Skip to main content

Majlis Fatwa Kebangsaan Pula Akan Kena Kutuk!


Confirm puak-puak PAS kata ini semua ulama UMNO - ulama dunia, ulama su' yang tidak mencium bau syurga. Betul tak tuan-tuan? Cakap banyak pun tiada guna.

Comments

shamzul said…
aku kecewa betul dengan umno dan pas..

dua2 dok salahkan masing2. lepas tangan.


ingat dgn buat pengakuan yang kita belum bersedia tu boleh lepas tangan ke?

serius kecewa. kecewa dengan kamu juga azli shukri.
Anonymous said…
Salam shamzul..

perpecahan umat Islam mmg begitu ketara di negara kita sekarang ini, dikhuatiri bala dari Allah akan menimpa kita disebabkan perpecahan umat, kerana perpecahan amat dibenci-Nya.

Tetapi Umno walaupun nmpak lebih jahil daripada Pas bersedia membuka ruang perpaduan dgn saudaranya, Pas. Namun Pas tidak mahu malah N.aziz menutup terus pintu perpaduan itu.

Jelas siapakah yg anti perpaduan dan juara perpecahan? Jelaslah Pas tidak menganggap Umno sebagai saudara Islamnya, berkemungkinan besar Pas anggap Umno musuhnya yg paling besar. Bahkan Pas anggap berkawan dgn syaitan lebih baik dr berkawan dgn Umno. Terbalik dari ayat al-Quran.
Pas sentiasa menghina apa saja yg diusahakan oleh Umno untuk rakyat. So x heranlah kalau Umno trpaksa mempertahankan diri akibat serangan2 fitnah dari Pas yg x pernah berhenti dari dulu, kini dan selamanya.

Bagaimana hukum hudud dpt dilaksanakan sekiranya umat Islam berpecah belah?

shamzul, jgn cakap seperti orang bodoh.
Anonymous said…
10 tahun akan datang pun akan dicakap kita belum sedia. 100 tahun akan datang pun akan dicakap kita belum sedia.
Anonymous said…
sebagai rekod ! Pakatan Rakyat bersama Anwar ibrahim dan Hadi Awang mengatakan mereka takkan buat Hudud . Nik Ajis dan semua pemimpin PAS rasa bersyukur . Rasa pelik aku , dah semua orang Islam dikafirkan , tiba-tiba mereka sendiri menyokong tak buat hudud

itulah apabila agama dimainkan oleh orang PAS , malah hudud mereka yang salah dan telah ditegur oleh Tun Dr Mahathir pun mereka masih pegang bahwa hudud mereka tu betul
Anonymous said…
BERUBAHLAH DEMI MASA DEPAN YANG BAIK

Pilihan Pembaca

Lagi Kisah Siti Nurhaliza : Mana Perginya Produk CTea?

Lagi Kisah Siti Nurhaliza Mana Perginya Produk CTea? Oleh Satu Hala (Malaysia Instinct) Inilah antara benda-benda yang buat sakit hati dengan orang kaya Melayu ni. Datuk K sanggup perabis RM66,550 untuk beli nombor plate KCT 1 untuk isteri tercinta, Datuk Siti Nurhaliza. Kononnya cintan maut habislah tu kan. Tak tahulah kot-kot Rozita Che Wan yang dulu orang kata dapat Mercedes dari Datuk K (lepas dah kahwin dengan Siti) pun akan dapat nombor plate yang sama. Gasaklah hal Rozita Che Wan tu. Yang penulis tertarik nak tulis ialah sikap orang macam Datuk K dan Siti Nurhaliza. Parasit adalah perkataan paling tepat. Tahu tak Siti Nurhaliza adalah pemohon pinjaman Tekun untuk bisnes barang solek Simply Siti. Kalau tak percaya, pergilah cek dengan Tekun. Pasti nama Siti akan terpacul. Sakit hati betul penulis dengan orang-orang macam ini. Dah tahu duit banyak, gunalah duit sendiri untuk berniaga, tak pun pinjamlah bank. Gi pinjam dengan Tekun tu buat apa? Mentanglah bay

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

Perniagaan Para Sahabat Nabi Teladan Sepanjang Zaman

BELIAU SEORANG SAHABAT NABI YANG BIJAK. Tergolong dalam kalangan pengumpul al-Quran. Banyak meriwayatkan hadis nabi. Peniaga yang sangat berjaya di Madinah. Keuntungan perniagaannya sehari pernah mencecah 300 dinar (anggaran bersamaan RM360,000). Abu Darda’, sahabat nabi yang hebat berniaga ini berkata, “Yang paling membuatku gembira ialah ketika berdiri di ambang pintu masjid. Setelah itu aku berniaga, sehingga dalam sehari aku mendapat untung 300 dinar, sementara aku tetap mendirikan semua solat di masjid.” Perniagaan adalah tentang kepercayaan dan keyakinan terhadap Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki. Mereka yang berjaya menguruskan masanya bersama Tuhan. Konsisten dan berdisplin bersama Allah setiap hari, pasti masanya akan dipenuhi dengan keberkatan dan aktiviti perniagaan yang produktif. Bercita-cita menjadi kaya bukanlah kesalahan di sisi Islam. Yang salah apabila lalai dengan kekayaan. Enggan berzakat dan bersedekah. Kekayaan ‘Abdurrahman ibn ‘Awf dianggarkan mencecah RM 2 bil