Tetamu Kehormat...

October 19, 2011

Roti Canai Banjir Dari UIA!


Elok rasanya Aziz Bari menyertai politik sepenuh masa. Dalam dunia politik beliau boleh berkata apa-apa sahaja yang beliau mahu. Jangan setakat mempertikai kuasa sultan-sultan Melayu, bahkan kalau rasa mahu mengutuk dan mencarut pun akan "dihalalkan" oleh ulama-ulama PAS. Dalam politik Malaysia - tiada undang-undang dan hukum halal-haram. Yang haram mengikut UMNO akan jadi halal mengikut PAS dan yang haram mengikut PAS boleh jadi halal mengikut UMNO. Jadi, kalau Aziz Bari teringin untuk "bebas" berkata-kata, maka jadilah ahli politik sepenuh masa dan bukan makan gaji dengan kerajaan yang didakwa zalim oleh PAS, DAP dan PKR.

14 comments:

Anonymous said...

Aziz Bari, seorang paderi yang mengajar Islam di UIA agaknya. Agen Kristian di Asia Tenggara.

Anonymous said...

Bagusnya pemerintahan BN,inilah bentuk demokrasi yg di laungkan oleh BN dan inilah bentuk janji Najib Razak yg memberi jaminan bahawa Malaysia akan di tadbir secara adil dan saksama.

Maka kepada yg berminat mahu Malaysia di tadbir secara lebih baik,telus dan berintegriti perlulah beralih kpd Pakatan rakyat.

Jelas sekarang bahawa kerajaan BN mahu supaya org ramai menjadi Pak angguk @ pak turut semata-mata.

Juga jelas sistem perundangan kita sudah di perkudakan oleh BN dan dibahagi dua.

Satu di cipta khusus utk BN manakala satu lagi di tujukan kpd Pembangkang.

Maka kepada benda yg sama jikalau ianya dilakukan oleh penyokong BN tidak salah tetapi menjadi salah besar bila ianya di lakukan oleh penyokong PR.

Oleh itu apa yg di tunggu lagi mari kita menanam azam utk menumbangkan kerajaan BN di PRU 13 nanti....

Anonymous said...

...jom tumbangkan BN kita julang peliwat tua harapan kita..ayuohhhh...


..anti liwat...

Anonymous said...

Ini bukan soal angguk atau tak angguk...

Ini soal duri yang ada dalam daging. Kamu bawak racun kedalam institusi UIAM.

Nak lawan gomen dengan kenyataan2 yang sebegini, lawan betul2 dalam gelanggang yang di sediakan. Kalau yakin betul sangat apa yang ada dalam otak kau, Aziz Basi, lawan sebagai ahli politik sepenuh masa.

Anonymous said...

okkkk anons 8:24 jom kitaa tumbangkan kerajaan Bn dan kita ikut anons 9:03....kita julang peliwat..baru ada intergriti, telus dan baik hahahahaha

Anonymous said...

Kerajaan kena tegas bahawa syarat untuk jadi kakitangan kerajaan mestilah setia kepada kerajaan. Ini merupakan satu disiplin dan tanggungjawab yang perlu dipikul oleh setiap kakitangan.

Anonymous said...

tak adillah seorang akademia tegur pihak yang neutral. umpama buku bertemu isi.

kalau nak tegur, tegurlah pihak yang boleh membalas balik teguran berkenaan. barulah buku bertemu ruas.

Anonymous said...

yang prof maksudkan adalah selaras ajaran PR. bukan selaras ajaran isle.

mungkin juga malaysiakini yang tersalah dengar atau taip kot?

Anonymous said...

Memang dah jadi tugas media politik macam malaysiakini untuk repair sana dan sini agar kenyataan yang dibuat berpihak kepada parti yang disokong.

Cumanya sebagai akademia yang ada pendirian janganlah pulak terima bulat-bulat apa yang telah direpair. kalau ada yang tidak kena cepat-cepat sound.

Anonymous said...

Mangkuk 8:24,

yang nak buat dua set undang-undang bukannya orang lain. juak kamu juga. hik hik, siapa lagi pasler!

Anonymous said...

8:24,

dan tak lama lagi bukan saja 2 set undang-undang malah lebih dari itu. satu untuk pasler, satu untuk PR dan satu lagi untuk marhaen. banyak jawatan kosong tuh.

Anonymous said...

profesor kangkung bukan bermakna condong pada BN semata-mata.

condong kepada PR juga dikira sebagai profesor kangkung.

profesor tidak kangkung adalah condong kepada ilmiah semata-mata.

Anonymous said...

Hoi prof Mangkuk Hayun. Dah besaq kepala ka? ingat UIA tu tok nenek kau yg punya ? cis bedebah, nyah kau dari bumi Malaysia ini.

Anonymous said...

Suruh UMNO buat universiti la kalo nak 100% orang akademik jadi pak hangguk dia aje..

Dah prof tu jawab ikut ilmu dia dan dia pakar perlembagaan. yang sibuk komen takde ilmu tu dok diam2 je la.. kalau bukak mulut nampak sangat kebongokannya