Skip to main content

Lim Guan Eng Buat Hal Lagi!

"Jika Najib berkeras untuk mengadakan pilihanraya kilat pada akhir tahun ini, Pakatan Rakyat Pulau Pinang akan menganjurkan sebuah konvensyen khas di mana cadangan akan disyorkan supaya pilihanraya negeri tidak akan diadakan bersama dengan pilihanraya umum." - Kenyataan Media Lim Guan Eng (baca di sini).

*Helo...lu jangan bimbang la Najib tak akan buat PRU dalam tahun ini..kalau lu tak mahu bubarkan DUN Pulau Pinang, BN pun tak akan bubarkan DUN negeri masing-masing..biar padan muka lu olang semua. Awat lu takut sangat? Kalau rasa PR kuat bubar saja la DUN negeri..kita tengok lu olang boleh menang atau tidak.

Comments

Anonymous said…
seronok juga kalau DUN bubar satu persatu.

Bayangkan kalau 13 DUN yang akan dibubar cara berasingan.

kita tengok siapa yang ada stamina untuk buat PRK dari DUN 1 hingga 13?

SEKADAR CADANGAN
Anonymous said…
Amat menarik kalau DUN bubar ikut urutan ini:

Johor
Perlis
Pahang
Sabah
NS
Perak
Dun PR

SEKADAR CADANGAN
Anonymous said…
Bayangkan kalau semua Dun jatuh ke tangan BN dan hanya tinggal satu DUN (Penang) yang belum bubar. Apa LGE nak buat?

SEKADAR BERTANYA
jejakpru14 said…
Nampak nya LGE pemimpin parti komunis malaysia bertambah-tambah kurang ajar nya sebab dia berani kurang ajar kerana ada pas celaka bersama nya.

Pilihan Pembaca

Sampai Bila Najib Mahu Berlembut?

Alangkah baik, sekiranya Datuk Seri Najib boleh berkata begini, "Ok Anwar Ibrahim, aku sanggup jadi saksi pembelaan kes kamu, tetapi dengan satu syarat! Kamu bersumpah dengan nama Allah terlebih dahulu bahawa kamu benar-benar tidak meliwat Saiful - sahut cabaran ini dahulu. Lepas itu baru kamu boleh dakwa aku "cool" atau pun tidak!". Pada hemat saya - kerajaan pimpinan Najib perlu agresif menyerang Pakatan Rakyat - jangan biarkan pelbagai isu dimanipulasi oleh mereka dengan sesuka hati. Para pemimpin UMNO jangan tidur - tolong buka mulut dan jawab tuduhan-tuduhan Anwar Ibrahim dan koncu-koncunya. Para pemimpin UMNO sangat lemah dan tidak bertenaga dalam menjawab isu-isu semasa. Najib dan Hishamuddin jangan lembik sangat - tolong keras sikit! Baca berita di bawah: TINDAKAN PERDANA MENTERI Datuk Seri Najib Razak dan isterinya yang mahu mengketepikan sepina yang mengkehendaki mereka menjadi saksi pembelaan kes liwat kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim dia

Lagi Kisah Siti Nurhaliza : Mana Perginya Produk CTea?

Lagi Kisah Siti Nurhaliza Mana Perginya Produk CTea? Oleh Satu Hala (Malaysia Instinct) Inilah antara benda-benda yang buat sakit hati dengan orang kaya Melayu ni. Datuk K sanggup perabis RM66,550 untuk beli nombor plate KCT 1 untuk isteri tercinta, Datuk Siti Nurhaliza. Kononnya cintan maut habislah tu kan. Tak tahulah kot-kot Rozita Che Wan yang dulu orang kata dapat Mercedes dari Datuk K (lepas dah kahwin dengan Siti) pun akan dapat nombor plate yang sama. Gasaklah hal Rozita Che Wan tu. Yang penulis tertarik nak tulis ialah sikap orang macam Datuk K dan Siti Nurhaliza. Parasit adalah perkataan paling tepat. Tahu tak Siti Nurhaliza adalah pemohon pinjaman Tekun untuk bisnes barang solek Simply Siti. Kalau tak percaya, pergilah cek dengan Tekun. Pasti nama Siti akan terpacul. Sakit hati betul penulis dengan orang-orang macam ini. Dah tahu duit banyak, gunalah duit sendiri untuk berniaga, tak pun pinjamlah bank. Gi pinjam dengan Tekun tu buat apa? Mentanglah bay

JCorp Mungkin Lumpuh!

Nampaknya mungkin satu lagi organisasi perniagaan Melayu akan lumpuh dan hancur di bawah pentadbiran yang tidak tahu erti perjuangan dan berjihad dalam perniagaan. Setelah berjaya menyingkirkan bekas CEO Johor Corporation (JCorp) Tan Sri Muhammad Ali Hashim daripada terus menerajui rangkaian perniagaan oraganisasi tersebut beberapa bulan yang lalu - kini pentadbiran baharu JCorp dikatakan sedang merancang untuk menjual sebuah anak syarikat JCorp yang paling bernilai - iaitu syarikat Kulim Bhd. Khabar angin ini sekiranya benar-benar terjadi - ia tidak hanya menjejaskan sumber pendapatan utama JCorp, bahkan lebih jauh daripada itu, JCorp juga akan kehilangan pegangan saham dalam QSR Brands Bhd dan KFC Holding Bhd yang terbukti telah membawa keuntungan besar kepada syarikat milik kerajaan Johor itu. Kekecewaan Ali Hashim ada asasnya - setelah bertungkus-lumus membangunkan JCorp selama 30 tahun dan berjaya melahirkan begitu ramai usahawan Melayu yang bernaung di bawahnya, kin