Tetamu Kehormat...

October 7, 2011

Cukuplah Wahai Siti Zailah - Jangan Buat Fitnah

Seperti yang dijanjikan - maka bermulalah gendang fitnah, maki dan mengutuk Bajet 2012 yang baru sahaja dibentangkan oleh DS Najib petang tadi. PAS - melalui lidah ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusoff memulakan fitnah dengan menuduh kononnya DS Najib telah menciplak bajet Pakatan Rakyat yang dibentangkan tiga hari lalu - jawapan kita mudah, inilah manusia yang otaknya diletakkan di kepala lutut. Apa? Siti Zailah ingat untuk menyediakan sesuatu bajet boleh dibuat dalam masa tiga atau empat hari ke? Atau DS Najib boleh main tangkap muat mana-mana bajet yang beliau suka. Cukup-cukuplah. Tolonglah jadi manusia yang bersyukur - cuba ingat sikit kepada Allah. Janganlah jadi manusia yang tidak henti-henti membangkang dan berjiwa busuk. Bajet 2012 memang jelas bajet untuk rakyat, sokong sahajalah, tidak perlu buat fitnah dan tuduh yang bukan-bukan. Baca laporan Harakah di bawah :

KUALA LUMPUR, 7 Okt: Secara keseluruhan, Bajet 2012 yang diumum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hanya bajet pancing undi bagi memastikan BN terus kekal memerintah," kata Siti Zailah Mohd Yusoff. Menurut Ahli Parlimen Rantau Panjang itu, apa yang jelas dalam bajet itu hampir semua ransangan yang dibuat hanya dalam bentuk pembangunan fizikal, tidak ada penekanan dalam bentuk pembangunan rohani dan pemulihan akhlak masyarakat. "Banyak perkara juga yang diciplak dari bajet Pakatan Rakyat.Tiada insentif yang banyak pada sektor swasta," katanya sebagai respon awal kepada Harakahdaily.

GST menunggu

Disebalik insentif yang bersifat "gula-gula" pilihan raya itu, beliau yang juga Ketua Dewan Muslimat PAS mengingatkan rakyat agar tidak lupa cukai barangan perkhidmatan GST yang akan dibentang di Dewan Rakyat yang sekaligus akan membankan pengguna.

"Kita tidak nampak penurunan cukai kepada sektor koperat. Walaupun ada banyak cukai tak lansung diturunkan, namun rakyat jangan lupa cukai GST sedang menunggu akan diluluskan dalam sesi ini di Dewan Rakyat. "Maka semua rakyat akan dikenakan cukai pada semua jenis perkhidmatan dan barangan yang bakal dilaksanakan lepas PRU 13.

Kelantan terus dipinggir

Beliau juga mendakwa, bajet pilihan raya Najib itu memperlihatkan kesinambungan peminggiran terhadap rakyat Kelantan. Beliau merujuk kepada peruntukan Rancangan Tebatan Banjir (RTB) satu bilion ringgit yang diumum Najib yang hanya meliputi Perlis, Perak dan Johor sahaja. Bagaimanapun beliau mengalukan semua bonus dan manfaat yang diberikan untuk rakyat, namun mempersoal kenapa ianya dibuat secara terpilih.

13 comments:

Anonymous said...

dasar burit busuk punya betina

Anonymous said...

zailah ni lulus apa??? ekonomi, accountant??....

GST membebankan pengguna??? mana dia belajo...

uk, amerika , euro, jepun seme ada GST...mereka boddo atau zailah yg boddo....

bebankan pengguna atau penjual?? belajo lg laaa....

Anonymous said...

otak letak kat kepala lutut le sebab dia tak da kepala tengah,sbb tu.kalau letak kat kepala atas tentu dia bersyukur sebab budget nak tolong semua orang,..buat macam macam project dapat lah org bekerja dapat duit boleh tanggung anak bini, sekolah dah free, ok lah tu,,.. kalau tak nak, hantar anak kat sekolah private..orang kaya kan tak tau bersyukur.

Anonymous said...

jangan tunjukkan kebodohan yg akan memalukan kaum wanita...

otak macam selut patut dok diam jer...

tak der sapa nak ciplak idea bangsat pakatan yg memang tak der nilai...

pejuang hamas...

Anonymous said...

memang bodoh.....jadi wakil rakyat tapi bangang......dia tu tahu ke tak apa dia gst tu.....main tibai je......sifat2 pas......tak leh nak cakap dah

-anti jubur-

Anonymous said...

Kakak ni perasan lebih. Perasan dia terlebih pandai. Kasihannya...bila difikir-fikirkan secara mendalam sah dia ni tak boleh terima kehebatan orang lain.

Anonymous said...

ish ish,.. gst tu kalo mu gi belanja kat kedai besar2 mu kena lah gst, kalu mu belanja kat pasar biasa kedai biasa,kedai tom yam biasa tak kan kot nak kena gst,.. jadi biar lah, patut lah kena gst utk orang kaya kaya yang suka shopping, makan mewah macam YB kot,..

Neilkie69 said...

anon 8:53 ...bukan burit je busuk, mulut bau budu kohong, that y apa yang keluar je dari mulut dia semuanya kohong dan busuk aja, burit pasti merembeskan yang busuk-busuk juga...

TokAyah said...

Seperti kata Ust Dr Asri jauh lagi PAS utk menggantikan UMNO dan menduduki Putrajaya. Udahlah tak ada Ikon dalam PAS yang ada tu pun cakap mcm lulusan setakat sekolah menengah. Lebih baik diam daripada bercakap mcm orang bodoh. Memalukan parti yang kononnya berteraskan Islam. Alahai bodohnyeeeeeeeee

PenganutPAS said...

Tak malu ker MP Rantau panjang ni nak bercakap pasal pembangunan rohani dan akhlak ?? Apa yang dia dok buat selama ni untuk mencantikkan rohani dan akhlak pengundi rantau panjang ??

Seluruh malaysia dah tahu yang sebahagian dari pengundi MP rantau panjang ni adalah dari golongan yang kerjanya menyeludup beras , petrol, diesel, minyak masak , gula , gandum dll .

Patutnya dia ni pegi tolong cari kerja lain yang halal pada pengundi dia . Ni tidak turun temurun dok makan duit haram . Baik ker akhlak dan rohani golongan yang makan duit haram tu. MP rantau panjang ni tak rasa ker kawasaan dia tu penyumbang terbesar kepada kesusahan rakyat mendapat barang keperluan asaa akibat aktiviti seludup ni ??

Apa kata Murshidur Am PAS

Anonymous said...

...mulut sebusuk mulut bawah, sehangit lubang kunyit....

....anti liwat....

wb16250 said...

tingin nak jumpa siti zailah ni...bukan apa..nak bagi try lipstick satu...biar lepas ni apa yg dia cakap masuk akal sikit!!!!

usin said...

politiklah yg akan menghumbankan perempuan ini ke neraka. kenapalah mulut tidak semolek pakaian.