Skip to main content

Isu Haji Najib - Ini Jawapan Kita

Comments

Anonymous said…
So apa masaelah nya....hahahaha ...sebenar org dengki...klau lah org lain yg jadi PM..dia pun dapat keistimewaan mcm tu juga...Melayu kita tak dapat dipisahkan dgn hasad dengki.
Anonymous said…
Yang sudah tu sudah la..

kes feedlot ni macam mana pulak.
Pelihara lembu dapat kondo pulak..

Tuan azli tak nak pertahankan sahrizat ke..

Bung Mokhtar kata suruh sahrizat letak jawatan.

UMNO kan parti ISLAM
Anonymous said…
Membuat perbandingan pemimpin perlu dilindungu sewaktu berperang dan pemimpin dilindungi sewaktu berbuat ibadat....sgt tidak adil..

Pilihan Pembaca

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

Akhil 2009 : Hari Tanpa Esok

AKHIL 2009 Hari Tanpa Esok KUALA LUMPUR 25 Mei - ''Februari lalu, dia pernah meminta kebenaran untuk mengahwini Waheeda. Saya reda dan membenarkannya. ''Bagaimanapun, selepas dia mendiamkan diri termasuk tidak pulang ke rumah dan menjawab telefon, saya sudah hilang sabar serta nekad untuk menuntut cerai.'' Itu tegas isteri kepada penyanyi dan pendakwah Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, berhubung kemelut rumah tangga mereka yang kini sedang hangat diperkatakan gara-gara Akhil didakwa mempunyai hubungan dengan penyanyi Waheeda atau Norwahidah Abdul Wahab, 31. Menurut Maizawati, selepas lama memendam perasaan, dia hilang rasa sabar dengan apa yang melanda hidupnya ekoran gosip hubungan berkenaan termasuk apa yang telah Akhil lakukan terhadap dirinya. ''Saya pernah beberapa kali menghubunginya tetapi dia tidak menjawab telefon. Alasan yang diberikan adalah sibuk dengan kerja. ''Dia juga sudah lama tidak pulang ke rumah. Ketika saya memfa

Inilah Syaitan

Inilah Syaitan Oleh Muhammad Azli Shukri Mohon ampun dan maaf, jika kali ini saya tidak berupaya lagi menahan amarah. Tiada apa-apa pun yang mampu membuat saya terlalu marah, melainkan jika agama dan nama Tuhan kita - Allah dipersenda dan dipermainkan semahu-mahunya. Jika hati kita masih tiada rasa benci dan sensitif, dengan apa-apa yang telah berlaku sejak akhir-akhir ini, maka saya tidak berupaya lagi menilai di manakah letaknya nilai iman kita kepada Allah. Hati saya dan umat Islam seperti dicarik-carik dan dihiris-hiris dengan pisau tatkala keputusan kerajaan Pulau Pinang - di bawah Ketua Menterinya Lim Guang Eng mewujudkan Majlis Perundingan Antara Agama, yang didakwa telah ditubuhkan pada tahun lalu ( Malaysiakini melaporkan bahawa Lim Guang Eng menafikan kewujudan majlis ini dan ingin menyaman Utusan boleh percaya ke cakap Guang Eng ini? saya daripada dulu lagi tidak mempercayai cakap pemimpin-pemimpin DAP) , sekaligus meletakkan agama suci kita yakni - ISLAM setaraf