Tetamu Kehormat...

December 28, 2011

Sudahlah, Jangan Banyak Prasangka!

7 comments:

Anonymous said...

Jangan lah berprasangka buruk wahai kawan2.

1. Jangan berprasangka yang dato Sharizat membaham duit kerajaan untuk projek lembu seperti di dedah audit negara.

2. Jangan lah berprasangka buruk dengan negeri yang di perintah oleh UMNO\BN lebih teruk teruk dari negeri yang di perintah PR walaupon Audit Negara berkata negeri PR lebih baik.

3. Jangan lah berprasangka buruk terhadap KJ.

4. Jangan lah berprasangka buruk terhadap UMNO walaupon rizab Melayu sudah habis separuh.

5. Jangan lah bersangka buruk bila tanah rizab melayu seperti tanah KTM sentul, tanah kem TUDM, tanah bukit genting, tanah kilang simen padang rengas di berikan kepada CINA.

6. Jangan lah bersangka buruk bila singapore, stesen KTM dan batu puteh di beri saja kepada LKY.

7. Jangan lah bersangka buruk kepada penyokong UMNO walaupon mereka bangang dan terus menyokong pemimpim mereka yang hari2 menipu mereka

SBA said...

Dan
Janganlah bersangka buruk kpd mereka yang bersangka buruk disebabkan Anwar dan N Azis dah meliwatkan kepala otak mereka yang UMNO tu korup walhal Anwar berada dan
Merosakkan UMNO sendiri. Waspadalah pada mereka yang menghalalkan hanya bagi mereka sahaja dan haram untuk yg lain.

Anonymous said...

Sdra Azli Shukri, mohon izin masuk.

Sdra Sdra sekalian kita tidak bolih prasangka terhadap akhbar cina dan Paderi EU.
Adalah pada saya KDN tidak bolih ambil tindakkan Nanyang siang Pau atau sesiapa pun untuk menyoal pendirian dan dasar kerajaan sediada sebab Najib sudah beri laluan lampu hijau semenjak beliau naik jadi PM.
Nanyang dan seangkatan macam STAR sudah tahu dan faham tidak ada apa akan berlaku kapada mereka.Kesian kapada KSU .
Semenjak itu dasar pro Cina dan persekolahan vernakular dapat sokongan meluas dari Dao Zhong dan lain lain ucapan dasar serta sumbangan kewangan kapada sekalah cina mendapat liputan luar biasa hinggakan kaum cina dan semua pati politik DAP MCA Gerakan yakin undi cina akan menentukan dan menetapkan corak rentak gaya amalan dasar prinsip kerajaan yang di paksikan 1M.
Anwuar dan seangkatan hanya tompang sekaki sahaja atas ledakkan tembak kaki sendiri pentadbiran Najib.
Saya berpendapat bahawa anggota kerajaan penjawat awam perkhidmatan awam semua buang masa saja sebab Najib dan rakan tidak akan ambil peduli akan kejadian saperti ini dan amat banyak sekali event ucapan tindakkan olih parti pembangkang dan juga MCA GErakkan yang menyentuh perasaan Melayu Islam Institusi Di Raja sehingga Art 153 pun nak di cakap olih Paderi EU..
Lagi pun mereka tahu Najib akan pergi ke akar umbi saperti belia dan kaum muda yang bilangan nya 7(tujuh) juta orang,melalui rangkaian " virtual listening" tweeter fasebuk social media sebagai jalan lencongan dan jalan pintas sebab Najib mengaku "he assured his online friends that he read their comment ideas complaints and he did his best to respond" maana nya kabinet dan 1.4 juta penjawat awam semua jadi tunggul kayu buang masa habis kan beras dan pendapatan negara sahaja.

Setakat ini Najib sendiri yakin telah membuktikan beliau adalah Presiden Parti 3.43 juta ahli UMNO juga suami FLOM.
Najib juga, yang world view playsafe liberal terbukaan kelainan human rights civil liberties innovation transformacy politik enggage vernakular populis generasi Y kayuh basikal nonton bola sepak MUFC cool dengan IPOD tablet tweet FB blakberry new politiks new civil disobedience inclusive blue ocean high income world view sangat 1M,tapi bukan Prime Minister material.

Dapat lesen besar 1M
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

UMNO juara pelihara LEMBU

Adik Sayang said...

(( Azam Tahun 2012 )) - 'Sumpah, Saya Mahu Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7!'

http://www.youtube.com/watch?v=MuzXGijU-Yo
http://www.youtube.com/watch?v=ZzJu-rbaeyk
http://www.youtube.com/watch?v=8DINrETryqc
http://www.youtube.com/watch?v=NDqgi3BtZ6M
http://www.youtube.com/watch?v=h4WhMjwio1c
http://www.youtube.com/watch?v=0CA1NbRSjfk
http://www.youtube.com/watch?v=weDQbnJrvNo
http://www.youtube.com/watch?v=67xAH1GtbXM
http://www.youtube.com/watch?v=FwBAVDN5CdU
http://www.youtube.com/watch?v=7Ty4GsbxgUI
http://www.youtube.com/watch?v=B5pHUI-wMG8


Dengan Nama Tuhan yang Maha Esa, saya bersumpah tidak akan mengundi Barisan Nasional (termasuk UMNO, MIC, MCA dan parti-parti komponen yang lain)selagi transformasi besar kepada generasi muda tidak berjaya dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Barisan Nasional secara jelas dan nyata.

Saya bersumpah atas Nama Tuhan yang Maha Esa, jika saya mengundi Barisan Nasional sebelum transformasi besar kepada generasi muda betul-betul terjadi sebelum PRU ke-13, saya telah mengkhianati generasi baru secara jelas lagi nyata.

Saya bersumpah atas Nama Tuhan yang Maha Esa, saya tetap akan mengundi Pakatan Rakyat (PAS,PKR dan DAP) jika transformasi besar kepada generasi muda tidak pernah terjadi.

Saya bersumpah atas Nama Tuhan yang Maha Esa, saya tidak akan berjuang untuk generasi muda, generasi baru, parti mahupun negara jika Barisan Nasional tidak terkubur selepas PRU-13 kerana transformasi besar kepada generasi muda tidak pernah terjadi.
Saya bersumpah atas Nama Tuhan yang Maha Esa, saya tidak sama sekali menarik kembali sumpah saya kini dan selamanya..

-----
Sumpah!! Saya sokong Dato' Seri Abdul Hadi Awang jadi Perdana Menteri Malaysia jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia selepas PRU-13..

Tapi, betulkah generasi muda dan generasi baru berpuas hati?
Tak mungkin... Sudah tentu mereka mahu 'orang mereka' yang diangkat.... (( jangan nak tipu, mereka bukan bodoh ))



Ok fine... fine... KAMU tentu bodoh sombong kan?
OK.... Saya STOP setakat ni je.. Saya tak mahu buat apa2 lagi.. Saya tak mahu ambil kisah apa2 lagi..
Disebabkan KAMU bodoh sombong, KAMU teruskan buat 'benda2' bodoh ni semua sendiri sampai generasi baru betul2 lingkup jelas depan mata KAMU sendiri..
Mulai saat ini, saya hanya mahu fokus kepada diri sendiri, keluarga dan kerja2 saya sahaja..

Bye..bye....



Perrrgghhh!!! Memang Terrrbaaekkkk laaaa

Terima kasih sangat2 korang memang terbaekk!! Terharu aku~ huhuhuhu

SAYA SAYANG KAWAN SAYA

Anonymous said...

Baru-baru ini terbongkar isu NFC yang melibatkan Sharizat dan keluarganya. Sharizat telah diminta berhenti oleh banyak pihak kerana permasalahan yang beliau sedang hadapi. Sharizat membuat kenyataan, ‘siapa dalam UMNO yang tidak bermasalah?’ Kata-kata Sharizat itu selari dengan persepsi rakyat terhadap barisan kepimpinan hari ini.

dinturtle said...

salam tuan, saya tak jumpa emel tuan, mohon kirimkan ke dinturtle@hotmail.com ya