Tetamu Kehormat...

July 31, 2012

Syed Mokhtar al-Bukhary Taikun Zuhud yang Dibenci Oleh DAP

Kebencian para pemimpin DAP terhadap taikun muslim paling zuhud di Malaysia, Syed Mokhtar al-Bukhary tidak mampu dibendung lagi. Kebencian mereka yang meluap-luap terhadap batang tubuh usahawan Islam yang sangat banyak membuat kebajikan di negara ini, benar-benar telah sampai kemuncaknya. Tidak kira sesiapa pun, baik orang UMNO, PKR mahu pun PAS, kita semua tidak dapat menafikan hakikat bahawa Syed Mokhtar merupakan usahawan Islam contoh, yang hidup dalam kesederhanaan dan sangat suka bersedekah. Namun demikian, ramai yang tidak tahu bahawa manusia yang berhati mulia inilah, yang sangat dibenci oleh DAP. TIdak perlu rasanya kita mengulang kisah dan riwayat hidup Syed Mokhtar yang sangat terkenal sebagai hamba Allah yang dermawan, bukan sahaja di Malaysia, bahkan terhadap umat Islam yang berjiran dengan negara ini.

Syed Mokhtar dibenci bukan kerana beliau terbabit dengan skandal atau penyelewengan, tetapi beliau dibenci oleh DAP, kerana kezuhudan dan akhlaknya yang gemar mengembalikan semula kekayaan yang diperolehnya ke jalan Allah. Beliau dibenci kerana berjaya memecahkan monopoli perniagaan kaum Cina DAP, menguasai banyak syarikat strategi yang menguntungkan umat Islam dan terlalu suka membantu kaum muslimin. Percayalah, jatuhnya Syed Mokhtar al-Bukhary, bermakna jatuhlah juga usahawan-usahawan muslim lain yang bernaung di bawahnya..dan itulah yang sangat dihajati oleh DAP.
 
KUALA LUMPUR, 31 Julai — Kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini menggesa kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk memberikan jaminan untuk tidak menandatangani sebarang perjanjian dengan Seaport Terminal (Johor) sehingga lepas pilihan raya umum akan datang. Jelas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, tindakan itu bagi membolehkan rakyat Pulau Pinang menentukan sama ada mereka bersetuju atau tidak dengan rancangan penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang. Dipetik laporan The Malaysian Insider hari ini, kerajaan persekutuan dipercayai sedang melambatkan penjualan Pelabuhan Pulau Pinang kepada taikun logistik Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary sehingga selepas pilihan raya umum kerana khuatir wujudnya tentangan daripada rakyat terhadap perjanjian ini dan  akan menjejaskan undi kepada BN. 

“BN harus memberi jaminan bahawa mereka tidak akan menandatangani atau memuktamadkan apa-apa perjanjian dengan Seaport sehingga selesai pilihan raya umum yang akan datang. “Ini bagi membolehkan rakyat Pulau Pinang menentukan sama ada mereka bersetuju dengan penswastaan ini atau menolak pelanunan Pelabuhan Pulau Pinang kepada kroni BN,” jelas Lim, yang juga Setiausaha Agung DAP. Beliau juga turut menegaskan, kerajaan negeri Pulau Pinang menolak penswastaan PPP atas lima sebab; tiada tender terbuka, tiada penafian Menteri Kewangan atau Menteri Pengangkutan bahawa PPP bakal menjadi pelabuhan pengantar; tiada peruntukan untuk mendalamkan saluran pelabuhan, berjumlah RM353 juta; tiada rundingan awam dengan pihak berkepentingan; dan terakhir tiada kata putus bagaimana penswastaan ini akan memanfaatkan rakyat Pulau Pinang dan menjadikan PPP pelabuhan bertaraf antarabangsa.

“Ianya sebab kukuh untuk kami menolak dan antara isu utama yang akan ditentukan oleh rakyat Pulau Pinang dalam pilihan raya umum sama ada mereka menyokong penswastaan atau menolak pelanunan terhadap harta awam. “Antara sebab lain kerajaan tidak boleh menandatangani sebarang perjanjian dengan Seaport adalah kerana supaya kerajaan persekutuan PR yang baru tidak akan dibelenggui kesulitan undang-undang dalam usaha untuk membatalkan perjanjian tersebut,” jelas Lim dalam satu kenyataan hari ini. Ahli Parlimen Bagan itu juga turut menjelaskan, BN harus buktikan bahawa mereka mengutamakan kepentingan rakyat Pulau Pinang dengan membuat kerja korek sekarang, di mana RM353 juta kos untuk mengorek harus dibiayai oleh kerajaan persekutuan seperti yang dijanjikan dalam Rancangan Malaysia Ke-9 dan 10. “Dalam semangat demokrasi, biarlah rakyat Pulau Pinang menentukan dalam pilihan raya umum yang akan datang sama ada mereka menyokong atau menolak penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang kepada Seaport seperti yang dicadangkan BN,” tambahnya lagi.

8 comments:

Jering Daily said...

Salam Tuan Azli

Artikel menarik..Kami mohon share artikel ini untuk disebarkan. Harap tiada masalah pada pihak tuan

Lagi satu..

Blog hebat tuan sudah dipautkan di blog kami.

Mohon jasa baik dari pihak tuan agar dpt memautkan blog kami di sini juga.

Sekain, terima kasih

admin@JD
http://jeringdaily.blogspot.com

mami said...

Kalau ya pun LGE nak menipu...tak logik betul alasan LGE... taknak menjejaskan undi BN...bukan ke kalau terjejas undi untuk BN tu satu kebaikan kepada DAP?

otaklunyai said...

Zuhud kepala bana apanya... kalau semuanya dia dapat... baiklah akhlaknya yg ditunjukkan sebab semua dapat kaut... baik ni boleh buat2... belum uji belum tahu... kalau betul dia tu bagus sangat dan warak dia takkan bersekongkol dgn org2 zalim... infak tak guna kalau dapat duit haram dan menganiaya org lain... org lain pun nak berniaga jugak dan nak cari makan jugak... dia sorang aje ke 'melayu' yg pandai berniaga... dah tak da melayu lain ker... jilat baikkkk punya ... dapatlah kaut semua...

Anonymous said...

HA HA HA HA ..... MCA TAK BENCI KE KAT SYED MOKHTAR NI TUAN AZLI ????

Anonymous said...

Otaklunyai ....kepala bana, rasanya ko setuju kot kalau Penang Seaport tu beri kat engko tak......ko jadi tukang karut boleh lah.Bela ayam sereban belum tentu membiak, ada ati nak perlekeh orang. Bagi kat Syed Mokhtar bukan maknanya beri kat dia sorang, tapi siapa yang akan bekerja bersama dia nanti, Ko ingat kalau konco LGE dapat, depa nak bagi orang bangsa ko pegang post kat sana.....Ko pernah jadi majikan tak???. Kalau tak pernah, jangan menyibuk

Anonymous said...

cina dap bingai dan tolol. baca sini. gua kasi hantam sama kafir.

http://kasihantamlah.blogspot.com/2012/08/bingai-punya-manusia-lu-sanggup-tgk.html

kasi hantam lah!

Anonymous said...

Otak lunyai,
Memang ramai org yg nak berniaga dan mmg ramai sgt org yg pandai berniaga. Tetapi berapa ramai org islam yg nak berniaga dan pandai berniaga menginfakkan keutgan mereke yg bnyk itu serta masih besederhana dalam kehidupan sendiri. Adalah lebih baik kita mendoakan kejayaan demi kejayaan utk umat islam mencapai kejayaan, menjadi kaya. Sesungguhnya kefakiran akan selalunya membawa kepada kekufuran.. syed moktar melalui kekayaan dan kejayaannys kita lihat bnyk memberi peluang niaga dan peluang kerja kepada ramai muslim dan bukan muslim.Marilah kita berbaik sangka. Wallahualam

Big boss said...

port kat johor tu brjaya..tgk la sapa yg keje kat sna..org mlayu pinang tu nk wat reban ayam pun kna roboh..ooii melayu lu ingat la skit...