Tetamu Kehormat...

July 13, 2012

Azhar Idrus Calon PRU?

Baru-baru ini dikhabarkan kepimpinan KEADILAN Pahang menyuarakan keinginan mahu meletakkan Ustaz Azhar Idrus bertanding di dalam PRU akan datang. Orang kuat KEADILAN Pahang ini sanggup menawarkan kerusi KEADILAN untuk ditandingi oleh Ustaz Azhar Idrus. Khabarnya, orang kuat KEADILAN Pahang ini amat meminati kuliah Ustaz Azhar Idrus. Terdapat respon yang bersetuju agar Ustaz Azhar bertanding di dalam PRU akan datang. Tetapi banyak juga yang tidak bersetuju kerana mereka mahukan agar Ustaz Azhar terus berdakwah seperti sekarang kerana peminat-peminat beliau bukan hanya di kalangan orang-orang PAS atau KEADILAN. Ustaz Azhar di dalam pendekatan dakwah beliau sekarang memberikan banyak kesan di dalam menguntungkan perjuangan PAS terutamanya. Boleh dikatakan golongan artis yang kini telah mula berubah dan condong kepada perjuangan Islam adalah hasil dakwah daripada Ustaz Azhar Idrus. (Baca di sini).

14 comments:

jami said...

pendakwah pun jd calon...emmm tak sesuai...kerana politik bukan kan dibawah ke kubur...tapi ilmu yg kita berikan..fikir dulu ustaz jgn tersalah pilih kerana...anda pendakwah bukan ahli politik...kat kubur nanti bukan tnya kau pilih parti mana..tapi agama mu ,nabi mu,tggjawab mu..bukan siapa ahli politik yg hebat..

Anonymous said...

Dia pandai cakap aje....tapi tak pandai sebagai pentadbir..tak payah masuk politik....akhlak dia pun bukanya baik sgt...org kata dia ni mulut longkang...

Tk tahu apa nak jadi dgn ustaz di malaysia...

Anonymous said...

AJARAN PLURALISME BILA " EGO RIAK DAN UJUB LEBIH TEBAL DARI IMAN"
SAMPAI LA NI TAK JAWAB SOALAN PLURALISME TIAP KALI SOAL JAWAB MESTI ADA SOALAN WAJIB HUKUM MELANCAP DLM ISLE....SOALN JAWAP PUN IKUT SKRIP UTZ AZHAR

Anonymous said...

i2tulah kalau ustaz ni suk juga tak tahu lagi ..mungkin iman tak kuat hingga terjebat ngan politik..dadah....

Anonymous said...

ustaz zaman skrg lain dah. dah tak zuhud. bila kuliah dapat bayaran ribu ribu. pakai kereta pun kereta mahal mahal. bukan sebuah. tapi banyak buah kereta mahalnya. motor besar berkuasa tinggi. semuanya hasil kuliah. kalau ustaz dulu bab bayaran tak mahu. cukup sekadar apa yang perlu. ustaz dulu takut terima bayaran nanti ALLAH tak terima amalan sebab dah tak ikhlas.

Anonymous said...

bodo orang pahang klu bagi org luar jadi wakil rakyat..nanti dia blsh tanah org pahang..jgn bagi org kelantan dan teregganu tadbir pahang..negri kelantan dan teregganu xbagi org luar mohon tanah , pahang je kasi...xkira ahli agama or x?

man said...
This comment has been removed by the author.
Kump. Abang2 Keluar UMNO said...

~Semua Rakyat Malaysia Belum Tahu - Pemimpin2 UMNO Terengganu Terbodoh Sejak Merdeka ~
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=196#196


5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1


~Zaman Peralihan - Kami Tak KEBULUR langsung apa2 Jawatan dalam UMNO ~
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=196#196


5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1



p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Adik Sayang'

Anonymous said...

Vedio terbaekk untuk saudara Azli siarkan di blog nya...

http://www.youtube.com/watch?v=6a60BaIfwoY&feature=player_embedded

mesut ozil seremban said...

woit..cube la UMNO Johor offer kat noh gadut..pas tu offer parlimen.. pas tu janji ngan dia klu dia menang dia bole ambil tempat jamil khir..mau dia tolak??? potong jari la beb..

Anonymous said...

Memang confirm 100% saya tak akan mengundi dia.

Anonymous said...

PGU = Penzina/peliwat/Penyanyi/Pelakon/Pelawak Ganti Ulama....

* mana ada tempat utk golongan ustaz dalam bulatan hamPAS....yang ada skarang ....fikir-fikirkanlah

Anonymous said...

Setelah Pakatan menang di Selangor, saya menjangka banyak perubahan BESAR yg akan dibawa. Terutamanya dari segi pengukuhan sistem Islam kerana PAS juga ada kerusi di Selangor. Tambahan lagi MB pula adalah Islam PKR. Namun, saya lihat keadaan samada serupa atau menjadi lebih teruk. Yg nampak dan nyata cuma air beberapa cubic metre pertama diberi percuma. Is that ALL yg kerajaan Pakatan boleh buat?Saya tidak nampak pengukuhan cara hidup, cara berkerja dan cara berpolitik mengikut Islam diamalkan di Selangor, jadi adakah dgn mengundi PAS atau PKR lagi sehingga dapat ke Putrajaya mampu utk mengukuhkan Islam, undang undang Islam di Malaysia?

Anonymous said...

Saudara Mesut Ozli,
Saya percaya anda seorg Islam, mungkin ahli PAS. Saya sanjung mana2 individu yg mempertahankan hukum Allah. Namun adalah lebih manis jika tuturkata dan perbuatan kita melambangkan ciri ciri seorang Islam dan umat Nabi Muhammad SAW. Jika peradaban dijaga pertuturan kita dipelihara insyaAllah dipandang mulia oleh Allah dan manusia sekelian. Jika tidak, kita Ini nampak semacam menyalak tanpa hala tuju, tanpa ilmu.. Wallahualam.