Tetamu Kehormat...

May 19, 2016

Kuala Kangsar : PAS Dijangka Tewas, PAN Bertambah Berpengaruh

Mungkin secara zahirnya, PAS kelihatan kuat di Kuala Kangsar namun realitinya mungkin tidak sebegitu. Beberapa sumber menyebut bahawa sekiranya Parti Amanah Negara meletakkan calonnya di Kuala Kangsar, pengaruh PAS akan bertambah lemah. Seperti yang kita sedia maklum, jika berlaku pertembungan tiga penjuru antara BN, PAN dan PAS - inshaAllah BN akan menang selesa. Namun demikian, lawan sebenar untuk BN di Kuala Kangsar bukanlah PAN atau PAS tetapi para penyokong dan pendukung UMNO yang cenderung kepada Tun Mahathir, itulah cabaran utamanya, bagaimana caranya untuk memastikan mereka tidak melakukan sabotaj atau apa-apa tindakan yang merugikan parti dalam PRK di Kuala Kangsar dan di Sungai Besar - inilah yang patut menjadi pertimbangan asas dalam menggerakkan jentera dan mengembleng kekuatan UMNO di bahagian masing-masing. UMNO tidak boleh menyerang Tun Mahathir dengan kaedah tradisional - ia memerlukan pendekatan yang lebih lunak dan berstrategi. Fikir-fikirkan.

9 comments:

iszuan hassan said...

Seseorang Calon yang Perlu Di pilih terutama di Kuala Kangsar wajarlah dari kalangan Anak kelahiran tempatan itu sendiri. Walaupun beliau ( Anak Tempatan KK) itu jauh di pelusuk dunia sekalipun, Aku yakin hatinya tentulah berada tempat kelahirannya. Apatah lagi sekiranya beliau pernah berkhidmat dan memberi keringat dan idea tidak terperi sewaktu ketika dulu di temapat kelahiran sendiri, sudah tentulah kemanisan yang sedikit dirasai dapat memberi impak yang besar dan sekaligus meninggalkan makna yang mendalam didalam hati penduduk tempatan.Di tambah lagi pula seorang yang berkelulusan tinggi dari IPT contohnya seperti dari Universiti Malaya, sudah tentulah layak utk dicalonkan. Dan yang paling hebat sekiranya beliau ( Anak Tempatan KK)ada membina Blog sendiri yang memberi makna beliau atau calon tersebut adalah seseorang yang amat berpengalaman dalam dunia Mediasism yang dapat memberi impak dalam masyarakat kini. Yosh hebat Calon KK

Istiqomah said...

Setuju aku pada pendapat hang, sebab pengelaman di sarawak parti hang bertanding di 13 kawasan. Semua tempat parti hang menang dan pas pulak semua kerusi kalah sampai hilang wang deposit. Seropa jugak di KK. Walau pun banyak orang kampung tak tau apa benda parti oren macam roket ni tapi pasti depa sokong parti hang. Bn akan tersungkorq dan pas hilang deposit seropa macam di sarawak.

Seri Nara al-Diraja said...

Tuan, minta remove artikel bertajuk 'Taubat Seorang Gay' boleh tak belah kanan tu? Sakit mata je tengok kalau stalker blog ni.

Terima kasih.

Ali said...

Untuk dua PRK yang akan datang ini menang atau kalah tidak akan mendatangkan impak yang besar kepada kedua-dua belah pehak memandangkan PRU14 hanya berbaki dua tahun sahaja lagi. BN hanya perlu turun menjelaskan sgala isu yang telah diputar belit oleh pembangkang untuk menyamun lain-lain negeri selepas Kelantan, P. Pinang dan Selangor.
Sebenarnya teknik atau strategi menyerang PM dan kerajaan secara memfitnah dan persepsi buruk dapat memikat rakyat supaya mengundi mereka . Sebenarnya mereka( pembangkang) tidak mampu menyumbang apa-apa kepada negeri diperintah lebih-lebih lagi negara jika mereka Berjaya menawan Putera Jaya. Mereka asyik bercakaran demi kuasa dan harta benda.
BN tidak perlu berjanji kepada rakyat dikala ini, hanya apa yang disebutkan diawal tadi perlu ditekankan. Setelah kemenangan diperolehi, diketika itu barulah BN berkumpul untuk melakukan maklumbalas dan disanalah BN perlu meneliti apa-apa keperluan rakyat stempat yang termampu dibiayai oleh kerajaan sebagai timbal balas kerana menyokong kerajaan BN. Jadinya nanti tidak timbul dakwaan BN menang menggunakan politik wang dan sebagainya.

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

bpk muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

UMNO PARTI PENJARA said...

Bodohkan Orang Kampung - Puteri UMNO Seperti Kera-Kera Yang Sangat Tolol!

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<




UMNO PARTI PENJARA - Anak Muda Tak KEBULUR Jawatan Dlm UMNO!

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<






Pukulan Maut Anak Johor - Kami Tidak Mahu Menjadi Kuli Batak UMNO Lagi!

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<

Ibu Anita said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya KLIK->KLIK DISINI 4d 5d 6d