Tetamu Kehormat...

October 10, 2011

Sebelum Pertikai KeIslaman Orang Lain - Elok Tengok Keluarga Kita Sendiri Dulu

Sebelum kita mengutuk dan menghina orang lain kononnya kurang keIslaman mereka, eloklah kita tengok ahli keluarga kita dahulu, apakah benar-benar sudah menghayati Islam? Atau anak kita sama sahaja dengan anak orang lain. So, Tepuk dada tanya iman. Sambung bacaan anda di sini...

20 comments:

Anonymous said...

Tuan Azli soalan ni nak di tujukan kat Najib ke?

UMNO kan parti Islam

Berapa ramai isteri pemimpin UMNO yang tak pakai tudung

Pakai tudung tu wajib ke tak?

Anonymous said...

Otak orang PAS...! Hahahaha... buang karan..

Kalau kata orang PAS Makan duit, dijawabnya, UMNO tak makan ker?
Kalau kata pemimpin PAS berkhalwat, dijawabnyer, UMNO tak main pompuan ker?

Kerah keng..; aku tak lawan..

Anonymous said...

kalau nak bandingkan dgn akhlak nuarr....yg nutuhh amoii merata2...

akhlak pencacai2 mereka lagi laaa ke lautt....

akhlak azmin, kopi boy nuarrr yg jual puki bini sbb nak pakai ferrari...ekekeke...

alahaii.....

hilbert said...

Mahfuz dan anak2 sedang makan makanan ala barat, ala British..makan guna garpu dan sudu lagi...kalu Mat Syabu nampak memang siap lah si Mahfuz Omar tu...kena belasah dengan komunis peliharaan Mat Syabu..

Orang2 PAS kan anti British hehe..betullah MahFus cakap tak selupa bikin..

MC_Shaharul said...

patot pn umno nie takut sgt hukum hudud nie disyariatkan dlm malaysia nie...klu x pencacai2 nie pn skali kene qazaf...tuduh zina,liwat tnpa syarat2 bukti yg x blh diterima..bila sebut sal hudud mengelupur panas pencacai2 nie...hahaha..bila isu dah xde mula tuduh org tue bt sex,org nie khalwat,org tue main amoi...klu duk kt zaman Nabi la...terokla korg nie...jgn harap Nabi palingkan muka pn pd korg...admin nk ckp kt org pasal akhlak cube tgk kt pemimpin2 sendiri tue dulu..jgn nk main jilat jer...bkn org2 xleh nk menilai sape blah mane akhlak pemimpinnya lbh baik...

MC_Shaharul said...

anak2 pemimpin umno lg teruk..dari mak smpai ke anak aurat lgsung x tutup...usah kata belakang2,dpn2 pn siap berpeluk dgn betina..kahkah...yg jd artis bape org?tgk sudah anak2 menteri yg jd artis...elok sgt ker akhlak?aurat x tutup,yg jantan plak berpeluk ngan betina,bersentuh laki2 ngan pmpn...hahaha...cermin diri dlu la...

Anonymous said...

cuba tengok mahfuz tu , tengok muka dia dalam2 , macamana ? ada Nur tak ? terjenggil mata dia marah kena mabil gambar , kantoi ..!

tengok bini dia tu , pakai apa ? siap guna pisau dnegan garfu beb , kata sanggat islamik ..kenapa tak makan pakai tangan je ? itu kan sunnah nabi ?

sebenarnya , orang PAS ke ..orang UMNo ke , orang PKR ke [kecuali Anwar ] sama saja , semuanya islam , syahadah yg sama , kiblat pun sama , yg bebreza hanyalah nama parti masing2 , orang pas kafirkan orang UMNO , UMNO pula tak kafirkan orang pas , UMNo tak janjikan syurga manakala pas dengan beraniny aberkata undi pas masuk syurga !

Anonymous said...

cuba tengok mahfuz tu , tengok muka dia dalam2 , macamana ? ada Nur tak ? terjenggil mata dia marah kena mabil gambar , kantoi ..!

tengok bini dia tu , pakai apa ? siap guna pisau dnegan garfu beb , kata sanggat islamik ..kenapa tak makan pakai tangan je ? itu kan sunnah nabi ?

sebenarnya , orang PAS ke ..orang UMNo ke , orang PKR ke [kecuali Anwar ] sama saja , semuanya islam , syahadah yg sama , kiblat pun sama , yg bebreza hanyalah nama parti masing2 , orang pas kafirkan orang UMNO , UMNO pula tak kafirkan orang pas , UMNo tak janjikan syurga manakala pas dengan beraniny aberkata undi pas masuk syurga !

Anonymous said...

hilbert

pakai sudu ngan garpu tu haram ke?
kalau di bandingkan wanita pemimpin UMNO tak pakai tudung.

ingat ALLAH = beriman

Anonymous said...

azli...muka nko nmpak cam educated..hishhh xyah lah aku sudah kan ayat aku

Anonymous said...

orang HAMpas MEMANG BODO SOMBONG...tak payahla nak banding2 ngan orang UMNO...korang bukan ker dri dulu kata UMNO ni tak betul...so kalo UMNO tak betul biasala..takyahla sebok nak banding banding...orang bercakap pasal hamPAS yang konon semuanya baik belaka..semuanya ISLAM...semuanya takde salah....kalo ko dari dulu dok mengaku diri baik belaka..janganlah buat atau tunjuk perangai yang bertentangan dengan apa yg korang perjuangkan...memamng hamPAS bodo..kalo orang semua haram..tapi bila kene atas kepala sendiri..korang pusing bagi benda HARAM jd HALAL...!DARI DULU SAMPAI SEKARANG HAMPAS!!!!!

V7 said...

Anonymous October 10, 2011 10:37 PM
said...

Tuan Azli soalan ni nak di tujukan kat Najib ke?

UMNO kan parti Islam

Berapa ramai isteri pemimpin UMNO yang tak pakai tudung

Pakai tudung tu wajib ke tak?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

umno parti islam..maksud kau pas parti kafir lah...oh ya pas kan komunis...pas mana ada agama...anak mahfuz tu pakai tudung bukan sebab dia islam tapi sebab ikut trend artis yang pakai tudung...

V7 said...

MC_Shaharul said...

patot pn umno nie takut sgt hukum hudud nie disyariatkan dlm malaysia nie...klu x pencacai2 nie pn skali kene qazaf...tuduh zina,liwat tnpa syarat2 bukti yg x blh diterima..bila sebut sal hudud mengelupur panas pencacai2 nie...hahaha..bila isu dah xde mula tuduh org tue bt sex,org nie khalwat,org tue main amoi...klu duk kt zaman Nabi la...terokla korg nie...jgn harap Nabi palingkan muka pn pd korg...admin nk ckp kt org pasal akhlak cube tgk kt pemimpin2 sendiri tue dulu..jgn nk main jilat jer...bkn org2 xleh nk menilai sape blah mane akhlak pemimpinnya lbh baik...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

macam lah nabi suka tengok muka kau tu...dah lah gelap macam mahfuz biol tu bawak sial pulak tu...

aku tahu lah kau tu bakal menantu mahfuz biol tu...sikit-sikit angkat bapak mentua kau cukup lah...tinggi sangat kau angkat dia...kita orang tak heran lah anak dia tu...bukan taste kita orang lah anak mahfuz biol tu...kau jangan risau lah, kau tak perlu bersaing lah...tak ramai yang ada taste macam kau nie...semoga berbahagia...

V7 said...

MC_Shaharul said...

anak2 pemimpin umno lg teruk..dari mak smpai ke anak aurat lgsung x tutup...usah kata belakang2,dpn2 pn siap berpeluk dgn betina..kahkah...yg jd artis bape org?tgk sudah anak2 menteri yg jd artis...elok sgt ker akhlak?aurat x tutup,yg jantan plak berpeluk ngan betina,bersentuh laki2 ngan pmpn...hahaha...cermin diri dlu la...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

anwar ibrahim lagi teruk...si anugerah tuhan orang-orang pas tu...kaki main pelacur...bukan kata dedah aurat bogel terus...

mat sabu pun sama teruk jugak...main bini kawan sendiri (bini orang pas pulak tu...yang tutup aurat pulak tu)

V7 said...

Anonymous October 10, 2011 11:25 PM said...

hilbert

pakai sudu ngan garpu tu haram ke?
kalau di bandingkan wanita pemimpin UMNO tak pakai tudung.

ingat ALLAH = beriman
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tak haram...main pelacur, main bini kawan dan liwat jantan pun tak haram...itu sebab lah anwar ibrahim dan mat sabu jadi pemimpin agung puak-puak pas nie...

kewarakan dan kemuliaan puak-puak pas adalah bergantung kepada sejauh mana dia kawan telah main pelacur, main bini orang dan liwat jantan...makin kerap main pelacur, main bini kawan dan liwar jantan...maka makin tinggi lah kemuliaan mereka...

V7 said...

Anonymous October 10, 2011 11:31 PM
said...

azli...muka nko nmpak cam educated..hishhh xyah lah aku sudah kan ayat aku
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

memang dia terpelajar pun...kau yang tak sekolah...

V7 said...

azli pergi siasat dulu betul ker tu bini dan anak mahfuz...bukan apa, aku tahu tu bini ata anak kawan pas dia...maklum lah orang pas kan sukan main bini kawan sendiri...

Anonymous said...

Penduduk Sek 19 berhadapan masalah kuil haram yang belum selesai sampai hari ini. PKNS berjanji kuil akan pindah. Tanah itu untuk tapak rumah teres 16 unit. Kuil kecil sebesar tandas pada 1988 digunakan penduduk setinggan. Pada tahun 2005 setinggan dipindahkan. Penduduk minta campur tangan Sultan Selangor bila ubahsuai besaran dibuat tahun 2006 selepas bekalan air dan elektrik dimasukkan. Julai 2007 aduan dibuat kepada BPR dan Biro Pengaduan Awam JPM. Pada 29/12/2007 BN arahkan kuil pindah ke Seksyen 22. Selepas PR berkuasa MAC 2008 pemindahan dibatalkan atas alasan tapak itu jauh dalam kawasan kilang. Pihak kuil gantung bendera PAS dan PKR beritahu dua parti itu sokong kuil tak payah pindah. Usaha penduduk bertahun2 jadi sia-sia. Gangguan bising semakin menjadi2. Aduan kepada pihak berkuasa dan perjumpaan dengan wakil rakyat tiada tindakan berkesan. Julai-Disember 2008 gangguan kuil bising keterlaluan. Pemuda Hindu sering berkumpul, minum dan mabuk dan sudah berani ugut. Rumah penduduk dan tanda jalan diconteng nombor gangster 303. Penduduk mohon bantuan Pertubuhan NGO. Pada Jan 2009 kedatangan NGO tidak disenangi Khalid Samad yang menuduh mereka sebagai gerombolan UMNO datang buat provokasi kepada kuil Hindu. Kenapa NGO dikaitkan dengan UMNO sedangkan semasa BN berkuasa penduduk mengadu Sultan, BPR dan JPM. Berderet artikel ditulis YB Khalid mengenai Persoalan Kuil Sek 19. Hindu kuil disokong MIC semasa BN disokong pula oleh YB Khalid. NGO hantar memorandum desak kuil segera pindah. Pilihan pemimpin PR Selangor berhampiran kawasan perumahan majoriti Islam Seksyen 23. Dalam laporan MTEN Selangor Julai 2009 ada menulis bantahan penduduk Sek 23. Kawasan tapak kuil yang dipagar diconteng kerana penduduk bantah kuil dibina disitu. Kenapa pemimpin Islam PR tidak peka bantahan penduduk Islam? Kenapa kuil yang mengganggu ketenteraman awam hendak dipindahkan berhampiran kawasan perumahan majority Islam Seksyen 23?. Pada 28/08/2009 penduduk buat demonstrasi di SUK. Bila kepala lembu diusung sebagai tanda protes ramai pemimpin Islam melenting konon menghina penganut Agama Hindu. YB Mahfuz keluar dalam You tube menyalahkan mereka yang buat demonstrasi. Harakah menuduh UMNO dalang kepala lembu. Kenapa pemimpin PR bersikap double standard dalam isu kuil itu?. Pada 26/07/2008 pengunjung kuil Hindu Seksyen 19 buat perarakan bergendang bawa patung besar depan rumah penduduk Islam jam 1 pagi. Suasana malam itu kecoh, penduduk tegur diugut bunuh, polis sampai mereka jerit apa komplen2 Melayu bodoh. Kenapa tidak ada tindakan serius pemimpin PR selesaikan masalah penduduk Islam?.Pada 30/09/2009 Pemimpin PR Selangor keluarkan risalah memahami Isu pemindahan kuil di Sek 19 ke Seksyen 23. Kenapa risalah itu hanya menyalahkan penduduk dan NGO Islam?. Kenapa pemimpin PR Selangor tidak berlaku adil kepada penduduk Islam?. Pemimpin Islam PR berbohong untuk selesaikan isu pemindahan kuil November 2010 tetapi sampai hari ini kuil masih disitu juga.

Anonymous said...

klau nk brcakap tntang pakaian muslimah,faham dlu ciri2ny.jgn main serbu je,kot malu sndri.yg ko buat bndingan tu salah satu drpd ny.ada juga dia pkai tudung,yg tk pkai lansung tu mcm mna?ingt!pmimpin wanita UMNO prnh mngubah hukum.WAJIB jd HARUS."mmakai tudung ada lh hak msing2 dn trpulang pd individu" Mnutup aurat ada lh wajib,klau silap msh blh di tegur,tp yg lnsung tk mnutup aurat WAJIB di tgur.jd saranan sya ko fahami lh mksud surah Al Asr.

V7 said...

Anonymous October 15, 2011 12:47 AM
said...

klau nk brcakap tntang pakaian muslimah,faham dlu ciri2ny.jgn main serbu je,kot malu sndri.yg ko buat bndingan tu salah satu drpd ny.ada juga dia pkai tudung,yg tk pkai lansung tu mcm mna?ingt!pmimpin wanita UMNO prnh mngubah hukum.WAJIB jd HARUS."mmakai tudung ada lh hak msing2 dn trpulang pd individu" Mnutup aurat ada lh wajib,klau silap msh blh di tegur,tp yg lnsung tk mnutup aurat WAJIB di tgur.jd saranan sya ko fahami lh mksud surah Al Asr.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

wahai babi kurap pas...cuba kau terangkan sikit apa maksud surah Al-Asr???

jangan cakap aje pandai tapi bodoh nak mampus...aku tunggu jawapan kau... tak payah lah jadi macam tok guru nik azazil kau tu...jual agama untuk dunia...pura-pura zuhud konon...tapi sebenarnya dia lah yang tamak kuasa dan jahil ilmu...sampai mati kot nak jadi MB kelantan...dah lah kelantan tak membangun, kotor pulak tu...pengotor tu islam ker???