Tetamu Kehormat...

October 6, 2011

Tolong, Jangan Tuduh Ini UMNO Yang Buat!

KUALA LUMPUR, 6 Okt – Pemeriksaan perubatan terbaru tahun ini menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim berhadapan dengan masalah artritis, stenosis yang mengehadkan pergerakan bahagian leher dan tulang belakang Ketua Umum Pakatan Rakyat itu, kata seorang pakar spina hari ini. Dr Thomas Hoogland, yang pernah melakukan pembedahan ke atas bahagian belakang Anwar pada 2004 berkata, Ketua Pembangkang itu ada bertemu dengannya pada 8 September lalu untuk satu pemeriksaan.

“Anwar ada (masalah) pergerakan terhad bahagian belakang, kekebasan di bahagian kiri dan kaki,” kata beliau di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Menggunakan pengimbasan MRI ke atas bahagian belakang Anwar, Dr Hoogland menjelaskan, ia menunjukkan ada tanda-tanda artritis pada bahagian lumbarnya. Pakar itu memberitahu bahawa saluran spina Anwar juga menyempit dan menambah bahawa terdapat ‘kemerosotan’ kedudukan di bahagian tulang belakang di pelbagai peringkat.

“Ada (elemen) stenosis di (lumbar) C5 dan C6. Aduan besar beliau ialah sakit belakang,” katanya lagi. Beliau juga berkata Anwar berhadapan dengan stenosis yang signifikan di bahagian lehernya.

19 comments:

kluangman said...

Itu alasan nak kelaur masuk hospital kalau terpaksa juga tidor di sg buluh.

Malaysia juga wajar menghantar banduan ke luar negara untuk terima rawatan pakar jika keadaan memerlukan - kalau tak hantar, kerajaan dituduh zalim, dituduh niat membunuh karier politaik putar belitnya.

PenganutPAS said...

Tuan , saya tak faham lah istilah perubatan tu .

Adakah ini bermakna Anwar tidak boleh meliwat Saiful menggunakan leher dan belakang dia ker ??

apa kata murshidur am PAS

Anonymous said...

kesian sugguh kat tuan punya blog & tukang2 komen...sama2 ada share...

Anonymous said...

Pergerakan terhad,tapi macam mana boleh pancut air mani dalam lubang dubor Saiful?.Batang lembik air mani boleh pancut ke,jauh ke dalam pulak tu.Celakalah Wak Sodo penipu besar ni,macam-macam putar belit dia ,guna orang itu guna orang ini,tak habis-habis.

Anonymous said...

yg baca blog, komen2 tukang komen lepas tu kutuk plak blog yg bagi informasi ni, lagi BESAR dia punya syer..kah! kah! kah!

anti bohmau said...

Tuan AST,

kredibiliti semua saksi nwar amatlah dipertikaikan. dr. hooglan ka pa ka ni, kes dia lagi berat..menyebabkan kematian pesakit tp dah dia banyak duit, boleh plak tutup kes tu lps bayar gantirugi...duit nwar bayar upah dia 'rawat'

Anonymous said...

kalau dah berpenyakitan camne nak jadi pm. besonye nafsu patutlaa depan belakang dia tutuh. hehe

Anonymous said...

Kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya akan datang semakin pasti menjanjikan beban ekonomi rakyat akan bertambah parah.

Lantak la cerita Anwar tapi yang pasti jangan bagi BN menang, itu je

AZLI SHUKRI TOMORROW said...

AZLI SHUKRI TODAY
Membanteras Kepalsuan, Kezaliman dan Kemungkaran UMNO

Anonymous said...

pembangkang semuanya mengaku cerdik dan pandai makanya ini adalah ujian buat mereka. iaitu ujian sama ada kecerdikan mereka digunakan untuk apa?

Anonymous said...

sudah tibanya masanya YB yang diketahui menghidapi masalah kesihatan yang dianggap mampu menjejaskan tugas dan amanah, disaring oleh pengundi agar ianya tidak membebankan kewangan negara.

Atas Pagar

Anonymous said...

penyakit yang dihidapi oleh seseorang itu kalau dilihat dari sudut positif adalah pemadam sebahagian dari dosa-dosa.

soalnya: apakah insan yang sihat tidak banyak dosa? apakah insan yang sakit sini dan sengal sana bermakna banyak dosa?

Anonymous said...

Doktor Jerman : Pakar SPINa...
Anwar : Tukang Spin.....

Adi Kencana said...

Isy, ni semua konspirasi UMNO. Anwar sakit belakang pun konspirasi UMNO... Anwar kena gigit nyamuk pun konspirasi UMNO juga, cuba nak bunuh Anwar dgn jangkitan demam denggi berdarah...

Mahfuz Omar - Jaguh Kg Bharu Yg Tolol bin Bahlol. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

UMNGOK semakin terdesak....hanya lubang jubor saipool tempat umngok berpaut.....lubang taik ini lah menjadi nyawa & nadi UMNGOK untuk terus bernafas...... lubang taik Saipool adalah harapan terakhir seekor umno ngok.....sebelum di kambus oleh rakyat seperti bangkai.......

Anonymous said...

Kepada penyokong Nuar tu... tolong sudahlah apa yang ANuar boleh bagi kat hang kalaupun dah tak dapat naik biarkanlah dia melancap sorang-sorang.

Anonymous said...

Anon 12.14 PM

"Cantiknya" bahasa mike. Macam mana rakyat nak hormat pembangkang kalau macam ini cara menggelar orang.


Bekas penyokong Nik Aziz.

Anonymous said...

....baru nuar jubo nak pura2 mati pucuk, lalu pulak sorang budak jambu baikkk punya lenggok punggong depan dia , terus naik mencanak kontol tua si juburit....

...anti liwat.....

Anonymous said...

Pakar tulang kata anwar mati pucuk dan sikit lagi ,datang saorang pakar yang lain mengatakan sipeliwat itu gila....... {macam2 gila}