Tetamu Kehormat...

May 10, 2011

Isu Hina Najib : Di Mana Ulama Penyanjung Anwar?

Apabila Anwar Ibrahim mencela dan menghina Datuk Seri Najib Tun Razak dengan gelaran Pandi Kutty (bahasa Tamil) yang bermaksud anak babi, apakah ada mana-mana ulama yang bangkit mempertahakan maruah Perdana Menteri kita itu? Bukankah melabel saudara seIslam dengan gelaran-gelaran hina dan munafik merupakan dosa besar? Mengapa masih ramai ulama berdiam diri? Sewaktu video seks Anwar tersebar di alam maya, kecoh seluruh ulama di Malaysia kononnya Anwar diaib dan dihina, tetapi, apabila DS Najib dihina oleh Anwar, hilang entah ke mana ulama-ulama ini. Hukum hakam Islam jadi lintang pukang dipergunakan oleh ulama-ulama seperti ini. Islam bukan sahaja diperalatkan oleh PAS, bahkan tidak terkecuali dipermainkan oleh segelintir ulama bebas yang kononnya mendakwa tidak berpihak kepada mana-mana parti politik. Baca laporan ini..

25 comments:

Anonymous said...

Setakat anak babi xlah hina bagi Najib tu berbanding membuat tuduhan zina tanpa saksi yg terang-terang menyalahi hukum islam.Ckp psl islam, mana kuasa Najib tak arah ulama-ulama UMno halang benda2 seumpama itu...Itulah pemimpin Umno yg suka sgt mendayuskan diri! Tau tak, dayus tu lebih hina dari ejekkan anak babi.

To Live Again said...

wei anon May 10, 2011 12:23 PM

Cakap bkn main berdegar2 tp komen pakai anon je mmg x bertanggungjwb lgsg..

Kalau tiba ja part umno tuduhan tnpa bukti la tnpa saksi la..Hbs 2 tuduhan pd Rahim tambi chik mane 4 saksi?? Setakat citer2 mat sabu kt pentas ceramah je dh cukup utk korang jaja2 ke seluruh pelusuk negara??

Tuduhan yg najib membuntingkan altantuya..Mane 4 saksi..mane bukti..Hujah taraf pencacai angkat taik je..

Bila untung pd kita, wah kita lupakan dulu pasal 4 saksi, pasal bukti dll..Cuku SD dr kafir harbi laknat PI bala dn org islam yg entah di mana Islamnya si RPK..Sd pon dh dijulang mcm kalam Allah dn hadis nabi ke sana ke mari tnpa sebrg syak..

Tp bila kena btg hdung kita, wah hbs di selongkar kitab2 hadis, hbs di cari ayat al-quran yg blh MENYELAMATKAN puak korang..Islam ape cm 2???

Anonymous said...

Anon12.23pm.anak babi mungkin tak hina pada orang macam anda babi itu haram . Tak manis memperkatakan PM sebagai piglet .

Tuduhan zina tanpa saksi menyalahi hukum Islam .Membela diri dengan memfitnah BN dan DS Najib apa hukumnya. Belalah diri dengan fakta bukan auta.Buktikan mana Jam Omega easy as ABC. Tak ada Omega lu fikirlah.

Anonymous said...

ANON 12:23PM,
umno ke yg kata anwar tu zina?video tu tak terangke?boleh tak 4 saksi yg bersih mensahihkan samada video benar atau palsu?jangan handal bercakap tapi kosong,islam ni luas jadi jgn sempitkan semata2 politik:)

Anonymous said...

anon 12:23 PM:

ko ni sah2 terpesong akidah kan? kalau xde 4 orang saksi so xboleh nak sabitkan kes? bodo ko ni..balik ko cari ustaz ko belajar balik pasal hukum Allah..kalau ko nak tau, jika tidak 4 orang saksi maka kita boleh gunakan barang2 bukti untuk nak sabitkan kes..sebab islam tu adil.
yang jubo cakap najib bunuh altantuya ada bukti? ada bukti dna najib? video? perbualan? surat ke? ade tak bodo?

Anonymous said...

sebut pasal qazaf ada kaedahnya,1)4 saksi,2)bahan bukti,dna,forensik dsb,3)sumpah mubahalah,tetapi disebabkab politik maka yang diwar warkan kaedah yg 1 tu je la:)

Anonymous said...

ingat ALLAH = Beriman

ingat UMNO = ?

Anonymous said...

CORRECT..WHERE IS ALL THE ULAMA WHO SAY HEAVEN AND HELL. WHERE ARE YOU ALL THE ULTIMATE IN ISLAMIC VALUES. ULAMAK HANYA PENTING KAN PAHALA SENDIRI TAPI MAHU UMAT ISLAM DI MALAYSIA IKUT PERINTAH TUHAN. KALAU BEGITU CARA ULAMA LEBIH BAIK JANGAN ADA UGAMA ISLAM DI MALAYSIA.BUAT APA ADA INSTITUSI ISLAMIA. ULAMA MAKAN GAJI BUTA HARI2 GELING KEPALA DGN DOA APA KITA PUN TAK TAHU. MEMANG ULAMA MALAYSIA BODOH DAN BUTA HURUF.

Anonymous said...

Itu pun tidak boleh lawan apa dikata kepada anwar 40 kali sehari dalam akhbar perdana dan media elektronik sebagai peliwat, penzina, pengkhianat negara, agen free mason, fahaman plural, penghapus sistem beraja dan juga Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI).Tukang hebohnya pulak ramai iaitu Zul & Zah, GAPS, Ezam & the boxes, Kak Ummi,Nalla,Rahimi dan terbaru SK. Inilah yg menghiasi isu besar media perdana melebihi kes buang anak dan tak cukup duit nak beli susu anak. Gula pulak naik lagi 20 sen. Gula ada kait dgn minyak juga ya..

Sedar Kena Tipu said...

Dah berapa banyak hampa dok kena kelentong oleh Anwar masih hampa penyokong2nya ni tak mahu sedar.

1.Bermula dengan 16hb Sept. 2008 kononnya nak jadi PM dengan harapan sokongan daripada Ahli Parlimen BN yang kononnya dah mengaku akan menyokong. Habuk pun tak ada. Hantar beberapa wakil terhegeh-hegeh ke Taiwan untuk memujuk ahli Parlimen BN yang berada disana.

Gagal sepenuhnya. Seorang pun tak berjaya dipujuk. Balik tangan kosong. Pergi melancong sahajalah ke Taiwan. Mengabiskan beras saja.

2. Kemudian kelentong pula, kata DYMM SPBYDP Agong, Ketua Angkatan tentera dan Ketua polis dah bersetuju menyokong kumpulan pembangkang. Maka tersengeh-sengehlah penyokong2 menyangka apa yang dikelentong itu benar. Rupanya kelentong semata-mata.

3. Tak semena-mena Saiful buat report polis dia kena liwat oleh bossnya Anwar. Anwar lari ke kedutaan Turki. Tuduh kononnya ada ancaman terhadap nyawanya. Tiada siapa pun nak bunuh dia. Dia saja yang takut kerana kesalahan yang dilakukannya sendiri.

4. Bila keluar dari persembunyian ditanya wartawan, kenalkan Saiful? Dia kata tak berapa kenal yang mana satu Saiful. Diusung Saiful ke serata pelusuk, kata tak berapa kenal. Kena kelentong lagi.

5. Keluar pula Video Sex yang dikatakan pelakunya seorang yang mirip pemimpin pembangkang oleh Dato T. Terus buat polis report menafikan bahawa pelaku tersebut adalah dirinya. Alasan perut pelaku tu buncit sedang perutnya tidak buncit. Kemudian video itu telah disiarkan di internet melalui U-Tube dan bloggers. Siapa juga yang menonton pasti mengesahkan bahawa pelaku tersebut adalah pemimpin pembangkang yang pandai auta itu. Tiada ragu,tiada syak dan tiada waham tentang pelakunya. Sah, terang dan nyata bahawa dia adalah ANWAR BIN IBRAHIM.

Ia dikuatkan lagi kerana Dato Eskay telah bersumpah disebuah masjid yang mengaku bahawa dialah insan yang ada bersama dalam video sex itu.

6. Kawan, rakan, sahabat yang rapat yang telah sedar dan insaf dan mengetahui siapa Anwar sebenarnya habis semuanya telah meninggalkannya. Mereka tidak mahu terus bersubahat dengan kerja gila Anwar Ibrahim. Tetapi yang peliknya pemimpin PAS yang lebih dahulu tahu tentang perangai buruk Anwar sekarang menjadi penyokong kuat Anwar Ibrahim. Yang memberi gelaran pelik-pelik kepada Anwar adalah Mat Sabu. Dulu hampalah yang percaya gila cakap Mat Sabu.

Jadi eloklah semua yang masih ragu-ragu tu, buatlah solat istikharah berulang kali untuk mencari kebenaran. Insya Allah akan ditunjukkan kebenaran.

Assalamualaikum.

shamshul anuar said...

Saudara Azli,

Kes tuduhan terhadap anwar( oleh Saiful) dan juga Dato T nampak seperti rumit ( oleh sesetengah kita) kerana kita semua melakukan satu perkara yang dilarang keras oleh Islam; iaitu melampaui batas.

MELAUMPAUI BATAS maksudnya ramai Melayu yang taksub seolah memuja Anwar dan terlalu bencikan Najib dan UMNO.

Oleh itu bila ada tuduhan terhadap Anwar, kita tolak bulat bulat. Bukan kerana tiada bukti tetapi kita sudah dihasut untuk percaya bahawa Anwar itu "maksum". san secara automatik kita salahkan Najib fitnah Anwar.

Sebenarnya isu ini mudah saja. Siapa yang ambil Saiful sebagai pekerja? Najib atau anwar?

Siapa yang bawa seorang "coffee boy" ke luar negara untuk buat kopi seolah olah tak ada orang boleh buat kopi di luar negara? anwar atau Najib?

Siapa yang berani bersumpah meminta Allah SWT melaknati jika berbohong" Anwar atau saiful?

Gambar siapa yang kelihatan seperti seorang ahli politik sedang berzina? Najib atau anwar?

Siapa yang berpuluh kali minta tangguh kes mahkamah? Saiful atau Anwar?

Siapa yang bersumpah tiada kaitan dengan pembunuhan seorang model? Najib atau Anwar?

siapa yang enggan bersumpah walaupun dicabar dan dinasihati bahawa untuk jatuhkan kerajjan BN lebih mudah jika sanggup bersumpah? Saiful atau Anwar?

Siapa yang masih sihat walafiat walaupun beribu ribu orang sembahyang hajat minta Allah SWT turunkan bala jika ia ( Tun) jika menzalimi Anwar?

Siapa yang tidak dapat terima Qada dan qadar bahawa pilihanraya lepas DIMENANGI oleh BN dibawah Pak Lah dan sanggup berbohong pada satu dunia hanya kerana kemaruk jawatan PM?

Kalau Anwar membaca bolog ini, ingin saya nasihatkan beliau ( dan juga saya sendiri) jangan lupa perumpaan "Rumah kata pergi, kubur kata mari".

Sudahlah. Sudahlah. Terimalah hakikat yang ada kerajaan yang sah di Malaysia. Terimalah ketentuan Illahi dan buangkan sikap yang sangat digemari oleh orang Yahudi iaitu suka mmberontak.

Terimalah kenyataan yang vsegala kemewahan, kemuliaan dan pangkat didunia ini diperolehi melalui kerajaan yang anda hina selama ini.

Dan pada orang Melayu., fikirlah. Mahukah anda beri jawatan pada ahli politik yang banyak masalh peribadi

Anonymous said...

puak2 penyokong B-END bodoh + bengap dan tidak akan berubah kebengapan tu..harap maklum..

Anonymous said...

Anon 5.29PM (10 Mei) : Siapa yang sebenarnya bengap ni?

Siapa yang menolak bukti yang telah jelas? BN ke pembangkang?

Kalau nak komen gunakan fikiran yang waras, bukan emosi.

Aku syorkan kamu buatlah solat istikharah. Moga-moga dapat petunjuk.

Bekas penyokong Anwar

BZ said...

Kalau setakat panggil dia BABI apa
salahnya.Hoi!Ketigax cabang ATM tahu
dia ini jenis apa semasa jadi
Menteri Pertahanan dulu.Janganlah
cuba mempertahan dia ini.Aku sikit
pun tak respect dia ini.Kalau kamu
nak marah tu hak kamu semua.Bagi
aku tak ada salahnya kalau panggil
dia ni BABI ok!!!

shamshul anuar said...

Saudara BZ,

"Setakat panggil dia babi apa salahnya....".

Ya Apa salahnya . kecuali bila kena batang hidung sendiri.

Anonymous said...

azli shukri.. lu punya tulisan sebijik macam puki mak kau.. anak haram jadah.. cibai la lu..

biji kelentit mak lu..

Anonymous said...

sbenarnya anak babi tu tuan punya blog ni la.. anak babi.. pukimak..

Anonymous said...

Untuk :-
Anonymous May 10, 2011 9:20 PM
Anonymous May 10, 2011 9:21 PM

Korang berdua dah sah ke pukau dengan Anwar. Jadi kena jaga baik-baik bontot korang nanti kena sondol macam saiful pulak.

Muhammad Azli Shukri said...

bertambah pahala...

MZH said...

Sdr Azli,

Saya mohon agar dapat jika dapat menapis komen yang berunsur lucah seperti anon. 10 May / 9.20 & 9.21pm (2 komen yang mungkin orang yang sama). Komen-komen melampau seperti ini tak perlu disiarkan langsung kerana cuma buang masa je layan orang-orang sebegini yang kepalanya penuh berisi taik lembu (maaf kalau cakap kasar tapi bukan lucah). bagi saya yang sentiasa open minded terhadap komen-komen pro dan kontra tidak dapat menerima tulisan yang berbaur lucah dan kotor yang mana tidak memberi apa-apa erti di dalam blog sdr Azli.

fAiRuLLaH's de GrEaT! said...

saya setuju dengan saranan MZH ... sebenarnya anynomous yang menghentam dan mencarut-carut dalam komen ini adalah seorang yang tak gentlemen ... kalau berani dedahkan diri anda siapa anda yang sebenarnya

Muhammad Azli Shukri said...

tq tuan2, pada hemat saya biarkan mereka dengan sikap mereka, sekurang2nya rakyat melihat cara dan mentaliti puak-puak ini.

samagreen said...

Syabbas Sdr MAS!!

DSN tidor nyenyak aje.... zzzzzzzzz

Silap haribulan, “Papa rasa ghairah dgn babi pulak!!”

Anonymous said...

tapi yang peliknya semakin anwar mencarut, mencaci, memaki hamun, tergelak dihati mengapa manusia masih belum sedar menilai siapa anuar.
Jika dia pihak benar, dan beriman keranaNya, hendaklah dia banyak2 bersabar atas tomahan, fitnah dan sebagainya, Jika kiha hendak menganggap ianya Anugerah Tuhan..geli hati jauh sekali.. Rasulullah dikeji ,dihina,dikasari dan segalanya namun tetap tersenyum dan berdoa agar orang yang menghina, mengutuk dirinya dibuka pintu hati...inikah pula anuar..gelak hati..

Anonymous said...

sebenanye tak payah nak tapis pon komen2 bangang cam pukimak si nua berahim tu..biarkan je..kita leh tgk la stakat mana mindset penyokong peliwat tegar ni..biar la ape depa nk tulih..komen berapi...nama buh anon je..teloq xda..sama je macam tuan depa tu..

paklongkarim ssu