Skip to main content

Mahathir Mula Bidas Pakatan Rakyat

Tun Mahathir membuat pukulan balas kepada parti pembangkang atas cadangan merapu mereka yang memaksa DS Najib agar berunding terlebih dahulu dengan mereka sebelum membubarkan Parlimen - cadangan yang bodoh ini, sudah tentu tidak akan diterima oleh mana-mana pemerintah demokrasi yang terdapat di dunia ini - termasuk Pakatan Rakyat sendiri, sekiranya mereka berkuasa kelak. Pakatan Rakyat semakin hari semakin dilihat sudah menjadi gila isim. Kemaruk mahu memerintah dan tidak dapat menerima takdir kekalahan! Baca berita di bawah :

PUTRAJAYA, 14 Sept — Tun Dr Mahathir Mohamad berkata hanya kerajaan semasa yang memerintah boleh memutuskan tarikh pembubaran Parlimen sambil menegaskan Pakatan Rakyat sendiri tidak akan berunding dengan Barisan Nasional (BN) mengenainya jikapun mereka membentuk kerajaan pada masa depan. Bekas perdana menteri memberitahu pemberita bahawa tiada di dunia adanya keputusan sedemikian dalam menentukan tarikh pilihan raya umum oleh kerajaan memerintah dan pembangkang secara bersama.

“Ia menjadi prerogatif kerajaan. Jika mereka mahu menentukan tarikh (pilihan raya), maka bentuk kerajaan terlebih dahulu. Apabila ia berlaku, adakah mereka akan berbincang dengan kita?” kata bekas presiden Umno ini di sini hari ini. Di bawah sistem perlembagaan negara perdana menteri, mengikut kesesuaiannya dan budi bicara beliau, akan mendapatkan perkenan Yang di-Pertuan Agong untuk membubarkan Parlimen bagi membuka ruang kepada pilihan raya umum.

Comments

HOT MAMA said…
Tolong Paut Blog i,
kita kasi gegar lagi Pakatan Haram!!!
http://wwwhotmama.blogspot.com/
Anonymous said…
Tapi Najib besar kemungkinan akan akur..
setakat ni apa permintaan dan desakan PAKATAN yg tak dituruti oleh Najib?
Anonymous said…
pakatan org gila dah meroyan...tak buat dak org...dah kalah buat cara kalah...guang eng dah mintak jadi pm...apa kata bang nuar?..hehehe..pembelit lwn penipu...padanlah dengan puak2 hangguk
Anonymous said…
najib kena dengar kata org marhain yg bercakap benar dan pahit untuk didengar..aku harap dia tak dengar benda yg manis je...bnyak org mengampu membawa rebah skang ni..takut untuk berkata benar
Anonymous said…
mahathir penipu, najib penupu, puak umno penipu rakyat marhaen tertipu....
Anonymous said…
anon 4.30 pm Saya rasa mike ni dah terok beno tahap kebencian nya, mike dah pernah buat sembahayang istqarah ke, kalau mike org islam bila kita kusut minta pada
ALLAH PERTUNJUK supaya kita tidak bercakap yg bukan2. Org akan nilai kita ...teruk
Anonymous said…
haha,

mmg betul ckp mahathir.Kebanyakan kerajaan di dunia ni mana ada nak berunding ngn pembangkang.Cth kerajaan mundur mcm mugabe.Itu yg malaysia patut follow

Mcm US,UK dan lain2 negara maju ni semua buat keje gila kasi pembangkang masuk campur dlm keputusan kerajaan.

Malaysia bawah BN mmg suka utk terus mundur janji berkuasa.Jadi kena ikut cth negara mundur la
To Live Again said…
anon September 15, 2011 4:38 AM

Hhahah ckp pasal mundur ek..Come on la brader..Cermin diri 2 dulu sblm ckp org lain..Kalau dh MAJU sgt, xde nk pakai DAKWAT HITAM utk election..

Pemimpin di negara maju baik dr parti kerajaan or pembangkang akan UNDUR DIRI dg RELA HATI bila terpalit dgn kontrovesi walaupon blm tentu bersalah..Bkn tuding jari konon org lain buat KONSPIRASI hehhe..
Aznan Isa said…
To Live Again..
kenapa puak umngok ni fobia sgt dgn dakwat hitam.. ce citer ce citer



Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mengakui bahawa penggunaan dakwat kekal untuk mengelak pengundian berganda, adalah kurang bermasalah daripada menggunakan sistem biometrik.

Bercakap kepada pemberita di Kuala Lumpur, pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata, walaupun biometrik adalah "sistem yang sempurna" di segi teorinya, tetapi wujud kelemahan bila diamalkan.

"Hujah bahawa (seseorang yang mempunyai beberapa kad pengenalan) boleh mengundi sekali sahaja dan kemudian bawa kad lain ke saluran yang berbeza, dan ia akan sepadan dengan cap ibu jarinya dan dia akan dibenarkan mengundi

"Prasyarat bagi sistem ini berkesan ialah setiap orang mempunyai hanya satu kad pengenalan sahaja," katanya.

Dibanding dengan dakwat kekal, katanya, sistem tersebut boleh juga bermasalah pada hari mengundi dan menyulitkan prosesnya.

Abdul Aziz berkata, pihaknya mencubanya dengan 50 orang dan purata masa bagi setiap orang adalah 10 saat, tetapi menghadapi masalah apabila mesin tidak dapat mengesannya.

"Dengan dakwat kekal, anda hanya perlu celup jari dalam dakwat," katanya.

Beliau juga berkata sistem biometrik "sangat mahal" dan memerlukan sekurang-kurangnya tujuh bulan.

Abdul Aziz juga menafikan dakwaan timbalannya, Datuk Wan timbalan Ahmad Wan Omar bahawa dakwat kekal boleh digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk menandakan pengundi naif supaya mereka hilang kelayakan untuk mengundi.
Zek said…
Anon 4.30 PM

Mike ni dah tak dapat membeza diantara yang benar dengan yang salah. Teruk betoi. Semoga di kurnia ALLAH petunjuk dan hidayah. AMIN!
Ce cite ce cite said…
Kenapa pembangkang takut sangat dengan biometrik?
Dot said…
mcm mana boleh bandingkan negara ni dgn US/UK sedangkan negara2 tersebut hanya ada 2 parti! malaysia ni ada mcm2 parti termasuklah parti awak & parti kita!! kerajaan mana nak pakat2 tentukan dgn pembangkang apa2 keputusan nak dibuat? masalahnya pembangkang adaka nak pakat2 dgn kerajaan kalu nak buat apa2? acu cuba tanya lge, azizan, khalid & n. ajis, nak ke dia orang berpakat2 dgn kerajaan dlm membuat keputusan?

anon 4:30pm,
berat tuduhan awak ni!
kalau Tun menipu semua orang, bolehka awak ke sana ke mari dgn selamat sbb bila awak kata Tun menipu rakyat dah tentu negara ni dah jadi huru-hara sbb rakyat dah bangun memberontak terhadap Tun.
mahu ka Tun tunggu di Malaysia ni lagi? dah tu, bolehka awak menulis lagi di sini sbb multimedia tu takde pun, Tun tipu jerrr...?

kufur nikmat betul la!!!

*terasa geram plak jawab utk orang butaperut mcm ni!!
Jgn bidas..






'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Media BN Media Porno. FUCK Pemimpin BN. Pemimpin BN mcm PUKIMAK.Pantat KO!!
http://blog1Malaysia.blogspot.com/
Anonymous said…
aku tengok la...mamat2 yg sewaktu dengan nye ni..... semua ape yg pehak kerajaan lakukan... sume nye tak betul.....heeiiimamat2 yg sewaktu dgn nye....leh blah la...pi duk dalam hutan la....jgn kau tak tau dlm hutan pun ade undang2 nye tau...... mengong tul la...
Anonymous said…
anti bohmau
jgn ckp kalau tak reti.2 party system bukan bermakna tader party.US pon ada green party or as nonpartisan.Tak semestinya kne masuk republican or democrat kalu nak bertanding

tuh la gua ckp UMNGOK ni tongong.

Ngaku jekla UMNo mmg nak malaysia mundur supaya sng ctrl

Pilihan Pembaca

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

Perniagaan Para Sahabat Nabi Teladan Sepanjang Zaman

BELIAU SEORANG SAHABAT NABI YANG BIJAK. Tergolong dalam kalangan pengumpul al-Quran. Banyak meriwayatkan hadis nabi. Peniaga yang sangat berjaya di Madinah. Keuntungan perniagaannya sehari pernah mencecah 300 dinar (anggaran bersamaan RM360,000). Abu Darda’, sahabat nabi yang hebat berniaga ini berkata, “Yang paling membuatku gembira ialah ketika berdiri di ambang pintu masjid. Setelah itu aku berniaga, sehingga dalam sehari aku mendapat untung 300 dinar, sementara aku tetap mendirikan semua solat di masjid.” Perniagaan adalah tentang kepercayaan dan keyakinan terhadap Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki. Mereka yang berjaya menguruskan masanya bersama Tuhan. Konsisten dan berdisplin bersama Allah setiap hari, pasti masanya akan dipenuhi dengan keberkatan dan aktiviti perniagaan yang produktif. Bercita-cita menjadi kaya bukanlah kesalahan di sisi Islam. Yang salah apabila lalai dengan kekayaan. Enggan berzakat dan bersedekah. Kekayaan ‘Abdurrahman ibn ‘Awf dianggarkan mencecah RM 2 bil

James Bond : Kepintaran ialah Jenama

SEBILANGAN PEMIMPIN BESAR INDUSTRI INI IAITU Elon Musk, Bill Gates dan Mark Zuckerberg walaupun sangat sibuk, memperuntukkan sekurang-kurangnya satu jam sehari (atau lima jam seminggu) sepanjang karier mereka untuk tiga aktiviti yang penting ini, iaitu : membaca, refleksi dan melakukan eksperimen.   Apakah tujuannya? Tujuannya untuk mendapatkan sebanyak mungkin idea baharu dan membina sebanyak mungkin solusi melalui inovasi orang lain. Berfikir dengan kreatif dan berstategi adalah satu bentuk kompetensi yang sangat diperlukan oleh semua usahawan. Usahawan kecil atau besar - wajib memiliki kemahiran berfikir aras tinggi untuk mengembangkan perniagaan mereka.   Baik. Bagaimanakah kita ingin membentuk pemikiran aras tinggi? Salah satu caranya adalah banyak membaca buku yang bermanfaat. Membaca buku-buku yang bermanfaat akan menambah idea. Idea yang banyak akan membentuk garis hubungan. Garis hubungan antara satu idea dengan idea yang lain akan membina jaringan. Jaringan yang banyak akan m