Tetamu Kehormat...

April 4, 2013

Syed Mokhtar al-Bukhary Terus Dicemuh dan Difitnah...

Sepanjang sejarah Malaysia, tidak pernah masyarakat Melayu begitu dengki atau cemburu terhadap kejayaan kaum Cina atau usahawan Cina yang berjaya dalam perniagaan. Semua orang tahu bahawa masyarakat Cina sememangnya menguasai ekonomi negara ini - kita menerima hakikat itu. Bahkan - cuba lihat senarai manusia terkaya di Malaysia, siapakah yang mendominasinya? Tetapi, sedihnya apabila Syed Mokhtar al-Bukhary yang sangat dermawan itu mesti dicemuh dan diserang bertubi-tubi oleh Pakatan Rakyat. Apakah dosa beliau sehingga kedengkian dan cemburu terhadapnya begitu meluap-luap dan tidak mampu dikawal? Tahukah tuan-tuan bahawa beliau selama ini berjaya bukan hasil bantuan kerajaan atau ikhtiar daripada dirinya semata-mata...sebaliknya kejayaan beliau adalah hasil daripada doa anak-anak yatim, ibu-ibu tunggal, orang miskin yang dibantunya selama berpuluh-puluh tahun. Tiada sesiapa pun yang tahu nilai sedekahnya yang berjumlah ratus juta itu...zakatnya..cukainya..mengapa mesti manusia yang mulia seperti beliau ini dihina dan dikutuk? Semoga Allah membalas dengan sebaik-baik pembalasan terhadap para pemfitnahnya.

Ahli DAP merangkap ADUN iaitu Khoo Poay Tiong (邱培栋)
你知道他是谁吗?

只要你生活在马来西亚,你每天都在还钱给他。
从吃饭,喝水,冲咖啡,用糖,洗澡,用电,烹饪,开车,骑单车,买保险,踏火车,地铁,飞机,船,寄信,等等,等等。。。我们都在国阵失败政策下,被迫还钱给他。
问题是,为什么 人民最基本的生活用品供应 都被私营化了,而且被同一个人所垄断??
这样的政府,我们还能要吗?
是时候要改变了,请把此讯息大力SHARE出去吧。
请投民联一票,把贪污,滥权,和国阵的朋党主意扫出马来西亚!

Siapa dia?

Mengapa keperluan asas rakyat dimonopolikan dan diswastakan kepada satu orang yang bernama Syed Mokhtar al-Bukhary?
Selagi anda hidupdi Malaysia, anda membayar kepada dia setiap hari.
Kita bayar dia setiap kali kita :makan, minum, guna lektrik, mandi, makan gula, memasak, memandu, menunggang, membayar toll, membeli insurance, mengirim surat, naik MRT, naik KTM, naik pesawat, naik kapal, dll....

Mengapa keperluan asas rakyat dimonopolikan dan diswastakan kepada satu orang yang bernama Syed Mokhtar al-Bukhary?

Undilah PAKATAN RAKYAT demi masa depan rakyat dan Malaysia. (klik di sini).





17 comments:

Anonymous said...

Masyarakat biasa mmg menyanjung tinggi apa yang Syed Mokhtar lakukan tetapi siapa yg terlibat dan mengetahui bagaimana beliau mengumpul kekayaan akan tahu bertapa korupnya beliau. Habis hak rakyat diratah atas nama bumiputera. Siapa yg dibelakang beliau? Hanya mereka yg terlibat sj yg tahu.

Azli Shukri said...

nampaknya anony 12:41 pun tidak mengenali siapakah syed mokhtar sebenar...terlalu banyak baca malaysiakini..agaknya

Anonymous said...

Berpuluh bangsa yang telah memonopoli barangan kegunaan kita selama ini tidak kita kisah tetapi baru seorang bumiputra yang mempunyai peluang mendapat kebaikan yang sama terus si bangsa asing mengelupur. Kenapa mereka tidak mengelupur sama keatas bangsa mereka yang berpuluh orang senarai billionaire dan millionaire tersebut.. Fikirlah wahai bangsaku..bangunlah daripada berdengki sesama sendiri.. Ikutlah seperti mereka bangsa asing yang sentiasa berpakat memajukan bangsa mereka sendiri. .. Sekarang mereka nampak sakit hati kepada kita apabila kita berjaya dan janganlah kita pula menyokong mereka untuk merebahkan bansa kita..

Kutip said...

Memang sah Anon 12:41 ni tak kenal siap Syed Mokhtar. Apa maksud beliau yang mengatakan siapa yg terlibat? Saya pun sekarang ni secara langsung terlibat, tapi bagi saya, caranya bukan korup, tapi straight to the point. Dia akan mencuba sedaya upaya untuk menjadikan sesuatu bendat itu berjaya, dalam kapasiti kuasa yg dia ada. Jika ada pihak yang menolong, itu bukan diminta. Dan tiada apa2 imbuhan pun yg dijanji (atau rasuah dalam kata kasarnya). Cuma kadang2 tu ada seelintir orang bawahan yg tidak amanah, lumrah manusia bukan maksum. Jadi sebelum anda mengatakan sesuatu yg anda sendiri tak tahu (atau fitnah dalam kata kasar), lebih baik selidik dulu atau diam saja.

Anonymous said...

apa yg korupnya...sedap jer hang mengata dia...nampak sgt hasad dengki...klu xtahu cerita jgnla nak komen setakat cari info kat malaysiakini lupakanlah saja...




Anonymous said...

Anon 1241. Lu asal mana bro. Klau lu adal alor setar lu mmg buta perut. Klau asal luar alor setar lu x tau apa lu ckp. Dia guna duit tu utk org melayu agama islam. Dia hntr org miskin x kra pas umno p mekah. Dia hntar anak yatim p belajar d timur tengah. Hang p tanya yayasan al bukhari apa fungsi dia. Ada tokeh cina hntar org melayu islam p mekah. Hg tlg jwb . Doa org miskin yg d tunai hj insyaallah ada barakahnya patutnya hg jgn kondem org melayu tp hg yg lbh kafir dr kafir. Awar org pas kedah x pertikai sy bukhari sbb depa tau jasa syd pd masyrkt melayu islam d kedah. Tahniah sbb pencacai yabg kerja dgn sy mokhtar nk pelingkup kompeni. Takut tolak tangga hayun kaki apa pun x da.

Anonymous said...

Tidak berganjak kaki anak adam diakhirat nanti melainkan setelah ditanya 5 perkara...dari mana harta diperolehi dan bagaimana dibelanjakan..

Anonymous said...

anak cina tuu...cyber troop DAP jalan pudu.. toksah layann jee

Anonymous said...

Adakah annoy 1241 ini Melayu ?. Saya harap samdul ini pergi ke
Alor Setar, dan saksikan sendiri apa yangSyed ini buat untuk orang Islam. Beliaau tidak menelang duit yang dia dapat seorang diri. sungguh ramai yang dapat faedah drp kekayaannya....bagi saya beliau tidak akan dapat naik rankingnya sebagai jutawan yang lebih tinggi lagi , kerana kekayaannya dikeluarkan dan dinikmati oleh ramai orang Melayu / Islam. tidak seperti jutawan lain...tanya orang2 keturunan india apa yang mereka dapat dr kekayaan nanda krishnan.??? Dia hanya ada seorang nak lelaki, jadi sami pula, habis dia buat apa dengan duit dia.Ada dia buat kuil untuk orang hindu, rumah anak yatim dan lain2 kerja kebajikan?? Kita tidak tahu berapa banyak zakat yang dibayar oleh Syed selain cukai kepada kerajaan.

Nasib orang Melayu/islam.... tak habis2 mendengki terhadap bangsa sendiri.

Anonymous said...

May Allh bless him ...

to anon 12:41, go and do some research please.

Anonymous said...

*Allah

Spy Lemang said...

Mungkin hanya cerita tapi tiada bukti.Kalau benar sila buktikan...kita sama-sama gugurkan dia tapi kalau tiada bukti kita sama-sama sanjung dia.....jangan sekadar mendengar cerita dari sipenyampai berita kerana kita tak tahu berita yang tersirat dan tersurat....

Anonymous said...

kamon laa.. yang keliling syed mokhtar tu semua bangsa dia(cina)...

kompani cina yang nak lingkup tapi ade keperluan utk negara semua dah diselamatkan syed mokhtar..

ape bising? bukannya paling kaya di malaysia pun..

Anonymous said...

Banyak org terpedaya dengan kemurahan hati syed mokhtar tapi ramai yg tidak tahu bagaimana beliau memperolehi kekayaan. Melayu mudah diperbodohkan dengan kebaikan yg mereka nampak. Hanya org yg betul2 terlibat dengan perniagaan beliau sj yg tahu bertapa tamaknya beliau. Ramai org hanya nmpk pada org yg menerima daripada beliau. Bagi org yg teranaiya disebabkan tamak haloba beliau tidak diperdulikan.

Mohd Azlanq said...

Abis yang u ingat , yang taikun taikun cina dia kaya sebab apa. Dahla mereka kontrol ekonomi. Ni plak try nak kontrol politik plak. Orang melayu bila kaya sedikit, mulalah kata dia kroni pemimpin nila apalah.

rosli osman said...

Apa cina cina yang kayu ada bantu melayu,perniagaan melayu naksebotaj ada tgk gardenia sape yg cuba sabotaj, ada bantu orang kg

InsanKecil said...

Banyak lagi coklat jenama lain yang diimport yang kita tak tahu halal haramnya. Kesian syarikat melayu yang kena boikot.