Tetamu Kehormat...

July 9, 2011

Haji Hadi Akui Perhimpunan Bersih 2.0 Tidak Berbaloi!

Tiada lawak yang paling kelakar pada hujung minggu ini selain daripada kata-kata Presiden PAS yang dilaporkan oleh Harakahdaily baca di sini. Portal pembohong no 1 itu melaporkan Haji Hadi berkata Perhimpunan Bersih 2.0 yang dilancarkan pada petang tadi adalah mukadimah kepada kebangkitan rakyat menentang UMNO/BN. Pertanyaan saya mudah apakah yang dimaksud oleh Haji Hadi dengan perkataan mukadimah itu? Atau Haji Hadi mahu menutup malu atas kegagalan sambutan terhadap perhimpunan haram tersebut?

Secara tersiratnya Presiden PAS itu mengakui kegagalan perhimpunan haram Bersih yang nyata-nyata tidak mendapat sambutan orang ramai. Malah, perhimpunan tersebut juga dikritik dahsyat oleh ramai pihak. Dengan jumlah kehadiran sekitar 6000 orang - itu bukan satu "mukadimah", sebalik satu kemerosotan dan kegagalan. Terbukti, semakin ramai rakyat jelata yang mula mendengar nasihat polis dan kerajaan agar tidak menyertai perhimpunan haram lagi kotor itu. Ini adalah petanda awal yang sangat positif bahawa masyarakat Malaysia sudah kembali rasional dan tersedar daripada janji-janji indah Anwar Ibrahim.

Haji Hadi tidak perlu menyembunyi kecewa dengan semua ini. Tidak perlu menutup rasa sedih kerana perhimpunan raksasa yang diharap-harapkan tidak mendapat sambutan rakyat. Terimalah hakikatnya, bahawa rakyat sudah semakin sedar dan kembali ke pangkal jalan. Zaman reformasi sudah berakhir. Sedarlah, perhimpunan yang digembar-gemburkan oleh Ambiga sebulan lebih awal tidak banyak memberi manfaat kepada Pakatan Rakyat, imej mereka bukan sahaja terhakis teruk, malah sokongan rakyat terhadap mereka juga dilihat semakin merosot.

Dengan kata lain, tidak berbaloi rasanya Si Ambiga dan puak-puak Pakatan Rakyat membuat Perhimpunan Bersih itu pada hari ini, buat tebal muka sahaja kerana orang tidak datang. Dengan jumlah 6000 orang yang hadir, ia tidak menunjukkan apa-apa kekuatan Si Ambiga pun - selain kegagalan yang nyata! Takbirrr....Allahuakbar!!

28 comments:

Anonymous said...

Org mcm Hj.Hadi ni memalukan rakyat Terengganu jer

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

6000 orang datang.1,401 orang ditahan.Belen tinggal 4599? Kenapa macam ramai jer lagi?

Anonymous said...

HAJI HADI NI LAWANNYA RAHMAN BAKAR JE ,HAJI HADI BERAPA KALI TERSUNGKUR DGN RAHMAN BAKAR ,TADI KENAPA TAK BACA AMANAT YANG DIREKACIPTANYA DULU .

Anonymous said...

Channel News Asia

Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim suffered a bruise on his head and a cut on his leg Saturday after police fired tear gas on protesters demanding poll reform ahead of general elections.

Anwar was brought to the Pantai Hospital in an ambulance along with his bodyguard who was also injured, an aide told AFP.

A. Xavier Jayakumar, a legislator allied with Anwar’s party, said he and other opposition leaders together with hundreds of protesters were gathered at a train station in the capital Kuala Lumpur when police fired tear gas.

“There was panic… Anwar fell down and hit his head against the concrete pavement,” Jayakumar said at the hospital.

“People also stepped on his leg. He sustained a bruise to his head and a cut on his left leg,” he added.

“Anwar is very shaken up because of the fall and because of the gas.”

Malaysia’s national police chief Ismail Omar said 1,401 people had been arrested, although Anwar was not one of them.

Jayakumar said Anwar was “OK” although doctors want him to stay overnight so that they can monitor his condition.

The injured bodyguard however had to undergo minor surgery after he was hit in the left eye by a tear gas canister, another Anwar supporter said.

- AFP/ir

Anonymous said...

@Channel News Asia:
wow that was just a small price to pay for trying to be a PM, don't you think so? Why make such a big deal for such minor scratches, he should just retire from politics and disappear among the rubbish dump of history (i'm already tired of reading about the guy, enough of his antics already!)

aman damai permai said...

aik?? berapa juta rakyat malaysia?
setakat ribu riban nak lawan dgn jutaan rakyat malaysia yg mcm aku ni? Jangan takbor pak aji oi..

Hari ni, aku duk rumah, relax tgk cite sarjan hasan, keluar jap window shopping, petang main badminton.

Aku malas nak campur bab bab keldai kafir cakap mcm bagus. Padahal amanat sendiri pada pengikut totoknye, dia jugak yg tarik balik..

Tiba masa pilihanraya aku pasti tidak akan sekali kali mengundi orang yg menyokong seorang pejuang MURTAD.

Anonymous said...

ye la tu bro..6000 je org pg bhimpun.. btw,ko nk tipu sape ni r?? haha..klakarla ko ni...mcm bdak tadika..x reti mgira..haha.. org len ko bleh tipula,tp diri sendiri bleh ke tipu.. hahaha..

Anonymous said...

aku heran ulama pas sanggup ikut orang perempuan laknat anti islam dan budak banggka nuar kaki maksiat dan rendah moral nya,aku rasa sia -sia ulama pas ni.Dulu cakap tapi tarak serupa bikin.

Anonymous said...

6000 org je??mung ni saloh tgk kot..abih tu yg ramai2 penuh jalan tu sape ye??umm..mgkin ahli patriot yg melakukan perhimpunan halal...lancau la lu bro...ayah cik,tetap menjadi kebanggaan rakyat terengganu,pejuang2 islam...takbir!

Anonymous said...

yang ramai penuh jalan tu LEMBU!!

Anonymous said...

laporan sdr Azli ni macam standard budak tadika je. Nampak sangat dangkal otak, tak reti menilai sebab apa perhimpunan dan tujuan mereka mengadakan perhimpunan. Kalau masih ada standard otak tulis ikut standard macam tu tak usahlah nak publish dalam internet, memalukan diri je. Ada baiknya sdr Azli berak dan makan tahi sendiri!

yang sokong tulisan sdr Azli pun sama, makan nasi jadi tahi, kemudian makan sendiri. Siapa makan cili, dia rasa pedas!

Anonymous said...

Buat haji Babi presiden kandang Babi.
Kalau ya kau nak demo pun buangla serban Hj Babi oiiii..
Tak malu ka.
Kenapa tak diletak kepala babi atas kepala kau ganti serban...sememangnya otak kau pun otak babi macam ambabiga,anuarbabi drama dan dapigs.
Pengikut2 babi melalak macam anak babi kena pukul ja.
Mampus kau nanti kami nak sediakan gambar bambabiga ikut kau kekubur buat teman tidur.
memalukan islam saja.
Gila kuasa.

amieiezam said...

mcm anon 12.26 yang pedas...hahahha

dah masuk versi 2.0 pun masih permulaan?

Anonymous said...

hehehe...setuju..ramai2 tu lembu..tmbah 2 ekor kat blog ni, anon 12.17 & 12.26!!!!

Anonymous said...

jadi banyak lagilah baki wang yg agen asing salurkan..takkan nak tunggu versi bershit3.0..bagi2 lah kat kita org..

Zakir said...

"...wamakaru wamakarallah, wallahi khairummakirin..." (mereka merancang, Allah juga merancang, sesunngguhnya perancangan Allahlah yang paling baik).

Agenda BERSIH hari ini telah gagal dan de factonya juga telah 'cedera parah'. ALLAHU AKBAR!

Anonymous said...

sekat, ugut, tangkap, pakai baju bersih pun salah....
ISA, ordinan darurat... macam perangai yahudi UMPORNO...
ramai lagi orang macam aku yang tak turun sebab takut ugutan
aku hanya bertindak bila election..
jaga2 UMPORNO APCO

Aku ucap syabas pada BERSIH...

Anonymous said...

Bingai tahap keberapa pun tak taulah puaKa-puaKa pakatan ni....selamat membingaikan diri ye bro..cakap banyak pun x guna..cakap ngan orang bingai la katakan...

Anonymous said...

aku rasa paling banyak pun 10k la siap campur polis , orang awam , patriot..sebab yg datang x seramai dalam stadium klu Malaysia main bola... kat situ jer kiter leh bandingkan.. nampak ramai sebab ramai2 kat jalan sempit... cube buat kat stadium.. x penuh nyer... klu cakap 50k datang tipu la... 50k sgt banyak... aku kat atas bangunan tngok jer Bersih berhimpun.. nak balik x boleh...

Anonymous said...

Hadi pemimpin PAS paling tidak berkarisma dan tidak layak menjadi pemimpin contoh kepada parti yang dulu berjuangkan islam tp skrg negara kebajikan dah..hanya perut je ke depan tp otak duk blakang

Anonymous said...

To Anon 12:53...x sangka ko pun pengecut...kalau org lain sokong kerajaan ko cakap yahudi..habis puak lu yg sokong Ambiga si kafir laknat tu...serban tinggi melangit akal semakin sempit...pooooorah!

Anonymous said...

anon 1253..aku nak gelak dgn ko pon ada...bingai la ko....ada ka g ngaku...sbb taut ugutan sbb tu tak turun,..hey dah ko tu nak jd lembu cucuk hidung juga..dah ko tu totok..ikut jala..buat apa takut ugutan..bodoh.....dah ko rasa ko betoi...turun la..PENAKUT...LOOSER......

ko jgn anggap ko ja nak bertindak masa election..aku aku bini aku....sedara mara aku...seluruh warga malaysia yg tak bingai mcm ko tak leh bertindak masa election....tunggu laa.....** kami tak turun bukan sbb takut kena ugut...cuma kami benci...meluat dan rasa mcm bangang ja dok ampik pot pasai bersih bingai ni.....

TepakBersulam 2 said...

Tuan harap dapat linki kan blog baru saya http://www.tepakbersulam2.blogspot.com , sy telah link kanblog tuan TQ

Anonymous said...

Yang ikut, sokong perhimpunan tu semuanya bangang yang teramat, nak buat perhimpunan sanggup mengadap bincang kononnya dgn Agong lah, setiausaha sulit Agong lah, tapi bila nak tuntut apa yang dituntut pegi pulak berkumpul merusuh, kan bangang + bongok namanya tu.

Anonymous said...

salam... Amerika rilek je bg rakyat dyeorg berhinpun..negara maju tu kot.. malaysia plak yg lebih2... biarla dyeorg bhimpun kat stadium.. kan PM 1mesia korg yg cadangkn.. so,np polis nk sekat2 lg.. Ambiga tu kn pguam,dy juz btndak mgikut undang2 mesia..sebab tula isu murtad timbul..nk setelkn masalah ni snang je..kuatkuasakn undang2 syariah (hudud,takzir n etc)..sruh krajaan korg laksananakn undang2 Islam.. jujurla ak nk tnye korg2 sume.. camne dgn isu royalti Klantan n trengganu? isu PKFZ? Perwaja? Scorpene? ulas sikit tn punye blog..ak nk gak dgar dr pyokong krajaan.. n tlgla jgn ckp bukn2 sal ulamak..ak x brani ooo.. hehe..

Anonymous said...

assallamualaikum dan salam sejahtera... Kekadang aku trpikir ape yg korang ahli2 PR x puas ati ngan kerajaan skrng.. Bg aku krajaan tlah mmbuat krja mreka dngan btul ngan brtnggjwap... Cntohnye krajaan mengenakn cukai keatas smua brng2 trmasuk gaji org2 SWASTA., mreka gunakn untk ape, klu bkan untk kemajuan ngara kite., gaji cikgu2 ustaz/ustazah yg ngajar kite ngan anak2 kite tu pki ape? Duit tu gak... Cuba pikir klu kite x ikhlas dn x halalkn duit tu ape akan jd ngan anak2 cucu2 kite bila CIKGU2 yg dpt duit tu mngajar dieorg??.. Nk ckp krajaan ambil ksempatn tuk amik pki duit tu!, x mustahil pmmimpn barua PR pn amik pki gak duit tu, nk tau sbp ape?? Sbp kite nie adalah MANUSIA!! Manusia yg sering mmbuat silap., SEDAR LAH WAHAI PNYOKONG2 BARUA PR (BNGSA2 MELAYU)... ANDA SEMUA TLAH DI PERBODOH KN DAN DI SEMPITKN PEMIKIRAN MU DGN IDIOLOGI BODOH MEREKA....

Anonymous said...

anon 12.53

jangan buat buat lupa lak ye dana BERSHIT ratusan ribu dolar datang dari Yahudi jugak. Yg nak sgt tgk sebuah negara Islam bergolak mcm ket negara negara Islam yg lain..

Pendek kata kata yg sokong dan turun BERSHIT semalam ada keldai YAHUDI, lebuh tepat keldai Ambiga kafirun.

Ambiga tu KAFIR. Dia peguam yg berjuang agar umat Islam bebas murtad.

Jadi, BERSHIT didokong oleh pro-MURTAD. Kau nak berbangga bab sokong pendokong MURTAD ni sukati la..tapi jangan plak campur aduk dgn negara Islam lak lepas ni ye..

Anonymous said...

untuk Anon 12:53,
Kau memang pengecut kenapa tak ikut lembu2 BERSHIT melalak.kau mengadap PC je xguna! Kesian tuanguru Adi anak Awang kau, Aljuburi dan Angbingai. mereka tu menjerit tanpa kahadiran pengecut macam kau.Aah... satu lagi kerana UMNO lah kau boleh berinternet hari ni. kalo kau harapkan pas hampas je.fikirlah semula kalo kau Melayu yg sayangkan agama dan bangsa kamu.