Skip to main content

Hapuskan Segera Raja Fitnah


Hapuskan Segera Raja Fitnah


Apabila Zulkifli Noordin mendedahkan (di sini) bahawa salah satu strategi pembangkang adalah berbohong dan menipu. Saya rasa ramai orang yang sudah tahu. Budaya tipu-menipu sememangnya sinonim dengan Anwar Ibrahim. Inilah strategi yang dilakukan oleh Raja Petra sejak tahun 1998 lagi. Namun demikian, apabila menipu dan berbohong telah menjadi budaya hidup Anwar dan para pemimpin PKR dan DAP - maka ia sudah menjadi hal yang biasa. Dengan medium internet yang tiada sekatan, maka budaya fitnah lebih mudah tersebar. Malah, tidak menghairankan apabila kajian mendapati populariti Anwar Ibrahim semakin merosot sejak akhir-akhir ini akibat daripada budaya berbohong yang diamalkannya sekian lama. Jika dahulu kata-kata Anwar dipercayai oleh rakyat tanpa banyak berfikir, tetapi sekarang, semakin ramai yang berani menyanggah Anwar. Anwar bukan lagi juara rakyat. Anwar ialah manusia talam dua muka. Saya yakin semua ahli PKR tahu bahawa Anwar suka menipu dan memanipulasi. Hidup beliau 24 jam hanyalah berpolitik. Tiada prinsip dan tiada akar budi. Namun demikian, masyarkat suka cara Anwar berbohong. Mereka yang menyokong PKR - sangat gemar cara Anwar memanipulasikan sesuatu isu. Yang berlaku pada hari ini pun ada silap kita juga. Kita terlalu memanjakan pembangkang. Hendak ambil tindakan pun susah sangat, walaupun kesalahan pembangkang adalah jelas. Kita terlalu berlembut. Nak saman Anwar pun kita terlalu takut. Inilah masalahnya. Dalam keadaan sekarang - yang mana fitnah dan penipuan semakin menjadi-jadi, kekerasan dan ketegasan adalah perlu. Membiarkan Anwar terus menabur fitnah dan Raja Petra berada di luar sana - menjadikan Malaysia semakin tidak selamat. Secara jujur, saya merasakan bahawa manusia seperti Raja Petra dan Anwar Ibrahim selayaknya diISAkan sahaja. Jika kita masih takut untuk bertindak. Maka tunggulah kehancuran Malaysia.

Comments

d said…
Assalamualaikum dan Salam Perjuangan,

Kami dari Gelombang Rakyat ingin mengucapkan syabas buat anda kerana pengendalian blog anda yang begitu menarik dan artikel2 yang tangkas dan berani.

Kami ingin menjemput anda mengunjungi blog kami di www.gelombangrakyat.blogspot.com dan berikan komen2 yg bernas di setiap artikel yang kami kemaskini.

Kami juga mengalu2kan penyertaan anda sebagai salah seorang follower di blog kami.

Kami telah link blog anda dalam senarai blog pilihan di blog kami.

Di harap kita dapat bekerjasama dengan lebih baik di masa akan datang.

Sekian, Salam Persahabatan..
azlishukri said…
terima kasih gelombang rakyat saya link blog tuan...

Pilihan Pembaca

Wawancara Bersama Tun Daim (Siri Dua)

Wawancara Bersama Tun Daim Zainuddin di Wisma YPR pada 15/04/2008 jam 5.00 petang. Tun Daim Dakwa BN Kalah Kerana “Irrational Optimism” Apakah kelemahan utama ahli-ahli korporat Melayu kini, dulu dan mungkin masa akan datang? In my opinion, many Malay businessmen before and even now have no staying power. Their tendency is to relax so quickly or alternatively the moment they are successful in one sector, they will start to get involved in so many other sectors without realizing that one sector is different from the other. In the end, they will be overstretched (financially and management wise) with not enough attention given to any sector at all. At the end of the day, if one wants to be successful, one has to work hard, think smart and not to relax too soon. What is more important is to manage time, manpower and your finance wisely. If they are not able to manage now, I fear that they will not be able
Kebenaran Tanpa Penghujung Oleh Muhammad Azli Shukri "Manusia menjadi musuh dengan apa-apa yang tidak diketahuinya." - ini adalah pepatah orang-orang Arab. Bukan hadis nabi. Namun demikian, kata-kata ini banyak kebenarannya. Saya sedikit agak kecewa, bahkan mungkin merungut sedikit. Saya memohon maaf jika tulisan saya kali ini agak pedas dan keras (syadid) sikit daripada biasa. Hal ini adalah kerana saya sememangnya tidak gemar apabila seseorang begitu mudah memberi hukum tanpa usul periksa. Isu memboikot barang-barang tertentu yang jelas bersekongkol dengan Israel, saya tegaskan bahawa saya sangat bersetuju dilaksanakan, tetapi lakukan boikot tersebut dengan bijaksana dan berhikmah. Bukan dengan membuta-tuli atau berlandaskan kejahilan serta kebodohan yang kita miliki. Umat Islam menjadi lemah adalah disebabkan sifat ingin tahu mereka terlalu rendah. Malah, untuk mencari ilmu pengetahuan pun kita begitu malas. Umat Islam, khususnya di Malaysia- lebih gemar mendeng
MONOLOG AZLI SHUKRI Bab 10 : Muhammad Azli Shukri Lagi! Saya agak sukar untuk menulis Monolog ke-10 saya pada kali ini. Saya merasakan inilah monolog yang sangat susah untuk saya meluahkannya. Saya tidak tahu, bagaimanakah harus saya sampaikan monolog saya pada kali ini? Apakah saya harus menulis atas prinsip saya sebagai seorang wartawan? Atau sebagai seorang ahli politik? Atau sebagai seorang penulis bebas? Atau sebagai seorang editor? Semua ini menyukarkan saya untuk menulis monolog saya yang terakhir pada bulan ini. Saya merasakan bahawa saya harus berterus terang dengan jujur dan amanah, tanpa rasa takut dan kesal, kerana kebenaran dan jihad harus ditegakkan dengan segala kekuatan yang ada. Yang pasti, kebenaran tidak boleh disembunyikan lagi. Dan Sesungguh, untuk menjadikan kejahatan bermaharajalela, cukuplah sekadar kebenaran mendiamkan diri! Saya tidak berupaya membiarkan itu semua berlaku. Dan untuk kali ini saya harus bercakap benar dengan nada yang berterus terang.