Tetamu Kehormat...

October 30, 2011

Malaysiakini Biadab - Siarkan Komen Pembaca Menghina Sultan Johor







8 comments:

Mohamad Syardanie Anuar Nordin said...

Koi melampau puak-puak ni...

Otak Geliga said...

biaDAPnya org2 "BIJAK" ni......aku x nampak la pulak titah Sultan Johor tu melanggar hukum syara', mempersenda agama, menyeru kepada kacau bilau, boleh menganggu gugat ekonomi negara & melanggar undang2 Malaysia.

apa yg dikatakan Sulta Johor adalah tepat.....mahasiswa tugas hakikinya/wajibnya belajar atau timba ilmu.......nak berpolitik boleh tp jgn berlebih2an.

Sultan cuma x beri budak2 tu ikut rusuhan/demo HARAM.....yg HALAL depa nak ikut sukati depa la, x da sapa halang krn x langgar undang2 negara.

yg berlagak "BIJAK" ni ckp pasai free loader la, patik la, apa kejadahnya???...kalau setakat nak menghina Sultan, nak meluahkan perasaan x puas hati, syakwasangka buruk dgn Sultan baik diam.....biaDAP sungguh!

Patik kalau ikut bahasa lain mmg la ada maksud lain.......cuba la translate nama kau sendiri dgn bahasa cina (mandarin ke apa). aku pernah minta diorang tolong translate last2 BUAT MALU AKU.....aku nak sebutpun geli....padahal kalau ditranslate dr Arab ke Melayu cantik je bunyi.......hahahaha

puak2 baDAP berlagak "BIJAK" ni cuma nak tunjuk lagak sbb pembangkang menang besar PRU12 lalu.....lepas ni kalau kalah besar mcm2 alasan yg diberi, yg penting berlagak BAGUS tu ttp ada.

Anonymous said...

Jgn risau. Siap akta baru nanti, kita tangkap je bedebah2 yg hina sultan ni..kalau kt thailand, dh lama dh mampos puak2 ni..

- Pegawai KDN

Anonymous said...

Inilah Generasi hebat yang Merupakan pengikut Setia fahaman taksub Al-Jubury!

Malangnya, mereka mudah terpedaya dengan hasutan Dan Fitnah oleh Pakatan Haram yang di peralatkan oleh DAP!

Anonymous said...

Nie ler namenye Melayu x sdr diri, klu dh Sultan sndiri pn kene cemuh sembarangan jer... Mmg ah nie ngre demokrasi, tp klu nk kritik pn, jgn ah smpai nk buruk2 kn institusi raja...

Anonymous said...

melayu zaman skrg sudah mula melupakan sejarah silam mereka sehinggakan sanggup menghina raja mereka sendiri dan mereka mungkin terlupa bahawa institusi beraja nielah yang byk melindungi dan menjaga hak mereka sbg org melayu dan beragama islam di negara ini...dunia....dunia...dunia...

Anonymous said...

biarkan!!...mereka semua yg hina sistem beraja....
biarkan!!... nanti yang rugi anak bangsa melayu....
biarkan!!... mereka mejilat sendiri apa yg dikatakan....
biarkan!!... mereka merana kerana menolak sultan....

biarkan!!....biarkan mereka yang mengkeji sultan...bila masa ada konsep...makan suap berak cebuk....utk istana....

semua yg diperolehi oleh istana bukan dtg dlm sehari dua...tp dari zaman berzaman.....

biarkan orang2 yang maju ini...menolak adat dan budaya melayu yang bagi mereka sudah kolot....

yang merana bukan mereka...tetapi anak cucu mereka...

sekiranya puak2 ini dtg meminta pertolongan pihak istana di suatu masa nanti,adalah mati utk mereka.....

Anonymous said...

Taksub dgn politik smpai hlg rsa hrmat pda rja..apa yg dorg buat smua nya btl..tu lah bangsa skrg..bla ati dh htam tu la jd nya..mnusia yg xthu b'syukur.xblh nk trma pndapat org lain. pndapat dalang yahudi tu la yg dia nk pkai..buta hati puak2 bengong tu.!!
Pmikiran msh lemah. Cba kluar dari dri sndri..pcaya pon kt anuar ibrahm, xdak rekod baik..pmimpin b'masalah.keadilan knon,dia ckup suka la seksualiti mrdeka tu. Lpas ni blh dia hariaaa lg..