Tetamu Kehormat...

August 22, 2011

Azmil - Sebelum Bercakap Fikir Dahulu

23 comments:

Muhammad Azli Shukri said...

yang sebenarnya takut untuk melaksanakan hukum Allah ialah PAS, bukan UMNO..sudah ada kuasa di Kedah..masih takut melaksanakan undang2 yang mengizinkan disko ditutup pada bulan Ramadhan..

Anonymous said...

macamana nak fikir?

otaak pun tak ada dalam kepala ostat haprak nih

Ali Tak Setan said...

Amende la dia ni.....mula2 dok kutuk barat.....lepas tu dok bangga dgn Mercedes plak.....cakap berbelit2....ustaz apa ni?? Ustaz kasi pecah belah umat!

ali tarbus said...

kalau di kedah depa panggil mangkuk hayun ini: lebai minyak nyok je

captmam said...

malaun Azmil ni pekena passberg dulu kot sebelum ceramah. Mcm 'high" and lalok semacam jer.... kalau aku ada kat masjid tu masa tu...aku rasa kerusi roda tu akan duduk kat dia, bukan dia duduk kat kerusi roda!!!!!!

Anonymous said...

Baru belajar sedikit ilmu dah pakai serban, berjubah dan berjanggut, ala-ala ulamak besar. Mahu menjadi ustad dan penceramah, hakikatnya kosong dan penuh emosi. Ustad bahlooool.

Anonymous said...

aik dulu masa pas nk wat hukum islam kt kelantan sape yg x bg yer?klu xtau camner nk menetapkn hukum dinegeri2 xyah ckpla..sape yg kene bg kelulusan supaya sesuatu undang2 blh dibuat disesuatu negeri...bkn pusat ker yg kene luluskn...org nk maki korg pn maki jgk...tp ape pn xtau.wakakaka..wehh nabi suruh tok2 alim dan ulama2 besar je ke pkai serban,jubah dan menyimpan janggut??bkn ker tue pkaian sunnah nabi?ape masalah dia mengamalkan sunnah nabi?klu dah sunnah nabi pn korg perlekehkan xyah nk ckp blagak mcm dah Islam sgtla...nk muntah aku baca komen korg..

korg tau x cara korg berpolitik camnie akan lbh menjahanamkn parti politik korg jer..klu korg g kl korg akan tgk rmai org2 yg educated n atas pagar nie gi mengaji di masjid2..tmasuk peminat2 si azmil nie rmai org yg atas pagar non partisan...bile korg jd kn isu nie isu politik tgula org yg x amik tau pn akan rasa kecil hati dgn cara korg berpolitik...korg nk kata aku nie pape lantak korgla...

tp yg pasti tggula kejatuhan org2 yg menghina islam...benci kpd perubahan org yg melakukan kebaikan..korg nk kata dia nie ustaz celop ker ape lantak korgla..tp rmai lg org yg blh menilai dgn menggunakan akal yg sihat..kurg2 org nmpk dia nie lbh baik dari korg komen pasan mcm bgs sgt...kuikuikui..

truskanla prasan seolah2 korg nie lbh Islam dari org yg korg duk maki dan hina.

Anonymous said...

MasyaAllah, setelah mendengar ceramahnya, maka yakinlah saya sememangnya Allah maha mengtehaui dan Adil. Allah tidak mencabut nyawanya langsung tetapi ingin memberinya peringatan agar kembalilah kejalan lurus, jalan yang diredhainya. Sudahlah tu Pak yanggoat, Iman dan Takwa adalah cerminan diri, pakailah. Jangan takbor dan bongkak, Allah tidak menyukainya. Allah maha Agong dan Dia tahu apa yang baik untuk anda. Bertaubatlah dan istiqomahlah.

united melayu no otak (umno) said...

Jangan dok Fobia pulak tengok Janggut tu!!! Hee,,Hee,,
Lord Of Reid,,,
Kah!!!Kah!!Kah!!!

geramsungguh said...

pak janggut ostad azmil anak professor mustapha bercakap macam hilang punca... sama kategori dgn bob lokman yang yang menyalahkan sistem kerajaan tak sudah2... kalau dengar baik 2 hampir 44 kali dia mengutuk melayu bodoh..sedar ke contoh terbaik melayu bodoh adalah penghuni parti PAS sial semalaysia.. kalau dah tahu majoriti melayu bodoh yg ada di malaysia sebanyak 65% dengan mudah mengalahkan orang orang kafir majoriti cina kafir harbi.. kenapa tak minta saja PAs parti sial berdamai dengan Umno... Siapa bodoh siapa bebal.. yang bodoh bebal dan sengal adalah puak puak Pas sendiri.. Lebih baik si azmil berlawan hujah dengann ostad mohd nor bekas dewan ulama pas ... biar terhanguk hanguk rahang tu macam kambit mengoyah romput..

Azmil mungkin lupa di malaysia ni pergolakan yang berlaku adalah antara orang orang melayu islam ..umno vs pas sebab dap yang melaga laga dan mengapi2 kan sentimen... terbukti pas bodoh ikut saja telunjuk dp... bila di tegur disalahkan pulak umno kerana bersekongkol dengan mca... dalam sejarah gabungan umno dan mca ada ke banyak kemusnahan yang berlaku dan kemungkaran yang berlaku jika nak dibandingkan dengan gabungan dap dan pas... berkongsi kemenangan tak sampai 4 tahun dah macam macam perkara mungkar yang berlaku... termasuk lah isu paling menconteng muka orang orang islam kes murtad dumc...

tak perlu nak menghina pemimpin negara ..sebaliknya patut lah pada pemimpin negara selagi pemimpin itu tidak mengalakkan maksiat.... tetapi kenapa nik najis dan hadi awang pokemon boleh tunduk dengan pemimpin dap yang menjadi segala bapak setan dajjal maksiat dan gangsterism ronnie liew di selangor...

kalau nakjib pergi buat hubungan politik dengan orang orang kafir berjumpa dengan pope di vatican city azmil tahu pulak kata salah... menjalinkan hubungan dengan negara kafir ... itu pakai kitab berwana apa pak azmil ? cuba diganatikan najib dengan pok nik ajis yang bertemu dengan pope di vatican city... hmmm tentu ada hujjah dan dalil serta nas nas yang sahihi melalui kita kita berwananya bagi menghalalkan cara dan hukum... ohhh itu ikut sunnah rasul..kerana rasul juga pernah menjalin hubungan dengan orang orang kafir dan yahudi...

hey babi..!!! aku juga orang islam.. kiblat aku satu... solat aku yang wajib 5 kali sehari... tak perlu kira yang sunat yang kita buat... puasa wajib aku dibulan ramadhan... puasa sunat aku tak kira bila masa kecuali hari hari tasrik... kalimah shahadah aku satu... Allah yang asa... dan muhammad pesuruhnya... apa beza aku sebagai orang yang menyokong umno dengan ko yang menyokong pas... ?? cuba ko bagitahu sikit... syurga dan neraka adalah anugerah... apa ko boleh tentukan orang masuk syurga dan neraka ?? hah.. kan kan hah... belajarlah memahami apa kemelut yang berlaku di malaysia dulu.. jangan ambil timbang cara yang berat sebelah.. kerana kecewa dengan kehidupan menyalahkan sistem kerajaan ... kalau ko nak perbetulkan senario kelmelut apa yang berlaku di malaysia..ambil faktor secara kolektif... teguran ko ada yang betul mengikut syarak... tapi tak semesti nya Pas berada dilandasan yang benar... aku tak perlu belajar sampai ke syria dan jordan.. tapi basic aku cukup untuk aku mengenal diri orang melayu islam sebagai orang islam... dan orang melayu juga punya pilihan dan peluang untuk memahami dan mempelajari apa itu islam dengan lebih mendalam... jangan duduk di luar balik malaysia nak jadi pendita dan menempelak ikut suka perut ko jer... sakai!!!!! la ko ni azzmil..

Anonymous said...

Org UMNO mangkuk ayun tak paham apa itu islam. Depa rasa depa dah betul padahal merekalah yang rugi kerana tidak menerima hidayah Allah dan mere masih hanyut dalam kesesatan yg nyata. Kalau depa paham Islam, depat tak kan berada dalam UMNO.

MC_Shaharul said...

weii mangkuk adakah dgn solat,pg haji,puasa,bt sgala rukun Islam Allah jamin masuk syurga?nabi kata akhir zaman umat Islam umpama buih tp kosong..tue la akibatnya bila x faham Islam....stakat berbangga yg aku solat bagai apela...bknkah dlm al-quran Allah sebut "NERAKA WIL BG ORG YG SOLAT"? fhm x mksd ayat tue?knp tuhan kata org yg solat leh msuk neraka?sedangkn kita solat?nk kata Islam sbb byk masjid yg korg bina?zaman nabi dlu pn ada sahabat yg bina masjid..tp nabi xmau pg ke masjid dhirar krn masjid itu di bina oleh org munafik,nabi x mau ..ape nk heran klu stakat bina masjid..

kasian2...duk hina org tp x nmpk diri sndiri...bila di tegur marah plak pd org yg ditegur...aku nk tnye la artis2 yg dah insaf nie dimana kesalahan dia ckp?korg duk msukkn bob lokman bgai...penah dengar dia bercakap abis tentang Islam?dimana salahnya?dia bercakap dgn ayat2 al-quran...korg dah caye pd ayat2 Allah...

blk2 melayu jer yg korg tau...ape org melayu nie ckup sempurna?xde kesalahan?Islam sgt ker melayu nie?bape rmai anak2 org melayu jd bohsia?bape rmai anak2 org melayu Islam mendedahkan aurat?ape solusi yg anda sume buat?bape ramai anak2 melayu yg buang anak kerana berzina?ape hukum atas kesalahan itu?denda 1000 hengget...undang2 itu yg korg sanjung?

akal Allah bg gunakan lah dgn sebaik2nya...Allah jd manusia nie ckup sempurna dah otak yg Allah bg...tp otak yg Allah kurniakn duk menghentam Islam..perlecehkn org2 yg inginkan perubahan..hina org2 yg hendak kpd Islam...artis2 yg dah berubah dimaki,di caci..tp artis2 yg merosakkn akhlak2 remaja disanjung...ada akai ka?

dimana yg salah dlm dgn kata2 dia?bknkah Allah suruh kita berusaha ikut sgala ape yg terkandung dlm al-quran...ikut sgala perintah dan menjalankan hukum yg terkandung dlm al-quran...korg nk membanggakn hukum manusia lebih dari hukum Allah?nk mempertahankan hukum yg manusia cipta melebihi dari hukum Allah?tggulah balasan dari Allah klu itu yg korg pertahankan...kuasa di tgn anda utk mengubahnya..bkn kuasa menjalankn perintah itu di tgn kami rakyat bawahan..renungilah ayat nie..klu nk lawan jgk ayat Allah silakan..trimalah diakhirat nnti azabnya..

‎"sungguh, org-org yg kufur ingkar kpd ayat-ayat kami (perintah Allah), kelak kami akan masukkan mereka ke dalam neraka. setiap kali kulit mereka hangus,kami ganti dgn kulit yg lain, agar mereka merasa azab. Sungguh, Allah Maha Perkasa, Maha Bijaksana" -An-nisa 56-

Anonymous said...

kalau dah bertubard buat apa masuk politik?

bukankah tak ada bezanya mana-mana parti politik?

cuba tengok apa bezanya Pas+Dap+PKR denga Umno+MCA+Mic?

kalau dah masuk politik macam mana nak dapat keredaan kerana dalam era ICT, persaingan mengundang perbuatan yang bertentangan dengan agama.

justeru, sayang seribu kali sayang apabila yang dikejar tak dapat yang dikendong bertaburan.

sepatutnya perubahan membawa cahaya untuk manusia yang belum berubah tetapi apa yang berlaku ialah kekeliruan dan perpecahan.

al-zarqawi said...

UMNO tidak menjalankan hukum hudud bukan satu isu yg halal dari segi nas untuk PUAK KHAWARIJ PAS berusaha menjatuhkan pimpinan muslim baik UMNO atau institusi kesultanan di MALAYSIA. Nas yg melarang umat Islam dari menjatuhkan pimpinan muslim amat jelas. Kita boleh memilih untuk tidak mengikut arahan pemimpin yg meksiat tetapi aspek lain pemerintahan yg makruf kita mesti ikut serta jangan cabut kesetiaan.
Nabi dah bersabda yg pimpinan muslim selepas zaman baginda makin lama tak akan ikut pada sunnah tetapi umat islam tetap dilarang Rasullah untuk berpecah dan menjatuhkan pimpinan.


Dalam sebuah hadis daripada Hudzaifah Ibn al-Yaman radhiyallahu 'anhu, Nabi Sallallahu 'alaihi wa Sallam bersabda:

يَكُوْن بَعْدِيْ أَئِمَّة لاَ يَهتَدُوْنَ بِهُدَايَ وَلاَ يَسْتَنُوْنَ بِسُنَّتِيْ وَسَيَقُوْمُ فِيْهِمْ رجَال قُلُوْبُهُم قُلُوْبُ الشَّيَاطِيْنَ فِيْ جِثْمَانِ إِنْسِ قَالَ قُلْتُ كَيْفَ أَصْنَعُ يَا رَسُوْلَ اللهِ إِنْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ قَالَ تَسْمَعُ وَتَطِيْعُ لِلْأَمِيْرِ وَإِنْ ضَرَبَ ظَهْرَكَ وَأَخَذَ مَالَكَ فَاسْمَعْ وَأطِعْ

"Akan ada sepeninggalanku nanti para pemimpin yang tidak mengambil petunjukku, dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul pula di tengah-tengah mereka orang-orang yang hatinya adalah hati syaitan dalam bentuk manusia." Aku (Hudzaifah) bertanya, "Apa yang perlu aku lakukan jika aku menemuinya?" Beliau menjawab, "(Hendaklah) kamu mendengar dan taat kepada amir (pemerintah), walaupun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu, tetaplah mendengar dan taat." (Hadis Riwayat Muslim, Sahih Muslim, 3/387, no. 3435)

Selain hadis ini, terdapat pula pesanan 'Umar al-Khaththab radhiyallahu 'anhu kepada Suwaid B. Ghaflah yang lebih menguatkan lagi.

Suwaid B. Ghaflah mengkhabarkan:

قَالَ لِي عُمَرُ: يَا أَبَا أُمَيَّةَ، إِنِّي لاَ أَدْرِي لَعَلِّي لاَ أَلْقَاك بَعْدَ عَامِي هَذَا، فَاسْمَعْ وَأَطِعْ وَإِنْ أُمِّرَ عَلَيْك عَبْدٌ حَبَشِيٌّ مُجْدَعٌ، إِنْ ضَرَبَك فَاصْبِرْ، وَإِنْ حَرَمَك فَاصْبِرْ، وَإِنْ أَرَادَ أَمْرًا يَنْتَقِصُ دِينَك فَقُلْ: سَمْعٌ وَطَاعَةٌ، دَمِي دُونَ دِينِي، فَلاَ تُفَارِقَ الْجَمَاعَةَ

'Umar berkata kepadaku, "Wahai Abu Umayyah (Suwaid), mungkin kamu masih hidup setelah peninggalanku nanti, maka taatilah pemimpinmu walaupun ia seorang hamba berketurunan Habsyi yang cacat hidungnya, jika ia memukul (menzalimi) kamu maka bersabarlah, bila ia menghalang hak kamu maka bersabarlah, bila ia mengajak kepada perkara yang merosakkan urusan dunia kamu, maka katakanlah, "Kami dengar dan mentaati dengan darah kami, bukan dengan agama kami." Janganlah kamu berpecah dari al-Jama'ah." (Atsar Riwayat al-Ajurri, asy-Syari'ah, 1/38 dengan sanad yang sahih. al-Khallal, as-Sunnah, no. 54. Ibnu Abi Syaibah, al-Mushannaf, 12/544, no. 34400. Al-Baihaqi, Sunan al-Kubra, 8/159, no. 16405)

Setelah membawakan pesanan 'Umar ini, Imam al-Ajurri rahimahullah (Wafat: 360H) menjelaskan:

من أُمِّر عليك من عربي أو غيره، أسود أو أبيض، أو أعجمي، فأطعه فيما ليس لله عَزَّ وَجَلَّ فيه معصية، وإن ظلمك حقًّا لك، وإن ضربكَ ظلمًا، وانتهكَ عرضك وأخذ مالك، فلا يَحملك ذَلِكَ عَلَى أنه يَخرج عليه سيفك حتَّى تقاتله، ولا تَخرج مع خارجي حتَّى تقاتله، ولا تُحرِّض غيرك عَلَى الخروج عليه، ولكن اصبر عليه

"Sesiapa pun yang menjadi pemimpin ke atas kamu (selagi mana dia muslim), sama ada berketurunan 'Arab atau selainnya, hitam atau putih, atau selain bangsa 'Arab, maka hendaklah kamu taat pada apa yang diperintahkannya melainkan pada perkara maksiat kepada Allah 'Azza wa Jalla (maka jangan kamu ikuti). Dan walaupun dia menzalimi kamu, menyakiti kamu, memukul kamu dengan zalim, merampas harta dan hak-hak kamu, maka janganlah dengan sebab semua itu menjadikan kamu bertindak memeranginya dengan pedang (senjata), dan janganlah kamu keluar bersama-sama kaum khawarij sehingga menentangnya, dan juga jangan sampai kamu menghasut orang lain untuk keluar dari ketaatan terhadapnya, tetapi hendaklah kamu tetap bersabar." (al-Ajurri, asy-Syari'ah, 1/40)

Khadijah Shamsudin said...

1.Allah menganjurkan supaya berdakwah dengan penuh hikmah dengan ertikata menggunakan perkataan yang sopan disamping mengetengahkan hujah yg bernas.
2.Ceramah akan menjadi hambar jika tiada kajian(home work) dibuat...dan ia menyebabkan hujah yg disampaikan menjadi lemah dan dipersoalkan.
3.Nilai ceramah agama akan jatuh bagai sembang kedai kopi layaknya,jika penyampain nya tidak tersusun..apatahlagi jika diselitkan perkataan keji dan mencela.
4.Manusia tidak dinilai dari penampilan(sekalipon berserban berjanggut)....budi bicara adalah cermin diri anda sendiri.
5.WALLAHU A'AlAM.

al-zarqawi said...

Bagi geng2 PAS berhentilah berfantasi yg perjuangan khawarij adalah perjuangan ISLAM. HUDUD versi PAS yg nak hukum orang islam sahaja dan melepaskan populasi bukan islam kepada undang sivil adalah tindakan yg zalim. Kalau nak buat hudud semua orang mesti dihukum dengan sistem yg sama. Lagipun dengan hanya melakukan hudud merupakan hanya sebahagian kecil dari sistem syariah . Bermaksud ada lagi perkara yg tidak diikutkan nas. Lagipun bukankah PAS sendiri yg jatuhkan perjuangan negara Islam dan hudud ?

Nak berjuang Islam mesti ikut nas ,
bukan sentimen kebencian yg sudah dicampur aduk dengan pemikiran liberal yg bidaah.

Anonymous said...

Sejenak beb. Bagus juga bidang kerjaya "MENGUTUK SIANG MALAM". Dapat elauan lagi, trasport free - diambil dan dihantar. Sanggup mereka makan dan tanggong anak bini dengan duit hasil kelentong dan fitnah. Berbangga pula tu dapat pakai Merc dan duduk rumah banglo. Dah le makan siang malam ditanggong beres, patut le kebanyakkan ostad jangoat perut boroi.

Mereka dah dapat ganti UMNO di Kelante, Kedah, Penang dan Selangor.. tapi apa yang mereka buat (KOSONG, macam logo mereka juga). Jangan mimpi le nak buat lebeh baik dari UMNO,.. nak maintain pun sakit.

Orang PAS bersikap pemalas, nak free semua (kebajikan)- kerja hampas, majoriti puak ni emosional dan tak amanah (Cakap Isle pael Kapior.

Ingat ..... KAMI MAHU PEMIMPIN BUKAN PENCERAMAH..BODOH HAM-PAS

Anonymous said...

Senang cakap macam inilah. Konotasi isu ini elok disamakan dengan hal duniawi kerana hal ukhrawi takdak siapa yang tahu mengenainya.

Justeru, katakanlah hak untuk meluluskan seseorang itu jadi warga negara Australia adalah pihak imigresin negara berkenaan. Yakni takdak orang luar yang lebih layak dari mereka.

Tetapi ada pula penyokong pembangkang (Ali Setan a.k.a. AS)yang belum pernah jejak kaki di Australia telah buat lawak iaitu mendakwa lebih tahu cara macam mana untuk seseorang itu dapat menjadi warganegara Australia. Wah! hebat tu! Nah! Seolah-olah AS lebih tahu dari pihak imigresen negara berkenaan.

Meskipun ada pandangan ikhlas mengatakan dakwaan AS itu tidak betul kerana hak kerakyatan bukanlah dia yang tentukan tetapi dek kerana ketaksuban, ramailah juak-juak pembangkang yang mempertahankan pandangan AS dan dalam masa sama menyanggah sanggahan terhadap AS.

Soalnya apakah manfaat yang diperolehi oleh para juak yang mempertahankan dakwaan AS? Apakah dengan mempertahankan pandangan AS, lalu para juak otomatik dapat jadi warga Australia? Atau apakah dengan mengikut saranan AS akan menjamin para juak dapat kewargaan Australia?

Fikir-Fikirkan.

Anonymous said...

a very very stupid speech. Cakap angkat bakul. Please lah azmil take care of health first then leave the speech to those who are qualified. Love sangat Syria, Balik Syrialah. Biarkanlah orang kat sini aje yang handle masaalah dia

abang entot sembab said...

PAK SYEIKH AZLI KITA PUASA TAK HARI NI..hahahahahahahaah...JANGAN TERPANCUT TAU PAK SHEIKH..hahahahaha

Anonymous said...

semuanya bodoh ...umno,pas,pkr.... masing - masing ade kepentingan politik... sebab tu semua takut nak laksanakan hukum allah.... kes murtad di selangor... pas senyap je...kes rampas arak..kalah lagi... so tak payah satu pihak je yg betul... same je....selagi ade kepentingan politik dan nak jaga hati puak lain... hudud.... rasanye dah sepi....takut nanti puak lain terasa hati.....semua same je

Anonymous said...

TAK TAU JANGANLAH CAKAP. AKHIRNYA MENONJOLKAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI.. PAHAMKAN DULU APA ITU DEB, BARU LEH NAK KOMPLAIN.. YANG FAKTANYA DEB BUKAN TERHAD 30% TETAPI SEKURANG-KURANGNYA 30%. BYK BEZANYA DARI SEGI MAKSUD DAN PENGERTIAN WAHAI OSTAD..

ANTARA FAKTA DEB IALAH:

Bagi memastikan matlamat yang kedua dalam DEB turut tercapai, kerajaan telah cuba memperbaiki keadaan ekonomi dan pada masa yang sama, menghapuskan pengenalan kaum mengikut fungsi-fungsi ekonomi. Berasaskan pada ketidakseimbangan antara kaum, kerajaan telah melancarkan beberapa program seperti perindustrian dan perdagangan, pertanian, perlombongan, pembinaan, pengangkutan dan pertanian. Bagi menjayakan matlamat yang kedua dalam DEB ini juga, beberapa strategi telah dirancang, antaranya:

Mengurangkan keadaan yang tidak seimbang dalam struktur guna tenaga supaya penyertaan pelbagai kaum dalam sektor utama akan mencerminkan kedudukan tenaga buruh mengikut komposisi kaum menjelang tahun 1990;

Mempastikan pembentukan sebuah masyarakat perdagangan dan perindustrian di kalangan orang Melayu dan kaum Bumiputera supaya mereka dapat menguruskan dan memiliki SEKURANG-KURANGNYA 30% daripada semua jenis peringkat kegiatan ekonomi.

Menambah dengan cepat bahagian rakyat Malaysia dalam pemilikan sektor produktif. Perhatian khusus akan ditumpukan kepada kaum Bumiputera yang agak ketinggalan jika dibandingkan dengan kaum-kaum lain;

Meninggikan daya pengeluaran dan taraf kehidupan golongan miskin di luar bandar.

Setelah tempoh Dasar Ekonomi Baru tamat, kerajaan telah menubuhkan Dasar Pembangunan Nasional yang merupakan usaha atau kesinambungan kepada perlaksanaan Dasar Ekonomi Baru.

sunan utara said...

saya sependapat dgn geram sungguh, al-zarqawi dan khadijah shamsuddin.. dalam surah an-Nahl ayat 125, maksud firman Allah SWT, 'serulah mereka ke jalan Tuhanmu (Islam) dgn hikmah dan berilah nasihat yg baik dan berdebatlah dgn cara yg ihsan... apakah pendakwah kini (terutamanya mereka yg mengaku memperjuangkan Islam walaupun sebenarnya tunduk kepada si kafir harbi) mengamalkan perintah Allah ini? Bacalah dan renungkanlah apa yg di tulis oleh saudara al-zarqawi yg lengkap dgn dalil hadithnya, kemudian tolonglah muhasabah diri sendiri, tanya diri sendiri, apakah yg dilakukan selama ini oleh puak2 yg di sokong ini betul. Pertanyaan saya, teruk sangatkah org umno? apakah org dap lebih mulia dari org umno? apakah org pas terlalu mulia? apakah amalan kita diterima Allah jika seandainya kita memusuhi sesama Islam? antara mca dan dap, siapakah yg layak di gelar kafir harbi? kenapakah boleh bersekongkol dgn dap tetapi tidak mahu menyambut salam perpaduan dari org Islam umno? dulu marahkan Dr. Mahathir bina Putrajaya tetapi kenapa sekarang berebut nakkan Putrajaya? dulu kata berpakat dgn org kafir dlm pemerintahan negara, hukumnya haram...tetapi sekarang kenapa pas boleh berpakat dgn dap, yg memang telah jelas membenci dan menentang Islam? dulu kata nak bina negara Islam berasaskan al-Quran dan sunnah Nabi s.a.w...baldatun toyyibah wa Rabbul ghopur..tetapi kenapa sekarang boleh ubah kepada negara berkebajikan pula, dan hj. Hadi boleh cakap kat muktamar bahawa negara Islam tak disebut dalam al-Quran...apa dh jadi ni? apakah maknanya slogan negara Islam itu hanya sebagai retorik semata-mata? sebelum ramadhan, ust azizan cakap semua pusat hiburan di kedah akan tutup sepanjang ramadhan dan tidak akan tunduk kepada tekanan mana-mana pihak,,tetapi kenapa berubah cakap dan nada apabila diberi kata dua oleh karpal singh? wahai semua saudaraku umat Islam di bumi melayu ini, gunakanlah aqal yg dikurniakan Allah untuk menilai kebanaran...pandang sekeliling kita siapakah sebenarnya saudara kita yg nk kita jwb di alam barzakh nti. Fikir2kanlah.....