememangnya benar - “Rombau sorombau -rombounyo. pakung Soadolah” Maksudnya orang Rembau sebenarnya berpekung. Marilah kita nafikan peribahasa ini dan marilah kita sama-sama menaikkan moral Pemuda Rembau dan mereka sebenarnya adalah pemuda yang tidak boleh dijual beli, biar kito kobulur , namun maruah bangso , maruah anak nogori jangan di gadai. Adat pepatih mengajar kito taat pado pemimpin. Hidup Pemuda Rembau. Salam Perjuangan - tolong sebarkan . Di izinkan untuk copy dan paste tulisan ini bagi kegunaan mana-mana laman web.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
C.H.E Dayat said...

di mana dato adil ketika kami memerlukan kamu?? dato adil, cepat beri komen tentang penyokong KJ nie..

salam abang azli- pada pandangan saya, penyokong KJ ni macam orang bodoh atau lembap yang ikut saja dan percaya 100% tentang apa yag dikatakan oleh KJ. Ya, saya juga telah menonton temubual KJ di Astro Awani dan juga temubual Datuk Mukhriz Mahathir. Kita dapat lihat dua insan yang berbeza, jika dilihat dari segi air muka, muka KJ JELAS tidak menunjukkan keikhlasan atas setiap tutur katanya.. berlagak seperti pembela bangsa sedangkan bangsa yang dibela adalah rakan dan taulannya. Berbeza dengan wajah Datuk Mukhriz yang Jernih dan tampak ikhlas akan setiap hujah yang dilontarkan... Saya benar2 berharap agar Datuk Mukhriz dapat memenangi pertandingan Ketua Pemuda UMNO Malaysia pada Mac depan..

Saya rasa Prokhairy ni dah disogok @ disumbat dengan wang hinggakan buta hati untuk memilih pemimpin yang seumpama ini.

Percayalah wahai prokhairy, anda tanyalah sesiapa pun , orang korporat, pegawai kerajaan, pegawai swasta, kerani hingga ke driver teksi dan tukang kasut semuanya menyampah... MENYAMPAH apabila sebut nama insan busuk dan jijik yang bernama KJ...

Saya hendak bertanya satu soalan, Apakah Jasa KJ kepada pemuda negara hingga beliau ini yang sangat anda kagumi untuk dinobatkan sebagai pemimpin pemuda?

Ubah dan fikirlah wahai bangsaku, bahawa nasib anak bangsa kita, anak cucu kita dan NEGARA kita berada di tangan pemuda.

Seperti yang saya selalu war-warkan, pemuda hari ini menggambarkan masa depan hari esok..

Jika anda memilih seorang pemimpin yang munafik (seperti KJ yang mengaku membela nasib bangsa sedang dia asyik dengan perempuan jalang dan arak), anda bayang lah sendiri nasib masa depan Malaysia..

Sekian,

Hidayat Rashid.

add said...

Kita mohon petunjuk dan mohon kerjasama kepada jemaah haji malaysia yang telah sampai ke madinah dan kota makah mohon agar berdoa supaya semua perwakilan umno mengundi Datuk Mukhriz sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia kali ini.Semoga doa -doa bakal jemaah haji ini dimakbulkan oleh Allah dan melaknatkan si KJ yang dok menonggang arak dan berkepit dengan betina jalang sahaja. Inikah calon yang amat berkaliber untuk mengetuai sayap kanan UMNO??? sedar dan insaf lah wahai pencacai-pencacai KJ sekalian.semoga usaha menaikkan DM berjaya...amin.

Ajeem said...

saudara Azli Shukri,bagi komen yang membuat provokasi terhadap saudar,saya sarankan agar saudara tidak perlu melayan karenah mereka.Saudara harus manfaatkan ilmu dan idealisme saudara untuk memperkasakan parti UMNO.salam.

RAHISAM RAMLI said...

Salam Saudara Azli-Obama dilihat sebagai penyelamat/superman yang datang ketika krisis kewangan global. AS dah suntik USD700 bilion pun masih tak dapat nak selamatkan krisis inikan pula Obama...adakah Obama lebih bernilai dari 700bilion tu.

AS tetap AS. Aduan politik wang masih berdegar-degar tetapi perasuah terus berlegar-legar dengan angkuhnya.

BPR pun sudah ditamatkan riwayatnya selepas kelahiran SPRM..Selepas ini makin banyak aduan rasuah yang tidak lagi kedengaran..mungkin la.

Capt. Azam Ismail said...

Brother Azli,

Kematangan penulisan dan pemikiran adalah anugerah hebat. Blog anda adalah ilmu pemikiran tanpa provokasi.
Kepimpinan sekarang seharusnya memikirkan benteng pertahanan ekonomi.
Kepada penyokong KJ, anda mempunyai seorang pemimpin yg hebat, kelulusan tinggi, kelahiran Kuwaiti. Jika dialah pemimpin yang anda kehendaki, maka teruskanlah. Masa depan anak2 kita nanti di tangan pemimpin2 sebegini.

Kita berdoa satu hari nanti akan ada pemimpin yang kuat berpolitik dan hebat keimanannya kepada Tuhan. Berilmu serta mengasihi rakyat.

Anonymous said...

www.prokhairy.com

Blogger C.H.E Dayat said...

di mana dato adil ketika kami memerlukan kamu?? dato adil, cepat beri komen tentang penyokong KJ nie..

dato adil sokong kj, yang lain bila lagi...

tahu tak, dulu dato adil banyak belasah kj... tapi sekarang dia senyap... sebab dia tahu kebenaran sebenar. dato adil dah insaf dan terima kj... kami maafkan segala keceluparanmu dulu...


Kemenangan Khairy tutup mulut blogger Pro Mukhriz


Kemenagan Khairy di Rembau turut dikongsi bersama oleh blogger-blogger Pro Khairy yang sentiasa memberi sokongan padu kepada Khairy. Berita kemenagan Khairy yang mendapat sokongan sebulat suara oleh akar umbi muncul di layar halaman maya sebaik sahaja keputusan kemenangan Khairy diumum.

Jangkaan dan spekulasi yang tersebar meluas didalam laman web dan blog Pro Mukhriz, menyatakan bahawa Khairy akan di tentang di tempat beliau dan mungkin gagal mendapat pencalonan di Rembau jelas sekali tidak tepat dan tidak benar.

Spekulasi tersebut hanyalah satu spekulasi jahat yang mahu memburukkan imej Khairy Jamaluddin yang kononnya bahagian beliau sendiri tidak menyokong beliau.

Ramai pemerhati politik yang hadir terperanjat apabila melihat sokongan terhadap Khairy begitu padu daripada pemuda Rembau. Kata-kata bahawa pemuda Paroi dan Rembau yang telah diketemui oleh agen-agen Mukhriz , meleset sekali. Agen Mukhriz dilihat berkeliaran di luar dewan untuk memerhatikan perjalanan sidang pulang dengan hampa.

Manakala blogger Pro Mukhriz pula terpaksa memerah otak mereka untuk mencari idea dan agenda jahat yang baru bagi memastikan Khairy kecundang dalam Pemilihan Jawatan Ketua Pemuda Malaysia pada bulan Mac akan datang. Namun apa yang didapati oleh pelayar-pelayar laman maya hari ini, blogger-blogger Pro Mukhriz seolah-olah ketandusan idea hinggakan sanggup mengeluarkan artikel yang tidak mempunyai fakta, mengarut, malahan tidak masuk akal langsung dan hilang akal.

Baru-baru ini salah satu laman blog Pro Mukhriz bertindak keterlaluan menyiarkan wajah Khairy diselang selikan dengan wajah beruk. Perbuatan juru blog tersebut bagaikan tiada maruah dan melanggar etika sebagai seorang blogger… berikut adalah kata-kata hikmah dari salah seorang team Pro Khairy SUKJ,” Tak kisahlah jika tuan blog mahu menyiarkan 'Gambar KJ' dalam bentuk berbagai rupa.Tetapi masalah utama di sini ialah, kenapa pula tuan blog sendiri tidak berani meletakan GAMBAR/PHOTO sebenar tuan blog?

Berani mendedahkan perilaku dan rupa orang lain, tetapi takut pula nak tunjukkan muka sendiri?."

Allhamdullilah blogger-blogger Pro Khairy kini semakin hari semakin bertambah bilangannya dan berjuangan dengan penuh keyakinan dibawah tampuk pemimpin mereka Khairy Jamaluddin.

Dan dari analisa yang dibuat oleh unit IT Pro-Khairy mendapati laman web dan blog Pro Khairy kini semakin hari semakin meningkat jumlah pelayarnya.

Ini menunjukkan bahawa laman web dan blog Pro Khairy mempunyai daya tarikan dan pelayarnya yang tersendiri.

Anonymous said...

Khairy tokoh muda dialaf ini

By Senapang Patah
senapang-patah.blogspot.com


Bermulanya disini.. penulis mula mengkagumi semangat perjuangan yang dibawa oleh Khairy Jamaluddin, beliau begitu kental dan tenang dalam mengatasi segala kesulitan yang beliau hadapi, walaupun pada ketika itu ramai yang mengatakan bahawa Khairy tidak berani merebut jawatan Ketua Pemuda dan pelbagai sepkulasi mengenai beliau disebarkan.

Pada tahun 2004 selepas Khairy Jamaluddin menjawat jawatan Naib Ketua Pemuda ,pada waktu itu penulis tidaklah begitu tertarik sangat untuk menyokong beliau , maklumlah pada masa itu terlalu banyak cerita buruk tentang Khairy Jamaluddin dan juga Pak lah .

Ketika itu pula Tun adalah manusia di barisan hadapan yang begitu lantang mengkritik dan membuat andai buruk mengenai Khairy sehingga mampu memusnahkan kerier politik Khairy dalam UMNO.

Amat menyedihkan apabila nama Khairy Jamaluddin sering dikamit hitamkan dengan pelbagai sidiran oleh pihak yang tertentu, antara yang sering kita dengari “siapa Khairy ? Kalau dia bukan anak menantu Pak Lah”. Ini semua permainan politik kotor, tujuan mereka melakukan taktik kotor ini adalah untuk menjatuhkan kredbiliti dan maruah Khairy.

Penulis pernah terfikir kenapa Tun begitu takut dengan Khairy Jamaluddin sehingga pergi kemana sahaja beliau akan bercerita mengenai Khairy, malahan didalam laman blog Tun sendiri pun beliau sering memperkecil-kecilkan Khairy.

Pada pandangan penulis hanya mereka yang tidak mengenali dan iri hati kepada pemimpin muda ini sahaja yang sering mengutuk dan cuba menjatuhkannya. Namun ramai yang masih memuja anak muda ini atas semua kebaikan yang dibawa olehnya dan tidak dinafikan, beliau mempunyai tarikan tersendiri.

Beliau adalah seorang tokoh muda dialaf ini yang mempunyai visi dan idea-idea yang bernas, kebijaksanaan dan kepetahan berhujah dengan spontan menunjukkan beliau mempunyai kredbiliti seorang pemimpin muda dan ia bersesuaian dengan kehendak pemuda di zaman ini.

Inspirasi anak muda yang berpendidikan tinggi ini telah berjaya meletakkan dirinya di pentas politik negara bagi membuka mata seluruh rakyat Malaysia yang tidak semestinya dari kalangan ahli UMNO, tetapi untuk ibu bapa kepada generasi hari ini.

Melalui visinya yang jelas dan nyata tidak perlu diragui lagi Khairy Jamaluddinlah yang paling layak mengisi kekosongan kerusi Ketua Pemuda Malaysia. Mungkin inilah yang sering menjadi mimpi ngeri Tun Dr Mahathir yang mahu terus berkuasa dulu kini dan selamanya.

Anonymous said...

Blogger C.H.E Dayat said...

di mana dato adil ketika kami memerlukan kamu?? dato adil, cepat beri komen tentang penyokong KJ nie..


dayat.. tinggalkan promukriz..sertai prokhairy.. tak ada guna u duduk dipromukriz... sertai dato adil kita semua bangunkan negara..jum jangan tunggu lagi...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Muhammad Azli Shukri said...

salam kepada Pro-Kj : saya sebenarnya kesihan melihat saudara2 semua yang jelas terdesak untuk menang. berkempen bagai nak mati - tapi akhirnya tewas. Tewas kerana saudara berada di pihak yang jelas salah. bukan kerana tuan2 tidak kuat, tetapi tuan2 merupakan kumpulan yang mempunyai struktur orang yang gagal, apa2 yang saya tulis, tidak pula saudara2 balas, sebaliknya kemenangan di Rembau pula yang saudara lebihkan. di mana kematangan saudara?

Anonymous said...

Mengapa penyokong KJ tak jawab kenyataan azli ini? awat tak pandai berdebat ke lagi?

"Dari segi merit dan kredibiliti, terbukti KJ sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, telah gagal – semua program yang beliau lancarkan selama ini menemui kegagalan – MyTeam – gagal, Dampingi Mat Rempit – gagal, Pengerusi Forum Halal – gagal, Timbalan Presiden FAM – gagal, Mengurangkan Pengangguran dalam Kalangan Siswazah – gagal, Suka Melabelkan Orang Lain dengan Perkataan seperti – Beruk (sehingga Tun Mahathir berkecil hati) – juga satu kegagalan. Semua ini melengkapkan ramuan bahawa “KJ Pemimpin yang Gagal” tidak cukupkah dengan segala bukti yang nyata dan lagi terang ini?"

Niezam
Pemuda Lembah Pantai

Muhammad Azli Shukri said...

Niezam - itu sebab saya cakap, pelobi KJ ini tidak pandai berdebat, tetapi pandai berkokok sahaja. orang cakap pasai lain, mereka cakap pasai hal lain, mcm mana golongan mcm ini nak pimpim negara.

Anonymous said...

azli- penyokong KJ ni tak ada blog ke? bila letak komen bantai KJ, tak pula disiarkannya, pengecut dan menyusahkan blog orang lain. kalau dah tiada penyokong tu, mengaku sahaja lah.


Niezam
Pemuda Lembah Pantai

Muhammad Azli Shukri said...

NIezam - saya perhatikan para blogger yang menyokong KJ ni tak ada sebenarnya, "perisikan" yang telah dilakukan baru-baru ini membuktikan bahawa, mereka merupakan pegawai2 yang bekerja dengan KJ sepenuh masa, jadi blog2 yang kononnya blog menyokong KJ adalah palsu semata2, mereka sendiri yang buat banyak2 untuk menunjukkan betapa ramainya penyokong KJ, hakikatnya sekarang pencalonan KJ berada di bawah Khir Toyo. jatuh tempat yang ketiga.wallahualam.

bunga binti nordin said...

incik azli....

akusayangumno said...

Tolonglah jawab wahai penyokong kj jika masih terus memasuki blog ini.

Beginilah, macamana kj tahu syarikat seperti ecm libra memerlukan sharepartner? Dan atas basis apa pula kj ditawarkan/diberi pinjaman untuk membeli share ecm libra sehingga kemudiannya melayakkan dia menjadi pengarah pula? jadi apakah maksudnya mana-mana manusiapun walau tak berduit dan bukan menantu pm bolehlah menjadi shareholder dengan ecm libra ni kerana selepas itu mereka akan diberi pinjam duit untuk beli share? tak gitu encik khairi?

Dan macamana pula ecm libra dapat maklumat mengenai Avenue Capital, yang dananya lebih besar dari dana ecm libra, untuk dibeli???

Heran gak, duit ada sekupang tapi boleh beli barang berharga seratus ringgit!!! Magik betul!!!

mountdweller said...

Tuan,

Apakah KJ mahu lakar sejarah dengan kempen yang paling kotor di dalam UMNO? Pencacai yang bertuankan duit memang ramai. Tidak kiralah dari parti mana sekali pun.

Tentang Obama, sememangnya tidak pernah dan tidak akan satu pun presiden amerika yang boleh terlepas dari pelobi yahudi. Kita tengoklah nanti.

Tentang Anwar, rakyat tidak akan kenyang perutnya dengan hanya retorik!

utopia said...

mekasih abg kerana meletakan sy dlm friend list... emm rasuah emm pada pendapat sy dimana ada politik disitu ada rasuah..

Che Moq said...

salam azli,

terima kasih kerana sudi link laman saya di laman anda. saya sudah link address blog anda di laman saya che-moq.blogspot.com

tq

datoadil said...

Assalamualaikum Saudara Azli, Semua Blogger dan,
"Anjing-anjing Khairy Jamaluddin Yang Tidak Pernah Berhenti Menyalak".

Seperti saya katakan, saya ke Amerika Syarikat atas urusan penting berkaitan pelaburan hartanah kerana ada penurunan harga di sana dan mengunjungi rakan politik yang rapat dengan Barack Obama.
---------------------------

Sekembalinya saya melewati dan melawati blog saudara Azli, ternyata kebodohan dan kebiadapan masih berleluasa di Malaysia khususnya blogger yang menyokong Khairy Jamaluddin. Biadapnya mereka sehingga menuduh saya telah menyertai pasukan mereka adalah satu fitnah yang mereka perlu bertanggungjawab.

datoadil said...

Sebelum Saya memberi komentar berkenaan apa yang ditulis saudara Azli, saya ingin mengajar sedikit blogger biadap penyokong KJ, yang berperangai seperti anjing menyalak tiada hentinya.


Saya ingin memberi amaran KERAS kepada penyokong KJ supaya bertanggungjawab dan tidak mengatakan saya menyertai pasukan anda.
Anda perlu sedar bahawa besarnya syarikat dan empayar saya mampu membeli anda dan ketua kurap anda yang bernama KJ itu untuk menjadi kuli dan tukang sapu disebuah ladang saya di Indonesia.

Atas kesedaran itu saya akan meminta pegawai khas saya menyiasat siapa disebalik WWW.PROKHAIRY.COM, dan mendapatkan maklumat dari Suruhanjaya Komunikasi atas kebiadapan yang anda lakukan.

Kedua, jika benar saudara-saudara hebat sangat, adakan satu debat, dan jemput kami secara terbuka untuk menghadiri debat anda itu. Dengan 3 orang peguam saya sahaja anda penyokong KJ yang terdiri daripada Mat Rempit dan penagih-penagih dadah akan terkencing dalam seluar.

Berlagaklah seperti pendekar Melayu sejati, bersopan dan jangan asyik makan tahi KJ untuk mengenyangkan perut anda. Jijik sungguh saudara-saudara ini. Saya yakin penyokong biadap ini mesti daripada mereka (Mat Rempit) yang yang diupah ketua jijik mereka.

Kepada KJ dan penyokongnya, anda tidak lebih daripada najis, muntah dan nanah yang jijik dan menjijikkan.

datoadil said...

Tentang Barack Obama dan Anwar Ibrahim.


Saudara Azli terlalu emosi apabila menulis tentang Barack Obama ini, tetapi itu pandangan saudara.

Pada saya, kemenangan Barack Obama adalah atas kesedaran rakyat Amerika yang tidak lagi mahu melihat kezaliman dan perang oleh penghuni white house. Kemenangan luar biasa beliau tidak boleh disamakan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim. Dua tokoh ini amat berbeza cuma persamaannya kepetahan pada bicara mereka.

Saya positif dalam hal ini, saya melihat kemenangan Obama sebagai mengubah dasar luar AS dan negara Islam. Keamanan dan tiada perang, sekaligus tumpuan dan kekayaan dapat disalurkan untuk kesejahteraan dan keamanan dunia. Inilah harapan rakyat AS dan seluruh dunia. Kita melihatnya daripada sudut yang lebih besar, global dan adil.

datoadil said...

Dato Seri Anwar Ibrahim


Kata Tun Seri Lanang dalam Sejarah Melayu (Sulalatus as Salatin)..

Yang Pekak Memasang Meriam
Yang Buta Menumbuk Cili

Maksudnya, setiap orang di dunia ini ada gunanya.

Saya melihat DSAI membawa sedikit kebaikan kepada politik Malaysia, beliau seorang pembangkang yang baik dan baik untuk rakyat. Teguran dan persoalan di Parlimen menjadikan Menteri UMNO-BN perlu lebih cekap. Yang untung negara dan rakyat. Jika tidak, pemimpin tidak bersedia dan beri jawapan yang kurang memuaskan rakyat.

Pada hemat saya, kita perlu menghentikan tuduh menuduh dan asyik menyalakan ini, mari kita kuatkan ekonomi diri, keluarga, bangsa dan agama kita. Jangan biar diri kita hanyut dalam politi sempit ini.

Saya sedih apabila Mesyuarat di Seremban (UMNO) sampai ada yang cedera, baling kerusi. Ini memalukan. Rakyat memerhatikan semua ini.

Jadi marilah kita berfikir secara terbuka, bernas, kritis dan logik berlandaskan agama kita. Sesungguhnya, cabaran akan datang amat dashyat dan mencabar.

Barack Obama dan Dato Seri Anwar, ialah perubahan dan suara generasi muda yang mula melihat masa depan mereka... tidak seperti dahulu, pemuda hanya bermain gitar di tepi jalan.

Namun, tatkala pemuda di seluruh dunia sudah matang, ada sekawan haiwan yang menyokong anjing kurap, yang masih terus hidup dalam kempmpong mereka, ketinggalan dan menjadi hamba, kuli di bumi sendiri kerana kebodohan mereka.

Siapakah itu?

Mendayung sampan ke Amerika
Tengah laut Di telan buaya
Siapa lagi kalau bukan mereka
Penyokong KJ yang paling durjana.


Dato Adil
Bangsar Kuala Lumpur.

Anonymous said...

Dato'Adil dah come back..

C.H.E Dayat said...

kepada pro KJ.. saya cuma menanyakan di mana dato adil.. sekarang baru saya tahu yang beliau ini ke luar negara jadi tak sempat lah nak tulis komen diblog ini.. satu lagi peringatan untuk yang Pro KJ nie, memang terbukti anda seperti ketua anda, cakap ikut kepala lutut, bukan menggunakan otak dan akal fikiran.. pandai nak berbohong saja.. Saya tidak akan menyertai pasukan jijik dan penuh lakonan dan munafik anda tu.. saya hanya akan bersama-sama pejuang yang sejati yang mahu membela agama, bangsa dan negaranya..

Muhammad Azli Shukri said...

dayat - betul abang setuju, KALAU DALAM KES INI PUN MEREKA SANGGUP BERBOHONG ATAS NAMA DATO ADIL, MAKA TIDAK MUSTAHIL MEREKA SANGGUP JUGA BERBOHONG DALAM SOAL-SOAL YANG LEBIH BESAR! BAGAIMANAKAH KITA NAK SOKONG KJ? KALAU MCM INI PERANGAI DAN SIKAP MEREKA, TAK ABIS2 NAK BERBOHONG!

rahimin idris said...

hah, ada pun dato adil. apa la prokhairy tu. berdebor gua nunggu dato adil ni!

nadzri said...

Saya merasakan mereka yang menyokong KJ dalam pemilihan UMNO bukan melihat KJ sebagai pemimpin yang layak untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Ia lebih kepada mengenang budi habuan dalam bentuk wang yang mereka dapat semasa pemilihan sedang berlangsung dan habuan-habuan lain selepas ini untuk semua yang menyokong.

Muhammad Azli Shukri said...

Rahimi dan nadri - agak2nya para penyokong KJ dah xada idea kot.

aliff_naufal said...

hahahahah

kelakar sungguh si budak takde nama tu kata, KJ menang penuh gaya tanpa taburan duit di atas beruk-beruk di jalanan.

Saudara Azli....
saya amati posting saudara dan saya akan terus beri komen saya mengenai posting saudara.. salam berkenalan

Piggy Singh said...

Salam Azli,

Saya banyak berkunjung ke blog pro-khairy. Kesimpulan yang saya boleh buat ialah:

1. bersifat propaganda, cuba membaiki imej Khairy yang telahpun tercemar dengan menyalahkan fitnah.

2. tidak menjawab persoalan sebenar seperti permainan kotor Khairy di Gelang Patah, Kuala Kangsar dan Rembau.

3. sifat taksub mereka mengalahkan pengikut ajaran Hj Kahar.

4. memantulkan taktik kotor Khairy ke arah Mukhriz

5. cuba menafikan kebenaran dengan menyalahkan media seperti yang dilaporkan Sinar Harian.

6. menggunakan taktik diversion, seperti mengagungkan Khairy dengan misi yang belum lagi terlaksana.

Yang nyata bilangan mereka tak ramai, dan nada tulisan berbunyi seperti penulis upahan.

Wassalam.

Muhammad Azli Shukri said...

aliff dan piggy - terima kasih atas maklumat tersebut, baru saya tahu mcm itu perangai penyokong KJ ni.

Anonymous said...

Sdra Azli memang berani. Inilah semangat yang perlu ada pada pemuda. Berkata benar walaupun pahit.

Keputusan PRU12 adalah gara2 tindakan KJ campurtangan dalam urusan kerajaan dengan restu Pak mertua.

Ramai orang tahu bahawa pemilihan calun wakil rakyat ditentukan dahulu oleh KJ. Maka sebab itu ramai calun BN tewas kerana orang yang sepatutnya jadi calun diketepikan dan digantikan dengan orang-orangnya yang tidak diterima oleh pengundi2.

KJ begitu yakin BN akan menang 100%dalam PRU 12 berdasarkan keputusan PRU 11 yang telah menang besar. Dia tidak sedar bahawa sepanjang dia memain peranan dalam kerajaan dengan orang2nya ditingkat 4, rakyat sudah mula sedar dan sudah mula benci kepada kerajaan.

Maka tidak hairanlah 5 buah negeri tumbang tidak termasuk wilayah persekutuan. Di kawasannya sendiri Rembau pada mulanya dia menang dengan undi yang tipis tetapi bila dibuat pengiraan semula menang dengan begitu banyak. Mana datangnya tambahan undi yang begitu banyak.

Apakah pemuda rela menghancurkan nasib anak cucu mereka dengan orang seperti KJ? Apakah dengan wang yang diberinya boleh menggelapkan mata dan mengubah fikiran pemuda dari perjuangan untuk Agama, Bangsa dan Negara. Kepada penyokong2 KJ bolehkah anda ditakrifkan pemuda harapan bangsa?

Celikkan mata, buka minda anda dan renong mata anak2 anda dirumah apakah masa depan mereka boleh diamanahkan kepada pemimpin seperti KJ? Rasanya anda tahu jawapannya. Menyokong KJ bererti anda turut terlibat memusnahkan masa depan anak2 anda dan negara ini. Fikir-fikirkanlah.

erisya nor said...

salam kenal, erisya orang Talang mesjid tapi dah lama tak balik kampung :)

ijad said...

osama dan obama nama hampir sama..

Budak Kampung said...

kesimpulan saya :

1. Pro KJ telah tewas berdebat dengan pro Mukhriz dalam alam siber

2. Pro KJ suka membuat provokasi mcm kes Dato'Adi

3. Pro KJ tiada idea lagi untuk mempertahankan bos mereka itu

4. KJ akan kalah sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

jenjaluk said...

pemerhati politik melihat permainan untuk jawatan ketua pemuda UMNO begitu ekslusif ditonton.cumanya yang berkokok skrg ni lebih kepada KJ dan sedikit kepada khir toyo.super mukh sahaja dilihat begitu tenang dan berhati-hati kerana tempoh kempen terlalu panjang.congak dan strategi, kelebihan kepada super mukh...
jelasnya, seteru UMNO lebih suka melihat KJ menang untuk UMNO dimusnahkan dari dalam UMNO itu sendiri.wujudnya pro-khairy, pro-mukhriz dan pro-khir yang melihatkan kepada perseteruan dalaman, memungkinkan sesuatu starategi pemilihan itu bertambah buruk dan dahsyat...
politik wang??rasuah?? itu sebolehnya yang cuba dielakkan oleh contester, berkemungkinan ianya makin menular di saat kempen-kempen terakhir mereka...persepsi??lihatlah nanti disaat akhir dan keputusannya nanti...
jika adil lah dari segi kempen, khir toyo punyai kelebihan.. ini berdasarkan konsep tak berayah dan ayah mertua yg menjadi proxy mereka...mungkin perwakilan mahukan sesuatu yg tersendiri dalam kepimpinan tanpa payung-payung mahkota....

super-mukh mungkin tidak akan menang ...... kelebihan pada khir toyo dgn KJ menjadi lawan yg sukar diramal dgn kempen halusnya (pepaham sudah).....

datoadil said...

Salam Kembali/Pertemuan.


Antara :

Dato Seri Khir Toyo

Datuk Mukriz Tun Mahathir

Khairy Jamaluddin (Tak ada apa-apa, memalukan sahaja)

Saya sebenarnya melihat kepada Khir Toyo pada bakat dan kepimpinan beliau menguruskan negeri Selangor. Tatkala kita sibuk dengan persaingan menyokong 2 tokoh, yang seorang ini jarang pula diperhatikan. Kenapa saya katakan Dato Seri Khir Toyo mungkin akan menang (bukan saya sokong, ini analisis saya), kerana:

1. Sepanjang tempoh kempen, kedua-dua, iaitu Mukriz dan Khairy, dipengaruhi oleh gelagat dan respons Tun Mahathir dan Pak Lah. Sedangkan Khir Toyo tidak dipengaruhi oleh sesiapa.

2. Khir Toyo dilihat berani apabila secara terbuka membidas Teresa Kok tentang laungan Azan di Mesjid.

3. Isu babi di Sepang, isu Uitm, yang sensifif dengan orang Melayu boleh di exploitasi oleh beliau untuk membangkitkan sentimen.


Pada saya, ada dua tokoh berpotensi memenangi jawatan Ketua Pemuda iaitu Toyo dan Mukriz. Namun sumber terbaru yang kedengaran bertiup kencang mengatakan Pak Lah sedang Mengaturkan strategi menjatuhkan Najib untuk membatalkan peralihan kuasa, sekaligus beliau mengumumkan bahawa beliau terpaksa memegang jawatan sehingga 2013. Hal ini dikaitkan dengan pembebasan Raja Petra yang akan mungkin menulis dan mendedahkan banyak lagi salah laku Najib, apatahlagi sejak Pak Ke Kementerian Pertahanan, beliau banyak membongkar fail dan bertindak membatalkan pembeliah Eurocopter. Malah jumlah angka (RM) juga pernah kecoh di Parlimen.

Mukriz pula terheret ketika ini, Tun kini seolah-olah orang yang bersalah dalam krisis kehakiman 1988. Siapa yang mengatur ini? Maka kita apabila melihat perkembangan ini sepatutnya daripada pelbagai sudut, diluar kotak pemikiran biasa.

Khir Toyo?????? Nampak selamat beliau ini.


Perlu diingat, Pak Lah tidak suka dengan Muhyiddin dan Mukriz, kerana desakan dan kata-kata mereka secara terbuka. Kerana Najib tidak bertanding Timbalan Presiden, maka beliau dikedudukan bahaya. 2 calon Timbalan Presiden pula orang kuat Pak Lah. Semua jawatan ada orang kuat Pak Lah.. Tidakkah kita terfikir hal ini?

Namun dalam saya melihat kompleksnya politik Malaysia hari, ada ORANG-ORANG BODOH yang menyokong Khairy Jamaluddin.

Menurut hasil yang diperolehi semalam daripada pihak bertanggungjawab, WWW.PROKHAIRY.COM, hanya dikinjungi oleh tidak lebih 100 orang sehari, itupun oleh komputer yang sama (5-10 buah sahaja).

Rupanya anjing yang menyalak selama ini tidak ramai, sekarang mereka senyap pula, maklumlah,

MEREKA SEBENARNYA SUDAH MANDUL.

SEMUA ORANG TAHU APA ITU MANDUL.


Dato Adil
BAngsar KL.

datoadil said...

POTONGAN KWSP 2009

Mengapa kerajaan memutuskan membuat potongan KWSP dikurangkan 2009?
Jawapannya agak mudah. Krisis ekonomi yang melanda dunia kini kian parah. Ingat, kian parah.

Pernah dahulu saya menyentuh hal ini dalam posting saya. Walaupun saya bicara politik Malaysia dalam blog ini, saya tidak akan mengabaikan hal ekonomi ini. Hal ini penting. Hanya ekonomi yang mampu menyelamatkan sesiapa sahaja yang bekerja untuk mendapatkan sesuap nasi.

Mari kita berjimat cermat dan menstruktur semula gaji atau pendapatan. Hal penting supaya saudara-saudara yang berhutang (Rumah, Kereta, Kad Kredit) tidak ditimpah musibah ekonomi pada tahun mendatang.

Luangkan sedikit masa untuk menilai kembali kekuatan kewangan kita, simpanan, aset dll, agar dapat menangani krisis yang parah ini. Jangan kita leka, percayalah saudara-saudara tidak sedar kerana masih merasa gaji setiap bulan 3-5 ribu. Tahun depan bertambah lahi kerana KWSP dikurangkan.

Tetapi nilai wang itu sebenarnya tidak seperti 3-5 ribu sebelum krisis.

Pesanan Ikhlas,

Dato Adil
Bangsar, KL.

datoadil said...

PERTANYAAN


budak kampung

2. Pro KJ suka membuat provokasi mcm kes Dato'Adi

* Saya tidak faham sebenarnya apa yang cuba dikatakan oleh budak kampung.

Provokasi?
Apa provokasi yang melibatkan saya?
Saya betul-betul tidak faham.

nadzri said...

Masih terlalu awal untuk mengatakan siapa yang akan menang pemilihan Ketua Pemuda UMNO.

Setiap bahagian akan menghantar perwakilan masing-masing ke Perhimpunan Agung UMNO March 2009.

Mukhriz yang menerima pencalonan paling tinggi belum tentu boleh mendapat majoriti undi perwakilan pada pemilihan nanti.

Sebelum ini, mereka yang melepasi kuota pencalonan dengan undi antara yang terendah telah memenangi jawatan pada Perhimpunan Agong UMNO dengan undi antara yang tertinggi. Perkara ini pernah berlaku.

Dalam politik, macam-macam boleh terjadi.

datoadil said...

Menepis Tuduhan Liar

Ditujukan Khas Kepada Budak Kampung.

Saya telah memeriksa semua komen saya sebelum ini. Barulah saya faham bahawa budak kampung masih tidak boleh melupakan isu makan kakitangan awam apabila ada majlis dan mesyuarat.

Budak Kampung, sedarlah, sekarang kita tidak boleh hidup dalam dunia yang serba mencabar ini dengan merajuk soal makan ni. Saya rasa saudara perlu insaf. Beri tumpuan pada isu yang lebih penting. Kenapa terkesan dan tidak boleh melupakan isu makan ni?

Budak kampung patut mula berjimat cermat dan tumpukan pada produktiviti.
Semoga budak kampung insaf dalam hal ini.

Dato Adil
Bangsar KL.

Anonymous said...

JUJURKAH RAFIDAH UNTUK MELEPASKAN JAWATAN KETUA WANITA?

Dalam mesyuarat EXCO Wanita pada hari Isnin 10.11.08 yang bermula jam 10.00 pagi dan berakhir 4.00 petang membuat 5 ketetapan seperti berikut: (disiarkan 3 sahaja)

1. Pelan peralihan kuasa antara Ketua Wanita UMNO, TS Rafidah Aziz dan Naib Ketua DS Shahrizat Abd.Jalil kekal pada Jun 2009.

2. Jawatan Ketua Wanita dan Naib Ketua tidak dipertandingkan pada Mac 2009.

3. Rafidah dan Shahrizat akan menemui Datuk Kamilia Ibrahim yang layak bertanding Naib Ketua untuk membincangkan tentang perkara itu.

Ketetapan 4 dan 5 bacalah sendiri dalam UM m/s 3 (kurang relevan untuk dibincangkan disini).

Mengapakah Rafidah berkeras sangat hendakkan peralihan kuasa tetap pada bulan Jun 2009?

Bukankah lebih baik diadakan serentak dengan mesyuarat agong UMNO pada bulan Mac 2009?

Sekiranya Rafidah menyerahkan kuasa pada Sharizat pada bulan Mac 2009 maka Naib Ketua Wanita diambilalih oleh Kamilia tanpa bertanding kerana tiada calun lain yang berjaya melepasi kuota untuk bertanding.

Peralihan kuasa Wanita berlaku dalam suasana aman dan tenteram.

Persoalannya sekarang kenapa susah sangat Rafidah nak melepaskan jawatan Ketua Wanita? Apakah agenda dia sebenarnya?

Saya rasa tidak susah mencari jawapannya. Pertama dia masih sayangkan jawatan tersebut. Kalau boleh dia tidak mahu melepaskannya. Sebab dia sudah melihat apa yang terjadi pada Tun Dr. Mahathir apabila melepaskan semua jawatan. Jarang pemimpin UMNO mengenang budi orang yang sudah hilang jawatan.

Kedua apabila tiba masa untuk dia menyerahkan kuasa pada bulan Jun 2009, dia akan mencari berbagai alasan supaya perkara itu tidak berlaku. Dia boleh berkata bahawa dia mendapat mandat besar daripada wanita kerana saya menang tanpa bertanding. Apa perlunya saya melepaskan jawatan saya. Maka terngangalah mulut Shahrizat dan penyokong-penyokongnya.

Ketiga kalau diserahkan jawatan KW pada Shahrizat pada bulan Mac 2009 maka Shahrizat akan menjadi KW yang sah. Tetapi kalau diserahkan pada bulan Jun 2009, Shahrizat hanya sebagai pemangku KW. Beliau menjadi pemimpin tempang.

Yang menghairankan kenapa hanya 73 bahagian Wanita sahaja yang mencalunkan Shahrizat? Kenapa tidak semua bahagian Wanita mencalunkan Shahrizat supaya mesejnya jelas bahawa Wanita mahukan perubahan.

Jalan yang terbaik bagi menyelesaikan masaalah ini ialah Shahrizat mesti menjadi pemimpin yang berani dan bertanggungjawab kepada pergerakan Wanita, penyokong-penyokongnya dan negaranya.

Kamilia pula harus bertegas untuk bertanding jawatan Naib Ketua yang beliau telah memperolehi pencalunan dari 56 bahagian. Baginya hanya Shahrizat sahaja yang menjadi penghalang untuk menang tanpa bertanding. Jangan sekali-sekali tunduk dengan ugutan dari pihak atasan. Pemimpin mesti berani menghadapi risiko kalau tidak jangan bercita-cita hendak menjadi pemimpin. Pemimpin juga harus ada wawasan sendiri. Dan Kamilia sudah menjelaskan wawasannya (Baca Buletin Rakyat Bil.66 keluaran 15 November 2008).Jadi tidak ada sebab untuk beliau menarik diri.

Semua masaalah adalah ciptaan Rafidah sendiri. Dialah sebenarnya yang menyebabkan Pergerakan Wanita menjadi kucar-kacir. Rafidah pun dah lama sangat menjadi pemimpin Wanita. Berilah peluang kepada orang baru. Mereka mungkin ada idea-idea baru yang hendak dilaksanakan.

tipsseksstory said...

aku rasa rafidah nak balas dendam...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

www.prokhairy.com

Just today, I came across a month-old blog post here. In it the famous blogger turned MP, YB Jeff Ooi, wrote of his 'shock' that a hotel in Abu Dhabi served pork. With characteristic hyperbole that would have put the writers of the recent Hollywood racial satire "White Chicks" to shame, the author described how the mere sight of pork served openly in Abu Dhabi awoke him from the slumber of Malaysia's political Islam "brainwashing".
It immediately got me thinking. In recent years, figures from UMNO and occasionally PAS, have been singled out as parties who stoke racial and religious sentiments to score political points within the Malay community. Commentators armed with labels have observed how 'Malay ultra-ism' (or is it the other way round) and 'political Islam' have increasingly populated the public domain and found legitimation within the civil consciousness of Malays. These developments, they implied, were responsible for the worsening race relations as non-Malays become compelled to launch a counter-narrative - manifested by HINDRAF and other expressions of an elevated sense of racial belonging

Anonymous said...

www.prokhairy.com

ECM Libra – Versi BM
Tuduhan 1:
Penggabungan ECM Libra dan Avenue Capital Berhad selepas KJ mempunyai pegangan saham di ECM Libra.


ECM Libra telah sejak sekian lama membuat beberapa opsyen penggabungan sebelum saya membuat keputusan bagi membeli saham syarikat berkenaan selaras dengan pilihan yang diberikan kepada saya selaku eksekutif syarikat tersebut. Ianya selari dengan dengan matlamat pihak Kerajaan bagi penggabungan beberapa syarikat kewangan bagi menjadikan ia "universal broker" dan akhirnya menjadi Bank Perlaburan. Apa yang saya tahu ECM Libra dan Avenue Capital Berhad (Avenue) telah membuat rundingan mengenai penggabungan sebelum saya menjadi pemegang saham syarikat berkenaan pada masa itu. Saya ingin tegaskan yang saya tidak terlibat langsung dalam rundingan ini.


Pengabungan sesebuah syarikat mermerlukan persetujuan pihak pemegang-pemegang saham. Dalam konteks ini, pihak Kerajaan, melalui Kementerian Kewangan dan Bank Simpanan Nasional, mempunyai 29.5% saham Avenue dan tidak mempunyai pegangan saham yang mencukupi bagi merealisasikan transaksi penggabungan ini tanpa persetujuan pemegang-pemegang saham yang lain. Jadi Pada 18 Mei 2006, Avenue telah membuat mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi mendapatkan persetujuan tersebut.


Sekiranya ianya merupakan sesuatu yang dirancang oleh pihak Kerajaan dan bukan satu tindakan yang bijak atau menguntungkan semua pihak, sudah pasti pemegang saham minoriti yang meliputi syarikat perlaburan antarabangsa tidak akan memberikan persetujuan mereka. Namun, EGM tersebut telah mendapat persetujuan jitu dari semua pihak.


Tuduhan 2:

Anda mengatakan bahawa RM 13 million yang digunakan bagi pembelian saham ECM Libra adalah dipinjam. Soalan: Siapa yang memberikan pinjaman kepada anda? Apakah kriteria yang perlu dipenuhi bagi mendapat pinjaman tersebut? Umum tahu bahawa anda tidak berkerja dan sekarang pun anda tidak mempunyai perkerjaan. Jadi siapakah memberi pinjaman RM 13 juta kepada penganggur? Secara jujurnya siapakah yang meminjamkan RM 13 juta itu kepada seorang penganggur dan apakah terma-termanya. Anda mungkin akan menggunakan aspek teknikal dan tidak akan menjawab soalan tersebut. Penafian tidak cukup, sila gunakan fakta. Sumber saya ada mengatakan bahawa RM13 juta datang dari urusniaga yang mencurigakan, seperti komisen daripada penjualan sebahagian asset-aset Kerajaan kepada Singapura. Betul ke?


Saya sudah berkali-kali memberikan penjelasan mengenai isu ini tetapi mungkin saudara tidak membaca penjelasan saya (Contoh: The Edge, 16 JANUARI, 2006) atau memilih untuk tidak menerima penjelasan berkenaan. Biar saya terangkan kembali. Pertama, saya perbetulkan beberapa fakta saudara. Saham ECM Libra yang dibeli bernilai RM9.2 juta – pada harga pasaran ketika itu 17 sen sesaham – dan bukannya RM 13 juta.


Jadi, pinjaman yang saya perolehi adalah sebanyak RM9.2 juta dan bukannya RM 13 juta. Pada masa itu saya merupakan Pengarah bagi Jabatan Penasihat Korporat di ECM Libra jadi saya tidaklah menganggur. Fakta-fakta ini boleh diperolehi oleh sesiapa sahaja. Apa yang menghairankan saya mengapa seseorang itu membuat tuduhan yang berat terhadap saya tanpa bukti yang sebenar. Ini sahaja menggambarkan bahawa kajian dan fakta anda adalah tidak tepat dan betul. Ia juga menampak bahawa anda merupakan seseorang yang terus percaya khabar angin dan tuduhan-tuduhan melulu dan anda tidak cuba membuat kajian sendiri dan mendalam.


Malah bukan saya sahaja menerima tawaran pinjanam tersebut tetapi eksekutif kanan syarikat yang lain untuk bersama-sama maju dengan syarikat. Saham-sama ini ditawarkan melalui pilihan untuk membeli oleh rakan kongsi asal syarikat berkenaan iaitu Lim Kian Onn, Dato' Seri Kalimullah Hassan and David Chua. Mereka juga menawarkan pembiayaan kepada eksekutif kanan ECM Libra bagi pembelian tersebut. Dengan kata lain, pinjaman saya untuk membeli saham ECM Libra adalah dari rakan kongsi syarikat berkenaan. Saya juga telah mencagarkan saham-saham yang telah saya beli sebagai cagaran bagi mendapatkan pinjaman.


Segala urusan jual-beli berkenaan telah disahkan oleh pihak guaman dan dokumen perjanjian juga telah dimatikan stemnya ke atasnya. Dengan pembelian berkenaan maka saya memegang 3% kepentingan di ECM Libra. Pihak berkuasa hanya memperuntukkan supaya pemegang saham yang memegang lebih daripada 5% saham syarikat dimaklumkan kepada umum. Tetapi, saya memilih untuk mengumumkan pembelian saya melalui pengumuman kepada Bursa Malaysia walaupun pegangan saham saya kurang dari 5% kerana saya inginkan ketelusan dalam keputusan yang saya ambil. Saya boleh memilih agar tidak memaklumkan pembelian saham ini tetapi saya memilih mengumumkannya.


Saya telah menjual kesemua saham ECM Libra pada 11 Ogos 2006 pada harga 65 sen sesaham dan menyebabkan kerugian sebanyak 6 sen sesaham.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Piggy Singh said...

Salam Azli and friends,

Tuan sepatutnya moderate all comments because the setiakawans are now going rampaged in cyberspace.

Jika ada kelapangan, silalah juga berkunjung ke sini

http://the-antigonist.blogspot.com/

TQ

Anonymous said...

azli - u should delete all comments from KJ supporter, they are not shy with what they have done in your blog.

jenjaluk said...

hak aloh......
macam budak2 la pulak bila perangai ahli UMNO camni....
be gentle la bro.....

Muhammad Azli Shukri said...

saya sedih dengan manusia seperti penyokong2 KJ - khususnya bro jinggo pemilik web prokhairy.com. apakah saudara2 semua sudah menjadi gile? akibat terlalu banyak membuat dosa kepada agama, bangsa dan negara selama ini?

HANTURAYA HANTURAYA said...

tahniah dengan tok awang adek kelantan... bakal menteri kewangan tu dek.

TERIMA KASIH SINGAH BLOG HANTURAYA

KENA FAHAM KELANTAN DEK... BARU GLOKAL.

KISAHNYA PEMUDA YANG TERLALU RENDAH DIRI NAK PIKAT POMPUAN YANG DIRASAKAN TINGGI DARJATNYA. TU POMPUAN CINA TU...YA KE?

HANTU TAK SUKA LAGU TU... SEBAB NAMPAK LELAKI NI TAK LAKU SANGAT.

TAPI SEKADAR HIBURAN... OK LAH DEK

Anonymous said...

anonymous www.prokhairy.com Nov 8,2008 10.22 PM meminta "buktikan kj guna wang?

Mudah sangat tu. Panggil sahaja mana2 Ketua Pemuda atau Naib Ketua Pemuda Bahagian dan suruh mereka bersumpah junjung Quran mengaku menerima wang dari KJ atau ajennya.
Insya Allah dapatlah bukti yang dikehendaki.

yanhashim said...

senyum
:)

Demang Lebar Daun said...

Azli,
Satu analisis yg baik. Kadang-kadaang apabila orang takut dgn kesilapan yg mungkin berlaku maka mereka berharap dapat menjadikan kesilapan sebagai sesuatu yang menguntungkan.

Maksud saya, dgn menganggap Obama akan beraksi lebih teruk lagi, kita mengharap telahan kita itu akan tersasar dan hasilnya kita akan mendapati Obama itu bagus.

Bagi saya kita perlu berfikiran bahawa siapapun yg menjadi Presiden US, kita yg akan untung.

Agaknya Dato Adil sedang melakukannya.

Demang Lebar Daun said...

Yg dilihat menjadi 'penyokong' KJ sebenarnya ada beberapa kategori, antaranya:
1) Benar-benar setia dgn KJ, tapi golongan ini tak ramai.

2) Percaya KJ tak bersalah.

3) Was-was dgn KJ dan memprovokasi org lain agar mengemukakan bukti yg lebih kuat agar mereka benar2 yakin.

4) Berbayar.

Saya tak setuju KJ dianggap benar-benar bersalah tetapi saya sangat setuju bahawa KJ menjadi sasaran fitnah yg kesannya akan meruntuhkan perjuangan Melayu-Islam.

wallahu'alam.

Anonymous said...

Saya kurang bersetuju dengan pandangan saudara tentang Presiden Obama.

Kita tidak boleh menjatuhkan hukum atau membuat andaian sebelum dia memegang jawatannya lagi. Tunggu dulu selepas dia mula mengambil alih jawatannya mulai 21hb Januari, 2009.

Tidak dapat dinafikan bahawa sistem kerajaan Amerika Syarikat telah dikawal oleh kaum Yahudi kerana mereka yang menguasai ekonomi, kewangan, pertahanan, media massa, hiburan dan perniagaannya.

Tetapi dalam kempen pilihanraya Obama ada beberapa dasar yang beliau mahu ubah dan kita tengok nanti apakah dia mampu melaksanakannya.

Anonymous said...

Saudara Azli, tolong beri pendapat dan pandangan saudara mengenai peralihan kuasa Pergerakan Wanita.

Wajarkah ia dilakukan selepas mesyuarat Agong pada bulan Mac 2009?

Muhammad Azli Shukri said...

InsyaAllah berkenaan Rafidah akan saya tulis dalam satu rencana khas.

datoadil said...

KELUCAHAN MELAMPAU.

Semalam seorang staf saya memberitahu selepas beliau melawati blog saudara Azli. Katanya saya dihina dengan perkataan lucah dan biadap, menggunakan perkataan kemaluan wanita dan lucah melampau. Kerana semalam saya sangat sibuk, saya tidak dapat menjawab. Namun saya terkejut dengan perkataan yang digunakan penyokong khairy.

"NAMPAKNYA MEREKA NAK BERMAIN API DENGAN SAYA"

Saya tak akan ikut jejak mereka dalam memberi komen, saya tetap dengan cara saya.

Saya akan komen satu persatu...

datoadil said...

ASAL-USUL PENYOKONG KHAIRY

1. Apabila mereka menyebut kemaluan wanita, maksudnya mereka menghina ibu mereka sendiri. Sedangkan dari situlah mereka dikeluarkan sehingga dapat melihat dunia ini.

2. Namun saya syak satu perkara, mungkin mereka bukan dilahirkan daripada kemaluan manusia, tetapi kemaluan beruk atau monyet. Sebab itulah mereka tidak teragak-agak menulisnya dan menghina orang lain.

3. Mereka tidak segan silu menyebut perkataan itu menandakan mereka sering melanggan pelacur atau melakukan seks bebas dalam kalangan mereka. Maksudnya penyokong jantan akan menjamah rakus sesuka hati, any time penyokong wanita mereka. Ini dah jadi macam Zaman Jahiliyah di Makkah sebelum kedatangan Islam.

4. Akibatnya, bukan sahaja moral yang rosak, tetapi ada ajaran sesat baru yang di bawa penyokong KJ.

5. Penyokong KJ termasuk Jinggo memang anjing-anjing yang menyalak dan makan najis yang menajiskan.

6. Jangan hairan semua, kerana penyokong bukan dilahirkan dari rahim wanita, tetapi kemaluan beruk di Rembau.

datoadil said...

Apabila si biadap khairy......

memelihara binatang bernama mat rempit.
hidup mereka kian tersepit.

apabila memelihara penyokong gila seks.
sampai khairy sendiri terlibat homoseks.

....

Saya takut penyokong kj ni akan buat seks dengan haiwan.
Saya takut diserbu mereka Zoo Negara, habis haiwan kat sana, ini yang saya risau sekarang. Hal ini kerana empayar perniagaan saya hanya beberapa kilometer dari Zoo Negara. Ini yang saya risau..

Akhirnya.. mari kita bayangkan beberapa penyokong kj dan kj sendiri menyerang seks segala haiwan di zoo negara, kuda, gajah, harimau, burung, ular, beruang, beruk... saya pun tak sanggup melihat hal ini.

Dato Adil
Bangsar, KL.

datoadil said...

KENAPA MEREKA MARAH?

Semalam saya mendedahkan setelah disiasat bahagian IT syarikat saya, tentang disebalik www.prokhairy, akibatnya mereka marah. Saya turunkan semula pendedahan itu..

www.prokhairy hanya ada 5-6 komputer sahaja yang melawatinya. Orang inilah yang diupah dan mereka keluar masuk blog mereka 100kali sehari. Mereka diupah. Itu yang mereka marah sangat.

Jadi mereka masuk blog ini yang pengunjungnya mengalahkan pengunjung Harakah, blog anwar, dan beberapa blog pemimpin lain dalam satu-satu masa.

Nampaknya mereka kalah kerana pendedahan saya itu. Mereka marah. Tetapi Mereka tidak dapat mendedahkan apa-apa tentang Mukriz dan penyokongnya.

Mereka juga marah apabila saya membuat kenyataan di sini yang saya ke AS dan tidak sempat melawati blog Saudara Azli, mereka ambil kesempatan menuduh saya menyertai team mereka.

Itulah jijiknya mereka.

Maklumlah, bukan dari kemaluan Manusia, tetapi beruk.

Kepada prokhairy.. anda telah tewas, tapi jangan serang Zoo Negara.

Dato Adil
Bangsar, KL.

datoadil said...

ISU Ekonomi

Hari ini munyak dunia menjunam USD3
menjadikannya setong hanya USD59. Ini akan meyakinkan lagi kerajaan untuk menurunkan harga runcit minyak tempatan dalam masa beberapa hari lagi. Demikianlah kata sahabat saya pagi tadi, orang kuat Petronas.

Anonymous said...

panas...hot fm lebih hangat dari biasa

Anonymous said...

kepada yang tak sempat baca utusan, sedarlah kita....


Melayu paling ramai pendapatan bawah RM1,000

Oleh WAN SYAMSUL AMLY

KUALA LUMPUR 11 Nov. – Kaum Melayu merupakan kumpulan terbesar dalam senarai penduduk negara ini yang pendapatannya di bawah RM1,000 sebulan.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk S. K. Devamany berkata, berdasarkan Penyiasatan Pendapatan Isi Rumah (HIS) yang dijalankan Jabatan Perangkaan Malaysia pada tahun lalu, sebanyak 301,000 isi rumah kaum Melayu memperoleh pendapatan di bawah RM1,000 sebulan.

‘‘Sebanyak 495,500 isi rumah yang mempunyai pendapatan di bawah RM1,000 sebulan secara keseluruhannya.

‘‘Pecahan itu merangkumi 50,900 isi rumah kaum Cina, India (29,000), Kadazan (29,300), Orang Asli (7,500) dan lain-lain (78,800),” katanya semasa menjawab soalan Dr. Micheal Jeyakumar Devraj (PKR- Sungai Siput) pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata, bagi kumpulan berpendapatan antara RM1,001 hingga RM2,000 pula, keseluruhan bilangan isi rumah ialah 1,695,900 isi rumah dengan 976,500 daripadanya adalah Melayu, 338,300 (Cina), 125,300 (India), 38,800 (Kadazan), 9,800 (Orang Asli) dan 207,200 untuk kaum-kaum lain.

Dalam pada itu katanya, sebanyak 1,144,700 isi rumah memperoleh pendapatan antara RM2,001 hingga RM3,000.

‘‘Seramai 614,700 daripada mereka adalah orang Melayu, 300,800 (Cina), 121,500 (India), 15,300 (Kadazan), 2,500 (Orang Asli) manakala 89,900 isi rumah daripada kaum-kaum lain.

‘‘Bagi pendapatan antara RM3,001 hingga RM4,000 terdapat sebanyak 743,000 isi rumah dengan 380,500 daripadanya adalah Melayu, 234,700 (Cina), 73,300 (India), 8,900 (Kadazan), 1,000 (Orang Asli) dan 44,600 kaum lain.

Katanya, seramai 497,800 isi rumah memperoleh pendapatan antara RM4,001 hingga RM5,000 pula dengan 254,700 daripadanya adalah Melayu, 166,600 (Cina), 44,800 (India), 6,900 (Kadazan), 200 (Orang Asli) dan 24,600 kaum lain.

‘‘Bagi pendapatan antara RM5,001 hingga RM10,000, ia membabitkan seramai 914,200 isi rumah.

‘‘Daripada jumlah itu, 419,200 adalah Melayu, 368,400 (Cina), 76,800 (India), 13,400 (Kadazan) dan 36,500 lain-lain kaum.

‘‘Sebanyak 235,300 isi rumah memperoleh pendapatan antara RM10,001 hingga RM20,000 dengan 85,700 adalah Melayu, 118,700 (Cina), 23,400 (India), 800 (Kadazan) dan 6,700 kaum lain,” jelasnya.

Sementara itu, terdapat 49,500 isi rumah yang memperoleh pendapatan melebihi RM20,000 sebulan dengan 16,500 adalah Melayu, 27,900 (Cina), 3,600 (India) dan 1,500 dari kumpulan etnik lain.

Anonymous said...

azli - komen dato adil ni pun agak melampau, maybe u kena tapis komen2 orang yang tidak bertamadun ni. sayang, blog u sangat baik, jangan dikotori dengan budaya komen seperti penyokong KJ dan dato adil ini.

datoadil said...

Anonymous said...
azli - komen dato adil ni pun agak melampau, maybe u kena tapis komen2 orang yang tidak bertamadun ni. sayang, blog u sangat baik, jangan dikotori dengan budaya komen seperti penyokong KJ dan dato adil ini.
--------------------------

Kepada saudara tidak bernama yang biadap dan jahil. Kalau belum habis baca kitab Muqaddimah karangan Ibnu Khaldun, jangan cuba ajar saya tentang Tamadun ni.

Adakah saudara sudah membaca Karya Datuk Shahnon Ahmad (Shit).

Adakah beliau tidak bertamadun?

Jangan sampai saya menyamakan saudara dengan penyokong KJ.

Sekurang-kurangnya saya mampu menepis dan mengajar kebiadapan mereka? Adakah saudara hanya berdiam walaupun diludah di muka?

Berhati-hati sedikit dengan pandangan saudara.

Dato Adil
Bangsar, KL.

datoadil said...

Malang Sekali...

lantangnya saya memberi pendapat untuk menepis segala tuduhan dan penyokong biadap kj sering dikritik.
Tetapi kebiadapan penyokong kj tidak pula ramai yang menepisnya.
Masih ramai rupanya blogger yang "BODOH" dalam hal ini.

Anonymous said...

Pada pemerhatian saya, orang Melayu di Malaysia ini masih belum sedar bahawa mereka sedang menuju kehancuran. Lihatlah, tiap hari ada sahaja khabar yang kita dengar tentang perbalahan antara orang Melayu. Dalam politik, perniagaan, persahabatan, harta dan macam-macam lagi, orang kita mesti ada tempat untuk tunjukkan 'kehebatan'. Saya yang masih muda ni teringin sangat nak lihat orang Melayu kita terutamanya yang kaya-raya, berjawatan tinggi dan berpengaruh saling tolong-menolong antara satu sama lain dan saling menolong kaum sendiri yang lemah. Kita asyik merungut harga barang mahal, orang Cina nak rampas jawatan, orang itu nak itu, orang ini nak ini tapi ada kita lihat diri kita..kaum kita? Kenapa kita tak bangunkan semangat kita sendiri, bangunkan ekonomi kita supaya kita boleh bersaing dengan kaum lain. Jangan kita jadi tuan tanah yang papa kedana. Kalau orang kaya Cina boleh ada persatuan yang membantu kaum mereka yang ingin berniaga, kenapa orang kaya Melayu tak buat hal yang sama? Ada la seorang dua yang bermurah hati, yang lain semua fikir diri sendiri. Sampai 100 tahun pun orang Melayu tak maju.

nazria

Anonymous said...

i agree with datoadil, all must change sikap

nazira

Anonymous said...

So much has been focussed on Barack Obama's middle name Hussein that few have asked what his first name means. I only realised this last night while reading his autobiography 'Dreams From My Father', published before he even became a Senator for Illinois.

A friend of his at Occidental College in California asked him what his name meant.

"It means 'blessing' in Arabic. My grandfather was a Muslim" he explained.

For me, and probably any other Muslim reading that, it was an "Aha!" moment. Of course! Barack comes from 'barakah' or in Malay, 'rezeki'.

Today Barack's barakah showed itself. The son of a Kenyan father and an American mother, born in Hawaii and brought up in part in Indonesia, became President of the United States. A first in American history in so many ways.

I must say I am relieved and like so many other non-Americans who were glued to our TV screens this morning, thrilled to bits. Who knows what sort of American President Obama will be? We will certainly find out in the years to come. But for the moment, just the very idea of this young fresh-looking, different-looking man being in the White House is thrilling simply because it was unimaginable not so long ago, when it seemed we will never see the end of that inward-looking arrogant aggressive Bush-type presidency.

And oh, how nice to think of Michelle Obama as First Lady! She is what women look like all over the world these days, not Laura Bush, not Cindy McCain.

I just watched Obama's victory speech. How refreshing to see a victor who does not crow over his enemies, who is gracious towards the losers as well as those who did not vote for him. And who uses the opportunity of victory to reconcile and to unite.

"In this country, we rise or fall as one nation, as one people. Let's resist the temptation to fall back on the same partisanship and pettiness and immaturity that has poisoned our politics for so long." he said, "..And while the Democratic Party has won a great victory tonight, we do so with a measure of humility and determination to heal the divides that have held back our progress."

He reaches out to "... those Americans whose support I have yet to earn, I may not have won your vote tonight, but I hear your voices. I need your help. And I will be your president, too."

How different is that from what we are used to hearing here, where divides are maintained and even enlarged after elections?

John McCain's speech conceding victory to Obama was no less gracious. He told his forlorn crowd that he called President-elect Obama to congratulate him and added, "In a contest as long and difficult as this campaign has been, his success alone commands my respect for his ability and perseverance. But that he managed to do so by inspiring the hopes of so many millions of Americans who had once wrongly believed that they had little at stake or little influence in the election of an American president is something I deeply admire and commend him for achieving."

He then urged "all Americans who supported me to join me in not just congratulating him, but offering our next president our good will and earnest effort to find ways to come together to find the necessary compromises to bridge our differences and help restore our prosperity, defend our security in a dangerous world, and leave our children and grandchildren a stronger, better country than we inherited.
"Whatever our differences, we are fellow Americans. And please believe me when I say no association has ever meant more to me than that."

Our politicians, on all sides, can learn so much from such graciousness. That after the battle of elections is won, there is a bigger challenge, one of uniting the country, that needs to be met and won.

It does seem like a change has come over the world. And if a place like the US can change so much as to put someone like Barack Obama, the 'unlikeliest candidate' as he himself put it, in the White House, it gives hope to the rest of us too. Hope that the time will come when we won't have pudgy men with dubious intellects and suspect ethics as our only choices for leaders, that someone fresh, young and even female may one day rise to lead us into the future. If we have the barakah, insyaAllah.

denanz said...

LI,
TAHNIAH BRO.
GUA RESPEKS LU ... bloger of the year ...

rahimin idris said...

pergh, blog lu memang hot la azli.

tapi bila dato' adil sebut SN Shanon, gua setuju. gua pun baca 'shit'!

'siapa' yang cakap blogger 'beruk' hari tu? cilakak!

Muhammad Azli Shukri said...

kepada dato; adil dan tanpa nama - blog ini bertujuan untuk berhujah dan mengemukan pandangan sesiapa sahaja, sesiapa yang ingin jadi berani di persilakan

nan dan rahimi - blog u all pun hot juga dengan cerita masing2. terima kasih kerana sudi jengah sikap para bloggers kat sini.

denanz said...

bro min,
memang CILAKAK GAMPANG LAHABAU LAHANAT makhluk tu.
ceh ...

Anonymous said...

hujan kl.. tak boleh balik.. basah lupe baju ujan...

Hikayat Mamak Bendahara said...

hmm... the setiakawan bloggers are worrying...


Everyone's invited here - http://hikayatmamakbendahara.blogspot.com/

suara said...

Aduhhh...
politik mmg banyak mencetuskan kekeliruan. Menyakitkan jiwa dan mencomotkan minda... maaf kerana berkata begitu. Namun itulah tafsiran saya.

Semoga Allah menyelamatkan Malaysia dari manusia2 hipokrit yg melihat dunia sebagai matlamat utama.

Anonymous said...

suara i like you blog.. nice

Anonymous said...

best gila baca blog jenaka suara.. korang terailah...best..

Anonymous said...

Lawak Gile kat Blog SUARA...


Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan
outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu, jadi mari kita habiskan masa bersama-sama. ...

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya kene bekerja selama seminggu, jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk, untuk seminggu saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan masa bersama...

Atuk (the 1st boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tuh...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah
membatalkan outstation tu...

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya. .

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk.

Atuk menelefon Secretary : Jangan risau, minggu ni kita outstation. Jadi uruskan semuanya..

Woakakaka... . .penat aku nak tulih lagi nie....

Anonymous said...

Saya tertarik dengan tulisan Mufti Perlis Dr.Mohd Asri Zainul Abidin bertajuk OBAMA: ANTARA KITA DENGAN AMERIKA didalam MM 9 Nov.08.

Saya paparkan sedutan daripadanya:

DEMOKRASI

Demikian demokrasi yang wujud dalam negara Amerika yang memberi peluang kepada rakyatnya membuat pilihan yang lebih telus. Seorang yang hendak jadi Presiden AS perlu mempunyai 'otak sendiri' bukan meminjam 'otak orang lain' lalu mengaku pandai seperti yang terjadi di negara-negara 'mundur akal' yang para pemimpinnya'kurang cerdik' di make-up oleh para pengampu sehigga kelihatan
'cerdik-cerdik bodoh'. Puisi dan syair diungkapkan oleh 'sasterawan cari makan' sehingga tindakan selekeh seorang pemimpin dipuitiskan dalam rangkap-rangkap kalimat bahasa. 'Tokoh-tokoh jadian' yang berkepentingan juga dengan mudah membuat kenyataan-kenyataan menyokong seseorang pemimpin sekalipun ternyata salah dan lemah. 'Ulama upahan' pula akan membaca ayat-ayat mengampu yang boleh menjadi jampi yang menyebabkan wang penuh ke kocek masing-masing, atau yang dapat mengekalkan mereka di kerusi empuk kesayangan. Sehingga pemimpin yang ucapannya merepek dikatakan cemerlang, ideanya lemah dikatakan gemilang, dan wawasan yang memusnahkan dikatakan terbilang. Itulah nasib rakyat di negara-negara 'mundur akal' yang mereka sering ditemberang. Malang sekali, sebahagian besar negara mundur akal dan hilang kebebasan minda itu adalah negara-negara umat Islam sendiri.

Renong-renongkanlah siapa yang dimaksudkannya.

Anonymous said...

Forgive me for being anonymous
(I have a very good reason why i should continue being anonymous)

Melihat kepada komen2 yang di 'delete' kan oleh saudara Azli ini menunjukkan bahawa tahap bahasa yang digunakan adalah sangat teruk atau para blogger dah mula ngan taktik lain seperti spam.

Pada saya selaku pemerhati dari luar yang hanya mampu melihat segala yang terjadi tanpa berbuat apa2 (seperti menjadi ahli pemuda UMNO cthnya)..penyokong mukhriz atau selain dari KJ nih patut menunjukkan teladan yang baik . Baik itu adalah merangkumi sifat-sifat seperti mernedah diri, berdebat dengan fakta dan bukannya dengan perasaan, sentiasa positif dalam semua penulisan.

Harus diingat bahawa pemimpin yang ikhlas dan jujur sahaja yang mampu membawa perubahan. Dengan adanya blogger seperti Dato Adil dan saudara Azli, diahrapkan agar suara-suara ini didengari dan DIFAHAMI dengan jelas oleh sekalian masyarakat.

Umum tahu bahawa pergerakan pemuda lebih berjiwa 'muda' dan lebih berdarah panas. Mudah menggelegak. Darah yang panas ini mudah menyala jika kita simbah dengan minyak petrol(yg berkemungkinan turun harga bulan ni). Jika kita ikut sama dengan mereka (menulis menggunakan nada marah atau mengejek) manakah letaknya kita..sama atau lebih baik dari mereka.

Saya mintak para pembaca dan pendebat untuk menggunakan akal kalian untuk berdebat dalam isu ini. Sayang sekali jika isu sebegini dirosakkan oleh perdebatan yang tiada faedah.

Umum tahu dan sedar tentang apa yang berlaku setiap kali ada pemilihan UMNO. Saya sendiri pernah dengar cerita dari setiausaha sulit cum politik 'seseorang' tentang apa yang pernah terjadi dulu. Budaya ini merosakkan. Budaya ini tidak perlu. Budaya ini bukan budaya kita.

Semoga Allah berikan kekuatan dan ketajaman akal yang lebih kepada saudara Azli untuk membantu kita menghapuskan gejala ini.

Salam.

Hang Jebat said...

Bro,

Fakta angka menunjukkan KJ tetap di bawah. Ini fakta. Peliknya, kenapa penyokong KJ masih tak sedar? Cakaplah apa saja. Yang jelasnya KJ memang tak disukai langsung. Ke mana-mana pun kita pergi, kepada siapa pun kita berbicara - semuanya tak suka KJ. Tak sedar lagi ke?

Betul. Blog atau laman web 'prokhairy' memang tak ada. Semua itu penipu. Sama macam KJ - PENIPU!

jenjaluk said...

Ya, faktanya memang benar KJ tak dapat sokongan dari UMNO....
tapi harus sedar kelicikan KJ ni, dia sanggup gunakan apa sahaja untuk mencapai matlamatnya,...
lihat sahaja lah nanti dalam kempen senyapnya dalam pemilihan nanti....jika di bawah dia skrg, dia mampu naik atas....heheheh
pepaham sudah dari mana dia dapat sokongan

nadzri said...

Jinggo,

Bila hendak ditubuhkan kelab penyokong Khairy?

Mungkin boleh dibuat ala-ala Anwar Ibrahim Club (AIC).

Anonymous said...

Kalau perwakilan Pemuda yang akan hadir dan mengundi pada Mac 2009 ada rasa tanggungjawab kepada Agama, Bangsa dan Negara, Insya Allah Mukhriz akan menang. Tetapi sekiranya mereka memandang wang sebagai keutamaan, maka KJlah yang akan menjadi Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dan padamlah sokongan orang Melayu kepada parti yang banyak berjasa ini.

Kepada perwakilan pemuda kenali betul-betul pemimpin yang hendak diberi undian supaya tidak menyesal apabila yang tidak layak diberi kuasa.

Satu perkara yang pasti pemimpin yang menyogok wang sudah tentu bukan pemimpin yang baik dan harus ditolak.

Mudah-mudahan saudara2 semua diberi ALLAH Taufik dan hidayah untuk memilih pemimpin yang betul. AMIN!

Anonymous said...

www.prokhairy.com

hai bro, jangan seronok sakan, kami pantau dan atur strategi..

kelab akan ditubuhkan..untuk

KJ FOR

NAIB KETUA->KETUA PEMUDA->NAIB PRESIDEN -> TIMBALAN PRESIDEN ->PRESIDEN.

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

Anonymous said...

www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

Anonymous said...

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...

Anonymous said...

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...


Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...


Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...


Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...


Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...


Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...


Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...


Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...



Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


www.prokhairy.com


azli, if you joint khairy team, you akan jadi sebahagian kabinet khairy. cakap you nak menteri apa..

please you belum terlambat...

Anonymous said...

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

Anonymous said...

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

Anonymous said...

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.
SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.
SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.
SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.
SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.


SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.
SERTAILAH KABINET KJ DARI SEKARANG

Dato' Seri Khairy Jamaluddin
Perdana Menteri Malaysia Ke-7.

Anonymous said...

www.prokhairy.com

ini rahsia yg u all patut tau. Azli pernah jumpa kj dan setuju nak tolong kj, ikut team kj. tapi dia pura-pura. u all mesti tak tau ni. azli & kj friends. please.. azli sengaja nak kumpul team dulu, lepas tu dia akan ajak joint team kj. azli please.. please tell all blogger u in kj team.. please...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

bukti?

azli sebenornye sabotaj mukriz kat kuala kangsor.. pasal dia team kj. azli sorry selama ni kami tak tahu.. so sekarang kami tak akan marah sebab dah tahu u pahak mana...

jangan risau.. u boleh menteri bawah kj..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

www.prokhairy.com.

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
www.prokhairy.com.

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRYwww.prokhairy.com.

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRYwww.prokhairy.com.

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRYwww.prokhairy.com.

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRYwww.prokhairy.com.

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRYwww.prokhairy.com.

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY.
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY
TAHNIAH, AZLI KINI PROKHAIRY

Muhammad Azli Shukri said...

Fuuh...Sedap betul puak2 KJ ni dakwa saya orang kuat KJ, fitnah yang semakin mengarut dan cuba melakukan provokasi...apa2 pun saya masih benarkan u all nak kempen. Tapi janganlah babitkan nama saya pulak.

nak tawarkan menteri? tak payahlah, terima kasih banyak2.

"ini rahsia yg u all patut tau. Azli pernah jumpa kj dan setuju nak tolong kj, ikut team kj. tapi dia pura-pura. u all mesti tak tau ni. azli & kj friends. please.. azli sengaja nak kumpul team dulu, lepas tu dia akan ajak joint team kj. azli please.. please tell all blogger u in kj team.. please..."

WoW! bagus betul plot drama pengampu KJ ni..please la..tak cara lain ke nak kempen KJ? janganlah nak buruk2kan nama saya pulak..saya tahu pendirian dan prinsip yang saya pegang selama ini.

Anonymous said...

Nampak benar penyokong KJ dah kehabisan modal untuk berkempen untuk boss mereka.

Sanggup fitnah Sdra Azli kononnya adalah penyokong KJ.

Kalau pun ya nak berkempen untuk KJ janganlah sampai hilang maruah diri.

Kesian sungguh tengok penyokong KJ. Dah tenggelam punca bagaimana nak dapatkan sokongan.

Demang Lebar Daun said...

Azli,
132 komen! wow, sdra dah masuk level blog pak menteri.

Oh ya, siapa yg bawak cerita 'ATUK dan Secretari' tu boleh tlg bagi alamat penuh blog asal tak? Lawak betul...

Muhammad Azli Shukri said...

demang - agak2nya sebab tu la para penyokong KJ tawar saya jadi menteri tu..

Anonymous said...

Sdra Azli,

Aku kesian betul tengok penyokong2 Khairy. Dah berangan-angan kononnya KJ akan jadi PM ke 7.

Nak menang Ketua Pemuda pun belum tentu lagi. Apatah lagi nak menang pilihanraya ke 13 di kawasan Rembau.

Kalau dah tumbang kat Rembau macam mana nak jadi PM ke 7?

Kalau pun KJ menang KP Mac 2009 nanti, rakyat tahu bahawa dia menang menggunakan wang yang terlalu banyak. Mereka pasti tolak dia dalam PRU13.

Tapi aku rasa perwakilan pemuda bukan semuanya boleh di beli maruah mereka. Mungkin ada yang ambil duit dia, tapi undi tetap pada Dato Mukhriz.

Kalau ini berlaku Insya Allah UMNO ada harapan untuk menang pilihanraya ke 13 nanti kerana UMNO telah menolak politik wang.

HIDUP DATO MUKHRIZ! HIDUP UMNO!