Tetamu Kehormat...

July 9, 2011

50 Ribu Hadir Perhimpunan Bersih, Cerita Bohong!

Kenyataan Rasmi daripada Ketua Polis Negara mengesahkan hanya 6000 orang sahaja yang terlibat dalam perhimpunan haram Bersih petang tadi. Hal ini menafikan dakwaan propaganda puak-puak Ambiga dan A. Samad Said kononnya mereka berjaya menarik sokongan lebih daripada 50 000 orang (baca di sini). Sememangnya sudah menjadi dasar Pakatan Rakyat yang suka berbohong, mencarut, mencaci dan mereka-reka cerita palsu demi kepentingan politik kotor dan jijik mereka. Baca laporan ini :

KUALA LUMPUR, 9 Julai – Sementara Bersih 2.0 mengisytiharkan telah berjaya menarik kehadiran 50,000 peserta di sebalik halangan dan sekatan di seluruh negara, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata, hanya sekitar 6,000 orang hadir di pusat ibu negara. Ketika bercakap pada sidang media di Bukit Aman kira-kira 6 petang tadi, Ismail berkata, anggotanya telah bertindak secara profesional dalam mengawal pergerakan peserta perhimpunan hari ini. “Jika ada dakwaan penganiayaan, buat laporan polis,” katanya.

Kata beliau, penunjuk perasaan hanya dapat berhimpun di kawasan Puduraya, Dataran Maybank dan di luar Stadium Merdeka – lokasi yang menjadi sasaran Bersih 2.0 untuk mengadakan perhimpunan menuntut pembaharuan pilihan raya adil dan bebas. Ismail berkata setakat 6.40 petang tadi, seramai 1,401 orang ditahan termasuk 115 wanita, 12 budak lelaki dan seorang budak perempuan.

“Kesemua yang ditahan dilayan dengan baik... kami beri makanan,” kata Ismail. Ketika ditanya Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa turut cedera dalam tindakan polis, Ismail berkata, “Anwar Ibrahim tidak berada di Puduraya... dia tidak ditahan.” Sambung di sini..

16 comments:

Anonymous said...

TAK PERGI KE???

Cut The Crap,Cut The Hoops

Anonymous said...

It is time that our Agong and Sultans review the list of datukships given.
Time to retract those who have caused grievance to the King and country.

Anonymous said...

aku rasa 200 orang ja

anak kel said...

silap tu bukan 6 ribu .dia tersilap kata sebenar 6 ribu juta.

Anonymous said...

Yang 200 orang tu baju merah...!!!

SEXY GIRL

ANTI KAFIR said...

Dan yg ramainye ialah Mat Kelate yg mmg x de keje kat tempat diaorang !
Takat dpt RM 50 dan $ tambang kot...
sama lembu mcm pemimpin 'ulam-ak' depa laaa....hamPAS !!! Mmg bangsa yg bangsat dan kufur...bodo & bingai lagi haramjadah...memalukan Melayu je !

Muhammad Burn said...

tak logik 6000... ramai btl yg dtg.

Anonymous said...

Yg kata kurang tu sengaa tak terima kenyataan, hati kecil tahu memeng puluh-puluh ribu.

Anonymous said...

eh salah la..aku rasa pn lebih 6000 yg jadi LEMBU tadi..tu belum lagi kira yg jadi BERUK dan KELDAI.

AkuDahBosan said...

44,000 lagi tu halimunan! :D

Anonymous said...

Dia orang ni memang suka tambah banyak kosong kat belakang angka mereka, rakyat bukannya bodoh lagi macam dulu.Porrrraaaah!

Aku heran si samad said tu, lu gi tulis puisi lagi baik tak yah nak nyebuk kat jalanan nyusahkan rakyat je.

sasha2020 said...

mungkin 20, 000 aje kot

Tapi 50,000 tu biasalah..lepas campur garam, cuka dan serbuk perasa..

Kalau iapun 50,000, so what?? Ianya hanyalah 2.5 % dari penduduk KL yg berjumlah 2 juta..

Itu pun, sebenarnya ramai org luar yg turun ke KL hasil dari sessi lembu kena cucuk hidung oleh pemimpin PAS dan PKR sejak berminggu yg lepas...

Jumlah yg ramai tak boleh dijadikan pedoman....Kalau, tak setuju dgn kerajaan yg sedia ada, tunggulah pilihanraya umum beb!!!

Anonymous said...

Yg sedih bila tengok pompuan bertudung dan berpurdah(berpurdah khas utk berdemo--memang munafik mereka ni..sbb takut muka mereka diketahui org ramai..merek ni student IPTA...semua org tahu...takut pulak kena buang universiti)

Lepas bersorak dan berhimpit himpit dgn lelaki, dan bertolak tolak...apa semua ni???


Gunalah akal dan iman...bukan guna nafsu dan akal yg pendek...

Siapa yg menghasut kamu utk kelaur berdemo???

Ada jugak yg bila ditanya, kenapa dtg utk berdemo??? Ikut kawan..saya pun tak tahu menahu...

Kalau iapun, gunalah akal...jgn jadi lembu Ok!!

shaqzone said...

Banyak tu jer?...polis dikerah 5000 orang,awat xtangkap jer semua?
Suka main kejar2 agaknye Polis Malaysia nih.XD

pakngah santan said...

mungkin puak pr ni mengira kaki-kaki kot. maklumlah setiap seorang ada 4 kaki. mungkin terkira ekor sekali kot. ekor pun panjang juga, dah nampak macam kaki. jadi jumlahnya sememangnya akan jadi banyaklah, bukan ramai.

tak tercapai juga hajat anwar nak tengok pertumpahan darah. ada seorang mati tak berdarah pun dah ada samdol nak politikkan.

Anonymous said...

Hahaha lawak ni laa kalau dah jadi hati hitam. Penulis takde otak... main tulis jer janji leh mengampu UMNO.. lihat ni bukti baru tulis.. kalau tulis jer nampak sangat bodoh nyer kalau setakat fakta tulisan macam astora jabat laa jadinya.. ikut kepala otak jer..
video sebenar.. 5-6 ribu jer yg kene tangkap 1677 hmpir 2 ribu.. bangang punya umno
http://www.youtube.com/watch?v=V0n3gC0gqn8