Tetamu Kehormat...

November 4, 2012

Chua Terima Hudud, Karpal dan Lim Guan Eng Bila Lagi?

KUALA LUMPUR, 3 Nov — Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek hari ini mencabar Pakatan Rakyat (PR) untuk meletakkan hudud dalam manifesto pilihan raya ke-13 mereka sekiranya benar menyokong perjuangan PAS dalam menegakkan hukum Islam. Malah, pemimpin MCA itu juga sedia untuk menerima pelaksanaan hudud sekiranya rakyat negara ini bersedia menerima undang-undang Islam tersebut. "Saya sebagai Presiden MCA ingin menegaskan bahawa MCA adalah sebuah parti yang mendokong prinsip demokrasi.

"Oleh itu, demi menghormati dan menjunjung prinsip demokrasi maka Pakatan Rakyat perlu meletak hudud versi PAS dalam manifesto mereka dalam pilihan raya yang akan datang (PRU 13). "Seandainya ia diterima dan disokong oleh majoriti rakyat Malaysia maka MCA akan menghormati kehendak rakayat Malaysia," katanya dalam kenyataan hari ini. 

Dr Chua juga turut mencabar DAP untuk menyatakan pendirian mereka,  sama ada mereka bersama – sama MCA menentang pelaksanaan Hudud Versi PAS atau tidak. "Sekiranya mereka menyatakan mereka tidak berkongsi pendirian yang sama dengan MCA dalam isu hudud versi PAS maka mereka perlu tampil memberitahu rakyat bahawa mereka menyokong pelaksanaan hudud versi PAS di negara kita. "Diharapkan DAP tidak lari dan sembunyi daripada cabaran pendirian mereka dalam isu ini.
"Mereka hanya perlu menyatakan pendirian sokong atau tidak," cabar Dr Chua lagi. 

Pemimpin MCA itu sebelum ini telah dikecam oleh PAS dan pemimpin pembangkang kerana mengeluarkan kenyataan keras berhubung pelaksanaan hudud di negara ini.

Beliau pernah mengeluarkan kenyataan 1.2 juta rakyat negara ini akan kehilangan pekerjaan sekiranya hudud dilaksanakan, dan negara yang melaksanakan hudud akan menjadi lebih korup. Menjelaskan situasi itu, Dr Chua menjelaskan, MCA bangkit untuk menentang perjuangan Enakmen Hudud versi PAS, dan bukannya menghina agama Islam kerana tindakan MCA mempertikaikan perjuangan sesebuah parti politk ( PAS ) adalah berbeza dengan penentangan MCA terhadap sesuatu agama (Islam).  

"Isu ini sebenarnya telah dipolitikkan dan diputar oleh pemimpin Pakatan Rakyat apabila mereka menganggap sesebuah parti politik ( PAS ) itu adalah agama Islam. "Saya telah berbincang dengan Ustaz Fathul Bari dari Pertubuhan Ilmuan Malaysia dan tidak ada masalah bagi MCA untuk menerima penerangan dari beliau tentang hukum hudud berdasarkan sumber-sumber Islam yang sebenar," katanya lagi. MCA juga tegas Dr Chua tidak pernah sekalipun melakukan sesuatu tindakan yang mengecam agama Islam dan pengamalannya di Malaysia. 

"Sepertimana MCA menghormati agama-agama lain seperti Buddha, Kristian dan Hindu, MCA juga peka dan menghormati sensitiviti umat Islam negara ini, apatah lagi, Islam adalah agama rasmi persekutuan. "Hal  ini terbukti dengan sokongan dan penerimaan MCA terhadap perlaksanaan rukun-rukun Islam di negara ini seperti pembinaan masjid-masjid, institusi Tabung Haji yang memudahkan umat Islam menunaikan haji, penubuhan dan implementasi pusat zakat dan kutipannya, pembinaan sekolah-sekolah Agama, perbankan Islam, penerapan dasar-dasar Islam dalam kerajaan dan yang paling utama. "MCA tidak pernah menentang malah menyokong dan mendokong bahawa Islam adalah agama Persekutuan dengan agama-agama lain bebas diamalkan dengan aman dan damai seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia sejak Merdeka," tambahnya lagi.

23 comments:

Anonymous said...

Mana ada hudud versi PAs...ini tuduhan umno, nada ulasan solek sama macam puak umno...si patul nak terang dan ambil kat mana lagi nak bagi faham solek ni...nak bagi tau lu ;hudud yang pas bawa sama dgn dlm quran bila sama dalam quran ini bukan hudud pas ini hudud Allah..HUdudullah..ada dalam quran tolong semak almaidah ayat 40-50 dan banyak lagi dalan surah alfurgan pun ada jangan sembanglah kalau tak reti..

Anonymous said...

Tiada hudud versi PAS, tapi tak berani nak masukkan dalam manifesto Fuckatan masa PRU-13 nanti. Nampak sangat PAS hanya guna hudud untuk politik. Berani ke PAS nak letak???

Chua Soi Lek, tahniah atas kenyataan berani anda ini....

Anonymous said...

CSL the world best film actor ever that produced by BN in Malaysia. Menjadi idola sesetengah rakyat Malaysia seperti di atas!

Otak geliga said...

Hudud Islam sebenar tidak membenarkan isteri diliwat....ini mmg bertentangan dgn hudud yg Allah

Hudud Kelantan ATAU Terengganu yg akan digunapakai?....kenapa berbeza antara negeri?....kalau nak berhujahpun tengok balik kepada sejarah

walauapapun pencacai pembangkang nak utarakan, sila kemukakan PANDANGAN biaDAPigs & PKR berkenaan Hudud Islam SEBENAR bukan Hudud ala PAS

CSL pelaon lucah sudah menyatakan pendirian...jadi apa pendirian biaDAPigs & PKR???....itu perkara UTAMA

nampaknya UFB dah berjaya menerangkan Hudud pada MCA....PAS???....nampaknya biaDAPigs & PKR yg berjaya mentarbiyah PAS.....tak gitu

jadi...apa pendirian biaDAPigs & PKR?

Otak geliga said...

kau nak sembang ayat Al-Quran dgn org bukan Islam spt CSL kau tgk balik apa kata Nik Aziz...ingat balik & tanam dlm kepala kau apa yg Nik Aziz kata berkaitan org bukan Islam HINA agama Islam

Otak geliga said...

CSL the best actor from BN..bla..bla..bla

best actor atau tidak CSL & MCA sudah nyatakan pendirian berkenaan Hudud

apa kata biaDAPigs terutamanya Singh da King & PKR????

sekarang rakyat JELAS apa yg memBEZAkan MCA & biaDAPigs....senang kata dr segi PENERIMAAN, TOLERANSI & SEDIA MEMAHAMI.....bukannay langkah mayat aku dulu seolah2 sanggup mati samada memBUNUH @ diBUNUH jika Hudud dilaksanakan di Malaysia

warisan tmk said...

Istilah 'Hudud PAS' mulanya diperkenalkan oleh Tun Mahathir. CSL pula menggunakan istilah 'hudud versi PAS'.

Kedua-duanya memberi maksud 'hudud yang disalah-tafsirkan oleh PAS'.

Aku ambil tiga sahaja contoh 'hudud yang disalah-tafsir oleh PAS'.

1. Di dalam bab hakim, PAS menggariskan SEMUA HAKIM MAHKAMAH TINGGI layak menjadi hakim di bawah enakmen hudud.

2. 'Hudud yang sisalah-tafsir oleh PAS' menyenaraikan rogol sebagai salah satu kesalahan hudud. Di dalam kes rogol, mangsa rogol kena bawa 4 saksi, kalau tidak si mangsa akan disebat kerana membuat pertuduhan palsu....ini apa ke jadahnya....dalam hudud Islam tak ada pun sebut rogol, yang disebut ialah ZINA.

3. Di antara kesalahan besar mengikut hudud Islam ialah MEMBERONTAK/MENENTANG pemerintah. Tetapi PAS tak masukkan...mungkin depa takut kena hukum kerana asyik dok menentang Kerajaan..

Anonymous said...

Den dah kato jgn ikut pandangan butoh mencanak csl dan kepala shit tdm. Kedua-dua ni spt kata madey syaitan yg dikenali lebih baik diikut dari malaikat yg tak dikenali, ini namanya agama sekular. Kedua-duanya ada hudud versi sekular, ha, ha ,ha.

Anonymous said...

Hero porno ni terang2 dah hina islam dgn menghina hududullah, bila dah kantoi mula cari jln selamat dgn mengikut sifu hina hudud yg menyatakan hudud ciptaan ahli fekah. Kedua-duanya sesat spt syaitan yg dikenali sesat disebabkan keangkuhan.

Pena Agenoz BERBISIK... said...

Rambang sgt kenyataan demo nie. Mmg terbukti byk sgt manipulasi hudud dilakukan oleh PAS. JGN NAK TEGAKKAN BENANG YG BASAH. Kek gi kena panah petir. Kami puak ngaji Quran berpendapat PAS. X sungguh nk laksanakan hudud. Ambil ayat Quran suku sbg naqli buang suku & bg dalil aqli lbh andai x menyebelahi PAS. Ambe dah tunggu 22 tahun draf hudud yg dijanjikan PAS. Naper x bentang di Parlimen.

Aszfia Haris said...

Kenapa tanya Karpal dan Lim Guan Eng? kalau jawapan mereka seperti Chua Soi Lek Laknatullah bukannya boleh merubah perlembagaan yang sedia ada. Baik tanya Najib Razak, Bila nak laksana hudud, kalau betul si Chua Soi Lek Laknatullah sudah t
erima hudud. Kuasa merubah perlembagaan sekarang berada pada tangan PM, bukannya pada Karpal Singh, Lim Guan Eng mahupun presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan Muslidur Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

Weh!! Kami tak lapar.. Tak kebulur pun nak buat apa2 dalam UMNO...

Muhyiddin Pemimpin LEMBU.... Puteri UMNO ANJING2 Negara....


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Anonymous said...

Buat otak geliga,cuba ko tunjuk kn perenggan mana yg mengatakan PAS menghalal kn "liwat keatas isteri".Ko sndiri tk tahu dn cuma mendengar dr Zul Kulim.Membakar rumah org lain dn membakar rumah sendiri berbeza hukum ny dlm undang2 sivil.Ini bkn lg "OTAK GELIGA" tp "OTAK BEBAL".

Anonymous said...

maksud otah geliga...dia pandai skit dari CSL..sbb dulu dia blajar skit..masa kecik2..


Orng UMNO ni pi ngaji/blajar agama brapa lama skali???? semniggu skali...setahun skali...atau tak penah, asyik baca blog jer kot....??????

'otak geliga' ko bodoh lagi baghal le....

TRW said...

Blog ni meme kasi ngarut punya crito,pusing crito.....

Veteren umno said...

Rosak blog umno,bab fitnah meme kejonya....tak takut azab dio ore.

Anonymous said...

Mmg kalau Dah pencacai tu pencacai jugak.... CSL terima hudud wakaka lawak2

Anonymous said...

Sekapir2 CSL nie pon ngaku dia yg main ngn chinadoll tp yg heranye anugerah tuhan tu islam terang2 jasad dia tp xngaku2 smpi skrg... mn jm 0mega??????

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Anonymous said...

stupid pembangkang..hudud nik aziz dikatanya hudud islam.. pi rahh.. belajar lagi la..dgn baca quran, kitab2 bukan dgn baca harakah..

CikguNizar said...

azli anda mengejutkan saya kerana rela menjual agama dengan menyokong chua soi lek ni terang2an.

Generasi Terhebat Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Agenda Palsu Muhyiddin - Pemuda & Puteri UMNO rela dibodohkan

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

Daddy Zuki said...

Salam. TQ sbb pernah jd follower blog asal sy iaitu www.jukdin.com. Tapi blog itu telah ditutup dan saya kini menulis dari jukdin.blogspot.com.