Tetamu Kehormat...

January 29, 2012

Dosa Tidak Terampun!

Sekali pun dosa para pemimpin UMNO yang rasuah dikumpulkan daripada sejak tertubuhnya parti tersebut - ia sama sekali tidak mampu menandingi dosa yang sedang dilakukan oleh PAS yang secara terang-terangan menggadaikan Islam hanya untuk bersahabat dan mendapat undi daripada kaum kafir bagi memerintah negara ini. Cakap la apa sahaja dosa yang dilakukan oleh UMNO - rasuah, zina, zalim atau apa-apa sahaja - tetapi ingat, UMNO tidak bergerak atas nama Islam atau mempermainkan Islam - hal ini jauh sekali dengan PAS - meletakkan al-Quran dan as-Sunah sebagai dasar perjuangan, tetapi malangnya sikap dan gerak kerja parti yang dikatakan mendukung Islam itu, sudah semacam menjadi sebuah parti kapitalis atau komunis. Akibat mabuk kuasa - maksiat di Selangor semakin bertambah, usaha mencegah dihalang. Sebab itu, Islam tidak boleh diletakkan di dalam peti undi - ia tidak mampu mengubah keadaan. Islam mesti bermula dengan dakwah tanpa mengejar kuasa terlebih dahulu.

KEPALA BATAS 28 Jan. - Bekas Exco Kerajaan Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mengecam kepimpinan Pas kerana sanggup melarang ahlinya daripada menghadiri program berkaitan akidah seperti Perhimpunan Sejuta Umat (Himpun).

Hasan yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor berkata, mereka itu disifatkannya sebagai parasit perosak akidah kerana tidak menyokong gerakan untuk menyelamatkan umat Islam daripada bencana murtad. Menurutnya, adalah tidak logik parti yang mendokong perjuangan Islam selama ini bertindak sedemikian.

''Bila pemimpin Pas kata jangan pergi di Shah Alam, saya pergi juga. Majlis berhimpun untuk menentukan satu keputusan penghakiman (kes liwat Anwar Ibrahim), dia suruh datang tapi majlis mengesakan Allah, mentauhidkan Allah, dia kata, jangan pergi...jangan pergi, di mana logiknya?

"Kalau teman daripada PKR, saya tidak terasa sangat sebab mereka parti campur. Ada orang Cina, India dan Melayu, saya boleh faham.

"Tetapi saya tidak faham jika bekas parti saya tidak membenarkan ahli-ahlinya daripada menghadiri majlis akidah dan menghalang mereka pergi program akidah.

"Saya bukan nak bawa irama politik tetapi inilah realiti," katanya ketika berpidato pada Himpun peringkat Pulau Pinang di Dewan Pusat Budi Penyayang di sini hari ini.

Kira-kira 5,000 hadir pada program bertemakan Selamatkan Akidah itu. Hadir sama Pengerusi Bersama Himpun, Mohd. Azmi Abdul Hamid; Pengarah Urus Setia Himpun negeri, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin dan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abd. Rahman. Hasan menambah, meskipun berdepan pelbagai halangan dan rintangan, Himpun tetap diteruskan pada masa depan dengan menjelajah ke setiap negeri.

Jelasnya, ia penting kerana ramai masyarakat Islam termasuk pemimpin Pas sendiri tidak percaya tentang gejala murtad yang semakin serius dan perlu dibendung segera. Malah, katanya, semasa menjadi Exco Selangor dulu, ada orang Pas sendiri menghalangnya ketika menjalankan tugas mencegah maksiat.

15 comments:

Anonymous said...

Dr. Hassan Ali wajar diletakkan sebagai calon menteri baru demi ummah negeri Selangor. Selamatkan Selangor dari maksiat dan mungkar.

Anonymous said...

dalam perhimpunan sejuta ummah di Shah Alam yang lalu berapa orang yng murtad dapat dikembalikan semula kepada islam oleh Dr hassan ali ini yang bercakap berdegar-degar sangat.

Anonymous said...

Anon 8:51, ko mesti salah sorang yang Dr Hassan cuba selamatkan.... Tapi ko ni specis yg takleh tolong, gay pulak tu... Israel yg ko tolong

Nok said...

anon 8;51 dari komen nko tu nampak sgt nko ni bodoh...yg di buat Dr hassan salah satu usha unuk mencegah murtat...pas buat apa ????pkr buat apa...nko buat apa???jadi Gay ..biar di toron olen anuar...nko ni mesti ksdi lahhh konfom....

Anonymous said...

Islam adalah agama dialog dan hujah. Ia bukan agama perhimpunan untuk membantah orang lain bersuara. Itu perbuatan gereja yang telah menghasilkan natijah yang buruk dan melahirkan sikap anti-agama. Menjerit di jalanan kerana kononnya ada orang murtad adalah tindakan yang tidak bijak. Padahal Allah telah memberikan panduan agar Islam ditegakkan atas hujah dan dialog. Firman Allah (maksudnya):

“Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmah dan mauizah hasanah (nasihat yang baik), dan berbahaslah dengan mereka dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui siapa yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk (Surah al-Nahl: 125).

Menuduh orang lain murtad juga secara semberono hanya mengulangi apa yang dilakukan oleh gereja Katholik. Natijahnya, lenyap kekuatan istana yang dipergunakan dan lenyap juga keyakinan manusia kepada agama itu sendiri. Apakah kita ingin mengulanginya?

Anonymous said...

Anon 9.12... Cakap siap dengan dalil sekali ..cukup2 lah pejuang ISLE yang memutar belitkan dalil2 tu tak usah ditambah sorang lagi..

Apakah tindakan HIMPUN tu tidak berhemah malah ia lebih mendatangkan manfaat dari pentafir dalil yang bermuka2.

Islam dipertahankan bukan sekadar bertahan sahaja.Kalau tidak masakan umat Islam diperinthakan berperang dan membunoh musuh2 mereka dimedan pertempuran..

Akal ada guna ..jangan sampai dipergunakan.jadi klompok IBLIS nanti.

Adi Kencana said...

Kalau nak pergi pun dah larang, tu tandanya takut pecah tembelang!!

NURUL IZZAH LEBIH SUKA SOKONG ISRAEL & GAY DARI MANGSA RIBUT LEMBAH PANTAI Baca di sini!!
http://apakecoh2.blogspot.com/

al zarqawi said...

“Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmah dan mauizah hasanah (nasihat yang baik), dan berbahaslah dengan mereka dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui siapa yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk (Surah al-Nahl: 125).

BENAR FIRMAN INI TETAPI KALAU SUDAH ADA BUKTI SEPERTI DALAM RAID DUMC ATAU ISU LINA JOY YANG MENUNJUKKAN SUDAH ADA UMAT ISLAM YG SECARA TERANGAN HENDAK DIMURTADKAN OLEH PIHAK EVENGELIS KITA NAK BIARKAN. SEDANGKAN SANGAT JELAS DALAM HADIS SAHIH HUKUMAN BAGI MEREKA YG MURTAD .INGAT BERDAKWAH KEPADA BUKAN ISLAM DAN MEMBERI NASIHAT KEPADA ORANG ISLAM YG HENDAK MURTAD ADALAH DUA ISU YG SANGAT BERBEZA.

ISU MENGAITKAN GEREJA KATOLIK DI SINI ADALAH LEBIH RELEVAN UNTUK GERAKAN SEPERTI PAS YANG TELAH MENYALAH GUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK. BAGI SAYA SELAGI ULAMAK MAIN STREAN DI MALAYSIA INI REMAIN NON PARTISAN INSYALLAH KORUPSI ALA GEREJA KATOLOK TAK AKAN BERLAKU. TETAPI KALAU ISLAM ITU MENGIKUT PATTERN KHAWARIJ MCM GERAKAN IKHWANUL MUSLIMIN DAN PAS MAKA KORUPSI YG SAMA AKAN MELANDA ISLAM NANTI.

Anonymous said...

Ikut constitution, ketua agama Islam peringkat pusat & negeri ialah DYP Agong dan Sultan. Dinasihati oleh para mufti dan diurus-setia oleh Jakim, jabatan agama negeri, majlis agama.

Urusan syiar Islam diperhebatkan lagi oleh badan dakwah 100% yg diagensikan oleh kerajaan seperti Yadim, Ikim, Perkim dan diimarah oleh NGO-NGO dan pertubuhan sekurela.

Media massa pula dibawah kuasa penuh kerajaan dan sistem pendidikan pula dimenterikan oleh umart melayu-Islam.

Jika murtad semakin berleluasa seperti tanaman dimasuki babi hutan kerana pagar kebun roboh. jadi, siapa yg menjadi pagar umat Islam dlm konteks hari ini ?

Anonymous said...

Dimana Hassan Ali sewaktu kes Lina Joy dulu. Dimana mereka ini?

Mengapa mereka tidak desak kerjaan UMNO supaya melulus dan menerima undang2 mencegah murtad seperti yang di cadang beberapa kali oleh PAS di dalam Parlimen. Tetapi di tolak mentah2 oleh UMNO.

Islam tertegak atas hujah!!
Mengapa "HIMPUN" aka Hassan akidah tidak mendesak UMNO supaya menyiarkan debat Ahmed Hussein Deedat dengan paderi2 di gereja. Siar kan lah melalui media-media milik UMNO. seperti Tv3 suku dan RTM.
Mengapa takut pulak kepada gereja.

Apakah kita berhimpun ramai-ramai ini mampu atau berupaya menjaga akidah UMAT. atau hanya untuk menunjukan supaya sokong UMNOK.

Sekian....
Anak mantan pemilik saham arak san maguel

Anonymous said...

Anon 12:50...

Anda faham ke tidak tujuan HIMPUN tu?
Ia di adakan demi mengukuhkan iman umat2 Islam yang sesetengahnya merapu lagi dan teraba raba dalam TERANG...i.e ANDA lah satu dpdnya.Bukan tujuannya nak gerakan atau mengaibkan keprcayaan orang lain dari Islam..
Suka lu saj hentam keomok ..nielah kalau dah Tak kenal Pintu belakang dengan DEPAN....hampeh..

Anonymous said...

hahaha sikap hipokrit.

kalau "himpun" utk anwar bersih mcm2 keluar dalil nk halalkan.

tp bab nk citer pasal org murtad. nk bagi pendedahan supaya bapak2 mak2 jaga2 anak2 ape yg kene elak. yg membawa keinsafan mcm2 pulak dalil kata x boleh.

cuba pakai sikit dalil2 yg derang guna sekarang kt bersih ngan yg kt depan mahkamah time anwar punya keputusan, kene x?

betul la org kata kalau xnak seribu dalil !

rizwan said...

Islam adalah agama dialog dan hujah. Ia bukan agama perhimpunan untuk membantah orang lain bersuara. Itu perbuatan gereja yang telah menghasilkan natijah yang buruk dan melahirkan sikap anti-agama. Menjerit di jalanan kerana kononnya ada orang murtad adalah tindakan yang tidak bijak. Padahal Allah telah memberikan panduan agar Islam ditegakkan atas hujah dan dialo


ahahahahahahaha..... tau pulak, Islam itu agama dialog(Muzakarah) bukannya agama berhimpun..

tapi time perhimpunan 9 julai dulu xingat dunia... time perhimpunan selamatkan Anwar 901 xigt pulak tentang perkara ni....

lawak apa nie hah???? ahahahahaha

Anonymous said...

Anonymous January 29, 2012 8:51 PM said...

dalam perhimpunan sejuta ummah di Shah Alam yang lalu berapa orang yng murtad dapat dikembalikan semula kepada islam oleh Dr hassan ali ini yang bercakap berdegar-degar sangat.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau salah seorang dari yang murtad tu ker dan yang tak akan kembali kepada islam semula ker???

kalau benar, padan muka kau...kau memang layak dan patut dimurtadkan...

Anonymous said...

Anonymous January 30, 2012 9:12 AM
said...

Islam adalah agama dialog dan hujah. Ia bukan agama perhimpunan untuk membantah orang lain bersuara. Itu perbuatan gereja yang telah menghasilkan natijah yang buruk dan melahirkan sikap anti-agama. Menjerit di jalanan kerana kononnya ada orang murtad adalah tindakan yang tidak bijak. Padahal Allah telah memberikan panduan agar Islam ditegakkan atas hujah dan dialog. Firman Allah (maksudnya):

“Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmah dan mauizah hasanah (nasihat yang baik), dan berbahaslah dengan mereka dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui siapa yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk (Surah al-Nahl: 125).

Menuduh orang lain murtad juga secara semberono hanya mengulangi apa yang dilakukan oleh gereja Katholik. Natijahnya, lenyap kekuatan istana yang dipergunakan dan lenyap juga keyakinan manusia kepada agama itu sendiri. Apakah kita ingin mengulanginya?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

maksud kau mat sabu yang anjurkan perhimpunan bersih tu orang gereja lah...kalau itu maksud kau, aku setuju...