Tetamu Kehormat...

July 17, 2011

Berenang Di Dalam Kolam Tahi!

Semua ulama yang berlainan sedikit sahaja dengan pendirian ulama-ulama PAS, maka tunggu sahajalah "bahananya" macam-macam perkataan akan terkeluar daripada mulut para ulama maksum PAS ini, sehingga semula ulama di dunia ini adalah salah, yang betul hanya ulama mereka sahaja. Yang terkini, pendakwah terkenal dari Ghana, Syeikh Ahmed Tijani dituduh cetek ilmu sejarah Islam oleh Presiden PAS Haji Hadi kerana mengkritik demonstrasi jalanan yang dilakukan oleh puak-puak PAS 9 Julai lalu, sebenarnya bukan daripada ajaran Islam. Kalau diikutkan pandangan Haji Haji ini, habis semua fatwa ulama hebat dari Arab Saudi dan Mesir yang mengharamkan demonstrasi jalanan akan terbatal dan tidak terpakai sama sekali. Yang betul hanya ulama PAS sahaja.

Namun demikian, yang peliknya apabila berhadapan dengan Lim Kit Siang dan Karpal Sing, ulama-ulama PAS yang super hebat ini dengan tiba-tiba menjadi kecut, lemah dan tidak bermaya, sebagai contoh, isu Enakmen Hiburan yang ingin dikuatkuasakan oleh kerajaan PAS di Kedah, baru sahaja disergah DAP, dengan serta-merta PAS sanggup membatalkan hasrat untuk melaksanakan sepenuhnya undang-undang yang sudah pun diluluskan oleh kerajaan negeri sebelum ini. Nampaknya kuasa minoriti DAP jauh lebih berkuasa daripada kuasa majoriti PAS di Kedah dan undang-undang yang sudah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kedah boleh dibatalkan oleh kuasa politik DAP dari luar negeri Kedah. Hebat sungguh DAP!

PAS hanya boleh berlagak, sombong dan menunjuk hero di depan orang Melayu Islam sahaja, tetapi dengan bangsa lain yang terang-terang menyalahi undang-undang yang sudah diputuskan oleh sidang DUN, mereka tutup mata. Dengan ulama-ulama yang tidak sehaluan dengan PAS, tunggulah, kalau rasa hendak di"bahlol"kan, di"babi"kan, di"haramsani"kan, di"anjingkan", di"bangang"kan dan di"tolol"kan, cubalah buat kenyataan atau berkata dengan benar berkenaan Islam, tidak sampai sehari, ulama tersebut akan dicaci-maki, lihat contoh terdekat Mufti Perak, Tan Sri Harussani. Baca berita ini..

11 comments:

Anonymous said...

micandukami orang sarawak sentiasa ingat hadi samapi kiamat...kou hina bangsa kami...kou hina bangsa majoriti sarawak....sampai kiamat kami benci...hadi...

Anonymous said...

Anon July 17, 2011 5:51 PM

Memang betul nampak sangat Hadi tak bercampur dgn orang luar dari geng mereka.

Pada 1967, baru saja Sarawak bersatu dlm penubuhan Malaysia saya satu asrama aliran Bahasa Inggeris sama dorm dgn kawan rapat berumur 12thn dari Sarawak.

Bukan saja fasih BM dan BI tetapi pelajar terpintar dlm mata pelajaran mathematics! 34tahun tahap pendidikan dan Agama begitu tinggi, dibanding dengan Cina2 (BM/BI ada masih buta hufur) yg mengaku diri mereka sudah 50tahun diMalaysia.

Yang benar2 kolot HADI..

Anonymous said...

tambah lagi, tertinggal sikit...

Kalau jumpa dia bagus kasi pelempang kat mulut celopah dia tu!

Anonymous said...

2011 - 1967 = 44TAHUN..

Silap tadi pasai bila sebut HADI geram sangat dengan bahalul ni sampai silap kira tahun.. haw haw

Anonymous said...

Itu namanya Hadi celako, kamek orang Sarawak mun nangga muka puak serban macam Hadi nang sik cayak dengan ilmu dak nya, eksen ajak makey serban nok nunjok diri alim dan pelajaran tinggi hal agama tapi sik tahu ya serban makey daknya nipu, dakya lagi lebih bodoh dari kita orang Sarawak, apa kelebihan negeri dakya nok make serban serti kelantan, kedah ngan trengganu, ya duit daknya ditipu oleh pak serban.

Anonymous said...

Salaam,
"Nabi dan sahabat pun ada keluar berdemonstrasi," katanya.."
Saya ingat2lah..tak lama lagi kebanyakkan ULARMAK2 PAS serta pengikut2 Neraka Jahannamnya akan GILA ISIM..! Lihat sajalah apa kata si Hadi Wahbabi Laknattullah ni....! macam2 Bida'ah di bawakan oleh si Haram Zaadah ni semua. Bilalah agaknya Allah Taala(swt) akan sentap nyawa sial2 ni semua.. Merosakkan Ummah saja...! Sedih betul bila mengingatkan bertapa tersangat bodohnya sesetengah2 Bangsa Ajam di bumi Malaysia ni..! Taksub dan Sombong Bodoh... Saya rasa Arab Jahilliyah dulu pun tak sebodoh spt pengikut2 Neraka Jahanam ni semua..mana tidaknya.., Kaki Jubur yg Rasulullah tak akan mengaku umat pun dia org bersengkokol malah lebih sial lagi apabila kafir harbi membaca Dalil dan Sunnah tidak dipertikaikan oleh Anak2 Sundal ni semua...! The facts are... If they can sell their Balls.., They can always sells their wives, mother or even their own Religion..! These are the Soldier of Satan for the preparation of the coming of The AntiChrist aka DAJJAL.
Na'uuzubillahi min zalid.

Anonymous said...

Sebaik sahaja siasatan SPRM bermula, sistem kastam di Kargo, KLIA telah mengalami gangguan hampir 3 jam.

Dahsyat pasal cincin je sistem kastam down..

Anonymous said...

anon July 17, 2011 6:29 PM

Suka hati dia la. Duit dia bukan duit kau pun

Muhammad Azli Shukri said...

Tq

aku said...

kalo aku kata hang bangang kan.. Hang marah.. Bila tg hadi kata batak buat hudud?.. Hudud akan dilaksanakan.. Tapi perlaksanaanya.. Memerlukan masa, beri kefahaman.. Berbeza dengan umno yang tolak hudud secara langsung..
Aku nak tanya, kat negeri Bn ada arahan tutup tak?? Sekurang-kuranya sokonglah usaha yang dibuat oleh PAS kedah.. Salah ke larang orang islam masuk pub?? Kalo nak bangkang pun agak-agak la... Bodoh kayu. Jangan la percaya surat kabaar pembelit macam utusan tu.. Kepada penghina2 ulama, tunggulah...

Anonymous said...

Anon 11:56pm:

Oi bodo. Nak larang apa lagi. Memang dalam syarat lesen dah pun tak dibenarkan orang Islam masuk pub atau beli nombor ekor. Ko ingat kat Genting tu orang Melayu boleh masuk ke? Try la tengok. Bongok tahap cipan la kau ni. PAS saja je nak kredit lebih tu. Malang kena pukulan maut dari tuan anjing. Ambik kau.