Tetamu Kehormat...

October 10, 2011

Aduh...Letih Laaa Macam Ini...Lebih Teruk Daripada UMNO

Mesyuarat Agong Tahunan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Kuala Selangor 2011 di Dewan Orang Ramai Bestari Jaya di sini hari ini kecoh apabila beberapa ahli mempersoalkan mengenai pengesahan tanda tangan pada Penyata Kira-Kira cabang itu.

Keadaan itu berlaku sebaik saja ketua cabang, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga Menteri Besar Selangor selesai menyampaikan ucapan pembukaan. Soalan bertalu-talu daripada ahli terbabit menjadikan keadaan di dewan kelam kabut menyebabkan pengerusi tetap, Ibrahim Mahidin terpaksa menenangkan keadaan.

Persoalan itu dibangkitkan oleh Pemeriksa Kira-Kira PKR Cabang Kuala Selangor, Norazhar Jamil yang mendakwa bahawa penyata kira-kira itu disemak oleh individu yang tidak dilantik sebagai ahli pada mesyuarat lepas.

Beliau berkata apabila membaca dan meneliti minit mesyuarat yang dibentangkan dalam mesyuarat kali ini, nama dua individu yang menyemak penyata kira-kira itu bukan beliau dan seorang lagi ahli yang dilantik iaitu Mohd Sharif Ismail.

Norazhar berkata sebelum ini beliau ada didatangi individu yang memintanya menandatangani penyata kira-kira berkenaan sebelum dibentangkan dalam mesyuarat hari ini, namun beliau enggan kerana tidak diusulkan dengan bukti.

Beliau berkata apabila meneliti nama individu yang menyemak penyata itu, beliau mendapati individu terbabit memegang jawatan dalam parti dan menurut perlembagaan parti pemeriksa kira-kira tidak boleh memegang sebarang jawatan.

Dalam mesyuarat itu, Abdul Khalid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ijok menjelaskan bahawa penyata kira-kira itu akan diaudit terlebih dahulu sebelum dibentangkan semula pada mesyuarat akan datang. Cadangan Abdul Khalid itu dipersetujui oleh majoriti ahli yang hadir mesyuarat.

Juragan Malawati..(Sumber klik di sini)

25 comments:

Anonymous said...

"Aduh...Letih Laaa Macam Ini...Lebih Teruk Daripada UMNO"

UMNO memang teruk...baru tau ke?

Anonymous said...

umno memang teruk...tapi PKR lebih teruk...tak tahu ke?

Anonymous said...

ape la bingai nye anon 11.51 ni...

Anonymous said...

tuan punya blog ni antara contoh melayu bodoh...hasad dengki sesama bangsa dan agama...dah lah letak gambar palsu (gambar lama)...isi kandungan blog ni pun setaraf sampah...setaraf sampah ..sikit pun tak ilmiah.

Anonymous said...

gambar lama, bukan bermakna palsu..memang betul semua mesyuarat PKR sebelum ini memang kecoh...apa takut sangat nie

Anonymous said...

Tiap kali mesyuarat mesti meletus perang, apa lah teruknya puak Pkr ni, pemimpin yg ada semuanya gila kuasa, hak ahli diabaikan...

UMNO mmg teruk... rupanya PKR terlebih teruk, tunggang langgang, tertonggeng tertangkup, mmg dah lama aku tahu.

Anonymous said...

tak kisah la ape pun ...tapi yang pasti UMNO mesti di tumbangkan

Anonymous said...

Bob Lokman taji Pegawai JAIS-"Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer..."

Bob yang pada mulanya hanya mendengar kata2 dari pegawai itu terus menjawab "Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer... sekarang bila aku nak jadi baik dan nak ajak orang buat baik, korang tahan-tahan aku pulak...

Penggali Kubuq said...

Teruk betul PKR kan.. mana tak teruknya yg buat dajal dalam PKR adalah bekas ahli2 UMNO yang kempunan projek masa Khir Toyol kemudian masuk PKR menyamar jadi baik. bila kena kes camni iblis dlm diri mereka menjelma satu persatu. sebb masing2 gilakan kuasa. dah tentu Khir Toyo tak leh nak diharap lagi, Noh Omar pun belum tntu jd MB walaupun dah puas menjilat Tok Jib. alahai to la mentaliti UMNO, tak dpt kat UMNO masuk PKR pun dengan niat yang sama. Memang dah wajib UMNO ni dikuburkan.. parti pengkhianat agama, bangsa dan negara. parti bangsat semelaysia.

Adi Kencana said...

Lawak Penggali Kubuq ni... Bila ada masalah dlm PKR, tu semua punca bekas ahli UMNO yg masuk PKR... Habis tu Anwar tu sapa? Azmin Ali tu sapa? Pemimpin2 PKR yg lain tu sapa? Bukan semua bekas ahli UMNO ke?

Inilah contoh hujah org xda akal!!

NURUL IZZAH: ANTARA BAZARIA PANTAI & BAZAR TOK GURU. Baca di sini!

http://apakecoh2.blogspot.com/

V7 said...

Anonymous October 11, 2011 12:23 AM said...

tuan punya blog ni antara contoh melayu bodoh...hasad dengki sesama bangsa dan agama...dah lah letak gambar palsu (gambar lama)...isi kandungan blog ni pun setaraf sampah...setaraf sampah ..sikit pun tak ilmiah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tapi dia tak main pelacur macam anugerah tuhan kau tu...bodoh punya sial, si kaki pelacur tu kau jadikan pemimpin...

V7 said...

Anonymous October 11, 2011 9:52 AM said...

tak kisah la ape pun ...tapi yang pasti UMNO mesti di tumbangkan
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

umno kau nak tumbangkan...si kaki pelacur tu kau nak angkat sampai ke langit...binatang jenis apa kau nie...kalau kau nak jadi anjing pun...jadi lah anjing yang elok jangan jadi anjing kurap...bodoh anjing kurap anwar nie....

V7 said...

Anonymous October 11, 2011 10:00 AM
said...

Bob Lokman taji Pegawai JAIS-"Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer..."

Bob yang pada mulanya hanya mendengar kata2 dari pegawai itu terus menjawab "Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer... sekarang bila aku nak jadi baik dan nak ajak orang buat baik, korang tahan-tahan aku pulak...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

dah dia bodoh...tak ada ilmu...ada hati nak ajar orang pulak tu...

kalau nak jadi baik tak kan ikut pas kot...pas tu sesat...bukan jadi baik si gemuk tu tapi makin sesat dia nanti...dia ingat jalan yang dijalan akan sampai ke syurga Allah SWT rupa-rupanya sampai ke syurga pas aje...kah..kah..kah...bukan bodoh ke namanya tu....dia sendiri tak tahu ke mana tujunya jalan yang dia jalan...lepas tu nak ajak orang lain sesat macam dia jugak...

Anonymous said...

tak sedar lagi ke semua org dah tau umno itu teruk tapi PKR lagi cam haramjadah.tumbangkan Umno pilih PKR? org gila dan hati busuk saja yg buat mcm tu.

Anonymous said...

Mengapa UMNO dikatakan teruk, bukankah UMNO bermazhabkan Islam Hadhari (tamadun) selama ini?

V7 said...

Penggali Kubuq said...

Teruk betul PKR kan.. mana tak teruknya yg buat dajal dalam PKR adalah bekas ahli2 UMNO yang kempunan projek masa Khir Toyol kemudian masuk PKR menyamar jadi baik. bila kena kes camni iblis dlm diri mereka menjelma satu persatu. sebb masing2 gilakan kuasa. dah tentu Khir Toyo tak leh nak diharap lagi, Noh Omar pun belum tntu jd MB walaupun dah puas menjilat Tok Jib. alahai to la mentaliti UMNO, tak dpt kat UMNO masuk PKR pun dengan niat yang sama. Memang dah wajib UMNO ni dikuburkan.. parti pengkhianat agama, bangsa dan negara. parti bangsat semelaysia.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

nie lagi sekor anjing kurap pas...kau ikut lah nik ajis sesat tu...

kau dan puak-puak pas kau yang dok asyik hisap dan jilat kote dap harbi tu...kau tuduh orang lain pulak...kau tu dah lah komunis...tak ada agama dan sial pulak tu..

Anonymous said...

penggali kubuq
hang x tau ka asal usul PKR dari mana, hang tengoklah pemimpin hang tu sapa dia asal dia dr mana,samalah yg lain tu...
semuanya bodoh kena kencing dgn bapak penipu/auta sbb nk kuasa, tu la parti PKR ni parti tunggang langgang cerca merba, ada hati plak nk perintah negara...
Muhahahaha.... lawak la hang ni..
Mmg Pkr gali kuboq sendiri la lepas ni...

V7 said...

Anonymous October 11, 2011 1:08 PM
said...

Mengapa UMNO dikatakan teruk, bukankah UMNO bermazhabkan Islam Hadhari (tamadun) selama ini?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bukan pas lagi teruk ker...sebab pas berkiblatkan komunis dan pas golongan yang tak ada agama dan punyai syurga mereka sendiri...

Anonymous said...

V7,
pergi basuh hingus & kencing dulu, jangan kacau orang-orang tua duk berwacana. Grow up !!

V7 said...

Anonymous October 11, 2011 1:48 PM said...

V7,
pergi basuh hingus & kencing dulu, jangan kacau orang-orang tua duk berwacana. Grow up !!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau ni orang tua lah...orang tua sesat macam nik azazil tu...kau ni kira orang tua nyanyuk yang berak merata-rata tu lah...yang berak sendiri pun nak kena orang lain basuh kan tu ker....kau lah orang tua bodoh tu...

Anonymous said...

ooi Umno jangan buat Fitnah.. Man Bukti nak fitnah..itu gambar tahun berapa umno bergaduh difitnahnya PKR.. Boss Kami maksum org nya..sama saperti kami semua..kau gi lah cium jubur najib dan rosmah...

Anonymous said...

Anonymous October 11,2011 7:46

Ooi Umno jangan buat Fitnah..

Ni lagi sekor pengikut totok PKR, ada gangguan mental tahap gila babi terlepas dari kandang babi Tanjung Rambutan, kasihan semua pengikut PKR ni dah dijangkit virus gila babi.
Muhahahahahaaaaaaaa.......

Anonymous said...

ala lps nii tnggu jawapan dari tuan penasihat atau seangkatan yg menyalahkan umno

Anonymous said...

Sebenarnya, banyak ahli PKR tu adalah bekas UMNO. Jadi maksudnya UMNO graduates.

Jadi jangan ketawa kalau dia punya meeting jadi macam circus monyet.

Dan jangan juga suka kalau pengundian parti dema hancus dalam erti demokrasi/banyak penipuan.

Sebab dia boleh kata yang perangai tersebut belajar masa dari UMNO juga.

Kita hanya boleh meminta supaya kawan kawan lama di PKR tu di tunjuk di jalan yang benar. Dan sama sama sedar supaya semua sehaluan untuk sama maju(bukan untuk memenuhi nafsu tinggi seorang homo).

Musuh sebenar adalah di luar sana. Yang dalam diam menanti dalam suka untuk kejatuhan melayu sebab bergaduh sesama sendiri. Dema walaupun berlainan party dan haluan tapi berkongsi motif satu saja..ie dah cukup masa untuk naik jadi #1(opportunity dah di mulakan sejak zaman Pak Lah).

Walaupun dema minority, tapi boleh menang sebab undi melayu yang majority berpecah.

Perpecahan sekarang pun kalau ada pun adalah disebabkan perkara yang kecil(konon untuk keadilan untuk seorang yang buat salah-tapi keadilan apa? Kalau dah buat salah macam curi kat supermarket/hisap dadah kenalah di hukum atas landasan undang2).

Kekuatan berpecah atas sebab benda yang kecik yang tak relevant dengan kita. Tapi yang rugi nanti adalah benda lain yang lagi besar...bila perlembagaan dan nama MALAYsia serta Bendera di tukar, jikalau dema berjaya naik nanti.

Kita kena bimbang akan nasib anak anak kita dan generasi kemudian

Cheers
:)

Bisaaanya said...

Yang tinggal UMNO masok PKR tu sebab tak boleh dapat jalan depan nak sondol jalan belakang, tak boleh sondol jalan belakang.

Siaplah! nanti ada orang akan datang sondol.

Sebab tu kebanyakan ahli PKR jalan keng kang. Aduhhh!!! bisaaanya Pak Nwar.