Tetamu Kehormat...

July 20, 2012

Keputusan Debat Nasrudin vs Fathul Bari : Jelas Ulama Muda Lebih Matang dan Berhujah Mantap


17 comments:

Anonymous said...

Hang nie adalah contoh melayu yg bodo macam Tun M cakap. Dah tak blh jwb soalan debat ckp nak bermuzakarah. Aduh ularmak muda UMNOPRONO nie. Aku nak hang ulang tengok sepuluh kali lagi kalu tak faham atau bengap sangat, tambah lagi babak akhir pergulungan. Apa kata Ust Nasaruddin. Itulah hebatnya orang yg berilmu. Bercakap berlandaskan fakta sebenar, bukannya fakta ciptaan nak mengampu.

Anonymous said...

Beginilah sikap penganut ajaran PAS yang hanya melihat diri sendiri saja yang baik, lihat dengan telitilah sebelum berhujah, lihat PAS, sekarang ni jadi anjing suruhan dalam Penipu Rakyat apa guna? Tahaluf Siyasi konon bila PAS jadi pecacai tahap anjing suruhan kepada DAPigs dalam Penipu Rakyat sedangkan masa UMNO kerjasama dengan MCA dan MIC untuk kepentingan negara dan rakyat apahal PAS kata haram dan tidak Islamik hingga Ibrahim Libya dan orang-orangnya mengamuk menentang pihak pemerintah? Kalau Ibrahim Libya dan orang-orangnya hidup balik, pastinya tak kira Nik Azia, Hadi Awang tok guru amende ke akan dicincang lumat kerana PAS telah memperdayakan mereka dulu pasal kerjasama politik dengan bukan Islam sebelum ini, kepada Ketua Pemuda PAS, cuba ingat balik isu Ibrahim Libya dan orang-orangnya mengamuk menentang pemerintah tahun 1980an dulu, itu semua kerana ajaran sesat yang dibawa oleh PAS, amanat Presiden PAS sekarang ini yang berceramah di Marang pada tahun 1908an dulu, apa cerita? Dulu haram kerana nak burukkan UMNO, sekarang halal pula kerana nak hancurkan UMNO, jelas PAS bertindak mengikut nafsu serakah, halal dan haram direka sesuka hati untuk kepentingan peribadi mereka, inilah kesesatan yang nyata, apa cerita ini semua anon July 20, 2012 9:56 AM? Cakap banyak tak gunalah, ibarat ungakapan Saiyidina Ali yang disingkap kembali oleh Ustaz Fathul Bari Mat Jahya iaitu di zaman Saidina Ali keadaan huru hara sedangkan di zaman sebelum pemerintahan Saiyidina Ali adalah aman damai, apa kata Saiyidina Ali yang lebih kurang maksudnya beginilah, " di zaman sebelum aku mentadbir ada orang-orang seperti aku yang reti taat kepada pemimpin dan bersatu padu, tapi keadaan huru hara sekarang ini kerana adanya orang-orang seperti kamu yang tak reti bersatu padu dan tak reti taat pada pemimpin." Dalam sekali maksud Ustaz Fathul Bari itu iaitu rakyat yang bermasalah menyebabkan negara jadi huru hara, bukan salah pemimpin pun, lihatlah pimpinan Barisan Nasional ada ajar rakyat buat demontrasi liar? ada ajar rakyat derhaka kepada raja dan pemerintah? ada ajar rakyat supaya tidak membayar hutang? ada ajar rakyat tidak payah berterima kasih? ada itu semua? Perkara keji sebegitu diajar oleh pimpinan Penipu Rakyat hingga rakyat jadi tidak tentu arah, ada yang jadi sesat hingga melebihkan politik dari agama, sungguh memalukan dan sungguh keji perkara sebegini. Ini ajaran Islam ke ajaran sesat? Harap serban saja sebesar bakul, tapi macam penyamun. Lihatlah apa yang dianjurkan oleh Barisan Nasional iaitu menghormat sesama manusia, mengenang budi dan ucapkan terima kasih atas bantuan yang diterima, menghormati raja dan pemerintah, bertolak ansur sesama manusia, menjaga keharmonian dan keamanan negara, ini baru ajaran Islam sejati.

Anonymous said...

aku tengok babi tantawi sekor ni bercakap dengan mulut yang senget dan air liur tersembur menunjukkan dia seekor pemutar belit tahap hamPAS...allah maha mengetahui.

Anonymous said...

mmg begitulah..sudah dijangka dan sudah diduga..penganut PASPISPUS x akan terima apa pendapat org lain wlau diserta dengan fakta,hadis dan dalil..hnya mreka terima ULARMAK mereka yang pnuh retorik dan memberi persepsi buruk trhadap org lain...itu mmg krja mreka..Sbnrnya hati, jiwa dan pemikiran mreka telah diracuni dn tlh mati...biarlah ..mereka mengucap syahadah yg sama -smoga ALLAH menghidupkan jiwa mreka yang tlh mati.

WALHALALUNWALBAGIDUA.. said...

kot mana mana pon dari atas sampai ke bawah..dari segi rupa geng2 PAS ni tak layak pon jd pemimpin..tak hensem!muka tak menarik untuk dipangkah!lagilah naib2 presiden termasukla presidennya sekali..agaknya jd camtu sebab dari dulu asik dok kapirkan org je kejenya..muka takdok seri!

Anonymous said...

boddo mung PAS...boddo!

Anonymous said...

ustaz fathul bari mengajak anak muda berpolitik mengikut akhlak islam manakala nasrudin tantawi ceramah politik sempena pilihanraya ke 13

Anonymous said...

nasrudin tantawi ni ada hubungan dgn peguam tonto yg balun kos guaman peneroka felda kemahang 3 kelantan tu. peguam tu abang ipar nasrudin tantawi rupanya. rm3.3 juta peguam tu balun. jadi jutawan.

Anonymous said...

persoalan pokok nya adakah Ulama muda UMNO ini mengajak pemuda berpolitik secara berakhlak ini di tujukan kepada anak muda yg menyokong PAS?

Sedangkan PAS sudah lama mengajak bukan sahaja org muda malah semua rakyat berpolitik dengan nilai akhlak islam.

Tetapi umno sebalik nya, Berpolitik penuh keburukan, Lihat lah bila pemilihan UMNO, beribu-ribu laporan salah guna kuasa, rasuah, surat layang fitnah.

Lihat sahaja apabila tengku razali di jatuhkan oleh Tun Mahathir, beliau di fitnah pakai salib dan menyokong Kristian...ini fitnah yang maha zalim dan membentuk akhlak buruk...

Begitu juga politik liwat,menuduh orang itu dan ini melakukan zina, tanpa saksi....memalukan bukan sahaja tokoh politik tersebut malahan anak, isteri dan kaum keluarga nya...ini lah politik gampang ajaran UMNO selama 54 tahun...

Kalau kita tak percaya sila lihat kepada pemilihan UMNO, perhimpunan agong umno, cuba pergi ke bukit bintang atau karaoke club, masa persidangan agong UMNO, kita boleh lah lihat serba sedikit..putri-putri, pemuda-pemuda..datok-datok...UMNO ini apa mereka buat..

Begitu lah UMNO, baru ini K-POP yang di bayar 2.4 juta hanya untuk menari separuh bogel di putrajaya...

Maka kita wajib bertanya, apakah peranan ulamak muda UMNO, apa peranan mufti-mufti umno? adakah mereka hanya tukang baca doa sahaja.?

Perbetulkan parti anda dulu...baru nak perbetulkan parti orang lain... Taik di muka sendiri tak nampak..tapi jernih muka orang yang di pertikaikan...

satu lagi soalan mengapa AWANI tak siar live..adakah kerana arahan kepada ASTRO?..adakah kerana debat sebelum UMNO sudah kalah?....

orang lain seme haram belake.. said...

"Sedangkan PAS sudah lama mengajak bukan sahaja org muda malah semua rakyat berpolitik dengan nilai akhlak islam."

bagus nye komen..kalolah PAS ni baik..dari dulu dah bole jd kerajaan..bukan jd kera...ajar nilai akhlak konon..sekarang dok guna artis ceramah sana sini.bukan nak ajar kebaikan..dok ajar soh caci maki orang ...pastu lepas caci orang bertakbir..pastu semayang jemaah.semayang plak tak kira tempat..ambik gambo bubuh dalam fb nak tunjuk bagusnya hangpa..itulah bezanya dengan orang lain..org lain semayang jugak..ada masjid kita semayang masjidla..bukan semayang atas padang..kalo umno buat kpop..korang toksahla tiru..ni lagi hebat korang buat!kalo umno ni semuanya salah..korang toksah tirula..ini belum memerintah dah salah macam2..Perbetulkan parti anda dulu...baru nak perbetulkan parti orang lain... Taik di muka sendiri tak nampak..tapi jernih muka orang yang di pertikaikan..

Anonymous said...

HASAN TANTAWI KATA PAS SENANTIASA MENTARBIAH PENYOKONG2 MEREKA.TAPI KALAU DILIHAT GELAGAT PENYOKONG2 PAS DI DEBAT BERSAMA FATUL BARI DAN DR. RITHUAN TEE JUGA DENGAN HASAN TANTAWI....PERANGAI PENYOKONG2 PAS MASYALLAH TAK BERETIKA MENGHORMATI PENDEBAT JEMPUTAN.AGAKNYA SALAH CARA TARBIYAH KOT MR. TANTAWI....MODERATOR WAKTU DEBAT DI KB...MALANG HARD TIME TO MAKE ORDER IN THE HOUSE.APAKAH TERSILAP TARBIYAH SEBAB IT DOSENT REFLECT AT ALL IN THEIR APPEARANCE AND ACTIONS SAD TO SAY BUT THATS REALITY.

Anonymous said...

SyabaS kepada kedua2 pendebat.Hujah yang bernas, cuma bezanya Fatul Bari terpaksa mempertahankan wadah Umno. Walaupun dia sedar Umno menggunakan medium hiburan untuk mendekati pemuda. Islam bagi Umni sekadar terap dan tempek agar kelihatan islamik itu saja. Ust Hassan Tantawi pulak menggerak pemuda untuk menjunjung syariat islam keseluruhannya.

Anonymous said...

Syabas!!! kepada kedua2 pendebat.Hujah yang bernas, cuma bezanya Fatul Bari terpaksa mempertahankan wadah Umno. Walaupun dia sedar Umno menggunakan medium hiburan untuk mendekati pemuda. Islam bagi Umno sekadar terap dan tempek agar kelihatan islamik itu saja. Ust Hassan Tantawi pulak menggerak pemuda untuk menjunjung syariat islam keseluruhannya

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=I85MocetKJo

Anonymous said...

Syabas!!! kepada kedua2 pendebat.Hujah yang bernas, cuma bezanya Mr Tantawi terpaksa mempertahankan PASPISPUS yg dok menyesatkan org. Walaupun dia sedar PASPISPUS menggunakan medium hiburan K-POP dan bekas2 artis yg tak laku tapi masih bergetah untuk mendekati pemuda. Islam bagi PASPISPUS sekadar terap dan tempek ..err...oh ya..berkopiah agar kelihatan islamik ala pak lebai itu saja. Ust Fathul Bari pulak menggerak pemuda untuk menjunjung syariat islam keseluruhannya...

Hmmm...baru la nampak kena sikit dgn ayat2 atas tuh...

Anonymous said...

Penyokong PAS di majlis debat hanya tau dalam kepala otak boo!! orang aja tapi faham ke tidak isi perdebatan tu.
Begitu jugalah apabila PAS berceramah hanya mukadimah aja baik ayatnya beberapa baris dan lepas tu dok maki orang yang tidak sehaluan dengan PAS.
Celah-celah tu dah lah pungut dosa dengan ceramah dan lepas tu mulalah kantong duit dari unit AMAL menagih simpati derma dari pengikutnya. Apa barang semuanya ni!! Dapat dosa dan duit poket keluar juga untuk diberi pada Penceamah PAS. Yang cerdiknya pemimpin PAS membodoh dan membanggangkan pengikutnya.

Anonymous said...

Sebenarnya, Pemimpin-pemimpin HamPAS semuanya tidak setanding untuk dibawa berdebat, mereka cuma pandai bercakap, tetapi isinya kosong, yang mereka tahu adalah mengumpat dan mencaci orang. Saya berpendapat, Please tidak perlulah melayan sebarang perdebatan dengan fuckatan buang masa jer, kerana mereka tak setaraf dan setanding, kesemuanya sanggup berbohong untuk mendapat tepukan semasa berdebat, orang yang tepuk tu dah pasti pengikut-pengikut Baral macam jugak pemimpim-pemimpin HamPAS dan PKR serta DAP. Please! tak perlu debat lagi dengan mereka.