Tetamu Kehormat...

October 28, 2011

Aziz Bari Tidak Pernah Serik!

Tak serik-serik lagi Profesor serba tahu ini. Selepas membuat "kacau" terhadap Sultan Selangor, sekarang cuba pula membela institusi raja - kononnya selama ini, Tun Mahathir la yang telah menghancurpunahkan institusi warisan umat Melayu itu. Jawapan saya..poooorah la. Kalau benar puak-puak ini sayangkan institusi raja, mengada tidak dijadikan agenda bertulis di dalam Buku Jingga yang diagung-agungkan oleh puak-puak ini? Kalau selama ini UMNO dituduh sebagai perosak dan mengurangkan kuasa raja-raja, mengapa tidak pula kita dengar puak-puak ini bertempik ke hulu dan ke hilir bagi mengembalikan semula kuasa raja-raja yang kononnya telah dihancurkan oleh UMNO?

Sudahlah..yang membenci sultan dan institusi raja di negara ini atau puak-puak Pakatan Rakyat. Kalau boleh hendak dihapuskan sahaja institusi tersebut, tetapi berpura-pura kononnya mengasihi sultan dan raja. Sultan Selangor disanggah, Sultan Perak dicaci dan Sultan Johor tidak dihormati - Kesimpulannya, sangat jelas yang mahu menghancurkan institusi raja di negara ini adalah Pakatan Rakyat - tidak pernah kita dengar walau pun satu baris ayat, bahawa Pakatan Rakyat mahu memperkasakan institusi raja Melayu. Yang kita dengar, mereka tidak henti-henti menyalahkan UMNO, kononnya telah melumpuhkan kuasa raja-raja Melayu. Rakyat sudah menyampah dengan berita seperti ini.

6 comments:

Anonymous said...

Kalau zaman Mahathir mampos la Aziz Bari ni masuk ISA. Cilako!

aku sayang Tun Mahathir said...

Humban ke lubang Buaya je Aziz BABI ni....

Bingai @ Bangang said...

kalau pindaan perlembagaan yang melibatkan kuasa raja-raja dipertikaikan maka mereka mempertikaikan kewibawaan Paduka Tuanku Azlan Shah yang memperkenankannya.

Nam Ron said...

Penulis blog ni membuat statemen yang tidak ikut perkembangan...kalau bodoh sangat tu biarlah bertempat jgn sampai org kata jahil murakkad..

Anonymous said...

Question: Actually who is he (Aziz bari) ?????

Answer: He's ...NUT!!!!

Brahim Nyior said...

Yop, teman rase Aziz Bari ni dah pasti jadi calon PRU ke-13 untuk PR.

Skang ni dia tgh lobi, sebab calon ramai, tapi semua nak jadi 'yang terhebat'.. Akhirnya semua fakta ditolak tepi, yang diutamakan hanya pendekatan populis