Tetamu Kehormat...

April 8, 2013

Manifesto ke-13 BN Memalukan PAS

13. Mempromosikan Agama Islam, Kebebasan dan Keharmonian Agama:

* Mendukung Islam sebagai agama Persekutuan serta mempromosikan syiar dan syariat Islam mengikut prinisp Maqasid Syariah
* Memastikan agama-agama lain diamalkan dalam suasana aman dan harmoni
* Isu-isu berkaitan dengan golongan bukan Islam diletakkan di bawah bidang kuasa seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri
* Mempromosikan prinsip kesederhanaan (wasatiyyah) dalam semua pendekatan
* Meningkatkan inisiatif dalam menyatukan ummah
* Menjana pendapatan daripada pembangunan tanah wakaf dengan kerjasama Pihak Berkuasa Agama Negeri-negeri
* Menaikkan pengecualian cukai untuk sumbangan ke atas pembinaan, membesarkan dan memulihara rumah-rumah ibadat
* Meneruskan peruntukan tanah untuk pembinaan rumah ibadat
* Menyediakan lebih banyak bantuan kewangan kepada institusi-institusi agama berdaftar dan rumah-rumah ibadat
* Mempromosikan kebajikan imam, pegawai masjid dan guru Kafa dengan menyediakan gaji berasakaan perkhidmatan dan kenaikan gaji
* Meningkatkan kualiti Sekolah Agama Rakyat dan membenarkan para pelajarnya mendapat akses kepada pendidikan berkualiti dan infrastruktur pendidikan kerajaan
* Menyediakan bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat dan Sekolah Pondok

Ulasan saya : Sekurang-kurangnya UMNO berani mempertahankan syiar dan syariat Islam dan dimasukkan ke dalam manifesto, tetapi malang manifesto PR tidak berani menyatakan prinsip perjuangan PAS.

5 comments:

LKTP1436 said...

Ape ke bendenya kau ni Azli, ckp merepek je......tentang Pas Mca akan beritahu org Cina bahawa walau mcm mana pun Pas ini perjuanganya mmg kental utk Islam, jadi Azli, kau usah berpura2lah konon tdk mempercayai Pas, Pas tu kalau kau kerat 20 ketul badan dia tetap juga Islam perjuangannya.

Servant of God said...

Oooo.. Pas perjuangkan Islam. Patut laa gadai nama Allah pada orang kapir yer... dasar penjilat.

Azli Shukri said...

sebab itu tuan LKTP kami mohon perjuangan PAS di masukkan dalam buku jingga dan manifesto PR..baru la rakyat yakin...jgn banyak retorik dan merepek.

Anonymous said...

Hamba amat bersetuju dgn azli shukri. Hebat

Anonymous said...

Azli... kat tempat keje aku manoriti sokong pas... tp semenjak dua menjak ni dah mula puji ds najib... kenapa agaknya ye...