Skip to main content

Wajah Terkini Tun Siti Hasmah - Ceria dan Menyejukkan

Alhamdulillah..inilah wajah terbaru Tun Siti Hasmah Mohamad Ali, isteri Tun Mahathir Mohamed. Berkat doa kita semua, kita berharap agar beliau akan terus memakai tudung, walaupun bukan pada bulan Ramadhan. Biarlah selama ini beliau dicaci maki oleh puak-puak pembangkang, namun demikian kita tidak tahu siapakah antara kita yang Allah berikan hidayah-Nya. Selamat berpuasa Tun Hasmah!

Comments

Dot said…
"wuuuuuuiiiit wuuuuiiitttt!!!

she's cute!! and so so sweet" said all my daughters!

dah over age, tak pakai tudung pun dah tak apa..sebenarnya yg wajib melabuhkan hijab ke dada yg baru akil baligh, yg muda bergetah, yg belum menopouse! kalau pakai tudung tp atas dada tak tutup, tunjuk rantai labuh, manik2 hiasan dada, baik tak payah. yg janda2 muda sanggol dlm tudung plak mcm bonggol unta!! baju punyala ketat, seluar nampak lurah seluar dalam, kalau pakai kain belah nampak sampai ke peha, bertudung tp mcm berbogel!

ada plak, dah tua2 ganyut anak cucu paksa pakai tudung labuh sampai nak bergerak pun susah. kesian orang tua2 nak kemana2 perpeluh2 sedangkan mrk dah tak larat nak bawa diri...biarlah mrk bselendang biasa. kalau nak tutp jugak pakai saja anak tudung @ tarbus. cute jugak!

*kata Nabi yg masuk kesyurga Allah SWT nnt semua yg muda2 shj. yg kerepot2 semua jadi muda balik, Insyaallah!

so kalau yg kerepot tak bertudung tak payahla nak kata yg bukan2 sbb takkanla ada jantan terlior dgn nenek2 ganyut!! kalau terlior jugak, memang gila harta (kalau orang tua tu kaya) @ gila seks benar la tu!
Anonymous said…
Wajah Tun Siti Hasmah bila bila pun nampak ceria dan menyejukkan walau pun hanya berselendang.
Anonymous said…
LOvee ittt....Tutup sikit jee lagii kak Hasmah....pasti 100% sokong....sikittt je lagi eaaaa...selo selo xpe !
Anonymous said…
Pakai jer tudung tapi tak tutup aurat bro!... Mana ada orang tutup aurat nampak rambut!....
Tlg belajar lagi atau tanya pada ustaz
Abdul Hayee said…
Nampak cantik dan manis sangat. Alhamdulillah. ALLAH turunkan HIDAYAH kepada siapa yang dihendakiNYA. Kunfayakun!
Anonymous said…
"dah over age, tak pakai tudung pun dah tak apa.."

ayat Al_Quran mne yg menerangkan maksud dah over age tak pakai tudung pon xpe....hadis mne yg ko jupe mcm tu....

Nenek umur 70-an pon kene rogol tau tak....komen tak gune otak....
Anonymous said…
Jika kita ketahui beberapa golongan tak paki tudung pun boleh dimaafkan, takpe. Orang dah monopos, orang bermasalah kesihatan. Sapa nak taw lebih lanjut baca ke semua suarh Al Quran dan terjemahan serta kupasannya. Di situ nanti akan ketemui bait2nya. Wallahualam...
Anonymous said…
Adakah tudung itu membuat wajahnya ceria dan menyejukkan? Bias nye. Sifat itu terbit dari dalam dirinya bukan kerana sekadar sehelai kain.
Kb News said…
Alhamdulillah.Tidak kira siapa,Perkara yang baik dialu-alukan.Hidayah Allah diberikan kepada orang yang dikehendakinya.Walau jahat mana pun org tu(pelacur bagi minum anjing & org yg bunuh 100 org) kalau Allah bukakan pintu hati dia insyaallah,Yg baik itu dipuji bukan utk dicaci.Lgpun beliau bukannya seorg isteri yg kalut mcm isteri dia tu...Masa jd isteri PM pun rilaks je.takder lah nmpk melampau.Semoga Allah merahmati segala perbuatan yg baik dan ikhlas
MalaysiaRia said…
Alhamdulillah, sebelum menutup mata, pintu taubat masih terbuka. Semoga Tun memperbaikinya lagi dari masa kesemasa.
Anonymous said…
Saya x faham dgn sesetengah manusia ni klau pasal x pakai tudung bukan main dikritik walhal dosa yg besar seperti mefitnah, maki hamun pemempin dan sama2 islam itu tidak dikritik habis habisan
Anonymous said…
betul...kalau pasal tak pakai tudung kecohnya satu dunia...dosa2 lain tak nampak....blah la sapa yg kecoh tu..janji dia nak berubah..oklah tu..korang yg perasan alim ni mmg dah jamin masuk syurga ke? org2 riak/munafiq tu jugak yg confrim masuk neraka..hahai..
Anonymous said…
"Dah over age, tak pakai tudung pun dah tak apa.."

Kalau dah over age, tak pakai tudung tudung tak apa, maknanya sampai mati tak pakai tudung lah?

Hukum Islam mudah, tapi jangan diambil mudah.

anti bohmou sila jumpa uztaz tepi rumah awak tu...
Anonymous said…
tahniah Tun!...nampak lebih muda !macam umur 50 han baru nak pencen je!

Pilihan Pembaca

Akhlak Mulia ialah Jenama Nabi Muhammad dalam Berniaga

TIADA ALASAN LAIN, MENGAPA MICHAEL HART sanggup meletakkan Nabi Muhammad sebagai manusia paling berpengaruh dalam sejarah manusia melalui buku terkenal beliau berjudul  “Seratus Tokoh Paling Berpengaruh dalam Sejarah”, melainkan Nabi Muhammad seorang yang benar-benar berpengaruh dalam dunia perniagaan.    Para orientalis sering berbohong dengan mendakwa Nabi Muhammad ialah seorang penganggur, sebelum Baginda diutus menjadi rasul dan nabi. Fakta berkenaan Nabi Muhammad sebagai pengurus, usahawan dan peniaga sering diputar-belitkan demi menidakkan kredibiliti Nabi Muhammad sebagai seorang rasul agung pilihan Tuhan. Nabi Muhammad didedahkan dengan dunia perniagaan seawal usia 12 tahun, sewaktu mengikuti  bapa saudaranya Abu Thalib dan kumpulan peniaganya dalam ekspedisi dagang ke Syria – sebuah ekspedisi agung yang menyerlahkan kenabian Muhammad melalui kaca mata Pendeta Bahira. Hakikat sejarah yang tidak mampu dinafikan oleh sesiapa pun.  Nabi Muhammad ketika berumur  17 t

Isu Rais Yatim Rogol Amah : Satu Fitnah Terkutuk!

Isu Datuk Seri Utama Rais Yatim yang dituduh memperkosa orang gajinya empat tahun yang lalu merupakan FITNAH yang paling jijik dan terkutuk ke atas seorang menteri kabinet. Fitnah ini sengaja direka-reka, seperti mana fitnah yang dilemparkan ke atas Datuk Seri Najib berhubung pembunuhan Altantuya Saaribu. Lebih malang lagi, fitnah ini datangnya daripada para bloggers mesra kerajaan sendiri, yang seharusnya lebih berhati-hati atas segala maklumat yang diterima. Sepatutnya selidik, periksa dan teliti terlebih dahulu tuduhan-tuduhan tersebut, jangan jadikan blog kita seperti kedai kopi. Tidak seharusnya segala dokumen dan lembaran pengakuan daripada pihak luar dijadikan asas penghukuman, sedang ia hanyalah dokumen yang belum melalui proses penentuan keshahihan. Sekiranya diterima sahaja segala tuduhan daripada pihak luar yang membuat laporan selepas empat tahun, tanpa lunas bukti dan undang-undang, maka ia hanya sekadar tuduhan dan menjahanamkan lagi sistem keadilan negara. Isu DS Rais Y

Pendedahan Berani Syed Mokhtar al-Bukhary : Tolong Pergi Beli Buku Ini!

Kepada sesiapa yang masih jahil dan buta mata hati, tolong pergi beli buku ini di MPH. Buka hati tu kepada kebenaran sedikit. Jangan asyik baca Malaysiakini tak sudah-sudah. Banyak ahli korporat Melayu sudah menjadi mangsa kerakusan fitnah Anwar Ibrahim. Di bawah ini saya paparkan sedikit pendedahan berani beliau : 1) “Itu bukanlah kali pertama Lim Goh Tong cuba membeli saya. Apabila .dia mendapat tahu saya tidak mempunyai dana untuk membangunkan sebidang tanah di Kulai, Johor, yang diperuntukkan kepada saya, dia menawarkan RM6 juta juga untuk mengambil alih tanah itu. Sekali lagi saya menolak. Saya simpan 30% saham yang diberikan kepada saya dan tanah itu kemudiannya dibangunkan oleh syarikat saya Ambang Budi. Saya menolak RM6 juta ketika itu, tetapi hartanah itu kini bernilai RM160 juta dan menjadi sebahagian daripada Tradewinds Group yang saya miliki”. 2) 2004, drama DRB-HICOM. Apa yang bermula sebagai transaksi mudah antara penjual yang bersedia dan pembeli ya