Skip to main content

Asyraf - Contoh Generasi Muda UMNO Terkini!

KUALA LUMPUR, 16 Ogos — Pelajar Malaysia Muhammad Asyraf Haziq Rossli yang cedera diserang dan disamun oleh sekumpulan belia di London awal minggu lalu akan menyalurkan wang kutipan untuknya daripada orang ramai kepada mangsa lain yang terjejas akibat rusuhan di London baru-baru ini. Bagaimanapun, Asyraf berkata, buat masa ini dia belum pasti siapa akan diberikan sumbangan itu. Bapanya Rossli Harun yang tiba bersama isteri dan anak bongsunya di London semalam menyokong tindakan Asyraf itu.

“Matlamat saya satu saja iaitu untuk melihat Asyraf belajar sampai habis. Biarlah dia terikat dengan Mara. Mengenai derma itu, saya rasa tidak perlu bagi kepadanya sebab dia ditanggung sepenuhnya oleh Mara,” katanya. Rossli menambah, “dia datang ke sini bukan untuk mencari dana tetapi untuk belajar.”

“Walaupun hidup kami sederhana, saya mahu lihat anak saya berjaya. Dana itu berilah kepada orang yang lebih perlu,” katanya selepas mengadakan pertemuan bersama Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di United Kingdom Datuk Zakaria Sulong di London, semalam. Menurut laporan Berita Harian hari ini, pada majlis itu, Zakaria juga menyampaikan salinan surat daripada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyampaikan rasa simpatinya terhadap kejadian yang menimpa Asyraf.

Lelaki yang menyerang dan menyamun telah dihadapkan di mahkamah London hujung minggu lalu. Turut diserahkan kepada Asyraf ialah surat Perdana Menteri Britain, David Cameron yang menyuarakan rasa simpati beliau serta rasa malunya terhadap kejadian yang berlaku. Asyraf, 20, pelajar tahun pertama jurusan perakaunan tajaan Mara di Kaplan College dan keluarganya juga dijemput ke Parlimen British oleh Jawatankuasa Select Parlimen Britain.

Dalam pada itu, Muhyiddin memuji semangat Asyraf kerana tidak menyimpan perasaan negatif terhadap penyerangnya, selain mahu meneruskan pengajiannya. Sambil mendoakan supaya Asyraf segera sembuh selepas selamat menjalani pembedahan, Muhyiddin dan isteri berkata: “Kami berbangga kerana Asyraf tabah dan berani menghadapi ujian Allah pada Ramadan.”

Comments

Anonymous said…
Syabas anak muda. Jgn jadi ahli kelab mana2 parti di sana. Tapi kalau ada kepentingan teruskan. Semoga balik nanti harap2 jgn jadi mcm Zetty Aktar Aziz yg tak reti berbahasa melayu. Sebutir perkataan melayu terkeluar dari mulut beliau, barangkali akan berdentum guruh dilangit.
Anonymous said…
ceh!! generasi contoh umno panama.. tak melawan langsung...ada keris, simpan dalam seluar..tunjuklah kepahlawanan melayu sikit.. takde apa yg patut dibanggakan..
Anonymous said…
Lembik je, bakal ganti datok hisham dlm UMNO, itupun kalau UMNO ada lagi masa tu
Anonymous said…
tak melawan bukan bermakna kita lembik,tapi kita guna akal yang di anugerah tuhan,syabas asyraf,kamu lah contoh terbilang yang mendapat didikan dari kedua orang tua kamu,inilah orang melayu yang mempunyai jatidiri yang kental,terkenal dengan budi pekerti yang mulia.
jejakazman said…
dia tak lawan pun....tapi ada kau tengok dia lari tak...itu yg bagus tu...kalau dia lawan dia tau akan jadi lebih serius...silap silap keluar pistol atau pisau...itulah guna akal namanya....
Anonymous said…
aku respek kat dia ni... cool jek, walau patah gigi dan rahang... tak melawan kerana anda bijak... tak macam babi anuar tu, tersandung sendiri dah masuk spital macam dah nak mampos jek... ha ha ha.. asyraf cuma belawan kat PSP jek... anon 11:04 bodoh!!!
Anonymous said…
umno tumpang semangkuk kah kah kah
pak gemuk pun nak tumpang semangkuk kah kah kah
Pewaris Wasiat said…
Contoh anak melayu yang terpuji...semuga Allah memberkati hidupnya dan berjaya dlm hidup...Rakyat Malaysia berbanga dengan kamu...!!!
Anonymous said…
bia arr dia tak melawan kat sana..kang lawan tu tempah maut namanya,

ha, kalau berani sangat nak ajak lawan. mai kita "lawan n gentas" mana2 puak nak Murtadkan org Islam kat Malaysia nie.. jgn bila ajak berpiket sbb BERSIH ramai2 korang datang.. poyo je lebih.. mana tak dorg smua naik tocang..

ada brani ke kita?
lee min ho said…
kenapa perlu jugak tulis perkataan "UMNO" kat belakang tu??

kenapa tak tulis tajuk :

"Asyraf - Contoh Generasi Muda ISLAM Terkini !""

pemimpin politik sekarang asyik mengagungkan UMNO. UMNO, UMNO, UMNO.. matilah kamu dalam UMNO..

mana pergi rasa sayang dan kasih anda terhadap ISLAM??

bila nak mengagungkan ISLAM?? Bila nak sebut perkataan ISLAM??

politik itu hanyalah mainan dunia.. UMNO ke, PAS ke, PKR ke, sama je.. 2X5 je semua.. mengarot..!

rasuah, kutuk, caci, politik kotor.. smua sama je.. bertaubatlah ..

orang yang betul2 alim takkan main dengan politik... orang yang berpolitik akan menanggung dosa besar jika dia menyokong parti yang jelas bercanggah dengan islam..

p/s : bek tak yah masuk politik langsung.

p/s : cina gelak je tgk melayu gaduh sesama sendiri.. padahal, masing2 adalah saudara seislam.. tapi, ikatan persaudaraan tu mcm dah terputus gara2 POLITIK !
lee min ho said…
kenapa perlu jugak tulis perkataan "UMNO" kat belakang tu??

kenapa tak tulis tajuk :

"Asyraf - Contoh Generasi Muda ISLAM Terkini !""

pemimpin politik sekarang asyik mengagungkan UMNO. UMNO, UMNO, UMNO.. matilah kamu dalam UMNO..

mana pergi rasa sayang dan kasih anda terhadap ISLAM??

bila nak mengagungkan ISLAM?? Bila nak sebut perkataan ISLAM??

politik itu hanyalah mainan dunia.. UMNO ke, PAS ke, PKR ke, sama je.. 2X5 je semua.. mengarot..!

rasuah, kutuk, caci, politik kotor.. smua sama je.. bertaubatlah ..

orang yang betul2 alim takkan main dengan politik... orang yang berpolitik akan menanggung dosa besar jika dia menyokong parti yang jelas bercanggah dengan islam..

p/s : bek tak yah masuk politik langsung.

p/s : cina gelak je tgk melayu gaduh sesama sendiri.. padahal, masing2 adalah saudara seislam.. tapi, ikatan persaudaraan tu mcm dah terputus gara2 POLITIK !
Anonymous said…
kenapa perlu jugak tulis perkataan "UMNO" kat belakang tu??

kenapa tak tulis tajuk :

"Asyraf - Contoh Generasi Muda ISLAM Terkini !""

pemimpin politik sekarang asyik mengagungkan UMNO. UMNO, UMNO, UMNO.. matilah kamu dalam UMNO..

mana pergi rasa sayang dan kasih anda terhadap ISLAM??

bila nak mengagungkan ISLAM?? Bila nak sebut perkataan ISLAM??

politik itu hanyalah mainan dunia.. UMNO ke, PAS ke, PKR ke, sama je.. 2X5 je semua.. mengarot..!

rasuah, kutuk, caci, politik kotor.. smua sama je.. bertaubatlah ..

orang yang betul2 alim takkan main dengan politik... orang yang berpolitik akan menanggung dosa besar jika dia menyokong parti yang jelas bercanggah dengan islam..

p/s : bek tak yah masuk politik langsung.

p/s : cina gelak je tgk melayu gaduh sesama sendiri.. padahal, masing2 adalah saudara seislam.. tapi, ikatan persaudaraan tu mcm dah terputus gara2 POLITIK !

August 27, 2011 9:26 AM

mmg bagus la budak kat atas niii.. komen ni terbaik!
azman ibrahim said…
Anonymous said...
kenapa perlu jugak tulis perkataan "UMNO" kat belakang tu??

kenapa tak tulis tajuk :

"Asyraf - Contoh Generasi Muda ISLAM Terkini !""

pemimpin politik sekarang asyik mengagungkan UMNO. UMNO, UMNO, UMNO.. matilah kamu dalam UMNO..

mana pergi rasa sayang dan kasih anda terhadap ISLAM??

bila nak mengagungkan ISLAM?? Bila nak sebut perkataan ISLAM??

politik itu hanyalah mainan dunia.. UMNO ke, PAS ke, PKR ke, sama je.. 2X5 je semua.. mengarot..!

rasuah, kutuk, caci, politik kotor.. smua sama je.. bertaubatlah ..

orang yang betul2 alim takkan main dengan politik... orang yang berpolitik akan menanggung dosa besar jika dia menyokong parti yang jelas bercanggah dengan islam..

p/s : bek tak yah masuk politik langsung.

p/s : cina gelak je tgk melayu gaduh sesama sendiri.. padahal, masing2 adalah saudara seislam.. tapi, ikatan persaudaraan tu mcm dah terputus gara2 POLITIK !

August 27, 2011 9:26 AM

mmg bagus la budak kat atas niii.. komen ni terbaik!

--kalau masuk akhbar, gempak ni
mskk said…
azman ibrahim said...
Anonymous said...
kenapa perlu jugak tulis perkataan "UMNO" kat belakang tu??

kenapa tak tulis tajuk :

"Asyraf - Contoh Generasi Muda ISLAM Terkini !""

pemimpin politik sekarang asyik mengagungkan UMNO. UMNO, UMNO, UMNO.. matilah kamu dalam UMNO..

mana pergi rasa sayang dan kasih anda terhadap ISLAM??

bila nak mengagungkan ISLAM?? Bila nak sebut perkataan ISLAM??

politik itu hanyalah mainan dunia.. UMNO ke, PAS ke, PKR ke, sama je.. 2X5 je semua.. mengarot..!

rasuah, kutuk, caci, politik kotor.. smua sama je.. bertaubatlah ..

orang yang betul2 alim takkan main dengan politik... orang yang berpolitik akan menanggung dosa besar jika dia menyokong parti yang jelas bercanggah dengan islam..

p/s : bek tak yah masuk politik langsung.

p/s : cina gelak je tgk melayu gaduh sesama sendiri.. padahal, masing2 adalah saudara seislam.. tapi, ikatan persaudaraan tu mcm dah terputus gara2 POLITIK !

August 27, 2011 9:26 AM

mmg bagus la budak kat atas niii.. komen ni terbaik!

--kalau masuk akhbar, gempak ni

August 27, 2011 9:30 AM

ada betul gak

Pilihan Pembaca

Banyak Membaca Buku Cara Terbaik Bayar Yuran Kemalasan

MENURUT ABANGNYA, ELON MUSK DIBESARKAN DENGAN CARA MEMBACA DUA BUAH BUKU SEHARI. Manakala Mark Zuckerberg membaca sekurang-kurangnya sebuah buku setiap dua minggu. Bill Gates pula membaca 50 buah buku setahun. Dan Warren Buffet menganggarkan 80 peratus daripada waktu bekerjanya digunakan untuk membaca. Dia percaya kepintarannya adalah hasil daripada tabiat membaca. Apabila selesai menyertai apa sahaja kursus perniagaan, selalu kita dengar rungutan seumpama ini, "Kalau inilah modul dan ilmunya, aku pun tahu. Tak berbaloi rasanya bayar ribu-ribu hanya untuk belajar ilmu yang boleh dapat percuma di internet." Saya tidak salahkan sangat penganjur program. Saya salahkan diri sendiri. Kita sebenarnya tidak membayar yuran "kebodohan", kita membayar yuran "kemalasan". Kita malas membaca dan malas mencari maklumat dan ilmu, akhirnya kita mudah ditipu melalui kursus yang ilmunya boleh diperoleh dengan mudah di alam maya.   Bagi golongan usahawan yang suka membaca

Apa Salahnya Mukhriz?

Apa Salahnya Mukhriz? Nampaknya, apabila fikiran sudah tidak waras lagi, maka yang datang menghantui fikiran adalah sifat amarah dan berburuk sangka. Inilah yang berlaku apabila terdapat banyak blogger yang mendakwa, kenapa dengan tiba-tiba sahaja, Datuk Mukhriz Mahathir menyarankan agar Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dihormati dan disanjungi sebagai pemimpin agung dalam eranya (kata-kta ini terbukti satu fitnah kepada Mukhriz, beliau tidak pun menyebut pemimpin agung)?, hal ini menurut para blogger yang membenci Tun Mahathir dan keluarganya – membuktikan sikap talam dua muka Datuk Mukhriz Mahathir, yang menurut mereka, Mukhrizlah orang pertama yang beria-ria mahukan Abdullah meletakkan jawatan dengan segera, dan kini beliau pula yang memohon agar Abdullah dihormati selepas beliau bersara kelak sebagai pemimpin UMNO yang berjasa kepada parti. Apakah salah kenyataan Datuk Mukhriz itu? Lihat laporan tersebut : “Hari ini, beliau meminta semua rakyat terutamanya ahli U

Satu Tindakan Bijak

Satu Tindakan Bijak KOTA BHARU 22 Dis. – Sehari selepas diperintahkan Mahkamah Tinggi Syariah agar tidak tinggal bersama isteri keduanya, Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas negeri, Dr. Rosli Allani Abd. Kader meletakkan semua jawatan dalam parti itu berkuat kuasa serta- merta. Keputusan itu diambil beliau selepas kes perkahwinannya dengan Ilyani Mohd. Noor, 30, mendapat liputan meluas media hari ini. Menurut Dr. Rosli Allani, 35, surat peletakan jawatannya akan dihantar kepada Dewan Pemuda Pas Kelantan (DPPNK) dalam masa terdekat. Beliau turut memohon maaf kepada pucuk pimpinan dan ahli-ahli Pas jika masalah peribadinya telah mencalar imej atau mendatangkan masalah kepada parti. Dalam pada itu, beliau turut mengakui menjadi mangsa sindiket perkahwinan diuruskan oleh seorang bekas imam muda yang memberikan sijil dan kad perkahwinan tidak didaftarkan. Menurutnya, walaupun yakin berada di pihak yang benar, peletakan jawatannya itu adalah untuk menjaga nama baik, integriti dan per