Tetamu Kehormat...

July 10, 2011

Apa Yang Kita Pelajari Daripada Gambar Ini?


Apa yang menarik pada gambar di atas? Pertama, imej Islam yang digunakan oleh individu di dalam gambar tersebut, sama sekali tidak menggambarkan kefahaman dan akhlak Islam yang sepatutnya diamalkan oleh seseorang yang mengakui dirinya muslim. Dengan kopiah putih yang dipakai, tanpa kita sangka hatinya kotor dan sanggup mengikut telunjuk manusia yang menyokong kemurtadan umat Islam di negara ini. Kedua, lihat betul-betul jumlah manusia yang menonton di atas bukit di tepi jalan, jauh lebih ramai daripada mereka yang menyertai perhimpunan tersebut. Inilah gambaran umum sebenarnya, jika Bersih 1.0 begitu ramai rakyat terlibat, tetapi pada kali ini, rakyat lebih selesa menjadi penonton dan penilai di atas jalan. Jadi, janganlah dibuat andaian kononnya yang hadir pada petang semalam, semuanya menyokong Perhimpunan Bersih - itu satu kesimpulan yang salah! Difahamkan, ramai yang hadir hanya sekadar mahu menjadi penonton terhadap gelagat para puak generasi Ambiga yang melalak macam orang gila. Itulah realiti yang berlaku.

26 comments:

Anonymous said...

Mat Sabu dah cakap siapa yg buat kelakuan macam dlm gambar ini tiada pembelaan dari Bersih dan PAS. Dlm ayat lain, perogol masuk mahkamah kena tuduh pun pakai kopiah sekarang ini.

Bapak Jin said...

Tak kena kat puak hang pandai la cakap..

Mat Belalai said...

Ambigan berjaya menglembu puak-puak pakai kopiah lawan polis..puak-puak DAP dok santai kat kopitian menikmati Carlberg sejuk..tahniah Ambigan !!!!!!

Bapak Jinglot said...

Puak hang yg bodoh nak lawan besi. ketua hang semua kat hotel dan satu kat oversea. hang memang lembu.

Ular Menyusur Akar said...

Nak aku lembukan dia saudara se Islam aku. Tapi akal dia memang macam lembu.

Anonymous said...

Dlm zaman ini di mana Islam belum lagi dipandang tinggi secara universal oleh majoriti manusia, demokrasilah dianggap satu ideologi tertinggi yg boleh diterima secara sejagat. Jadi, apa keldai yg takut utk nak murnikan sistem demokrasi, wahai keldai-keldai ?

Anonymous said...

keldai..siapa keldai..imej Islam tapi bahasa begitu murni..tolong jgn gunakan kesucian Islam untuk memenuhi cita-cita politik pakatan rakyat...matlamat anda baik tapi cara anda salah....burukkan imej msia di mata dunia..ni bukan suara rakyat tapi suara pakatan rakyat untuk mendapat kuasa politik..jgn guna ayat suara rakyat..sbb hanya minoriti..saya ulang..minoriti rakyat penyokong pakatan rakyat yg suka buat perhimpunan haram...

Anonymous said...

Abis tu ade UMNO tegakkan islam ker?? Duk buat konsert je bagus ker tu? islam ker tu? jawab2??

Anonymous said...

Jauhilah PAS kerana PAS itu sesat dan menyesatkan.

Anonymous said...

PAS nyata jelas sesat..mengapa penyokong mereka tidak nampak kebenarannya..ini kerana mereka sengaja membutakan hati, mata dan akal...cuba renung kembali satu persatu fatwa2 politik pas yang terang2 memesongkan aqidah, sentiasa berubah mengikut keperluan matlamat parti dan para tok guru acuan PAS dan merosakkan perpaduan ummah..saya berani berkata jalan yang dibawa bukan jalan yang lurus tapi lebih ke neraka jahannam!Jangan persoal peranan UMNO dlam membangunkan Islam, dah terlalu banyak dan telahpun diiktiraf bukan hanya di Malaysia tapi negara2 Islam sedunia..PAS hanya pandai meludah dan suka menjilat kembali ludah mereka dan menjadi balaci org kafir laknatullah..

Anonymous said...

minta majlis fatwa bawa agenda samada PAS sesat atau tidak?
Imej ke luar negara ? Dah lama punah semenjak zaman tun salleh abbas sehingga pulak kes altantuya. misteri tidak terjawab, sapu bawah karpet.

AkuMenyampah said...

Dah maki2...laillahilallah... maki2 lagi..takbirrr!!! Aku cukup pantang ni! Nak carut carut je maki je jgn lepas tu lidah tu nak permainkan nama Allah. Bedebah! Reformasi hamjadah apa? Bersih konon tp jubur Peliwat yg nak dibela! Bahalol!

Selipar Merah said...

tq..

Selipar Merah said...

tq..

hangkedee said...

Membangun bersama Isle(ISLAM)baru betul lidah.Sekarang membangun berkebajikan.Nak termuntah aku.Simple saja.Mudah melacurkan Ugama kerana menagih Undi cina kafir harbi.Melayu amat mudah di lupakan!!!!

Anonymous said...

cutiesanon 2;17,tak perlu jawab,sebab kau memang bodoh pun .tak boleh fikir ke apa yang umno buat demi negara ini selama ni.

Anonymous said...

Tgk.. soalan aku tak terjawab lagi... 1) sila perincikan tugas umno dalam memartabatkan islam... perincian ok...bukan general cam dah memartabatkan di mata negara luar... 2) Hukum islam kenapa tak dilaksanakan? jawab2... kalau dengan jawapan dangkal memang kecut la!!!

Anonymous said...

TERTARIK dgn isu maksiat yg dilemparkan UMNO x buat pencegahan maksiat...upss..adakah maksiat itu terletak pada PARTI UMNO semata2?..kilang arak selangor belom tutup..pakatan rakyat yg di Selangor yg ahli EXCOnya pon ada yg PAS..mana perjuagan yg mereka katakan?..TIDAK..PAS takut dan ikot telunjuk DAP...DAH DIBERI PELUANG MEMERINTAH DI SELANGOR PAS TAK DAPAT TUTUP KILANG ARAK..apa agama majoriti dalam DAP? cube lah cek ahli2 diorg...Datuk AMBIGA..secara terang2 org kuat IFC...pada gambar tersebut terdapat pakai kopiah? aishhhh..malu2..ingat stategi betina itu bukan untuk menegakkan keadilan dlm Pilihan Raya...tp pakatan DSAI dgn betina itu..jika Anwar dpt jd PM sbb BERSIH 2.0 ini atas usaha AMbiga...tidakkah Ambiga akan minta IFC ditunaikan secara halus...ini semua muslihat politik yg pakatan rakyat perjuangan untuk keadailan dalam PR 13..ayuh..BERSIH 2.0 ini adalah plan TERDESAK Pakatan Rakyat (Pakatan dalam pilhan raya shj)...bak kata Najib dalam PWTC...kita akan lawan dan menang dalam Pilihan Raya atas dasar kekuatan Melayu DAN Perpaduan SEMUA KAUM Di Malaysia...kerajaan kini bkn zalim...kita masih dapat makan nasi..bersama keluarga...jika kesempitan hidup adalah bukan kesalahan kerajaan semata2...ANDA USAHA KUAT...
anda DAPAT...berniaga kecil2 tidak mengapa...tidak hanya menumpukan bantuan semata2...Pakatan Rakyat hanya ingin merobek keamanan negara..mereka ini lebih suka menyalak dan mempengaruhi rakyat agar menananmkan rasa benci..tidak berterima kasih atas penggunaan subsidi kerajaan yg pada masa yg sama mereka nikmati....satu persoalan yg ingin ditanya..jika Pilihan Raya sehingga ke hari ni TIDAK BERSIH, mengapakah ahli2 DUN dan Parlimen pembangkang mengambil bahagian? Fikirkan kelogikan persoalan ini..dan jika Barisan Nasional mendadakan demostrasi secara besar-besaran ANTI BERSIH di negeri taklukan pembangkang...adakah mereka akan mengatakan KESAN yg sama pada rakyat di Negeri taklukan pembangkang? itu agenda pembangkang..AYUH RAKYAT MALAYSIA, KITA JANGAN DIJAJAH DGN AGENDA PEMBANGKANG..selepas kemerdekaan kita hidup aman...TIDAK TERFIKIRKAH KITA PERJUAGAN DATUK2 kita dan PAHLAWAN kita terdahulu untuk menuntut KEMERDEKAAN?...MEREKA yg TERLIBAT DALAM BERSIH 2.0 ADALAH MEREKA TIDAK BERSYUKUR KEAMANAN MALAYSIA...MALAYSIA AMAN DAN SELAMAT DIBAWAH PEMERINTAHAN KERAJAAN BARISAN NASIONAL yg dari dulu & sekarang berjaya mempertahankan NEGARA...dahulu zaman Mahathir dicucuk anasir luar..kini dicucuk dari dalam oleh pembangkang yg rata2 menggunakan subsidi kerajaan..SEDAR..dan SETIAP HARI SEDAR..kita sebagai warganegara..TIDAK INGIN hidup dalam PEMUSUHAN..hari ini kita masih lagi dapat lihat pelbagai KAUM duduk bersama menikmati makanan dalam satu RESTORAN atau warung...RENUNG2KAN dan ambil IKTIBAR..TIADA NEGARA YG KITA BOLEH PEGI UNTUK BERLINDUNG JIKA MALAYSIA kucar kacir..MALAYSIA AMAN...sekian...

Anonymous said...

Jika begitu apa yg dikata, apa kata bawa hujah ini ke majlis fatwa utk mengharamkan terus pilihanraya kerana buat apa pilihanraya jika ianya membawa kpd meruntuhkan kerajaan umat melayu-Islam, maka mudharat lebih besar dari maslahat di atas nama demokrasi.

Anonymous said...

kaldai kaldai yg bodoh tu takde capaian internet mereka asyik dengar ceramah rumah hijau aje dan baca kertas fitnah saja sebab itulah mereka ni sanggup berjihad ala mempertahankan dajal kesian mereka ditutup pintu hatinya dari kebenaran.

Anonymous said...

Tujuan Ambiga jadi pengerusi Bersih untuk menarik kaum India tak persampaian. Melayu PR ingin melihat peniaga Melayu rugi.Tahniah KJ buat kacau di tempat perniagaan Cina.

hangkedee said...

anon 3.53.Buat apa berkhutbah kepada pecacai Hampas+PKR mangkok hayon.Mereka telah di hitamkan oleh illahi hati hati mereka kepada kebenaran ...Hanya aljuburi wal ambiga Tuhan mereka.99.99% itu anuar tapi bukan anuar.ada berani beri DNA atau bersumpah.Berani kerana benar.

Anonymous said...

anon 3:40..

tak cukup laman blog ni kalu nak jelas secara terperinci..sah la ko ni katak hijau..dok bwh tempurung haramkah daily tu..mana nak dapat berita sebenar...bodoh punya katak..bekawan lak ngan babi..
suruh to guru mu betobat..tak mampu buat hudud salah kan org lain..tunjuk sana..tunjuk sini...nak buat hukum islam..??sergah dek babi senyapppp...terus mati pucuk gitu..ha ha..

Anonymous said...

Kesian Melayu PKR Dan PAS sanggup jadi lembu AMbiga jahanam

Tara said...

"Apa Yang Kita Pelajari Daripada Gambar Ini?"

Dalam gambar ini saya telah mempelajari teknik jurus balingan perwira berkopiah pantai cahaya buleyy (bulan).

ya, teknik ini begitu menakutkan sehingga warga kota yang sebenar pun tak berani nak turun. tapi pak2 lebai kampung mana tah sanggup drive sampai pinggang sakit semata2 mahu melihat beliau mendemo kebolehan beliau membaling botol.

teknik membaling ini begitu mudah. asasnya hanya memerlukan sesorang itu bergaya ala2 melontar dan botol plastik bekas air minuman murahan yang mampu disediakan penganjur akan terus terbang melayang.

awas! sekiranya tersilap gaya, mungkin nyawa akan melayang sekali. oleh itu, hanya pak2 lebai and pacik2 berkopiah yang dah terlebih pahala sahaja yang digalakkan.

Anonymous said...

ROFL! Tara punya Troll dah sampai page Azli Shukri!

Langgar ja penyokong pembangkang ni Tara!