Tetamu Kehormat...

February 13, 2012

2 x 5 = 3000

10 comments:

Anonymous said...

Cuba jenguk facebook dr. ashraf wajdi dasuki. Perkara ini hangat dibahaskan dgn foto yg sama.

Anonymous said...

Kepada penyokong2 umno & pas..lihat lah sejelas-jelasnya..kalau kita kafirkan datuk najib tu,bagaimana pula dengan tok guru nik aziz? kalau kata datuk najib gadai akidah, tok guru nik aziz macam mana? Perhatikan lah wahai melayu islam sekalian.. dua2 sama sahaja.Jangan terpedaya dengan fitnah dajjal..TAPI YANG PALING TERUK ADALAH MANUSIA MENGAKU ULAMA' & MENJUNJUNG ISLAM MENGGADAI AKIDAH NYA JUGAK..EH!! BUKAN2!! INILAH DINAMAKAN MENGGADAI AGAMANYA SENDIRI..paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih..Renung2kan

Anonymous said...

jgn tengok gambar je pastu buat komen syok sendiri tanpa dengar penjelasan/hujah tgna.

mengapa mufti perak x tegur atau belum tegur tgna? mungkin mufti perak sedia maklum tentang tahap kearifan tgna dlm hal-hal sebegini.

Kalau nak penjelasan terus tgna eloklah jumpa dia kat Pulau Melaka. JGN buat andaian/ulasan guna akal logik semata-mata.

-pemuda ampang-

Anonymous said...

..Jangan kamu fitnah dan janganlah kamu melakukan sesuatu yg menimbulkan fitnah. Nak pergi rumah janda nak bagi bantuan rakyat kena pergi waktu siang orang tengah ramai, pergi waktu malam timbul fitnah walaupun niatnya nak bagi BR1M sekalipun...

Anonymous said...

Kalau sebelum ini sebahagian daripada mereka ini begitu lantang bercakap dan mengkritik Anwar Ibrahim berkaitan isu pluralisme yang kononnya diucapkan oleh Anwar di sebuah persidangan di London, apakah tindakan Najib yang dianggap menggadaikan akidah ini hanya perkara remeh dan isu kecil oleh mereka berbanding pluralisme. Lebih-lebih lagi pluralisme yang dikaitkan dengan Anwar itu pula hanya tafsiran mereka sahaja dan Anwar sendiri sudah menjelaskan pendiriannya yang tidak bermaksud demikian. Ini berbeza dengan Najib yang terang lagi nyata hadir di Batu Caves bersama-sama kaum India sambil berpakaian Kurta dan sedia pula dikalungkan dengan bunga manggar paling besar. Dalam masa yang sama, ramai juga rakyat ingin melihat sesekali Najib berjubah dan berserban ketika ke masjid pada hari Jumaat.

Jika dalam isu pluralisme, Jamil Khir begitu lantang bersuara dan mahu menyiasatnya dan meluahkan pelbagai kecaman terhadap Anwar, tidak mahukah isu akidah Najib ini turut disiasat atau ditubuhkan sebuah jawatankuasa untuk menilai mengenainya pula.

Berbanding Anwar yang tampil berani menafikan ucapannya sebagai berunsur pluralisme, Najib sebaliknya memilih hanya berdiam diri dan bungkam seribu bahasa dalam hal ini. Ketakutan Najib untuk bersuara sama ada mengakui keterlanjurannya atau tampil dengan hujah-hujah yang menghalalkan kehadiran meraikan Thaipusam itu, tidak lain memperlihatkan bahawa Najib memang mengakui kesilapannya tetapi dalam masa yang sama juga taksub kepada undi dan kepentingan politik.

Maka berdiam diri adalah jalan terbaik sambil mengharapkan isu ini akan reda dengan sendirinya ditelan masa dan dalam masa yang sama undi kaum India yang diharap-harapkan tidak pula berkurangan. Namun hakikatnya ini memperlihatkan keperibadian Najib yang sanggup melakukan apa saja untuk kepentingan politiknya. Orang Melayu mesti menghadkan sokongan kepada Najib mulai sekarang ini.

Anonymous said...

Hj Nik Aziz dah banyak kali cakap, kalau orang jemput dia menghadiri upacara keagamaan selain Islam dia menolak kerana HARAM, tetapi kalau ia upacara kebudayaan, dia akan pergi kerana TIDAK HARAM.
Hj Najib menghadiri upacara keagamaan Hindu iaitu Thaipusam, sudah tentulah perbuatan itu HARAM.
Jadi situasi dan hukum perbuatan Hj Nik Aziz dan Hj Najib adalah berbeza sama sekali. Diharapkan tuan penulis blog ini mengkaji terlebih dahulu sebelum jump into conclusion.
Sebab itulah Hj Harussani, mufti Perak menegur perbuatan Hj Najib.

Anonymous said...

Nik Aziz pakai serban & baju melayu, PM pakai kurta.

Anonymous said...

Diharap saudara Azli Shukri baca kitab banyak-banyak, insyaAllah saudara akan lebih memahami hukum-hakam Allah SWT

Anonymous said...

"2 x 5 = 3000"

YA ALLAH ..orang UMNO ni lemah sifir rupanya....patutla lembu pelihara kat kondo ....salah kira ...oooo

Anonymous said...

gadai akidahlah.. gadai agamalah.. macam-macam.. ..banyak sangat tuhan org melayu tu sebab banyak perpecahan. semua nak tunjuk pandai..