Tetamu Kehormat...

July 23, 2011

Majlis Peguam Adalah Majlis Syaitan?

Baca e-mail yang saya terima daripada seorang pembaca blog saya, bahasanya agak kesat dan setelah saya sunting dan edit inilah hasilnya. Bagus juga sekali sekali Majlis Peguam ditegur.

Tiada perkataan baik aku nak katakan kat sini, kalau engkau berani, siarkan komen aku tentang Majlis Peguam nie. Aku nak mencarut sikit. CELAKALAH KAMU SEMUA MAJLIS PEGUAM! BIADAP! SYAITAN KAMU SEMUA INI! TIADA MANUSIA SEKEJI KAMU! Apa sahaja yang dibuat oleh kerajaan semuanya tidak betul, apa sahaja keputusan mahkamah, atau Suruhanjaya Diraja sekali pun, kalau keputusan tidak memihak kepada nafsu serakah puak-puak ini, kamu semua tetap tidak akan terima! Kalau orang cakap kamu semua ini babi sekali pun, aku akan kata YA!

Apa lagi yang kamu semua tidak puas hati? Sudah bertahun isu ini tidak selesai, kamu mahu macam mana lagi? Diminta buat Surunjaya Diraja, Najib sudah setuju, apabila Yang Di-Pertuan Agong lantik ahli-ahlinya yang berkecuali dan setelah keputusan dibuat, kamu tolak, seolah-olah kamu lebih tahu daripada mereka! Apa bendanya kamu semua ini? Haiwan atau Syaitan? Memang dah sah ahli DAP tu bunuh diri, terima aje la..nak apa lagi? Kalau dah Suruhanjaya Diraja pun kamu tak terima keputusannya, kamu semua nak percaya siapa lagi? Anwar Ibrahim? Nik Aziz? Mat Sabu? Ambiga? atau anjing-anjing peliharaan kamu semua?

Keputusan yang macam mana lagi kamu semua mahu ha? Jangan nak bohong la, kamu nak mahkamah jatuhkan hukuman pegawai-pegawai SPRMlah yang telah membunuh Teoh Beng Hock? Betul tak? Ala...buat-buat tak mengaku la pulak? Barulah kamu semua puas hati dan kata adil kan? Nak tahu jawapan aku? Mana buktinya SPRM bunuh Beng Hock? Itu andaian dan persepsi kamu semua aje, Bahlol!

Woi! Kamu semua nie peguam atau ahli politik? Daftarkan sahaja Majlis Peguam sebagai badan politik! Ada majlis pun tak tahu nak jaga anak buah, seorang buat perhimpunan haram, seorang lagi bunuh jutawan! Ini ke namanya Majlis Peguam? Orang cakap ini dah hampir-hampir tahap bangsat!

KUALA LUMPUR, 23 Julai – Majlis Peguam hari ini berkata pihaknya tidak bersetuju dengan penemuan suruhanjaya siasatan diraja yang diumumkan kelmarin bahawa bekas setiausaha politik DAP Teoh Beng Hock telah membunuh diri. Sementara majlis itu bersetuju dengan 10 penemuan penting lain yang disenaraikan oleh suruhanjaya itu, Presiden Majlis Peguam Lim Chee Wee berkata, pihaknya tidak bersetuju dengan pandangan bahawa Teoh telah membunuh diri.

“Penemuan sedemikian, pada pandangan kami, tidak disokong oleh fakta dan bukti,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini. Lim berkata, bercanggah dengan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz, kata Lim, pakar psikiatri forensik iaitu Prof Paul Edward tidak mengatakan Teoh sebagai seorang yang mempunyai perwatakan lemah, sehingga menyebabkan dia mengambil nyawanya sendiri.

“Profesor Mullen tidak merumuskan Teoh Beng Hock telah membunuh diri, sebaliknya keterangan beliau mengatakan bahawa ‘dalam pandangannya, apa yang kami ketahui personaliti dan tingkah laku Teoh Beng Hock tidak mencadangkan sebarang peningkatan risiko membunuh diri’,” kata beliau. Sambung baca di sini..

8 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

MEMANG ITULAH YANG SEWAJARNYA DISEBUT TENTANG MAJLIS PEGUAM. AKU..DENGAR NAMNYA PUN DAH NAK MUNTAH.

anti bohmau said...

"""""“Profesor Mullen tidak merumuskan Teoh Beng Hock telah membunuh diri, sebaliknya keterangan beliau mengatakan bahawa ‘dalam pandangannya, apa yang kami ketahui personaliti dan tingkah laku Teoh Beng Hock tidak mencadangkan sebarang peningkatan risiko membunuh diri’,” kata beliau.""""

aku pun ada pandangan & pendapatan!!

aku berpandangan & berpendapatan tinggi bahawa teoh beng hock memang bunuh diri sebab tertekan dgn masalah yg besar2:

dap dok tekan dia biar pecah di perut jgn pecah di mulut! akhirnya tak tahan, kepala dia yg pecah!!

gefren dia pun dok paksa dia kahwin sbb dah buncit! menyampah takdak dah dgn papan sekeping mcm tu sebenarnya!!

makpak dia pun dok paksa dia bagi belanja tambah sbb depa tau sebagai balaci, anak depa boleh 'main' duit mp dia...

sprm hanya lah tempat melepaskan kemarahan mrk. sebenarnya mrk semua bersalah krn mempergunakan tbh dlm menjayakan segala kegiatan rasuah mrk..beberapa catatan tbh boleh menjelaskan betapa gawatnya kerja rasuah mrk..songlap sana, songlap sini...

wah!! shpin benar dap tuh!

Anonymous said...

Majlis Peguam ni kalau daftar sebagai Parti Politik saya cadangkang nama parti mereka adalah Parti Peguam Setan.

shamshul anuar said...

Saudara Azli,

Majlis Peguam( BAR Council) sebenarnya telah lama berperang dengan Kerajaan Persekutuan.

Dalam demonstrasi BERSIH, Bar council condong menyokong Ambiga.Dalam kes Teoh yang bunuh diri ini, Bar Council juga mempunyai pandangan yang selari dengan DAP.

Ambiga pernah jadi Presiden Bar Council. Dan semua orang tahu pandangan Bar Council pasal IFC, murtad , Mahkamah Syariah.

Namun jarang ada Menteri menegur mereka. Yang asyik ditegur ialah orang melayu contohnya pegawai SPRM, cikgu sekolah yang menegur pelajasr kurang ajar atau bekas PM, Dr Mahathir dituduh perkaumam oleh Nazri sendiri.

Jasang benar saya dengar Najib, Muhyiddin atau segala Menteri melayu belasah Bar Council sebab sikap "mengkhianati" .

Ada baiknya Najib mula berbaik dengan PErsatuan Peguam syariee. Tingkatkan profile mereka. Apa kata hadiri majlis jamuan mereka. Atau menjemput mereka lakukan kunjungan hormat pada Pejabat Perdana menteri.

Buat baik berpada pada. Buat apalah berbuat baik pada orang yang perangai macam anjing tersepit.

Anonymous said...

Majlis peguam untuk menjaga ahli ahlinya supaya menjalankan amalan secara professional dan mengikut etika yang cemerlang bukan untuk buat komen tentang sesuatu keputusan yang telah di dengar, di bincang oleh panel yang berkelayakan. Ahli Majlis peguam yang tidak beretika apa yang kamu buat. Kes kes patut di percepatkan dgn kerjasama mahkamah supaya client2 kamu tak di bebankan dengan bayaran yang kamu charge/tekanan.

Anonymous said...

Saya bersetuju dgn pandangan saudara Saiful, cuma nak tambah. Sebenarnya majlis yang bangsat ini bukan bercita-2 supaya pehgawai SPRM dihukum, tapi percayalah bahawa agenda mereka lebih besar.
Kalau peg sprm dihukum maka habis cerita, tapi mereka mau cerita TBH terus mekar sebagai modal DAP, terus mekar sebagai modal untuk merosakan reputasi kerajaan yang juga mereka anggap musuh. Mungkin benar tanggapan bahawa ada pak-pak menteri yang bersekongkol dgn mereka, sebab itulah mereka jarang dibelasah oleh pak menteri (atau takut?). Mereka berkonspirasi untuk menukar kerajaan ini kepada kerajaan DAP (kafir harbi). Bila DAP berkuasa, barulah mereka berhenti menyalahkan kerajaan, atau bila bukan melayu menjadi PM barulah mereka berhenti kerja-2 jahat mereka.

Anonymous said...

Sebenarnya aku sangat kecewa dengan parti2 komponen BN, apa saja isu yang ditohmah kpd BN, hanya anggota UMNO saja yang bersilat mempertahankan BN, seolah2 BN hanya ada UMNO. Koh Tsu Kun bukan nak jawab bagi pihak BN, hentam BN ada lah. MCA jauh panggang untuk sama2 berjuang. Semua isu sekarang adalah kerana satu sebab iaitu BN kurang majoriti dan pembangkang perasan bahawa mereka telah diterima rakyat, padahal mereka menang hanya kerana undi proten orang BN, tal lebih dari itu. Syabas Pak Lah kerana meletakkan BN sehebat ini.

shamshul anuar said...

Saudara Azli,

Jika saya jadi PM, ini jawapan saya pada kelurga Teoh" Jika tidak dapat terima hakikat, sila cari negara lain ".

Satu kerajaan yang berdaulat dan sah tak boleh dihukum hanya kerana seorang budak budak bunuh diri kerana perasan bersalah bersekongkol dalam hal rasuah.

Sudah tiba masanya pemimpinn Melayu berperangai bahawa undi Cina bukan segala-galanya. Orang Cina patut disedarkan bahawa mereka jangan harap orang Melayu perlu bayar untuk mereka mempertahankan Dinasti Lim yang anti Melayu ini.

Bukan susah sangat. Bila Bar Council yang sentiasa berperang denghan Kerajaan , tunjukkan minat kita pada Persatuan Peguam Islam. Tingkatkan profile mereka. Beri dana pada mereka dan sekali sekala adakan perjumpaan dengan mereka.

Dan jangan terlepas pandang Pejabat Peguam Negara. Banyak kali ia dilihat berat sebelah. Boleh ia cakap tiada kes untuk Namawee tetapi laju bila guru Melayu dikenakan tindakan.

Pemimpinj Melayu yang pandang rendah tuntutan Melayu akan "hancur" dalam pilihanraya akan datang. Tak percaya lihatlah bagaimana PAs akan "dibelasah" dalam pilihanraya akan datang sebab suka menyembah DAP.