Tetamu Kehormat...

August 16, 2011

Edisi Sebaran! Kepada Mana-Mana Ulama Yang Redha Nama Allah Dikongsi Bersama Puak Kristian, Tolong Jawab Perkara Ini!









Salam 2 all.

Dibulan Ramadhan penuh keberkatan ini, teman nak tanya satu sahaja soalan kepada para penyokong kristian menyalahgunakan kalimah ALLAH dalam bentuk triniti - Tuhan Bapak, Tuhan Anak & Ruh Suci sebagaimana terbukti dalam risalah diatas (yang diperolehi hasil sebarang kaum kristian la'natullah disekitar Lembah Kelang).

Soalannya ialah: adakah mike semua bersetuju dan redho apabila kaum kristian kafir la'natullah menyalahgunakan kalimah ALLAH sebagaimana yang tercatat dengan jelas dalam risalah saperti diatas, iaitu?

1. Jalan kepada ALLAH;
2. ALLAH menciptakan dunia dan segala yang ada dialam semesta;
3. ALLAH menjadikan kita;
4. Adam & Hawa tidak taat kepada ALLAH;
5. merupakan hari yang menyedihkan bagi umat manusia saat Adam & Hawa berbuat dosa;
6. Rencana ALLAH menyelamatkan kita dari dosa ialah dengan mengutus Anaknya yang Tunggal (na'uzubillah);
7. Yesus adalah ALLAH dalam bentuk manusia (na'zubullah);
8. Semua orang yang percaya kepada Anak ALLAH mempunyai hidup (na'zubillah);

Tepuk dada tanyalah iman masing-masing. Disebabkan tindakan mike semua menyokong kristian menyalahgunakan kalimah ALLAH dalam bentuk triniti, hari ini mereka semakin berani, kurang ajar dan biaDAP merakusi, mencabul dan meliwat kalimah tauhid ALLAH untuk memesongkan aqidah umat.

Adakah mike mahu menjadi golongan yang sesat, lagi menyesatkan! Bertaubatlah sebelum terlambat. Mike pasti akan mati! Itu janji ALLAH. Kalau tidak hari ini hari depan, kalau tidak minggu ini minggu depan, kalau tidak bulan ini bulan depan, kalau tidak tahun ini tahun depan..mati mike sudah pasti ditetapkan sejak azali!

Dan sebagai tazkirah peringatan untuk mike..sebaik sahaja masuk ke alam kubor, soalan yang akan ditanya kepada mike ialah:

Maarobbuka:
bagaimana mike nak menjawab ALLAH Maha Esa sedang didunia mike setuju, redho dan sokong tuntutan kristian kafir la'natullah bahawa ALLAH juga nama tuhan kristian dalam bentuk triniti tiga dalam satu! Tuan Bapak + Tuhan Anak + Ruh Suci + ALLAH!

Waanabiyuka:
bagaimana mike nak menjawab Nabi Muhammad saw sedangkan didunia mike tidak mengikut Rasulullah saw sebaliknya mike mengangkat Anwar Ibrahim sebagai ikutan mike sedangkan Anwar Ibrahim jelas-jelas pengamal, penganut dan penyebar fahaman pluralisma yang menyamakan Islam dengan semua agama lain!

Waa kitabukaa:
bagaimana mike nak menjawab Al Quran sedangkan didunia mike terlalu mengagungkan Deklarasi Perjanjian Persefahaman 19 Dis 2009 yang menolak penubuhan Daulah Islamiyyah dan perlaksanaan undang-undang Islam; dan mike lebih menyebarkan dan memperjuangkan Kitab Jinggay daripada kalam ALLAH dan Rasulullah saw!

Waa imamuka:
bagaimana mike nak menjawab sedangkan didunia mike tunduk na'am kepada Karpal Singh hingga mike sanggup mati untuk hafir harbi la'natullah ini; menjadikan Ambeega Sreenavasan, kafir harbi anti Islam sebagai kalipah mike menentang pemerintah; mengangkat martabat kafir harbi la'natullah Guan Eng sebagai model kalipah untuk mike!

Waa ikhwanuka:
bagaimana mike nak menjawab umat Islam saudara mike sedangkan didunia mike mengambil kaum biaDAP, Majlis Peguam, puak gereja dan lain-lain sebagai saudara mike untuk berjuang mendapatkan kerusi pemerintahan Putrajaya "at all cost" menggunakan pembohongan dan putar belit tanpa sebarang batas sempadan!

Moga Ramadhan 1432 yang mulia lagi penuh keberkatan ini membawa petunjuk dan hidayah untuk mike semua. Seruan teman kepada mike semua, bertaubatlah sebelum pintu taubat ditutup. Kembalilah kepada Islam berdasarkan Al Quran dan Sunnah Rasulullah saw.

MENENTANG MURTAD ITU JIHAD!
MENCEGAH MURTAD ITU JIHAD!
MEMERANGI MURTAD ITU JIHAD!
MENGHAPUSKAN MEREKA YANG SESAT LAGI MENYESATKAN JUGA JIHAD!
BANGKITLAH HAPUSKAN MURTAD! BANGKITLAH HAPUSKAN SESAT!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
15 Ramadhan 1432
15 Ogos 2011

*Nota: risalah diatas adalah antara begitu banyak risalah yang disebarkan oleh kaum kafir kristian la'natullah yang dijumpai dipelbagai tempat awam dan ada yang diberikan terus kepada anak-anak kecil Islam; dan semakin menjadi-jadi sejak mereka mendapat sokongan dari segelintir Melayu untuk menyalahgunakan kalimah ALLAH (na'uzubillah).

10 comments:

Anonymous said...

Siapa ketua agama Islam dlm konteks perlembagaan ? Dlm isu murtad ini adakah ketua agama itu tidak berfungsi ?. Nak menyalak biar kena tempatnya, wahai Z 9/10.

Anonymous said...

Memang betul Allah tuhan semua makhluk. Memang betul Allah mengutuskan Isa sebagai pesuruhnya.

Memang betul Allah berfirman kepada Isa tetapi ketika Isa menerima firman dari Tuhannya, manusia belum ada kertas dan alat tulis. Betulkan?

Makanya Yohanes 3:16 dan Kolose 1:13:14 adalah sahih bukan firman dari tuhan sebaliknya ayat rekaan manusia biasa!

Justeru kalau manusia ikhlas ingin mendengar firman Allah yang sebenar-benarnya, mereka tentu dapat membezakan antara firman Allah dan ayat karangan manusia.

shamshul anuar said...

Saudara Azli,

"Saya begitu cemburu dengan oranng melayu Malaysia, ujar kawan saya dari Indonesia sewaktu saya belajar bersamanya di USA 20 tahun yang lalu

"kenapa pula?", tanya saya kehairanan. "Di indonesia taraf Islam sama dengan ugama lain. Di Malaysia Islam agama utama disebut Ugama persekutuan". Dan Di Malaysia orang Islam saja boleh guna perkataan "allah. Di Indonesia Kristian juga boleh guna nama Allah. Jadi senanglah mahu murtadkan orang Islam bila sudah berkongsi nama".

LULUS JARUM LULUSLAH KELINDAN

Bukan nama "Allah" yang jadi perkara perbahasan. Itu hanya sekadar Nama.

APA DIBELAKANG NAMA itulah perkara yang terpenting sekali. Pada orang islam. Allah adalah Tuhan yang satu, tidak beranak dan tidak diberanakkan dan tiada satu apa pun di mukabumi ini setara dengannya.

Inilah tiang seri ugama Islam. Perkara [pokok ini mesti dterima. Tiada tolak ansur dalam hal ini.

Kerana kepercayaan kita pada konsep inilah maka umat Islam zaman berzaman berjaya menghadapi usaha mubaligh Kristian untuk pesongkan akidah mereka.

Bagaimana mereka dapat kekal Islam. Kerana walaupun jahil ugama tetapi akidah masih utuh .

Walaupun banyak lakukan dosa tetapi bila sampai hal akidah, hampir semua masih alhamdulillah pegang akidah.

Jadi bagaimana nal "lunakkan; orang Islam dengan konsep Tuhan dalam Kristian. ringkasnya bagaimana nak murtadkan umat Islam.

Jalan terbaik ialah BERKONGSI NAMA dulu. Mula mula cuma kongsi nama. Tak apa biar definisi Tuhan berbeza. Samakan nama dulu.

Bila dah nama pun sama, maka lama lama orang pun terima bahawa TUhan pun sama.

"Awak sembah Allah. Saya juga sembah Allah. Jadi samalah ugama kita"

Wahal Allah pada umatIslam ialah Tuhan yang satu. Walhal pada Kristian ialah Nabi Isa.

Kerana kasih dan sayangksn umat Nai Muhammad SAw, maka Dr Haron Din panjang lebar beri penjelasan tidak dapat terima Kristian kongsi nama Allah.

Kerana sayangkan ugama maka Taib Azimudin beri penjelasan di parlimen menasihatkan saudara seugama( tak kira PAS, UMNO) supaya jangan benar Kristian guna nama Allah.

Kerana walaupun banyak buat silap namun syukur kerana sedikit rasa iman, maka UMNO tidak dapat menerima permintaan guna nama Allah oleh Kristian.

Namun pandangan mereka ada juga umat Nabi Muhammad SAW tolak mentah mentah. Hanya kerana habuann di dunia ( iaitu jadi kuli DAP), maka akidah pun boleh dilelong.

Pandangan Dr Haron Din, Taib ditolak mentah mentah. Sebaliknya pandangan paderi Kristian diterima dan dijunjung dan dijulang hebat.

Dan mereka bereka berbangga dengan sikap mereka walaupun tahu ianya satu malapetaka pada orang islam.

Mungkin orang Melayu tak sedar bahawa isu ini kesannya sama seperti pOrtugis serang Melaka.

Sekarang dalam keadaan Allah masih hanya diguna Islam pun kita diasak kuat. Banyak cara diguna untuk pesong akidah.

Bayangkan jika nama Allah dikongsi bersama. Benteng kita ( iaitu iman yang berjaya kekalkan kita dalam Islam walaupun diperinta ratusan tahun oleh Kristian) akan roboh.

Kesan pertama? Sabah akan dikeluarkan dari Malaysia kerana berkongsi nama allah memudahkan usaha murtadkan islam disana.

Maka bila dah ramai, mereka akan berteriak kononnya dah tak tahan hidup dibawah pemerintahan Islam.

Anonymous said...

zul nordin, kamu asyik dok meroyan pasai anwar buat ape. rekod ttg perjuangan islam anwar kalau nak banding ngan kamu kira kamu tak layak. pi balik jaga kulim. itupun kerusi sedekah drp PKR. ttg soalan yg kamu bangkitkan ketua cawangan pas pun lepas jawab. so cakap jangan bohong

anti bohmau said...

apa yg YB Zul bohongnya tentang perkara murtad & penyebaran kristian yg semakin menular krn sokongan pr ni? jika sakit hati krn dia keluar pakatan,jgnla pulak nak nafikan kebenaran yg YB Zul dedahkan! tak baik gitu...

mengapa pulak nak salahkan ketua agama Islam negara sedangkan enakmen2 bersangkutan kuasa dlm hal ehwal agama Islam terletak dlm tangan jabatan2 agama negeri masing2? pergila tepuk mrk dulu!!

bahkan, didikan asas agama Islam adalah terpenting sekali, terletak dlm tangan IBUBAPA masing2..jika ibubapa yg gagal mendidik anak2 dgn ajaran Islam yg kukuh, mengapa nak disalahkan semua orang lain?

pihak kerajaan sentiasa menjalankan usaha2 utk menerapkan amalan Islam yg murni melalui pendidikan agama Islam disekolah2 dgn ajaran2 guru2 agama & juga kelas2 kafa yg wajib dihadiri oleh anak2 sekolah sehingga mrk lulus ujian2 kafa tersebut. mana2 pihak yg gagal menjalankan tanggungjawab mrk memang akan disoal oleh kpm akhirnya. lebih2 lg jika ada aduan dibuat.

tapi yg kita musykil ialah apa peranan ibubapa sendiri? dimana mrk bila anak2 lalai solat, puasa & gagal melakukan amalan2 murni spt tolong menolong sesama insan, bersedekah, bersangka baik & seribu satu amalan mulia si sisi Islam?

ramai ibubapa bangga bila anak2 dapat kejayaan cemerlang dlm peperiksaan tp tidak ramai yg dapat mengajar anak2 menjadi cemerlang dlm akhlak & sahsiah diri.
anak2 yg bijak menyanyi, menari & berlakon disanjung2 sedangkan anak2 tidak pandai mengaji, solat & melakukan ibadah2 agama tidak dititikberatkan sgt...ibu & bapalah yg bertanggungjawab dlm memelihara akidah anak2 mrk.. kena selalu tanya khabar & buat lawatan mengejut jika anak2 jauh dari mata! barulah semuanya terjaga!! jgnlah bila terjadi perkara begini, nak salahkan semua orang lain. diri sendiri?

Karipap Goreng said...

VIDEO PART 1 DAN 2 PEMERIKSAAN JAIS KEATAS GEREJA DUMC

sila lihat

Anonymous said...

Anon 5:38 pm,

Kerusi atas ehsan pakatan rakyat? Biar betul bro. Kerajaan PR 16 September tempoh hari nak korek kerusi kat mana ye? Haha! tempah kat London ke? kah kah kah

Anonymous said...

apa lah bangang cerita pasal latar belakang orang.. topik ni membahaskan penggunaan nama Allah akan bakal diselewengkan oleh paderi paderi kelak.. anak generasi kau masuk keristian nanti kau suka ke?

melayu penang said...

Kisah ini mengingatkan aku kpd

Dari Tsauban r.a, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda;

"Umat-umat akan mengerumuni kalian sebagaimana makanan yang dikerumuni dari piring."

Ada seseorang bertanya, " Adakah kerana kami sedikit ketika itu?"

Rasulullah s.a.w menjawab, "Pada waktu itu jumlah kalian banyak, tetapi kalian seperti buih di lautan. Allah akan mencabut rasa takut musuh-musuh terhadap kalian dan memberikan penyakit wahn dalam hati kalian."

Ada seseorang bertanya, " Apakah wahn itu?" Rasulullah s.a.w menjawab, "Cinta dunia dan takut mati."

(Hadith Riwayat Abu Daud dan Ahmad)

PAShit said...

salam AST,

eleh kpd yg memaki hamun YB Zul Noordin tu....dulu masa dia dlm PKR korang sanjung melangit tapi skrg kutuk bukan main...tak de kelas lah korang.
Jgnlah kerana politik dunia korang sanggup ketepikan kebenaran kata2 YB tu hahaha low class

PAShit