Tetamu Kehormat...

October 18, 2011

Awat Jadi Lagu Nie?

Kata nak satukan umat Islam di Malaysia berasaskan akidah....apasal tiba-tiba buat kenyataan seolah-olah menyisihkan tokoh-tokoh tersebut. Tidak kiralah sesiapa pun yang mahu menyertainya, yang penting PAS, UMNO dan Bebas boleh bersatu di bawah satu bumbung terlebih dahulu....

6 comments:

Anonymous said...

Kalau perhimpunan bersama puak kafir ambiga/karpal/LGE dan seangkatan dgnnya yg anti islam, puak Pas berduyun2 akan datang sambil bertakbir kononnya org kafir ni setaraf dgn pemimpin islam zaman rasulullah, mereka diangkat begitu agong sekali oleh puak Pas, sbb tu islam dan hudud pun sanggup dibuang kerana puak2 kafir ni.
Akidah umat islam dan agama sanggup tolak ketepi demi utk politik dan undi dr sahabat kafir mereka.
Sebab itulah Perhimpunan Sejuta Umat demi mempertahanankan akidah org islam, puak Pas kononnya parti islam, hilang taring, senyap mcm syaitan bisu kerana politik dan takut kehilangan undi dan sokongan dr puak kafir.
Pejuangan Pas skrg hanyalah demi politik, kuasa, pangkat, undi dan menjaga sahabat kafir mereka Dap bukan kerana Allah.
Sudah terlalu jauh menyimpang pejuangan Pas skrg ni.
Akidah dan agama islam patut dipertahankan tanpa mengira fahaman politik.

Anonymous said...

Azli Shukri, saya tidak dapat membaca fkiran sdr sama ada sdr benar-benar tidak faham atau buat-buat tidak faham berkaitan kenyataan pengerusi bersama sejuta umat iaitu sdr Mohd Azmi Abdul Hamid yg tidak mahu 3 species katak itu hadhir di perhimpunan tersebut.

Untuk pengetahuan sdr bahawa 3 ekor katak ini telah tidak boleh menjadi manusia biasa lagi apabila dia memilih untuk menjadi katak.

Kalau kita teliti kenyataannya sejak akhir-akhir ini, 3 ekor katak ini telah benar-benar bertindak memusuhi pakatan Rakyat dan memilih untuk membodek pemimpin BN bagi mendapat tempat di PRU ke 13 nanti.

Mereka-mereka ini sanggup menjual harga diri demi mendapat habuan, oleh itu manusia jenis ini tidak boleh diterima lagi sebagai tenaga panyatuan sebaliknya hanya menjadi faktor perpecahan semata-mata.

Oleh itu usah sdr ghalat tentang tindakan pengerusi yang tidak mengingini 3 ekor katak ini hadhir.

Marx Belalai said...

...adakah orang yg mengaku pejuang Islam tetapi menjadi BARUA DAP itu lebih mulia dari katak atau lembu..

Anonymous said...

Marx belalai, Didalam politik, jika istilah memperkudakan mahu dipakai maka Umno juga telah di perkudakan oleh MCA, Gerakan dan MIC di masa pemerintahannya.

Anonymous said...

Tiga katak ini menyalak kat DAP tapi tidak kepada MCA dalam kes hudud. Jadi, macam mana tiga katak ini menjadi faktor penyatuan jika memang jelas warna kulitnya, not colorless.

Anonymous said...

bila pertimbangan politik diambil jadilah yg kusut tak mampu diselesaikan, masing2 dgn angkuh hanyalah jalan mereka saja yg benar, hidup penuh sangkaan, penuh kebencian.

betapa keangkuhan yg ditonjolkan tak terasa dihati sbb terhijab dgn kebenaran dlm Islam hanyalah milik aku dgn berkhayal bahawa inilah kehendak allah dan rasul maukan.

Sangkaan yg terlahir dek mempercayai berita yg tak diambil dgn penuh hati2 , apa sahaja cerita musuh, memburukkan musuh dipandang benar belaka. Sedangkan musuh itu adalah sama2 bersyahadah tapi diambilnya sikafir sebagai pehak yg selalunya benar.

penuh kebencian kerana tak sama sependapat lalu terasa diri sendiri lebih faham ugama kerana ramai jemaah terdiri dari yg berpendidikan agama, sedangkan memupuk perasan/hati dgn penuh kebencian sesama makhluk apatah lg sesama Islam akan menutup rahmat allah swt.

Kenapa kebencian ni tak ada pada rasul ketika di Taif(waima dilempar tahi, waima malaikat offer yg terbaik utk membalas perbuatan kafir taif) malah rasul mendoakan yg terbaik utk keturunan penduduk taif. Kenapa tak ada kebencian pd saidina ali ketika yahudi yg tewas meludah muka saidina ali, sedangkan beliau mempunyai daya upaya utk memenggal yahudi tersebut?

apakah kita yg gah dgn perjuangan berlandaskan Quran dan Hadis lebih hebat dari rasul dan sahabat, sehingga tarbiah nafs tak mampu ikut sirah rasul junjungan dan sahabat? Kalu tarbiah nafs tak berjaya ditonjolkan tak malukah kita mengaku bahawa jemaah aku shj yg betul dan benar serta memiliki Kebenaran Haq dari allah swt?

Tiliklah ke dalam diri berlandaskan jiwa muthmainnah, betulkah aku bersikap setiap saat terutama bila berdepan dgn rejaman kafirun utk merobohkan syahadah dlm diri umat muhammad? Apakah salah tanpa mengira nisbah menisbah sesama umat utk kita sama2 menetapkan dlm hati bahawa jgn ada sikafir berani merobohkan syahadah kita?

Sedarkah kita yg dok diriyuhkan setiap masa tak kira posisi mana media yg dok war2 segala isu ni, semuanya belandaskan politik yg menjauhkan kita dari mengikut sirah rasul,jadi platform politik demokrasi acuan barat ni banyak merosakkan jika tiada panduan dari Allah dan rasul. Maka banggakah kita sbg jemaah Islam menghisap madu dari madu barat yg berisi racun yg berbisa ni.

Hizbul Tahrir