Skip to main content

Wajah Terkini Tun Siti Hasmah - Ceria dan Menyejukkan

Alhamdulillah..inilah wajah terbaru Tun Siti Hasmah Mohamad Ali, isteri Tun Mahathir Mohamed. Berkat doa kita semua, kita berharap agar beliau akan terus memakai tudung, walaupun bukan pada bulan Ramadhan. Biarlah selama ini beliau dicaci maki oleh puak-puak pembangkang, namun demikian kita tidak tahu siapakah antara kita yang Allah berikan hidayah-Nya. Selamat berpuasa Tun Hasmah!

Comments

Dot said…
"wuuuuuuiiiit wuuuuiiitttt!!!

she's cute!! and so so sweet" said all my daughters!

dah over age, tak pakai tudung pun dah tak apa..sebenarnya yg wajib melabuhkan hijab ke dada yg baru akil baligh, yg muda bergetah, yg belum menopouse! kalau pakai tudung tp atas dada tak tutup, tunjuk rantai labuh, manik2 hiasan dada, baik tak payah. yg janda2 muda sanggol dlm tudung plak mcm bonggol unta!! baju punyala ketat, seluar nampak lurah seluar dalam, kalau pakai kain belah nampak sampai ke peha, bertudung tp mcm berbogel!

ada plak, dah tua2 ganyut anak cucu paksa pakai tudung labuh sampai nak bergerak pun susah. kesian orang tua2 nak kemana2 perpeluh2 sedangkan mrk dah tak larat nak bawa diri...biarlah mrk bselendang biasa. kalau nak tutp jugak pakai saja anak tudung @ tarbus. cute jugak!

*kata Nabi yg masuk kesyurga Allah SWT nnt semua yg muda2 shj. yg kerepot2 semua jadi muda balik, Insyaallah!

so kalau yg kerepot tak bertudung tak payahla nak kata yg bukan2 sbb takkanla ada jantan terlior dgn nenek2 ganyut!! kalau terlior jugak, memang gila harta (kalau orang tua tu kaya) @ gila seks benar la tu!
Anonymous said…
Wajah Tun Siti Hasmah bila bila pun nampak ceria dan menyejukkan walau pun hanya berselendang.
Anonymous said…
LOvee ittt....Tutup sikit jee lagii kak Hasmah....pasti 100% sokong....sikittt je lagi eaaaa...selo selo xpe !
Anonymous said…
Pakai jer tudung tapi tak tutup aurat bro!... Mana ada orang tutup aurat nampak rambut!....
Tlg belajar lagi atau tanya pada ustaz
Abdul Hayee said…
Nampak cantik dan manis sangat. Alhamdulillah. ALLAH turunkan HIDAYAH kepada siapa yang dihendakiNYA. Kunfayakun!
Anonymous said…
"dah over age, tak pakai tudung pun dah tak apa.."

ayat Al_Quran mne yg menerangkan maksud dah over age tak pakai tudung pon xpe....hadis mne yg ko jupe mcm tu....

Nenek umur 70-an pon kene rogol tau tak....komen tak gune otak....
Anonymous said…
Jika kita ketahui beberapa golongan tak paki tudung pun boleh dimaafkan, takpe. Orang dah monopos, orang bermasalah kesihatan. Sapa nak taw lebih lanjut baca ke semua suarh Al Quran dan terjemahan serta kupasannya. Di situ nanti akan ketemui bait2nya. Wallahualam...
Anonymous said…
Adakah tudung itu membuat wajahnya ceria dan menyejukkan? Bias nye. Sifat itu terbit dari dalam dirinya bukan kerana sekadar sehelai kain.
Kb News said…
Alhamdulillah.Tidak kira siapa,Perkara yang baik dialu-alukan.Hidayah Allah diberikan kepada orang yang dikehendakinya.Walau jahat mana pun org tu(pelacur bagi minum anjing & org yg bunuh 100 org) kalau Allah bukakan pintu hati dia insyaallah,Yg baik itu dipuji bukan utk dicaci.Lgpun beliau bukannya seorg isteri yg kalut mcm isteri dia tu...Masa jd isteri PM pun rilaks je.takder lah nmpk melampau.Semoga Allah merahmati segala perbuatan yg baik dan ikhlas
MalaysiaRia said…
Alhamdulillah, sebelum menutup mata, pintu taubat masih terbuka. Semoga Tun memperbaikinya lagi dari masa kesemasa.
Anonymous said…
Saya x faham dgn sesetengah manusia ni klau pasal x pakai tudung bukan main dikritik walhal dosa yg besar seperti mefitnah, maki hamun pemempin dan sama2 islam itu tidak dikritik habis habisan
Anonymous said…
betul...kalau pasal tak pakai tudung kecohnya satu dunia...dosa2 lain tak nampak....blah la sapa yg kecoh tu..janji dia nak berubah..oklah tu..korang yg perasan alim ni mmg dah jamin masuk syurga ke? org2 riak/munafiq tu jugak yg confrim masuk neraka..hahai..
Anonymous said…
"Dah over age, tak pakai tudung pun dah tak apa.."

Kalau dah over age, tak pakai tudung tudung tak apa, maknanya sampai mati tak pakai tudung lah?

Hukum Islam mudah, tapi jangan diambil mudah.

anti bohmou sila jumpa uztaz tepi rumah awak tu...
Anonymous said…
tahniah Tun!...nampak lebih muda !macam umur 50 han baru nak pencen je!

Pilihan Pembaca

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

Apa Salahnya Mukhriz?

Apa Salahnya Mukhriz? Nampaknya, apabila fikiran sudah tidak waras lagi, maka yang datang menghantui fikiran adalah sifat amarah dan berburuk sangka. Inilah yang berlaku apabila terdapat banyak blogger yang mendakwa, kenapa dengan tiba-tiba sahaja, Datuk Mukhriz Mahathir menyarankan agar Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dihormati dan disanjungi sebagai pemimpin agung dalam eranya (kata-kta ini terbukti satu fitnah kepada Mukhriz, beliau tidak pun menyebut pemimpin agung)?, hal ini menurut para blogger yang membenci Tun Mahathir dan keluarganya – membuktikan sikap talam dua muka Datuk Mukhriz Mahathir, yang menurut mereka, Mukhrizlah orang pertama yang beria-ria mahukan Abdullah meletakkan jawatan dengan segera, dan kini beliau pula yang memohon agar Abdullah dihormati selepas beliau bersara kelak sebagai pemimpin UMNO yang berjasa kepada parti. Apakah salah kenyataan Datuk Mukhriz itu? Lihat laporan tersebut : “Hari ini, beliau meminta semua rakyat terutamanya ahli U

Satu Tindakan Bijak

Satu Tindakan Bijak KOTA BHARU 22 Dis. – Sehari selepas diperintahkan Mahkamah Tinggi Syariah agar tidak tinggal bersama isteri keduanya, Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas negeri, Dr. Rosli Allani Abd. Kader meletakkan semua jawatan dalam parti itu berkuat kuasa serta- merta. Keputusan itu diambil beliau selepas kes perkahwinannya dengan Ilyani Mohd. Noor, 30, mendapat liputan meluas media hari ini. Menurut Dr. Rosli Allani, 35, surat peletakan jawatannya akan dihantar kepada Dewan Pemuda Pas Kelantan (DPPNK) dalam masa terdekat. Beliau turut memohon maaf kepada pucuk pimpinan dan ahli-ahli Pas jika masalah peribadinya telah mencalar imej atau mendatangkan masalah kepada parti. Dalam pada itu, beliau turut mengakui menjadi mangsa sindiket perkahwinan diuruskan oleh seorang bekas imam muda yang memberikan sijil dan kad perkahwinan tidak didaftarkan. Menurutnya, walaupun yakin berada di pihak yang benar, peletakan jawatannya itu adalah untuk menjaga nama baik, integriti dan per