Tetamu Kehormat...

January 7, 2012

10 Hujah Zulkifli Noordin Yang Mustahil Mampu Dijawab Oleh Seluruh Peguam dan Bloggers Pembela Anwar

Di sini teman perturunkan 10 sebab mengapa tidak wajar rakyat membela Anwar di jalanraya! Malah Mahkamah Rakyat wajib memakukan paku terakhir ke atas keranda politik Anwar Bin Ibrahim!

1. Mengapa Anwar tidak membela diri dia sendiri dalam Mahkamah. Semasa diberi peluang membela diri, Anwar memilih tidak mahu memberi keterangan bersumpah. Dalam kes tahun 1998, Anwar berani angkat sumpah dalam Mahkamah dan memberi keterangan bersumpah. Memberi butiran apa yang dia dakwa konspirasi. Soalan Hakim dijawab, soal balas Pendakwaraya dipatahkan! Tapi kali ini, Anwar langsung tidak angkat sumpah dalam Mahkamah! Anwar langsung tidak memberi keterangan bersumpah! Peluang terbuka luas depan Anwar untuk membela diri dia. Tapi tidak mengambil peluang tersebut!

Tapi teman faham, sebagai peguam teman tahu Anwar tersepit. Berlainan dengan kes 1998 bilamana polis kurang bukti. Setakat sebutir tilam untuk buktikan liwat. Kes liwat Saiful kali ini ada video klip CCTV Anwar berada di kondominium tersebut, ada catatan saksi nampak Anwar ditempat kejadian, ada kesan air mani dalam dubur Saiful, malah DNA Anwar dikesan dalam dubur Saiful, bukan atas tilam macam kes liwat Azizan! Dalam keadaan itu, Anwar mengambil jalan selamat dengan langsung tidak angkat sumpah dalam Mahkamah dan memberi keterangan bersumpah.

Dengan cara itu, Hakim tidak boleh tanya soalan, Pendakwaraya tidak boleh soal-balas. Anwar selamat daripada disoal-siat, Anwar selamat daripada dilondehkan di dalam kandang saksi! Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Anwar sendiri tidak membela diri dia dalam Mahkamah, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

2. Mengapa Wan Azizah, Presiden PKR yang juga bini Anwar tidak datang membela Anwar dalam Mahkamah. Sedangkan nama Wan Azizah disenaraikan sebagai saksi pembelaan Anwar? Adakah Wan Azizah tidak yakin dengan "kesucian" Anwar? Bukankah Wan Azizah yang isytihar Anwar sebagai manusia anugerah tuhan? Bukankah Wan Azizah sanggup berbohong Anwar hendak ditembak mati sebab itu Anwar perlu lari ke Turki tidak lama selepas Saiful membuat lapuran polis mengadu diliwat Anwar? Bukankah Wan Azizah sanggup berbohong jam Omega ada pada dia untuk melindungi kegiatan pelacuran Anwar dengan China-DOLL yang didedahkan oleh Datuk Eskay kawan baik Anwar sendiri?

Mengapa tiba-tiba dalam kes meliwat Saiful, Wan Azizah tidak menggunakan peluang membela Anwar dalam Mahkamah? Mengapa Karpal Singh tidak panggil Wan Azizah sebagai saksi memberi keterangan membela Anwar dalam Mahkamah! Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Wan Azizah, Presiden PKR dan bini Anawr sendiri tidak membela diri Anwar dalam Mahkamah, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

3. Mengapa Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR yang juga anak emas Anwar tidak membela Anwar dalam Mahkamah! Dalam kes liwat 1998, Azmin Ali sanggup beri keterangan bersumpah dalam Mahkamah. Malah Azmin sanggup dikenakan pertuduhan menipu dan berbohong kerana memberi keterangan palsu dalam Mahkamah dalam kes liwat 1998! Malahan Azmin buat kenyataan sanggup pecahkan tembok penjara demi membebaskan insan tersayang! Mengapa Azmin tidak menjadi saksi membela Anwar dalam perbicaraan meliwat Saiful? Kenapa Karpal Singh sebagai peguam Anwar tidak panggil Azmin sebagai saksi untuk membela Anwar?

Sedangkan sebagai orang yang rapat dengan Anwar, sebagai orang kanan yang kata pepatah "tidur sebantal baring sekatil" dengan Anwar, sudah tentu Azmin patut tahu pelbagai perkara tentang Anwar termasuk karakter Anwar. Kenapa tidak pergi ke Mahkamah dan yakinkan Mahkamah mengenai karekter & akhlak Anwar! Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau orang kanan Anwar saperti Azmin sendiri tidak membela diri Anwar dalam Mahkamah, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

4. Mengapa Anwar menggunakan khidmat Karpal Singh untuk membela dia dalam kes liwat di Mahkamah ini? Sedangkan pada 22 Okt 1997, Karpal Singh yang mendedahkan dalam Parlimen dia ada bukti Anwar seorang peliwat! Dalam ucapan di Federal Hotel selepas itu, Karpal Singh menyatakan dia ada bukti dan dokumen Anwar kaki liwat! Ucapan dan pendedahan Karpal itu menyebabkan ada pemimpin PAS memanggil Anwar dengan gelarana "Sheikh Anwar Al-Juburi"! Bukan itu sahaja, Karpal Singh sebenarnya adalah peguam mangsa liwat kes 1998 Azizan Abu Bakar & pendedah kes itu iaitu Umi Hafilda!

Mengapa tiba-tiba Anwar mengambil Karpal Singh menjadi peguam dia bagi kes liwat Saiful tahun 2008? Mana pergi Raja Aziz Addruse, Haji Sulaiman Abdullah, Pawancheek Marican, Zainur Zakaria dan lain-lain? Adakah kerana itu ada cadangan di Mahkamah kes liwat Anwar dengan Saiful ialah atas dasar suka sama suka, bukan dipaksa? Kot mane pun, liwat tetap berlaku, walaupun suka sama suka? Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Anwar sendiri mengambil Karpal Singh yang menuduh dia meliwat tahun 1997 untuk menjadi loyer dia bagi kes 2008 mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

5. Mengapa Anwar tidak membela diri dia dalam mahkamah dengan membuktikan alibi dia, kononnya dia tidak ada ditempat kejadian meliwat Saiful itu? Kenapa saksi alibi tidak dipanggil memberi keterangan? Kenapa Haji Hasanudin, tuan punya kondominium yang juga kawan Anwar tidak dipanggil? Kenapa Mokhtar, pengawal peribadi Anwar yang juga adik ipar dia tidak dipanggil? Kenapa Mohd. Sani, pemandu Anwar yang sudah berbelas tahun berkhidmat dengan Anwar tidak dipanggil? Kenapa Wan Azizah isteri Anwar sendiri tidak dipanggil? Sedangkan mereka semua adalah saksi yang disenaraikan sebagai saksi alibi? Mengapa mereka tidak datang memberi keterangan membela Anwar dalam Mahkamah, sedangkan mereka ini semua rapat dengan Anwar?

Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau orang-orang yang rapat dengan Anwar sendiri tidak membela diri Anwar dalam Mahkamah, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

6. Mengapa Anwar dan Karpal Singh tidak panggil Rahimi, pegawai khas Anwar sendiri membela Anwar dalam Mahkamah! Sedangkan Rahimi yang memperkenalkan Saiful kepada Anwar dan membawa Saiful bekerja sebagai pembantu pejabat Anwar. Rahimi dikatakan telah membuat Surat Akuan Sumpah kononnya mengaitkan Dato' Sri Najib dengan kes liwat Saiful. Malahan Surat Akuan Sumpah Rahimi itu diperakui oleh YB Wee Choo Keong, Ahli Parlimen PKR Wangsa Maju! Malang bagi Anwar, apabila Rahimi pegawai khas dia sendiri bertukar haluan dan membuat laporan polis yang dia disuruh membuat Surat Akuan Sumpah palsu untuk cuba mengaitkan Dato' Sri Najib. Malah YB Wee Choo Keong sendiri mengesahkan perkara itu!

Tidak cukup dengan itu, YB Wee Choo Keong memilih keluar daripada PKR, dan kini menjadi Ahli Parlimen Bebas! Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau pegawai khas Anwar sendiri, bukan sahaja tidak membela Anwar dalam Mahkamah, malah membuat repot polis dipaksa buat Surat Akuan Sumpah Palsu, dan YB Wee Choo Keong yang mengesahkan Surat Akuan Sumpah palsu itu pun sampai keluar parti, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

7. Mengapa Anwar tidak mengambil kesempatan membela diri dia dengan memberikan sampel darah untuk menafikan DNA air mani yang ditemui didalam dubur Saiful. Kes kali ini berbeza dengan kes liwat Azizan tahun 1998, kerana tahun itu DNA Anwar ditemui atas tilam bertompok yang berusia lebih 6 tahun! Kali ini DNA air mani Anwar ditemui dalam dubur Saiful yang berusia 2 hari. Saiful diliwat 26 Jun 2008, dan membuat repot polis dan diperiksa doktor pada 28 Jun 2008! Tidak sampai 48 jam! Dan DNA airmani Anwar ini disahkan oleh ramai saksi: pakar forensik, perubatan, doktor dan lain-lain! Tak saperti kes tahun 1998 bila ianya hanya disahkan oleh seorang ahli kimia Lim Kong Boon!

Kalau benar dakwaan pembelaan Anwar bukan airmani dia didalam dubur Saiful, mengapa Anwar tidak berani memberikan sampel darah dia untuk diperiksa sebagai perbandingan DNA! Bukankah kalau ujian darah itu membuktikan DNA air mani di dalam dubur Saiful itu bukan DNA Anwar, itu adalah pembelaan yang bukan sahaja hebat, malah boleh membebaskan Anwar serta merta. Silap-silap Kerajaan pun boleh tumbang!

Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Anwar sendiri tidak menggunakan peluang mengemukakan sampel darah DNA dia untuk membela diri sendiri dalam Mahkamah, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

8. Anwar mendakwa kononnya pertuduhan dia meliwat staf dia Saiful adalah konspirasi Dato' Sri Najib. Konon ceritanya Saiful berjumpa dengan YAB PM! Malah Anwar sampai nak sapina YAB PM untuk memberi keterangan. Yang peliknya dia sendiri tak mau beri keterangan bersumpah untuk membela diri. Tau-tau dia nak paksa YAB PM beri keterangan untuk pembelaan dia! Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Anwar sendiri tidak mahu memberi keterangan bersumpah membela diri dia dalam Mahkamah, sebaliknya memaksa YAB PM pulak memberi keterangan untuk pembelaan dia; mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

9. Kalau alasan Anwar membela diri dengan memanggil YAB sebagai saksi kononnya kerana Saiful berjumpa dengan YAB Dato' Sri Najib, mengapa Anwar tidak mahu memanggil YB Senator Ezam Mohd Nor yang juga ditemui Saiful! Malahan YB Senator Ezam telah membuat kenyataan terbuka menyatakan Saiful ada datang bertemu dengan dia. Dan Ezam menyatakan dia bersedia dipanggil sebagai saksi untuk pembelaan kes Anwar! Persoalannya, mengapa Anwar tidak menggunakan peluang itu untuk pembelaannya! Mengapa YB Senator Ezam, antara orang yang paling rapat dengan Anwar langsung tidak dipanggil sebagai saksi?

Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Anwar sendiri tidak menggunakan peluang memanggil YB Senator Ezam sebagai saksi untuk membela diri dia dalam Mahkamah, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

10. Anwar menyatakan bahawa dia membela diri dengan mahukan Mahkamah Rakyat menentukan kesalahan dia! Persoalannya, kenapa Anwar tidak serahkan pembelaan dirinya kepada Mahkamah ALLAH! Iaitu dengan bersumpah laknat! Sebagaimana yang dibuat oleh Saiful sendiri. Saiful telah bersumpah dengan menyatakan "bahawa saya Saiful telah diliwat oleh Anwar Ibrahim yang memasukkan zakarnya kedalam dubur saya, jika palsu dakwaan saya maka laknat ALLAH atas diri dan keluarga saya"!

Begitu berani Saiful menyerahkan pembelaan dia kepada ALLAH Rabbul Jalil. Dan ramai pengikut taksub Anwar berharap Saiful akan dilaknat. Malah ada yang bawa cerita konon Saiful dah kena sopak, kena angin ahmar, mulut berbuih, lumpuh seluruh badan dan macam-macam lagi. Tau-tau keluar gambar-gambar Saiful berdahi hitam sedang bertawaf di Masjidil Haram. Muncul gambar Saiful berdoa diatas Jabal Nur di Gua Hira' mengadap Ka'bah!

Pengikut taqsub Anwar semuanya terkedu bisu dan terkentut! Sebaliknya Anwar masih dengan keingkaran dan keengganan dia untuk membela diri dengan bersumpah laknat! Apa yang Anwar takut sangat? Tak percaya kepada ALLAH? Atau takut laknat ALLAH diturunkan? Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Anwar sendiri tidak berani membela diri dia dihadapan Mahkamah ALLAH dengan bersumpah laknat saperti Saiful, mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

Inilah sepuluh perkara yang perlu direnungkan oleh umat Islam dan rakyat Malaysia semua dan seluruh dunia! Sebelum mike semua membuat kesilapan untuk membela Anwar di Mahkamah jalanraya, tanya diri mike dulu, mengapa Anwar tidak menggunakan peluang sebaik-baiknya untuk membela diri dia sendiri dalam Mahkamah? Mengapa Anwar tidak mahu menyerahkan pembelaan dia kehadapan Mahkamah ALLAH?

Malah teman cabar pengikut taqsub Anwarinas, sila adakan solat hajat perdana secara besar-besaran. Panggil lah Tok Guru Nik Aziz atau Haji Hadi Awang menjadi imam. Mintalah doa hajat kepada ALLAH, tunjukkan, dan buktikan siapakah pembohong sebenarnya, Anwar atau Saiful! Kalau Saiful bohong, berdoalah kepada ALLAH supaya turunkan laknat kepada Saiful serta merta!

Tetapi kalau Anwar berbohong, dan memang dia telah meliwat Saiful, mohonlah doa dan hajat kepada ALLAH supaya melaknat Anwar, dan menurunkan bala kepada para pengikut Anwarinas yang masih taqsub dengan Anwar! Berani yop? Teman cabar mike semua yop! Pokok pangkalnya, kalau Anwar, bini dan kawan-kawan dia sendiri tidak membela Anwar dalam Mahkamah, mengapa mike semua rela dan redho diperlembu dan dikaldaikan untuk membela Anwar Ibrahim di Mahkamah jalanan!

25 comments:

anti bohmau said...

AST,

puak2 penyokong nwar ni ibarat kata 'menyuluh di dalam terang'...

semua bukti yg ada dinafikan mcm ketua depa! hanya mampu nafi...

mrk buta krn silau kebenaran tp celik dlm lubang gelap!!

semua yg tiada didakwa ada...

dulu kata ada 6 kotak dokumen kerajaan zaman Dr.M!! dedah la..

gambar satelit ds rosmah di tempat pembunuhan altantuya!! huh!! mana?

alibi kes dia ngn saiful, ramai...

ni kan alibi nwar - w.ajijah? nurul ijjah? assmin? rafizi? drebar dia?

wh**???????

Anonymous said...

pengikut/penyokong taksub anwar ni dah jadi macam bani israel dizaman nabi Musa walaupun dibuktikan dengan mukjizat sekalipun mereka tetap angkuh dan sombong....
hati mereka telah dibutakan oleh sebab keangkuhan mereka sendiri

Anonymous said...

Wado wado... 10 soalan ini jawapan nya hanya satu pak nordin.. "ANWAR MEMILIH UNTUK DIPENJARAKAN". SENANG LO, RAKYAT BANGKIT UTK JATUHKAN SI UMNO .. MAKA ITU TERCIPTA LA SEJARAH BARU, UMNO TERKUBUR BUKAN KERNA SUMPAH LAKNAT, BUKAN KERNA SODOMI TP KERNA EMPATI PADA IBU AZIZAH..

Anonymous said...

AKU TAK RELA, AKU TAK RELA DIBUAT BEGINI.... TAK RELA, TAK RELA PUN SAMPAI 8 KALI KENA ...

Anonymous said...

kita rakyat Malaysia terhutang budi dgn Saiful. Saiful sanggup mengorbankan LJ nya demi menyelamatkan Malaysia daripada berketuakan peliwat.

Diharap kerajaan akan bagi anugerah tertinggi kepada Saiful sebaik Anwar bercuti di Sg Buluh

Anonymous said...

Saiful yg muda dan gagah perkasa mendakwa diliwat secara paksa ( tanpa rela) oleh orang tua yang berkuasa.
Tapi dlm mahkamah pertuduhannya ialah liwat secara rela.
Habis, macam mana si 'mangsa' boleh diangkat jadi hero jika liawat suka sama suka.
Bila suka sama suka, dah jadi sama dgn kes zina. Bawa kes ini ke mahkamah syariah lah...

Anonymous said...

10 hujah bodoh dari ZN ni kau kata mustahil di jawab??

sk kuala pegang said...

memang bodoh zukifli nodin ni... jadi peguam bodoh saja..tak belajar dari sejarah langsung....

Anonymous said...

hehehe...hang pa tak kenal siapa zulkipfli nordin ni..nak tahu perihal ttg seseorang kena tanya kawan bukan tanya musuh dia...zulkipli ni duit punya pasai la..

Anonymous said...

Hang siap Zulkifli aka lebai malang..Aku akan pastikan hang bertanding pilihanraya kali ni hilang wang pertaruhan...Dasar barua dah kena bayar!

Anonymous said...

yg bertiga terer bebeno ni.. ater jawap la.. jawap la... 10 soalan jer..

Anonymous said...

Ha ah jawab la kalo betul korang pertahankn sgt dsai. Memaki dan marah2 hanya menunjukkan kebodohan dan kelemahan korang. Kesian.. Bagi la 10 sebab knp kena pertahankan dsai. Mmg satu pon korang xdpt bagi. Ape pengorbanan dia yg besar sgt utk Malaysia? Ape pentingnya dia utk Malaysia? Mse dia jadi MOF dlu pun krisis ekonomi pn xdpt nk selesaikan. Ini pulak nk jadi PM? hancur Malaysia

Anonymous said...

Banyaknye hujah, dikanan berhujah dan dikiri pun berhujah juga. Di sini solat hajat di sana sumpah laknat. Mana satu betul nie.

Si dituduh dan penuduh menyerah diri kepada allah untuk menghukum mereka, baik di dunia mahupun akhirat. Makamah manusia menghukum berdasar kelemahan manusia.

Yang lain tue diam sajelah, daripada membangkitkan fitnah yang tidur.

zaidi selayang

ringgo said...

3 ekor pecacai ni suka jadi kaldai anwar iblis laknatullah. syabas ZN. teruskan hujah . jgn layan pecacai2 kaldai ni. kalo hangpa berani mari lah kat luar, jgn cerita kat sini la. hangpa dah jadi kaldai anwar sbb hangpa otak kaldai.

Anonymous said...

tiga org tu biase bg lobang jobor kat anwar kot... tak mustahil kan

Anonymous said...

kebenaran sebenar tiada sapa tahu.. tunggu la penghakiman di hadapan Allah...kenapa perlu buat spekulasi untuk jatuhkan sesama Islam? x cukup lg ke org2 kafir nak serang Islam..ni org islam sendiri pon sama..kalau mcm ni,sampai bila pon Islam xkan tertegak..kalau tahu kebenarannya, kenapa korg sume x gi je jd saksi? apa yg berlaku ni sume perancangan Allah...

Anonymous said...

12.01+12.24+12.46=1.0(AI)upps salah,
12.01+12.24+12.46+1=SYOK WOOOO...

Anonymous said...

Zulkifpeliaq nie memang sewel sikit...
LEpas dah jumpa NAjib kat Las Begas... balik2 terus jadi ultra PERKASA... hujah paling mudah... ada ke umur 64 tahun boleh liwat 25 tahun yang kuat... tuduhan liwat suka sama suka... kalau betul2 salah, sumbat dua2 dalam jail... ada berani ke sayfool.. ko bela kat kandang tertuduh pun masuk jail dulu, bawala semua saksi... masuk jail gak dulu... 10 HUJAH YANG LAWAK

Anonymous said...

penyokong nwar dah tak boleh jawap.. baru 10 soalan je yop... kome dah bagi jawapan merapu2 dah...

ini lah dinamakan taksup tahap gila babi....

eh..ehh... jawap yop jangan tak jawap...

kepada penyokong nwar yg pakar undang2 sila laa jawap...tp jangan la jawap merapu mcm org gila nampak sangat bodohnya...

soalan yg dibagi tu logik dan berfakta dan jawapan utk menyangkal pun mestilah logik dan berfakta jugak....jawapan jangan merapu yop nanti org akan gelak guling2 dgn jawapan merapu tu....

Anonymous said...

bro-bro semua,
selepas solat aku selalu doa...kalu Nuar ni orang baik mintak Allah lindungi dia..kalu dia orang jahat..laknak Allah pada dia aku nak tengok di dunia jugak.aku jugak mintak bala ke atasnya jangan dilengah-lengahkan.

Anonymous said...

nak buek cano.....dibagi berpuluh hujah dan alasan serta bukti pun...berok2 PaRia ni tetap dgn kepala bodoh dia....tetap percaya pada sinuar.....

Anonymous said...

bagi la apa pun hujah bernas dan tak termampu dibalas tpi apa jawapan puak2 dsai?... ni fitnah, dusta, konspirasi, rosmah, zalim, altantanya, barang naik, hutang negara,....diputar belit pusing2 sampai yg cakap pun mcm tak tau apa yg dia cakap.. TANPA ada hujah. sebahagiannya terikut2 sahaja atas apa yg logik pada akal mereka, ada yg dapat dri sumber salah tanpa ada cross cek, dan ada ramai yg tertipu dgn penampilan imej.. maka jawapnnya.. malanglah.

Anonymous said...

Zulkifli Noordin tak berani balik Kulim kawasan parlimen sendiri, makan gaji buta ke? Aku orang Kulim, kalau aku jumpa ZN di Kulim aku nak bagi penampar jepun sekali, sial punya wakil rakyat, tipu pengundi.

Anonymous said...

AST,

Nak tahu kebaikan seseorang, tanya pada musuhnya. Jika nak tahu keburukan seseorang tanya pada sahabat karibnya.
jadi kesimpulannya nak tahu kebenaran pasal Anwar Ibrahim? (pastilah bekas rakan-rakan karibnya)

Anonymous said...

Dasyat kan? soalan dah terang benderang siap jawapan pun dikatanya macam2....


Sah jubo dah belobang kena taji dgn nuar..!!! Sedap ek? Berak pun senang kan? Hahaha...cam celaka la korang ni...